ei tunnu millään uppoavan AGW uskovaisten kalloon, Yhtä huonosti uppoaa myös metallipuolen salaisuudet. Ei ne kummallakaan alalla ole mitään salaisuuksia. Niitä ei vaan suurimmalle osalle ihmisiä koskaan opeteta. Ei niitä tiedä ilmastotiedekään.
Ei niitä tiedä suurin osa poliitikoista ja virkamiehistä. Ei niitä tiedä myöskään kaikkitietävät toimittajat. Jokaisella alalla on tietoa, jota muut ei tiedä. Onko sitä mahdotonta uskoa.
Ei peruskoulu opeta kaikkea. Ei lukio opeta kaikkea. Ei yliopisto opeta kaikille kaikkea. Kaikilla on tiedoissa valtavasti aukkoja. Et edes tohtoritaso takaa yhtään mitään. Sehän on vain yhden pienen sektorin tutkimus mikä siinä arvioidaan.
Tämän takia korostan yleistiedon arvoa. Sitä karttuu kuitenkin vasta iän myötä. Sen avulla voi löytää sitten erikoistietoja ja arvioida niita. Niitä voi yhdistellä suuremmaksi kokonaisuudeksi, jos siinen kykenee.
Vankka yleistieto auttaa arvioimaan myös muiden tarjoilemaa tietoa. Valheet tökkää heti siihen tietoon. Tietämätön uskoo mitä tahanjsa todeksi. Vain yhteen alaan urautunut uskoo mitä tahansa todeksi, vaikka olisi professori. Koulutustaso ei siis takaa mitään.
Ilmasto-oppia pönkitetään niin hirveästi sen takia, kun niin suuri joukko oppineitakin uhkaa joutua häpeään. Kyllä se ilmasto kumminkin saattaa heidät häpeään lähimpien vuosikymmenien aikana. Ilmastoa kun ei pysty säätämään muut kuin aurinko.
Onko hoitaja tai lääkäri hullu kun se imee alipaineella limaa potilaan keuhkoista. Minä tein sitä jo 42 vuotta sitten. Onko hoitaja tai lääkäri hullu kun hän imee alipaineella verta pois leikkauksessa. Onko hoitaja hullu, kun hän vetää lääkettä ruiskuun alipaineella.
Pitäisi nyt AGW uskovaisten vihdoinkin tajuta, että kyllä se vika on heidän omassa päässään eikä hoitajien, laboranttien ja lääkäreiden päässä. Muuten AGW uskovaiset joutuu ennenpitkää hoitoon. CO2 taso tulee joka tapauksessa väistämättä nousemaan 2 ppm vuodessa.
Hoitoalan salaisuudet
37
<50
Vastaukset
Alipainekaasuhitsaustohtori on hyvä ja kertoo, pystyykö ruiskun alipaineella imemään HYKSin yhdennessätoista kerroksessa olevaan ruiskuun nestettä kellarissa olevasta lääkevarastosta.
- Anonyymi
Heitin tuon 5 bar alipaineen kuin syötiksi, että onko tällä kirjoittajalla edes alkeet hallussa, ja tulos on luettavissa.
- Anonyymi
Tuopa olisi kiva kokeilla, mutta mitä sinä kuvittelet tuolla jankutuksella saavuttavasi. Jollekin muulle tiedoistani voi olla hyötyä. Sen takia minä kirjoitan.
Kun ottaa suurimman ruiskun, niin melkoisen suuren alipaineen sillä ihminen pystyy tuottamaan. Ruiskut on kuitenkin aika ohutta muovia. Ei ne kovin suurta alipainetta kestä eikä kestä letkukaan.
Selitäppä miksi tarvitaan iso ruisku. Minä kyllä tiedän sen. Etkö sinä tajua että sinä herjaan muitakinj ammattilaisia, kun herjaat minua. Todistat vain, mitä laatua on vihervasemiston kannattajat. Se hyödyttää persuja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heitin tuon 5 bar alipaineen kuin syötiksi, että onko tällä kirjoittajalla edes alkeet hallussa, ja tulos on luettavissa.
Ja mikä sinun mielestäsi oli tulos. et kertonut sitä. Minulla kun ne alkeet oli hallussa jo 45 vuotta sitten, ja sen jälkeen on tullut lisää tietoa. Täytyypä selvittää asiaa vähän tarkemmin. Mietin tässä oikeita hakusanoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
5 barin paine vastaa 51.5 metrin vesipatsasta, joten mietippä siitä paljonko vaikuttaa vesipatsaaseen putkessa vastaava aiipaine. Ei alipainen ole paineettomuutta. Se on alipainetta.
