Mihin katosi tiede?

Palstalla ei enää näe ollenkaan tieteellisesti perusteltuja väitteitä.

Tieteestähän tässä kuitenkin on kysymys?

11

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tiede on hyvin kaukana kun sinä astut kuvaan ja tuot Mann :in ja Marcott: in kehiin. He ovat kaksi radikaalihutkijaa joiden töitä on kauhisteltu jo toistakymmentä vuotta.
      Tule Jöns tälle vuosituhannelle Jöns ja kumppanit.

• Varmaan voisit itse yrittää. Esittäisit edes yhden tieteellisen perustelun hörhöjutuillesi.

• Anonyymi

Et ole vielä vastannut kysymykseeni siitä mitkä muut asiat vaikuttavat ilmastonmuutoksiin CO2n ja auringontehon lisäksi?
      Se on tiedettä se Jöns.

• Ilmastohörhötyshän onkin uususkonto. Sillä on jopa jo paavikin.

• Pitäisi osoittaa havainnoin onko ilmastonmuutos lyhyt vai pitkäaikainen, mikä on tähtitieteellisen ja ihmisvaikutuksen osuus. Eivät meidän tietomme likikään riitä.

Jos tehdään sellaisia malleja, jotka toteuttavat nykyiset havaintomme, tietenkin ne toteuttavat, mutta niiden ennustavuus on aivan liian pieni.

Sen sijaan hiukkasfysiikan, kemian ja fysiikan perusteella tehdyt ennusteet ovat aivan toista kertaluokkaa.

• Totean hieman tylysti että ilmastonmuutos on täyttä totta.
        Ilmastomme on lämmennyt huomattavasti sitten viimeisen jääkauden.

• Anonyymi
        nazi kirjoitti:

Totean hieman tylysti että ilmastonmuutos on täyttä totta.
        Ilmastomme on lämmennyt huomattavasti sitten viimeisen jääkauden.

Löytyykö denulta todistetta tuommoiselle väitteelle?

• Jatkuvan ja varsin intensiiviseksi kasvaneen trollauksen vuoksi harva aiemmin keskusteluun osallistunut viitsii tänne enää kirjoitella. Perustellun viestin kirjoittamiseen menee varsin paljon aikaa ja vaivaa, joka sitten on pois hyödyllisemmistä harrasteista. Asiakeskustelijoiden kaikottua ei täältä enää saa hyödyllistä kritiikkiä joten miksi vaivautua? Sama ongelma vallitsee monilla muillakin Suomi24:n palstoilla eli täällä on automaattimoderoinnin käyttöönoton jälkeen tapahtunut slummiutumista. Äänekkään trollauksen vuoksi asiakommenttien katoamista eivät kaikki vielä ole huomanneet kun määrä korvaa laadun.

Jos aihe sattuu liittymään muutamiin omiin kiinnostuksen kohteisiini niin saatan vastailla perustellen, joskus jopa laatia aloituksen. Silloin kirjoitan lähinnä itselleni ja viestin laittaminen palstalle on enemmänkin tekosyy kuin varsinainen peruste viestin laatimiselle. Ajoittain osallistun nimimerkkiä käyttäen mutta pääasiassa Anonyyminä, jolloin aiempi kirjoitushistoriani ei vaikuta saamieni vastausten laatuun tai pikemminkin laaduttomuuteen.

Surullista sinänsä, että tämä palsta elää auringonlaskun aikoja juuri nyt kun ilmastonmuutos on niin kuuma aihe julkisuudessa. Tai sitten juuri tuo kuumeneminen on tuonut trollit palstalle pilaamaan keskustelua. Kun palstan ja koko Suomi24:n moderointi on pitkään loistanut poissaolollaan niin lopputulos on arvattavissa.

• Anonyymi

Tieteentekijät ovat edelleen paljon arvostetumpia kuin poliitikot.

www.ipsos.com/en/its-fact-scientists-are-most-trusted-people-world

Ei mikään ihme kun seuraa keskusteluita joissa tiede ja politiikka laitetaan vastakkain...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      42
      1986
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1640
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1424
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      342
      1381
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1285
    6. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      8
      1201
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1068
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      971
    9. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      959
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      80
      929
    Aihe