työttömyysturva

sivutoiminen

Aloitin sivutoimisena viljelijänä vuosi sitten ja olen päätyöni osalta kuulunut YTK:aan vuosien ajan.
Nyt kysyisin, että onko kenelläkään tiedossa tapausta, jossa sivutoiminen viljelijä on jäänyt päätoimestaan työttömäksi?
Itse arvelen, että jos sattuisi niin, työvoimatoimisto ei katsoisi minua kuitenkaan työttömäksi, vaan laskisivat varmaankin viljelyn riittävän minun työkseni.
YTK:n jäsenmaksuhan on pieni, mutta kiinnostaisi tuo periaate...

8

1005

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vakuutusta? Kysy sieltä jos maksat.Tämänhetkistä
      tilannetta en varmasti tiedä, ainakin joskus se on ollut jotain tuonnepäin.

• siinä

on ainakin ennen toimittu ei mitään mahdollisuutta saada työttömyyskorvausta jos omistaa pienenkin palan maata, tuskin se on siitä muuttunut mutta ota selvää mikä tänään on tilanne. Tämä on sitä bernstainilaista sivistystä.

• Keskeltä Suomea

Kyllä saat työttömyys-päivärahaa siinä kuin muutkin;Sinulle lasketaan soviteltu päiväraha,eli ellei maatalous järin kamalia summia sinulle tuota,niin saat melkein täyden päivärahan.Itse olen ollut kortistossa vähän yli vuoden.Mistähän tämä väärä tieto johtuu,ettei maajussi saisi työkkäri-korvausta?No niin,käytännössä se vaatii viljatilan pitoa,ettei omat työt sido liiaksi...

• osa-aikatyöläinen

eiköhän sivutoiminen ja päätoiminenkin maajussi saa soviteltua päivärahaa, jos ei työstä saatavat tulot ylitä työttömyyskorvauksen määrää.
        sovitellun päivärahan taso ylittää normaalin päivärahan määrän. muistaakseni voi netota useita satoja mummonmarkkoja tiettyyn tulomäärään asti.

• sivutoiminen

Kiitos tiedosta! Jatkossa voinkin maksaa YTK:n maksun kokematta, että on ihan turha, eikä tarvitse pähkäillä jäsenyyden irtisanomisen kanssa...

• Moi
        sivutoiminen kirjoitti:

Kiitos tiedosta! Jatkossa voinkin maksaa YTK:n maksun kokematta, että on ihan turha, eikä tarvitse pähkäillä jäsenyyden irtisanomisen kanssa...

Sivutoiminen viljatilan pitäjä.

Olin vuosia hyväpalkaisessa työssä brutto vuodessa 89 000 € ja siitä maksoin liitonmaksut.

Maatilan Brutto tulot 8000 € josta käyteen jäi noin 2000 €

Työvoimatoimikunta teki ratkaisun että rahat 0 € koska olen maanviljelijä.

• Keskeltä Suomea
        Moi kirjoitti:

Olin vuosia hyväpalkaisessa työssä brutto vuodessa 89 000 € ja siitä maksoin liitonmaksut.

Tuo ei voi pitää paikkaansa millään.Työvoimatoimikunta on tehnyt väärän päätöksen,kai hait siihen muutosta?Ilmeisesti et...Viljan viljelijänä olet osa-aikainen ja vielä kun tulosikin on noin pienet,niin melkein täysi päiväraha pitäisi tippua.

• arkitodellisuus
        Moi kirjoitti:

on niinkuin tuossa kolmannessa kommentissa epäiltiin, sairasta hommaa ei uskoisi että eletään 2000 luvulla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      105
      2983
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1864
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1855
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      390
      1706
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1621
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1457
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      119
      1277
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      13
      1186
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1156
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1039
    Aihe