Pikkukakaratko täällä jankuttaa. Tietotaso on kumminkin todella vaatimaton. Kyllähän sellaiset saa helposti uskomaan AGW teoriaan. tai mihin tahansa hömppään. Tyhmiä ja tietämättömiä huijataan aina. Anonyymi kirjoitti:
Tuopa olisi kiva kokeilla, mutta mitä sinä kuvittelet tuolla jankutuksella saavuttavasi. Jollekin muulle tiedoistani voi olla hyötyä. Sen takia minä kirjoitan.
Kun ottaa suurimman ruiskun, niin melkoisen suuren alipaineen sillä ihminen pystyy tuottamaan. Ruiskut on kuitenkin aika ohutta muovia. Ei ne kovin suurta alipainetta kestä eikä kestä letkukaan.
Selitäppä miksi tarvitaan iso ruisku. Minä kyllä tiedän sen. Etkö sinä tajua että sinä herjaan muitakinj ammattilaisia, kun herjaat minua. Todistat vain, mitä laatua on vihervasemiston kannattajat. Se hyödyttää persuja.Aivan ilmiselvästi jollain 1 litran ruiskulla voi saada 1 bar alipaineen. Kymmenen litran ruiskulla saa tietysti 10 bar alipaineen. Jos oikein ison alipaineen haluaa niin voi ottaa kuutiometrin kokoisen ruiskun jolla saa 1000 bar alipaineen.
Helppoa kuin alipainehitsaus ylipainekaasussa.Anonyymi kirjoitti:
5 barin paine vastaa 51.5 metrin vesipatsasta, joten mietippä siitä paljonko vaikuttaa vesipatsaaseen putkessa vastaava aiipaine. Ei alipainen ole paineettomuutta. Se on alipainetta.
Pikkukakaratko täällä jankuttaa. Tietotaso on kumminkin todella vaatimaton. Kyllähän sellaiset saa helposti uskomaan AGW teoriaan. tai mihin tahansa hömppään. Tyhmiä ja tietämättömiä huijataan aina.Minä olen aina miettinyt sitä, miksi elohopea kiipeää ilmapuntarissa jonnekin 760 mm korkeudelle. Olisiko ilmapuntarissani elohopea noussut korkeammalle jos olisi laittanut oikein tehokkaan alipainepumpun imemään putken yläpäähän?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pikkukakaratko täällä jankuttaa. Tietotaso on kumminkin todella vaatimaton. Kyllähän sellaiset saa helposti uskomaan AGW teoriaan. tai mihin tahansa hömppään. Tyhmiä ja tietämättömiä huijataan aina.Voit jatkaa sitä tiedon hakemista edelleen ja samalla opetella käyttämään laskinta.
Tämä asia on jo niin naurettavalla tasolla, että en viitsi edes oikaista ja selittää, hae itse virheesi jos taitosi riittävät. - Anonyymi
kenraali kirjoitti:
Aivan ilmiselvästi jollain 1 litran ruiskulla voi saada 1 bar alipaineen. Kymmenen litran ruiskulla saa tietysti 10 bar alipaineen. Jos oikein ison alipaineen haluaa niin voi ottaa kuutiometrin kokoisen ruiskun jolla saa 1000 bar alipaineen.
Helppoa kuin alipainehitsaus ylipainekaasussa.Todistit juuri täydellisen tietämättömyytesi. Se miten kovan alipaineen ihminen pystyy ruiskulla tuottamaan riippuu tietysti ihmisen voimista. mutta paljon enemmän se riippuu poikkipinta-aloista. Siksi tarvitaan iso ruisku.
Siinä ulokkeessa johon neula tulee on noin 2 mm reikä. Jos ruiskun halkaisija on esimerkiksi 30 mm voidaan laskea kuinka moninkertaiseksi käytetty voima muuttuu siinä pienessä reiässä, josta ruisku imee. Imu on siis alipainetta.
Minä olen niitä toimenpiteitä nähnyt ja tehnyt vuosia. On todella kummallista jos kouluissa ei nykyään opeteta mitään alipaineesta ja tyhjiöstä. Meille kyllä opetettiin molemmat keskikoulussa. Hoitoalallekin alkoi tulla tumpeloita, kun testit lopetettiin. Nyt ne on taas tulossa takaisin. Anonyymi kirjoitti:
Todistit juuri täydellisen tietämättömyytesi. Se miten kovan alipaineen ihminen pystyy ruiskulla tuottamaan riippuu tietysti ihmisen voimista. mutta paljon enemmän se riippuu poikkipinta-aloista. Siksi tarvitaan iso ruisku.
