Lada 110:lla?
Autohan maksaa jotain kymmenen tuhannen pintaan ja mitä sillä saa? Tekniikaltaan, varustelultaan, ajettavuudeltaan, ulkonäöltään ja turvallisuudeltaan
20-vuotta vanhan auton! (siis silloinkin melko kehnon mallin...)
Mietin vaan, kun tulin tässä töistä kotiin ja näin matkalla 5kpl kyseisiä. Matkaa on kuitenkin vain 10km.
Kävin huvikseni muutama päivä sitten delta autossa istuskelemassa kyseisessä tekeleessä ja oli siinä naurussa pitelemistä...
Sen hinnallahan saisi jonkin uuden kunnollisen pikkuauton tai parisen vuotta käytetyn ihan oikean auton. Niin ja se pari ehkä jopa 5 tai jopa 10 vuotta vanha auto on kuitenkin kaikin puolin käytännössä uudempi kuin upo-uusi lada.
Kestävämpikin aivan varmasti.
Itse en kehtaisi sellaisella ajaa metriäkään. En edes olla kyydissä.
Ei menisi edes vitsinä kuten joku mattamusta vanha laatikkolada.
Miksi ihmeessa joku ajaa...
23
2263
Vastaukset
- kysyä
110:llä ajavalta.
- Autoilija
...tutun 110-kuskin puuttuessa, kysymyksen voinee esittää esim. Lada-palstalla joissa potentiaalisia vastajia löytyisi aika paljon enemmän.
- .....
Auton valintaan liittyy tunnetta. 110 kohdalla asiakas näkee "punaista".
Pyöreä lamppuinen matolaatikko on edelleen statement ja uskon 110 saman aseman saavuttavan.. - vertailua
No onhan 110 tilavampi esim. takakontiltaan, kuin mikään pikkuinen Suzuki, Punto tai Clio. Ja huomattavasti halvempi.
Mutta käytetty kunnollinen on kyllä hyvä vaihtoehto. Kuten on monesti todettu, Ladan saattaa uutena olla "ominaisuuksia" joita muissa autoissa kutsutaan vioiksi. Reilulla kymppitonnilla voi saada alle 100tkm ajetun isomman auton, jossa ei juuri vikoja ole eikä tule vielä pitkään aikaan.
Tämä on itselleni selvinnyt, kun kaksi vuotta sitten ostin -99 -mallisen käytetyn tavallisen auton (12 donaa) ja parkkipaikkanaapuri vaihtoi uuteen Ladaan. Itsellenikin olisi Lada voinut olla vaihtoehto, kun sellaisilla on joskus tullut ajeltua, mutta nyt parin vuoden ajan tuon naapurin edesottamuksia seurattuani voin vain onnitella itseäni käytetyn valinnasta!
Hajoavat käynnistysmoottorit ja ikkunannostimet. Mystiset ruiskuviat ja hinaukset korjaamolle parkkipaikalta tai tienpäältä. Merkilliset sähköviat. Valojen jääminen päälle niin että akun piuha on irroitettava, jos haluaa aamulla (ehkä) päästä liikkeelle. Ennenkaikkea Delta-auton kyvyttömyys saada kaikki viat korjatuksi takuu-aikana.
Ei se ajaminen ja kyydissä istuminen minusta nyt mitään sen kummempaa ole, siinä se menee kuin muillakin autoilla. Mutta Siperia opettaa, varmaan tätä mun naapuriakin!
Toki itselläkin on jotain normaalia korjailtavaa ollut, mutta ei mitään noin fataalia. - ....
Perustelevat vielä Lada-valintaansa edullisella hankintahinnalla. Parin vuotta vanhan ladan myyntihinta on aika onneton joten en ymmärrä miten köyhällä olis varaa heittää rahojaa kankkulankaivoon... Tietysti jos pitää ladaansa niin pitkään, että ehtii itse tulla kuopatuksi ennen autoa niin ei jää perillisille tapeltavaa...
- asuntoauto
Mulla on muijan kans kakkosautona Lada 110 HB -03, ostin sen 2tkm ajettuna edullisesti, toiseksi autoksi asuntoauton rinnalle.
Mun mielestä Ladassa on mukavaa fiilistä. Itse huollan auton ja korjailenkin jos ja kun vikoja tulee. Tää on samalla vähän harrastuksenakin, tosin vanha kunnon kankiveto olisi siihen parempi.
