Omassa koirassani on 25% berniä ja olen siksi kiinnostunut tuosta takajalkojen ja lonkkien liikkeestä. Meillä tavallinen kävely on sellaista jalat jäykkinä kipitustä, nopeampi liikkuminen on sitten "pylppäsyä" eli ei ravaa vaan siirtää takajalkoja samaan tahtiin.
Onko tämä berneiltä perittyä vai uhkaako todella paha lonkkavika?
miten berni kävelee
3
503
Vastaukset
- Siistix
kuulema käyttää neljää jalkaa - toi varttiberni ei kai käytä kun kolmea.tarttex lisää tietoo
- miitsgu
Juu, Kyllä meidän bernit on tähän asti kävellyt ihan nätisti.Ei se rotuun katso miten koira liikkuu. Tietysti berni on iso rotu ja pentuajan ruokinta todella tärkeä. Ei saa kasvaa liian nopeaa.Lonkkakuvillahan selviää onko jotain vikaa.Mut jokainen koirakin kävelee tavallaan, ei välttämättä mitään vikaa ole. Hyvää jatkoa teille!
- maapsu
miitsgu kirjoitti:
Juu, Kyllä meidän bernit on tähän asti kävellyt ihan nätisti.Ei se rotuun katso miten koira liikkuu. Tietysti berni on iso rotu ja pentuajan ruokinta todella tärkeä. Ei saa kasvaa liian nopeaa.Lonkkakuvillahan selviää onko jotain vikaa.Mut jokainen koirakin kävelee tavallaan, ei välttämättä mitään vikaa ole. Hyvää jatkoa teille!
liittyy miten belgianpaimenkoiriin???
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1861395Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231198- 49921
- 70890
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53800Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva51788- 56772
- 102764
- 33712
- 60709