Siinä ulokkeessa johon neula tulee on noin 2 mm reikä. Jos ruiskun halkaisija on esimerkiksi 30 mm voidaan laskea kuinka moninkertaiseksi käytetty voima muuttuu siinä pienessä reiässä, josta ruisku imee. Imu on siis alipainetta.
Minä olen niitä toimenpiteitä nähnyt ja tehnyt vuosia. On todella kummallista jos kouluissa ei nykyään opeteta mitään alipaineesta ja tyhjiöstä. Meille kyllä opetettiin molemmat keskikoulussa. Hoitoalallekin alkoi tulla tumpeloita, kun testit lopetettiin. Nyt ne on taas tulossa takaisin.Minkä takia tuossa tarvitaan nimenomaan ihmistä alipainetta tekemässä. Useimmat kompressorit ja alipainepumput toimivat konevoimalla.
Jos olisi riittävän iso kone niin varmaan kymmenen kuutiometrin pumpulla saisi 10000 bar alipaineen.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voit jatkaa sitä tiedon hakemista edelleen ja samalla opetella käyttämään laskinta.
Tämä asia on jo niin naurettavalla tasolla, että en viitsi edes oikaista ja selittää, hae itse virheesi jos taitosi riittävät.Tuop tieto oli Wikipediasta, niin että naura vaan Wikipedialle. Normaali ilmanpaine vastaa 10,3 metrin vesipatsasta. Myös tuo 760 mm on Wikipediassa. Naurakaa nyt siinä molemmille tiedoille, kun ette ymmärrä edes sitä, että 5 barin paine on ylipaine ja 5 barin alipainen on 5 barin imu.
Hurrikaanissa nyt ei kumminkaan ole negatiivinen painen eli alipaine. Siinä on kuitenkin erittäin alhainen paine. Se saa aikaan imuvaikutuksen. Ei näissä asioissa pelkillä kouluopeilla pärjää, vaikka olisi lukionkin käynyt. Täytyy osata soveltaa tietoa, ja tehdä johtopäätöksiä. - Anonyymi
kenraali kirjoitti:
Minkä takia tuossa tarvitaan nimenomaan ihmistä alipainetta tekemässä. Useimmat kompressorit ja alipainepumput toimivat konevoimalla.
Jos olisi riittävän iso kone niin varmaan kymmenen kuutiometrin pumpulla saisi 10000 bar alipaineen.Sinä nyt olet aivan pöljä, tai et edes lue kommentteja. Kyllä minä olen konevoimastakin kirjoittanut. Tuo injektioruiskuesimerkki oli vain yksi keino tuottaa alipainetta..
Suihumoottori vasta tuottaakin voimakkaan alipaineen etupuolelle.. Sinne imeytyy ihminenkin, jos ei ymmässä varoa. Jos aivan täysin puuttuu tietämys tieteestä, niin ei kannattaisi melskata täällä nolaamassa itseään.
Kyllä minulta vastauksia löytyy. Eri asia on sitten ymmärtääkö lukija niitä.. Jos ei minulla ole tietoa, kaivan sen netistä. On tässä oppinut aina vaan paremmin hyödyntämään nettiä. Läheskään kaikki tieto ei kuitenkaan ole luotettavaa, Anonyymi kirjoitti:
Tuop tieto oli Wikipediasta, niin että naura vaan Wikipedialle. Normaali ilmanpaine vastaa 10,3 metrin vesipatsasta. Myös tuo 760 mm on Wikipediassa. Naurakaa nyt siinä molemmille tiedoille, kun ette ymmärrä edes sitä, että 5 barin paine on ylipaine ja 5 barin alipainen on 5 barin imu.
Hurrikaanissa nyt ei kumminkaan ole negatiivinen painen eli alipaine. Siinä on kuitenkin erittäin alhainen paine. Se saa aikaan imuvaikutuksen. Ei näissä asioissa pelkillä kouluopeilla pärjää, vaikka olisi lukionkin käynyt. Täytyy osata soveltaa tietoa, ja tehdä johtopäätöksiä.Jos ihminen vetää sylinterin mäntää, niin voiko sylinterissä mennä paine negatiiviseksi?
Jos olisi oikein iso ja kova hurrikaani niin varmaan siinä voisi alipaine olla vaikkapa 1 bar tai 5 bar.
Kuinka suuri osa tuosta mahtaa olla negatiivista painetta?
- Anonyymi
Kun ei höpötyksenne mitenkään liity palstan aiheeseen niin mitäs jos menisitte höpöttämään muualle. Siis ne teistä, joilla höpötyksen syynä ei ole korvien välinen alipaine.
