Katoin ohjelman 19:30 Puskuri yle2 jossa demostroitiin airbag:n laukeamisen voimakkuus.
Maahan asennettiin airbak:n laite ja sen päälle autonratti ja sen päälle autonrengas vanteineen, jotenkin noin. Airbag laukaistiin ja autonrengas jossa siis vanne nousi arviolta 10 metrin korkeuteen. Voimaa siis on ja paljon, kokeilkaa heittää autonrengas jossa myös vanne ilmaan, tuskin nousee kymmentä metriä lähellekkään.
Miettikääpä mikä iskun voima on kun jos ajaa ilman turvavöitä ja iskeytyy rattia vasten ja samaan aikaan airbag laukeaa. Näin voi käydä huonosti jo hitaassakin nopeudessa 30-40km/h.
Turvatyynyn voima
9
1529
Vastaukset
vastaa noin 4 kerroksesta alastuloa ei taida käsi voimat riittää ottamaan vastaan. Jos joku haluaa kokeilla n.6 km tuntinopeudella voiman ,se on sama kuin seisoaltaan kaatuu etunojaan käsiensä varaan, HUOM OMALLA VASTUULLA ! Yllättävän kova sekin.SE NIISTÄ TURVAVOISTÄ KAUPUNKINOPEUKSISSA:
- "Area 03"
Älä pidä piippua suussa-löytyy niskan puolelta.
- saattaja
Siinäpä vasta oiva ohjelma ottaa oppia muusta, kuin millaista ohjelmaa ei pitäisi saada lähettää yleisessä verkossa. Joku saattaa vaikka ottaa sen tosissaan ja toimia näkemänsä ohjaamana.
Nimikin jo kyllä viittaa enemmän naisiin, kuin autoihin ohjelmaa katsottuaan, -S-.
Nyt ilmeisesti pitäisi kieltää lailla sikarien tai jopa tupakan poltto ajon aikana, ettei umpinuija DVD-, MP3 tai puskuriohjelman käyttäjäsukupolvi vaan vahingoittaisi itseään, ennenkuin saadaan samat turvallisuusohjeet kuin Yhdysvalloissa. Miten käy silmälasien käyttäjien, tai piipunpolttajien? Ajavatko lainkaan sun loistavassa maailmassa, jossa holhotaan ainakin paperilla aikuisia ihmisiä?
Kaikki nämä edellä mainitut toimet ovat sallittuja ajon aikana, jos turvavyö on kiinnitettynä!
P.S. Joko teit turvateipit lähes laittoman ohjeen mukaisesti? - toimii
Silloin kun käytetään turvavyötä, ilman vöitä lähtee vastapalloon nenä niskaan.
- sieltä
otetaan sulakkeet pois. halvempi sitten korjatakin jos ei vakuutusyhtiö maksa.
- Hepuli tuli
Taas täällä maalaillaan piruja seinille. Jos autoilijan henki lähtis yhtä helposti kun täällä puhutaan niin autot olis kielletty jo aikoja sitten. Jotain rajaa.
Itse ajoin vm. 85 corollalla 80km/h suoraan puuhun, oli vielä kaveri kyydissä. Kummallekaan ei käynyt mitään vaikka ei ollut turvavöitä eikä turvatyynyjä. Auto kyllä lyheni reilusti ja meni tuhannen paskaksi, lunastukseen.
Tän foorumn juttujen mukaan jo 30km/h törmätessä toiseen autoon auto suorastaan räjähtää paskaksi ja on aika siirtyä vihreämmille niityille tapaamaan esi-isiä. Taitaa nykyajan autot olla täysiä susia ja ihmiset lasia. - hohhoijaa
Mietippäs vähän itsekkin.
Lavastetussa tilanteessa rengas vanteineen nojasivat valmiiksi turvatyynyyn, kun se laukesi.
Kolaritilanteessa tyyny ehtii täyttymään täysin, ja alkaa jo tyhjenemään, ennen kuin kuljettaja iskeytyy sitä vasten. Juuri sen takia tyyny täytyy niin jumalattoman kovaa.- Nimenomaan
...
- nähnyt
JOssain on näytetty noita suurnopeuskameralla kuvattuja pätkiä kolaritesteistä: Tyyny täyttyy paljon ennenkuin nuken selkä on edes irronnut selkänojasta. Tyyny on toki rattia pehmeämpi, mutta ei kovin kovassa mällissä pelasta, vrt. taksikuski tuossa tammikuisessa mällissä, missä autollinen nuoria kuoli myös.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1052983- 101864
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371855Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3901706Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211621Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681457- 1191277
- 131186
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91156- 201039