Tossa mun mielipide Ladani hankintaan, on muuten paljon parempi ajaa kuin joku Nissan Sunny. - ei kelpaa
Moni tykkää "neitseistä", toisille kelpaa muitten potkimakin eli käytetty. Saman kokoinen japsi tms esim. farmarimalli maksaa vähintään kahden Ladan verran. Mikäs jos rahaa on eikä sille keksi parempaa käyttöä kuin auto, niin siitä vaan. Toiset käyttää autossa säästyvän rahan muihin, hauskempiin asioihin. Matkailuun, mökkeilyyn...
Sinunkaan mielipiteesi kiinnosta vähääkään, ladalla ajavilla kun on tämä itsetunto kunnossa ja asiat tärkeysjärjestyksessä.
Ja sinne parkkipaikalle toivon toverille pitkää pinnaa,itsekullakin on näitä naapureita, Bucketteja... - -S-
Perheauto jos ajettelee niin noin 100tkm ajetun japskin. sillä olisi taivalta vielä jäljellä varmuudella vielä toiset 100tkm ehkä kolmaskin 100tkm. Saman matkan kai pääsee ladallakin ilman suurempia murheita ja niin pääsee myös sillä japskillakin. Halvemaksi kuitenkin todennäköisesti tulee aika paljonkin se lada että siitä siinä on kyse! Vain väline päästä töihin ja kauppaa ei muuta tarkoitusta :) Voisi kai sanoa että on fiksu valinta, kuka pystyy ajamaan ladalla?
Ps. Ei oo ladaa eikä ole koskaan ollutkaan mutta tulevaisuudessa kun tämä autoilu tehdään koko ajan kalliimaksi niin kohta ollaan ladamiehiä ja naisia vaikka ei haluaisikaan olla. Kuka mihinkin laittaa rahansa, lepääkö se raha turhaan siinä autossa?- ike.
Mutten ymmärrä mitä säästöä on ostaa auto, jonka jälleenmyyntiarvo on noin 50% sillä sekunnilla kun sen ajaa liikkeestä ulos. Esim jonkun vastaavan hintaisen käytetyn kunnon auton vaikka toyotan, pösön, rellun, nissanin, opelin jne. omistaja ei tee yhtä paljon tappiota vaikka kruisailisi sillä sen toiset 100tkm. 110 kokoluokan auton saa kympillä tosin PALJON vähemmän ajettunakin.
Myöskin vaikkei autoa paljon tarvitsisikaan niin miksi ostaa markkinoiden huonoin auto? Rumin myös.
Jonkunlainen maku saa olla. Ihan kuten vaikka pukeutumisessa ja ruuassa. Ei aina pidä pukeutua tuulipukuun tai syödä pelkkää makaronia, koska se on edullista. - cccp
ike. kirjoitti:
Mutten ymmärrä mitä säästöä on ostaa auto, jonka jälleenmyyntiarvo on noin 50% sillä sekunnilla kun sen ajaa liikkeestä ulos. Esim jonkun vastaavan hintaisen käytetyn kunnon auton vaikka toyotan, pösön, rellun, nissanin, opelin jne. omistaja ei tee yhtä paljon tappiota vaikka kruisailisi sillä sen toiset 100tkm. 110 kokoluokan auton saa kympillä tosin PALJON vähemmän ajettunakin.
Myöskin vaikkei autoa paljon tarvitsisikaan niin miksi ostaa markkinoiden huonoin auto? Rumin myös.
Jonkunlainen maku saa olla. Ihan kuten vaikka pukeutumisessa ja ruuassa. Ei aina pidä pukeutua tuulipukuun tai syödä pelkkää makaronia, koska se on edullista.Jälleenmyyntiarvolla ei ole paljon merkitystä jos tarkoituksena on ajaa auto loppuun. Ja joillekkin sillä auton ulkonäöllä tai maineellakaan ei ole mitään merkitystä. Auto voi olla ihan vaan välttämätön työkalu siirtymiseen paikasta toiseen ilman että sillä haetaan yleistä hyväksyntään tai yritetään peitellä omaa keskinkertaista menestymistä elämässä.
- -S-
cccp kirjoitti:
Jälleenmyyntiarvolla ei ole paljon merkitystä jos tarkoituksena on ajaa auto loppuun. Ja joillekkin sillä auton ulkonäöllä tai maineellakaan ei ole mitään merkitystä. Auto voi olla ihan vaan välttämätön työkalu siirtymiseen paikasta toiseen ilman että sillä haetaan yleistä hyväksyntään tai yritetään peitellä omaa keskinkertaista menestymistä elämässä.