Asia selvä. Ainoastaan ne, joilla on korvien välissä vajaapaine, voivat osallistua imupainekaasuhitsaustohtorin keskustelupiiriin.
- Anonyymi
Tarkoitat ilmeisesti, että täällä saisi kirjoittaa vain ilmastonmuutoksesta ja ihmisen syyllityydestä siihen. Sitä paskaa jauhaa yle aivan mahdottomasti. Eikö se sinulle riitä.
Kyllä täällä nyt täytyy saada todistaa myös ihmisen syyttömyydestä. koska syytönhän ihminen on. ihmiskunnan päättävistä ja vaikuttavista tahoista on vaan kadonnut todellisuudentaju ja suhteellisuudentaju.
Suomi tuottaa maailman CO2 päästöistä 0,15 % ja täällä on kaikista kauhein paniikki ja syylistäminen. Koko EU tuottaa 10 % ja kauhea paniikku päällä. Suomen päästöt on 55 Gt ja Kiinan 10 000 Gt USA:n 5000 Gt ja Intian 2500 Gt.
Kyllä täytyy olla pää sekaisin pahasti, jos kuvittelkee, että Suomen päästöillä on jotain merkitystä. Maailmassa on yli 50 valtiota, joden päästöt on suuremmat kuin Suomen. Vaikka koko EU lopettaisi kokonaan CO2 päästöt vaikutus kumoutuisi viidessä vuodessa muualta.
Jos ne hiilidioksidi ja metaaani olisi selliaisia mörköjä kuin väitetään, niin umpikujassa oltaisiin, Kiina yksin tuottaa päästöistä yli 30 %. USA tuottaa 15 % ja Intia 7.5 % ja Suomi vain 0,15 %.
Tässä on nyt kysymys siitä, että Helsingissä ollaan aivan sekaisin,kun kuvitellaan, että asialle voidaan jotain tehdä. Ei ole mitään tehtävissä, ei yhtään mitään.
Onneksi mitään ei edes tarvitse tehdä. koska CO2 ja metaani on täysin vaarattomia. Vaikka CO2 pitoisuus olisi 10 000 ppm ei se ilmakehään mitään vaikuttaisi.
Ihmisille tuollainen pitoisuus voisi olla jo tukalaa, mutta ei useimmille hengenvaarallista. Työturvallisuusraja on 5000 ppm.
Kyllähän minä sen ymmärrän, että joku tyyppi voi olla esimerkiksi aivan helvetin hyvä luokkahitsari, jolle uskaltaa antaa minkä tahansa painesäiliön kasaamisen urakaksi, vaikka tyyppi uskoo Maan olevan litteän ja 6000 vuotta vanha.
Mutta: entä sitten?Kerrotko vielä, mikä on luokkahitsari? Hitsaako se jotain luokkia?
Luokkihitsarin ymmärtäisin. Sellainen hitsaa hevosen luokkeja.kenraali kirjoitti:
Kerrotko vielä, mikä on luokkahitsari? Hitsaako se jotain luokkia?
Luokkihitsarin ymmärtäisin. Sellainen hitsaa hevosen luokkeja.Tekniikan alan slangisana eräälle alan taitajistaa. Et sinä ymmärtäisi vaikka kertoisin, että kyseessä on hitsaaja, joka on koulutettu ja testattu hitsaamaan vaativia töitä, jotka vaativuutensa perusteella jaetaan eri vaikeusasteisiin "luokkiin".
En edes yritä.Tosin luokit tehdään yleensä taivuttamalla puusta, joten luokkien hitsaaminen on erittäin epätodennäköistä.
Kollimaattori kirjoitti:
Tekniikan alan slangisana eräälle alan taitajistaa. Et sinä ymmärtäisi vaikka kertoisin, että kyseessä on hitsaaja, joka on koulutettu ja testattu hitsaamaan vaativia töitä, jotka vaativuutensa perusteella jaetaan eri vaikeusasteisiin "luokkiin".
En edes yritä.Minulla on hitsaajan pätevyys useammallekin hitsausmenetelmälle. Hitsausluokkia olen kyllä kolunnut useasskin oppilaitoksessa mutta ei se mitään hitsaamiseen vaikuta.
Joskus kymmeniä vuosia sitten oli olemassa käsite hitsausluokka hitsaajan ammattitaidon mittarina. Noita taisi olla peräti viisi kappaletta. Kaikki nuo ovat menneen talven lumia.kenraali kirjoitti:
Minulla on hitsaajan pätevyys useammallekin hitsausmenetelmälle. Hitsausluokkia olen kyllä kolunnut useasskin oppilaitoksessa mutta ei se mitään hitsaamiseen vaikuta.
