autotuonti/alv/vero

kypsä

Mahtaako kukaan tietää onko tällä hetkellä joitain valituksia sisällä koskien veroon lisättävää alv osuutta ns.(lisäveroa).Olen kuullut että joitain valituksia sisällä jossa viitataan johonkin toiseen tapaukseen joka olisi todettu laittomaksi ja alv osuus palautettu.Olisiko meidän yksit. autotuojien syytä tehdä asialle jotain ? Ihmetyttää kun ei sitten toukokuun 2004 ole kuulunut mitään näihin asioihin liittyvää, koska tuontiautoverotus ei ole vieläkään niin kuin sen pitäisi olla. Veronmääräytyminen on mielivaltaista koska saman auton vero saattaa heittää jopa 1000€-1500€, halvemmissa autoissa saatikka sitten kalleimmissa, todennäköisesti enemmän ?

Omalla kohdallani valitus sisällä 2v, korko tietenkin hyvä, mutta milloin vastaus tulee ja miten löytävät vastaavan myyntihinnan suomesta kun kyseistä autoa sillä moottorilla ei ole Suomeen tuotu.
Verohan määräytyy vastaavan auton Suomihinnasta,siitä hinnasta aloitetaan laskutoimitus, senhän kuuluisi määräytyä saksassa maksetusta hinnasta,siitä hinnasta lasketaan vero päälle, jotta käytäntö olisi oikeudenmukainen.

Onko tietoa missä mennään ?Mihin ollaan menossa ?
Ja muistakaa kaikki jotka olette tuoneet, valituksia sisälle vaan ja paljon ,nyt pitäisi vaan saada tietoa jostain.Jos vain hyväksytään tilanne mikään ei todellakaan etene.
Hyvää kevättä

3

1207

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen valittanut tuosta autoverosta maxetusta alvista eli "elvistä", joka näyttää kuin näyttääkin eu-lain vastaiselta. Asiaan ilmeisesti reagoidaan tullin tasolla vasta, kun KHO reagoi ensin Petteri Snellin sinne laittamaan valitukseen. Mikä taas tapahtunee, vasta kun mm. sukulaisen USA-tuontiauton laiton verotus kaikkinensa, ja tuontiautoverotus muutenkin, on oikaistu. Eli ole kärsivällinen, muista kansanedustajaasi, valita Hgin hallinto-oikeuteen ja muista vielä oikeuskanslerillekin kannella. Kyllä se siitä, ja oikeassa olet!

• t.h.

Asiasta pitäisi valittaa EU:n arvonlisäveroa koskevien säännösten nojalla, eli arvonlisäveroa ei saa määrätä autoverolle.

Jos elvi katsotaan ainoastaan eräänlaiseksi autoveron lisäksi, niin silloin valtiovallan edustajien on helppo todeta, että elvi-kysymys ratkeaa yleisen syrjimättömyysperiaatteen nojalla. Eli autoveron ja elvin yhteismäärä ei saa ylittää vastaavaan suomiautoon sisältyvää autoveroa plus elviä.

Laittaisin ihan vittuillakseni hallinto-oikeuteen kirjeen, jossa todetaan, ettei autoverolle saa määrätä arvonlisäveroa EU:n arvonlisäpykälien mukaan. Oliko se nyt kuudes arvonlisäverodirektiivi.

Mainitsisin myös, että Suomen valtio tosiasiallisesti on myöntänyt elvin arvonlisäveroksi, koska se sallii, että elinkeinonharjoittaja saa vähentää tuon erän.

Saavatpahan miettimistä hallinto-oikeudessa.

• kimi

Hyvä, näin me teemme, toivottavasti kaikki muut myös ,näillä sivuilla käynneillä. Nyt pitäisi saada lankakerä pyörimään eteenpäin ja nopeasti ja nimenomaan kaikki osalliset, muuten ei onnistu.

Voisimmekohan sopia keskenämmme,näitä sivuja käyttäen, että nyt myös teemme jotain meni miten meni,tekemättä emme saavuta mitään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1659
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1578
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      13
      1373
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      341
      1329
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1265
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1028
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      991
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      939
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      921
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      836
    Aihe