Nimimerkin mukainen traktori, ajettu 4000 tuntia. Meni vedet ja öljyt sekaisin. Vikana näyttää olevan sylinteriputkien syöpyminen. Mikähän moista aiheuttaa....onko syynä esim. mahdollinen vesi polttoaineessa?????
Mikä aiheuttaa sylinteriputkien syöpymisen???
12
4764
Vastaukset
jos sitä ei parin vuoden välein vaihda niin tulee myöhemmin noita ongelmia.
- toprahuja
Ei tartte vaihtaa koko nestettä, kun käy ostamassa Scanian varaosista litran pullon korroosiosuojan uudistajaa. Pullon kyljessä sekoitusohje, litra muistaakseni riittää viidenkymmenen litran järjestelmään. Sama määrä raakaa pakkasnestettä lisättävä uudistajan kanssa, että pakkassuoja säilyy. Eli jos järjestelmän tilavuus 50 litraa, kaksi litraa vanhaa pois, ja litra korroosiosuojaa sekä litra laimentamatonta pakkasnestettä sisään.
- Haastaja
ko. valmistajan moottoreissa tyyppivika/ominaisuus on kavitaatio .
Saksalaisissa ja Ameriikkalaisissa malleissa jäähdytys järjestelmään tarvittava lisäaineen lisäys tehdään öljynsuodatinta muistuttavalla patruunalla , josta lisäaine liukenee jäähdytysnesteeseen .
Onkohan englantilaisten mallien ohjekirjoihin edes muistettu mainita koko asiasta ?
Jäähdytinneste tarvitsee kuitenkin lisäaineen kavitaation aiheuttamaa syöpymistä vastaan .- TDS-jani
Vanhoissa Velimateissa sama ongelma, kun ei oo märkiäsylinteriputkia tuettu keskeltä. Kavitaatiolle ei oo muuta lääkettä, kuin suunnittelupöydällä uudet rakenteet moottoriin.
- jse
Onko jäähdyttimen korkki ollut paineen pitävä.
vajaan barin ylipaine jäähdytysjärjestelmässä nostaa
kiehumispistettä melkein 20 astetta ja estää hiukan
värähtelyn aiheuttamaa kavitaatiota putken kyljissä. - Kavitoi
Jopas on julmat voimat liikkeellä jäähdytysjärjestelmässä kun peräti kavitoi.
Googlaa kavitaatio ja tutustu ilmiöön! - Haastaja
Kavitoi kirjoitti:
Jopas on julmat voimat liikkeellä jäähdytysjärjestelmässä kun peräti kavitoi.
Googlaa kavitaatio ja tutustu ilmiöön!Tähän asti höyrykuplien aiheuttamaa ilmiötä nesteessä on kutsuttu kavitaatioksi , kerro sinä oikea termi , varmaan löydät paremman googlettamalla :)
- -574
574 (-72) sta meni aikoinaan vedet myös sekaisin,Ei ollut putket syöpyneet ainoastaan o-renkaat sylinterin alapäästä kovettuneet :vuoto.
Uudet laakerit,kampiakselin laakerit ja sylinterin putkien hoonaus.Varaosatiskillä jupisvat jotakin että alkaa kuluttaa öljyä kun kasaa vanhoilla renkailla.Pelkät männänrenkaat olisivat tuolloin maksaneet 1000 mk ...
Odotan jännityksellä koska sitä öljyä alkaa kulumaan.Aikaa alkaa kohta olemaan jo parikymmentä vuotta... - O-rengas
Nesteet olis hyvä vaihtaa vähintään viiden vuoden välein. Monesti kumminkin on jääny tekemättä.
Ite vaihdoin -71 malliseen 454:seen sylinteriputkien O-renkaat pari vuotta sitten. Olihan ne ruosteessa mutta eivät ne yleensä tiivisteen kohdalta kulu. Ei se muu kuluminen niin haittaa.
Ajan kanssa se tiivisteen vaihto tulee vastaan melkeen joka koneessa merkistä riippumatta, jossa on märät putket kun ne kumit kovettuu. - ostaisko?
olis tyrkyllä vm -84 IH-685, mutta mitähän tuollaisen vesivahingon korjaus maksaa, jos sellaisen saa kaupan mukana? Tietäis tingata! Tietysti tarkistan, ettei ostohetkellä ole vesi pesässä. Mitähän muuta vikaa tuon mallin natikassa pitäisi varoa ja erityisesti tutkia?Kiitti vinkeistä
- O-rengas
Mulla ei kovin kalliiksi tullu. Uudet O-renkaat maksoi muutaman euron ja tiivisteitä jollain 100 eurolla. Kannenhan joutuu avaamaan ja öljypohjan. Kansi kannattaa tarkistaa ja venttiilit hioa samalla ja kattoa millaiset on alapään laakerit. Työpalkkaa en osaa sanoa kun tein itse. Voihan se tulla kalliiksi jos teettää jossain.
- jore
Natikoissa on vaihdettava jäähdytinneste patruuna mootorin kyljessä patruunasta liukenee jäähdytin nesteeseen suoja-ainetta patruuna pitää vaihtaa vähintään kerran vuodessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa652339En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos321734- 101574
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3741555Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly151518Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681377- 1061131
- 121118
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91074- 20999