Joskus kymmeniä vuosia sitten oli olemassa käsite hitsausluokka hitsaajan ammattitaidon mittarina. Noita taisi olla peräti viisi kappaletta. Kaikki nuo ovat menneen talven lumia.Eli et muista edes, että ainakin ennen vanhaan taitavia hitsaajia kutsuttiin luokkahitsareiksi? Kyllä on dementia edennyt...
- Anonyymi
Kollimaattori kirjoitti:
Tekniikan alan slangisana eräälle alan taitajistaa. Et sinä ymmärtäisi vaikka kertoisin, että kyseessä on hitsaaja, joka on koulutettu ja testattu hitsaamaan vaativia töitä, jotka vaativuutensa perusteella jaetaan eri vaikeusasteisiin "luokkiin".
En edes yritä.Tuohon voi vielä lisätä, että ne testit täytyy läpäistä jokaisella menetelmällä, jota työssään käyttää. Minä läpäisin aikanaan neljällä menetelmällä. Siinä voi kuulemma alkaa kokeneellakin hitsarilla kädet täriseen jännityksestä. Luokat on vomassa vain kaksi vuotta,vaikka tekisi sitä työkseen.
Ei minun luokkani vanhene kun ei minulla sellaisia koskaan ole ollutkaan. Työnantajalta pyydän puumerkin todistukseeni puolen vuoden välein ja hitsasauskokeen joudun suorittamaan kahden vuoden välein että pätevyyteni on voimassa.
Kollimaattori kirjoitti:
Eli et muista edes, että ainakin ennen vanhaan taitavia hitsaajia kutsuttiin luokkahitsareiksi? Kyllä on dementia edennyt...
Minä olen sen verran nuori, että hitsausluokat olivat enää vanhojen miesten muisteloita jostain vitosen saumasta kun minä puikon ja puikonpitimen käteeni otin.
- Anonyymi
kenraali kirjoitti:
Minulla on hitsaajan pätevyys useammallekin hitsausmenetelmälle. Hitsausluokkia olen kyllä kolunnut useasskin oppilaitoksessa mutta ei se mitään hitsaamiseen vaikuta.
Joskus kymmeniä vuosia sitten oli olemassa käsite hitsausluokka hitsaajan ammattitaidon mittarina. Noita taisi olla peräti viisi kappaletta. Kaikki nuo ovat menneen talven lumia.Tuskinpa kenraali on hitsari. Kommentit on olleet järkiään sellaisia, ettei niitä taatusti hitsari kirjoittaisi palstalle. Kyllä minun työpaikalla hitsattiin luokkia vielä tällä vuosikymmenellä, mutta jos nyt hitsaa jossakin nyrkkipajassa ei luokista välttämättä edes tiedä.
Kyllä ne vaatimukset vaativissa töissä on ennallaan, Meillä tehtiin hydrauliikkaa. Testipaine 300 bar. Kyllä siinä täytyy saumojen kestää. Suurimmat sylinterit oli halkaisijaltaan 500 mm. Minä en hitsannut. - Anonyymi
kenraali kirjoitti:
Ei minun luokkani vanhene kun ei minulla sellaisia koskaan ole ollutkaan. Työnantajalta pyydän puumerkin todistukseeni puolen vuoden välein ja hitsasauskokeen joudun suorittamaan kahden vuoden välein että pätevyyteni on voimassa.
Vedätkö sinä joka kerran 45 asteisen putken. Kun kuvittelet ettei luokkia ole. Se on se korkein luokka. Se kattaa myös pienasauman pystysauman ja lakisauman.
Siinä mielessä luokkia ei ole, että huonommasta saumasta saisi huonomman luokan. Luokkasauma täytyy olla virheetön. Niin se ainakin täällä länsirannikolla menee. Lieneeko täällä sitten kovemmat vaatimukset. Anonyymi kirjoitti:
Tuskinpa kenraali on hitsari. Kommentit on olleet järkiään sellaisia, ettei niitä taatusti hitsari kirjoittaisi palstalle. Kyllä minun työpaikalla hitsattiin luokkia vielä tällä vuosikymmenellä, mutta jos nyt hitsaa jossakin nyrkkipajassa ei luokista välttämättä edes tiedä.
Kyllä ne vaatimukset vaativissa töissä on ennallaan, Meillä tehtiin hydrauliikkaa. Testipaine 300 bar. Kyllä siinä täytyy saumojen kestää. Suurimmat sylinterit oli halkaisijaltaan 500 mm. Minä en hitsannut.Hyvä kommentti ihmiseltä, joka ei itse ole hitsannut.
