Nykyaikaisesti valmistettu kotimämmi. Helppo ohje.
Valmistuu helposti sähkölieden uunissa.
Mahdollisimman yksinkertaisista raaka-aineista:
Voimakas maku saadaan imeltämisestä ja viljasta ja maltaista.
3 litraa vettä kuumennetaan 70 asteiseksi.
450 g mämmimaltaita
800 g ruisjauhoa
vajaa teelusikallinen suolaa
Sekoita kaikki maltaat ja jauhot 70 asteiseen veteen ja sekoita hyvin.
Laita seos imeltymään 65-70 asteiseen uuniin 3-4 tunniksi. Sekoita seosta imeltymisen aikana muutamia kertoja ja seuraa imeltymisen edistymistä maistamalla.
Siirrä seoskattila keittolevylle ja sekoita seosta erittäin tehokkaasti ja kuumenna sose niin että alkaa kupliminen. Lisää samalla suola. Anna hetken aikaa kuplia ja siirrä kattila sivuun ja anna tekeytyä 10-20 minuuttia.
Laita seos tavalliseen uunivuokaan. Paista 3-4 tuntia noin 140 asteessa. Pinnalle lisätään paistamisen aikana muutaman kerran vettä, mikä estää tarpeettoman voimakkaan kuorettumisen.
Anna valmiin mämmin tekeytyä viileässä 2-4 paivää. silloin mämmi on parhaimmillaan.
Itse tehty mämmi onnistuu helposti
Anonyymi
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2091628Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1401394- 541143
- 551025
- 721005
- 106932
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52913Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53860- 82840
- 31774