Ei se ladan arvo niin äkkiä putoa mutta hieman vaikea auto ehkä myydä.. tiedä sitten. Eiköhän se ole niin se kuka ladankin hankkii ei ole tarkoitus että sitä heti ollaan seuraavana keväänä jo myymässä pois.
- Äksviis
Minä taas väittäisin 100 tonnia ajetun japskin tulevan käytössä halvempi. Jos ladan huollot tekee, itse tulee se varmasti edulliseksi, mutta jos sen huollattaa Delta-autossa, niin silloin epäilen vahvasti edullisuutta. Ainakin muiden merkkien huollot Deltassa ovat törkeän kalliita.
- Ei ennakkoluuloinen
ike. kirjoitti:
Jonkunlainen maku saa olla. Ihan kuten vaikka pukeutumisessa ja ruuassa. Ei aina pidä pukeutua tuulipukuun tai syödä pelkkää makaronia, koska se on edullista.Rumuus on katsojan silmässä.Festival versio metallivärillä, spoilerilla ja aluvanteilla hakkaa kyllä monta 90 luvun autoa.Ja jää vielä rahaakin.Vain hullu tai ymmärtämätön vaihtaa autoa vuoden välein.Miksi ostaa lohta tai kaviaaria jos ne maistuu pas...le.Samoin tuulipuku on hyvä ulkoiluun kuten 110 maaseutu ajoon.Sääli on sairautta ja kateus kamalaa.
- Ei ennakkoluuloinen
Kuka pystyy ajamaan ladalla? Ennakko luuloton terveet hengenlahjat omaava naapureista välittämätön ihminen.Ei Helsinkiläinen cityjuntti,jolla pakottava tarve seurata millä naapurit ajaa.
- kuskit
on kommareita. Ne haluu näyttää kaikille, että kyllä se meidän kommunistivaltiomme osaa tehdä maanmainion auton! Väri punaiseksi ja keulaan sirpin ja vasaran kuva. Karvahattu päähän ja lada käyntiin, kaupan päälle tulevalla veivillä jos ei muuten.
- pelle
Taita Venäjä olla mailman kapitalistisin maa tällähetkellä niin että tuo kommari juttu ei oikein päde, pitäisi olla Pohjoiskorealainen tai Kubalainen auto en tiedä jos on muut varmaan voi volistaa siinä asiassa.
- Ei ennakkoluuloinen
Jo on pelko kommunismista kuin Amerikassa 60 luvulla.Olisko aika ottaa pipo pois kiristämästä että pääsee ajatus kulkeen.Ps.mikä vika punaisessa auton värissä on,onko oltava tasaisen harmaa kuten isoin osa nykyään?
- mitäs
tekisit jos jäisit autollas tienposkeen ja avunsaanti olis hankalaa mutta sitten joku ladakuski pysähtyis ja tarjoais kyydin perille tai muuta apua
pyöreälamppuset ole jo keräilyharvinaisuuksia?
Jossainpäin ainakin.Uusista en tiijä.
Vastaus kysymyksen kiittäisin avusta ja auttaisin itsekin jos tarvetta.- niitähän
kawasaki250 kirjoitti:
pyöreälamppuset ole jo keräilyharvinaisuuksia?
Jossainpäin ainakin.Uusista en tiijä.
Vastaus kysymyksen kiittäisin avusta ja auttaisin itsekin jos tarvetta.ei kyllä kovinpaljoa enää tuu vastaan mutta itse ajan sellaisella niin kauan kun pystyn pitämään katsastus ym. kuntoisensena
ja siinä sivus tarjoan apua niile joilla on ongelmia saada kulkuväline käyntiin,liikkeelle tai jos on muita ongelmia kulkuvälineen kanssa
- Amigo
Lada 110 on oikeasti hyvin ruostesuojattu jo tehtaalta, kyllä mulle ainakin kelpaisi. Tosin jos Niva maasturia myytäisiin vielä, ostaisin heti!
- Äksviis
Taidat olla köyhä, kun asut sellaisella alueella, jossa on paljon ladoja. ;D
- anticorolla
ei se parivuotta vanha nissan micra ainakaan parempi ole...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1052983- 101864
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371855Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3901706Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211621Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681457- 1191277
- 131186
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91156- 201039