Anonyymi kirjoitti:
Vedätkö sinä joka kerran 45 asteisen putken. Kun kuvittelet ettei luokkia ole. Se on se korkein luokka. Se kattaa myös pienasauman pystysauman ja lakisauman.
Siinä mielessä luokkia ei ole, että huonommasta saumasta saisi huonomman luokan. Luokkasauma täytyy olla virheetön. Niin se ainakin täällä länsirannikolla menee. Lieneeko täällä sitten kovemmat vaatimukset.Ei ole minulla pätevyyttä putkien hitsaukseen. Minun työni on hitsata levy- ja profiilirakenteita. Mitään luokkasaumoja kysellä. Virheettömät saumat riittävät.
Tosin silläkään ei ole mitään vaikutusta ilmastolämpenemiseen niinkuin ei millään muullakaan hitsausluokkapaskanjankutuksella.Tässä vaiheessa tietysti ne, joilla on hitsaajan pätevyys, voivat kaivaa todistuksensa esiin ja selvittää onko todistuksessa mainittu joku luokka. Ainakaan minun todistuksissani ei ole minkäänlaista mainintaa mistään luokasta.
- Anonyymi
kenraali kirjoitti:
Ei ole minulla pätevyyttä putkien hitsaukseen. Minun työni on hitsata levy- ja profiilirakenteita. Mitään luokkasaumoja kysellä. Virheettömät saumat riittävät.
Tosin silläkään ei ole mitään vaikutusta ilmastolämpenemiseen niinkuin ei millään muullakaan hitsausluokkapaskanjankutuksella.Enpä viitsi tuohon enään vastausta laatia. Täytyy vähän rajottaa tätä ruutuaikaa, mutta täytyyhän noihin valheisiin vastata. Huomenna voi tulla oïkein kunnon lista eikä siinä ole mitään muilta lainattua.
Meriittiä on kyllä niin paljon, ettei koskaan ole tarvinnut leuhkia sen kummemmin omila kuin muidenkaan saavutuksilla. Se minkä kuvitellaan olevan leuhkiminta on ollut pelkkää tiedon jakamista että mistä saa tietoa.
Alunperin minusta piti tulla sorvari koneelle jossa pakka oli 2 metriä halkaisijaltaan. Minuun siis luotettiin niin paljon vaikka ollin saanut vain 6 kk koulutuksen. Intin lälkeen siellä ei kuitenkaan ollut töitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enpä viitsi tuohon enään vastausta laatia. Täytyy vähän rajottaa tätä ruutuaikaa, mutta täytyyhän noihin valheisiin vastata. Huomenna voi tulla oïkein kunnon lista eikä siinä ole mitään muilta lainattua.
Meriittiä on kyllä niin paljon, ettei koskaan ole tarvinnut leuhkia sen kummemmin omila kuin muidenkaan saavutuksilla. Se minkä kuvitellaan olevan leuhkiminta on ollut pelkkää tiedon jakamista että mistä saa tietoa.
Alunperin minusta piti tulla sorvari koneelle jossa pakka oli 2 metriä halkaisijaltaan. Minuun siis luotettiin niin paljon vaikka ollin saanut vain 6 kk koulutuksen. Intin lälkeen siellä ei kuitenkaan ollut töitä."Alunperin minusta piti tulla sorvari koneelle jossa pakka oli 2 metriä halkaisijaltaan. Minuun siis luotettiin niin paljon vaikka ollin saanut vain 6 kk koulutuksen."
Jaaha. Ei sitten tullutkaan töitä sorvarille jonka olisi pitänyt päästä sorvaamaan sorvilla jossa on 2 metrin pakka. Todella valitettavaa ilmastonlämpenemismuutoksen kannalta. - Anonyymi
kenraali kirjoitti:
Tässä vaiheessa tietysti ne, joilla on hitsaajan pätevyys, voivat kaivaa todistuksensa esiin ja selvittää onko todistuksessa mainittu joku luokka. Ainakaan minun todistuksissani ei ole minkäänlaista mainintaa mistään luokasta.
Vaikka sinä valekenraali muuta kuvittelet, niin kyllä minä olen saanut 1990 luvulla hitsaajan ja levysepän koulutusta 19 kk. En vaan hitsannut työpaikalla, koska olin CNC koneistaja. CNC sorvilla oli töitä yllinkyllin. Ei tarvinnut hitsata.
Näiden ammattien lisäksi olen lääkintävahtimestari, koneasentaja ja rakennuspeltiseppä. Olen ollut valimossakin kahdessa eri hommassa. Monenlaista muutakin on tullut tehtyä. Rakennushommiakin omiksi tarpeiksi. Suunnittelin myös ja piirsin kuvat joilla hain rakennusluvan.
Kuvittelet ilmeisesti, että hitsauksessa on joskus ollut LAATULUOKKIA. Tuskinpa sellaisia on koskaan ollut. Ei ainakaan 90 luvulla ollut, joten ei siitä vihreästä paperista sellaista löydy.
On kuitenkin olemassa luokkia vaikeustason mukaan. Täällä minimi oli pystysauma. Sitä vaikeampi on lakisauma. Vaikein on 45 asteinen putkisauma.
Minä vedin läpi puikolla ja umpilangalla pystysauman ja täytelangalla lakisauman. Työkseni en hommaa koskaan tehnyt, kun kävin sen jälkeen vielä koneistaja, koneasentaja, CNC koneistaja ja peltiseppä linjan läpi. Kaikista on huipputodistukset tallelokerossa.
Päädyin sitten CNC koneistajaksi hydrauliikkafirmaan. Tehtiin siellä kyllä paljon muutakin. Luotto tuolla maailmalla oli kova sitä firmaa kohtaan. Asiakkaina oli todella kovia nimiä.
Firmassa valmistettiin nostolava-autoja vielä silloin kun aloitin. Myöhemmin se eriytettiin erilliseksi firmaksi. Pääomistaja oli joskus omistanut Bronton, joka tekee edelleen nostolava-autoja.
Ei 1990 luvulla yli neljäkymppiselle työttömälle ollut tarjolla mitään muuta kuin koulutusta. Niinpä hain hitsaajakurssille. Ensimmäiseltä kurssilta tuli niin huono todistus, että sisuunnuin, ja päätin näyttää.
Seuraavalta tulikin nelonen ja sitä seuraavalta vitonen. Myöhemmin sain tietää, että ensimmäinen huono todistus johtui lähinnä siitä,. ettei minulla ollut aiempaa kokemusta.
Vaikka olisin kuinka hyvin onnistunut, niin korkeintaan kolmonen olisi tullut. Ne vertasi huippuammattilaiseen, eikä kenestäkään voi tulla huippuammattilaista 6 kk kurssilla.
Siellä olikin lentävä lause, että nelonen on varattu opettajille ja vitonen jumalalle. En minä nyt silti jumala kuvittele olevani vaikka viideltä kurssilta tulikin vitosen paperi.
Arviointisysteemi takasi sen, että ATK kurssilta tuli kakkonen, vaikka olin silläkin huippuja. Pasianssia pelattiin melkein koko kurssiaika,. kun hitaammat taaplasi perässä.
Taas ottaa AGW porukkaa ankarasti päähän. Miksi sitä ilmastoasiaa pitäisi jauhaa. Sitä jauhaa täysin asiantuntematon yle joka päiväa vähintään kymmenen kertaa. Sen lisäksi on vielä nettisivusto, jossa sitä pötyä on joka päivä.
Mitä ihmeen järkeä on pelotella ja syyllistää joka päivä ihmisiä sellaisella, mihin ihmiset ei todellakaan ole syyllisiä. Kaiken lisäksi ilmastoon ei todellakaan pysty vaikuttamaan yhtään mitään. Mihin on kadonnut järki Helsingistä.
Katsoin juuri, mikä on viime kuun satelliittimittauksen tulos. Aivan sama kuin edellisen kuun. Se yksi aste, jolla on peloteltu, oli vain lyhytaikainen huippu. Siitä tultiin alas ja sitten taas pikkusen ylös.
Nyt ollaaan noin 0,8 astetta esiteollisen ajan yläpuolelle. Keskilämpötila ei siis nouse, paahtoi yle ja poliitikot kuinka paljon tahanmsa. Ei nouse vaikka pressaakin huudetaan hätiin.
Miksi ne kaikki luottaa toimittajiin ja luoonnonsuojeleijoihin, jotka ei todellisuudessa tiedä asiasta yhtään mitään. Meteotologit siirtyi vaikenemislinjalle sen jälkeen kun lähetin sinne postia.
Jopa Taalaskin toppuuttelee ihmisten syyllistämistä. Professori Korhola oli sillä linjalla jo 2013. Toimittajat ja vihreät on vaan ylentäneet itsensä kaikkitietävikjsi jumaliksi. Ansaitsevat kyllä joutua häpeään.
Kirkonmäelle jalkapuuhun vaan kaikki valheilla pelottelijat. Saa puusepät todella paljon töitä, kun niitä jalkapuita tarvitaan todella paljon.
Kait siihen Suomen metsät riittäisi, vaikka koko Euroopan pelottelijat pantaisiin jalkapuuhun, mutta riittäisikö kirkonmäet. Kansanedustajat voisi panna lalkapuuhun Arkadian mäelle, ja toimittajat Pasilaan. Lukkojen avaimet heitettäisiis Suomenlahteen.
Tätä mieltä siis olen tyhjänpaskan jauhajista tällä hetkellä. Aluksi yritin vuoden pelastaa heidät tulevalta häpeältä. Ainoat jotka halusivat säilyttää kasvonsa oli Suomen ilmastotieteilijät. Heitä ei siis jalkapuuhun.
Taalaskin on siirtynyt mitä voidaan tehdä linjalle, eikä Taalaksen ennusteet ole koskaan olleet kauhean hälyyttäviä. Paine on tainnut tulla enemmänkin ulkomailta. Ei tullut 5000 merkkiä täyteen. - Anonyymi
Jollain koulutodistuksen arvosanalla ei ole mitään tekemistä hitsaajan pätevyyden kanssa. Pätevyys osoitetaan pätevyyskokeella ja sen voi aivan hyvin suorittaa vaikka ei olisi koskaan missään koulussa ollut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jollain koulutodistuksen arvosanalla ei ole mitään tekemistä hitsaajan pätevyyden kanssa. Pätevyys osoitetaan pätevyyskokeella ja sen voi aivan hyvin suorittaa vaikka ei olisi koskaan missään koulussa ollut.
On sulla hirveän suuret luulot itsestäsi, jos luvittelet läpäiseväsi hitsauskokeet ilman koulutusta. Se on kova paikka kokeneellekin hitsarille. Levyseppä'itsaajan koulutuksessa opetetaan paljon muutakin. En minä sillä kurssilla enään opetellut hitsaamaan. Minä tein tilaustöitä.
Levyseppähitsaajalle opetetaan tavallisen konepiirustuksen lisäksi levitysoppia ja kolmiulotteista piirtämistä ja hahmottamista. Sillä tavalla piirretään laivoissa ja teollisuusprosesseissa putkilinjat. Ne kuvat voi olla todella monimutkaisia.
Kun on noin suuret kuvitelmat itsestä, voi vielä aliarvioida ja halveksia hitsaria. muttn kun on itse ne hommat opetellut ei enään aliarvioi, Kyllä minä kunnioitin hitsareita, vaikka itse teinkin vielä vaativampaa työtä.
Olin aina valmis auttamaan hitsareita. Yhdessä sovittiin, miten minä teen oman osuuteni. Minulla oli mahdollisuus kehittää myös hitsauspuolta. Tein paljon muutoksia CNC ohjelmiin, jotta hitsaus onnistuisi mahdollisimman hyvin. - Anonyymi
On tietysti täysin ymmärrettävää että negatiivipainehitsaria vituttaa armottomasti jos joku muu arvelee hitsaamisesta jotain tietävänsä. Yritä pärjätä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On tietysti täysin ymmärrettävää että negatiivipainehitsaria vituttaa armottomasti jos joku muu arvelee hitsaamisesta jotain tietävänsä. Yritä pärjätä.
Minun puolesta hitssamisesta saa tietää kuka tahansa enemmän kuin minä. Minua ei ole koskaan harmittanut muiden tietotaso. Minä olen ottanut heistä oppia niinpajjon kuin olen pystynyt.
Niitä joilta voi ottaa oppia esiintyy täällä vain kovin vähän. Ei niitä juuri ollut työelämässäkään. Samantasoisia kyllä oli. Minulta siellä insinöörikin tuli kysymään neuvoa, kun tuli taloon. Oli se muiltakinb minunlaisilta kysellyt.
Viimeksi kun meiltä kyseli, niin me kaikki sanottiin, että älä ota tuota työtä. Otti se sen kumminkin, ja minä onnistuin. Seuraavassa vaiheessa porari oli kusessa sen homman kanssa. Seuraajani oli ryssinyt kaksi sarjaa.
Olimme siis oikeassa. Sitä me kaikki pelättiin täysin aiheellisesti, että joku sen vielä ryssii. Siitä kujn piti tulla taloon vakihomma, jota tehdään jatkossakin.
Ylpeälle seuraajalleni se oli liian vaikea. Minulle se oli vittuillut vuosia. Itse ei pystynyt samaan, vaikka oli valmiina minun tekemä ohjelma. Jäi porareilta varaosat saamatta. Se oli varaosa johonkin porakoneeseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1002873En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361839- 101814
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3831681Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211611Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681457- 1191267
- 131176
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91156- 201039