Milloin meinasitte ajo kauden aloitaa? keski-suomesta etelään päin ainakin päiväs aikaan pystys jo ajaan..
Ajo kauden alku
20
2583
Vastaukset
- hdmies
Moi!! Eilen alkoi mulla ainaskin täällä Treen kupeessa ajokausi ja jatkuuuuuuu
- marko84
tänään kävin ekan kerran koittamassa, kyl oli komeeta!!
- gsxr
marko84 kirjoitti:
tänään kävin ekan kerran koittamassa, kyl oli komeeta!!
Missä päin suomea ajelit?
- Jannes
- Ajokausi, päiväsaikaan. -
1.5. lähtee jos lumet siihen mennessä sulavat. - Rockmummo
Huhtikuun puolessa välissä. Jos ei tule takatalvea. Nyt näyttää kehitys hyvältä...
- xjr
tallin eestä30metrii se ku sulaa niin....elikaksiviikkooa....
- pahakuha
Ja on sitä odotettukki...Hyväs kunnos tiet helsinki-porvoo akselilla.Vähän kosteeta,mut mitäs me siitä.
- hondamies-76-
olisiko huhtikuun puoli-välissä?
jos ei tuu takatalvea Silloin olis tarkotus alottaa.
- ????
nyt en ymmärrä.
- Kimppi
ja mahtavaa oli. Peukut pystyyn jotta kesästä tulisi vastakohta edelliselle. Vuosi sitten toukokuun alkupuolella sai töihin lähtiessä "skrapata" penkin ja lämpötila oli 2C. Täytyy tästä lähteä taas lenkki heittämään:)
- gsxr
Missä päin suomea ajelet!
- kimppi
gsxr kirjoitti:
Missä päin suomea ajelet!
Järvenpään seudulla ja täältä etelään päin on mainiot ajokelit. Tuli eilen jo muutamia pyöriä vastaankin.
- gsxr
pakko oli pari kilsaa käydä testaamassa.. Mukavaa oli!! Ens viikon loppuna sit pitempi lenkki... Jos ei lunta sada!
- timpuri
eli tosi aikaisin Jyväskylässä mutta kun piti päästä uutta Deavillee testaa ja ei ollut kylmä yhtään. Yksi kaveri Vaajakosken ABC:llä ihmetteli aikaista kuskia mutta kerroin ettei kannata maksaa vakuutuksia joka kuukausi ja seisottaa pyörää tallissa ja ajetaanhan moottorikelkoillakin eikä kukaan ihmettele ja kysyle että paleltaako...ei ollut kyllä muita pyöriä liikenteessä eli uskallan väittää että olin 1. Jyväskylässä tänä keväänä, loppuviikolla lämpenee...ajokelejä kaikille...
- Keskisuomalainen2
Ihan totta, että ei paleltaminen ole mikään syy, vaatettahan löytyy.
Mutta se syy, miksi aikaisintaan vappuna pääsee ajamaan, on se, että tiet ovat aivan h*lvetinmoisen jääkerroksen peitossa. Koko talveen ei ole ollut näin liukasta autollakaan, niin johan olisi sälli jos tuonne pyörällä lähtisi :-D Jää-speedway -renkaat olisivat ainoa mahdollisuus. Viimeiset 3-4 päivää ovat olleet totaalista pääkallokeliä, vaikka on hyvät nastarenkaat kärryssä niin mitään pitoa ei ole.
Ihan vain näin selvennyksenä, että siis lämpötila ei ole mikään syy ajamatta jättämiselle, vaan se että maassa on täysi talvi. Jyväskylässä sitten ilmeisesti ei enää ole, vaikka lähes samoilla korkeuksilla asustellaan. - timpuri
Keskisuomalainen2 kirjoitti:
Ihan totta, että ei paleltaminen ole mikään syy, vaatettahan löytyy.
Mutta se syy, miksi aikaisintaan vappuna pääsee ajamaan, on se, että tiet ovat aivan h*lvetinmoisen jääkerroksen peitossa. Koko talveen ei ole ollut näin liukasta autollakaan, niin johan olisi sälli jos tuonne pyörällä lähtisi :-D Jää-speedway -renkaat olisivat ainoa mahdollisuus. Viimeiset 3-4 päivää ovat olleet totaalista pääkallokeliä, vaikka on hyvät nastarenkaat kärryssä niin mitään pitoa ei ole.
Ihan vain näin selvennyksenä, että siis lämpötila ei ole mikään syy ajamatta jättämiselle, vaan se että maassa on täysi talvi. Jyväskylässä sitten ilmeisesti ei enää ole, vaikka lähes samoilla korkeuksilla asustellaan.muttei enää kaupungissa ja pääteillä esim. 9 ja 4-tie. Heti aamusta ei kannata , tuossa 12.00 jälkeen ja lämmintä väh. tuo 2 C. Nyt lupaa loppuviikoilla 10 c eli pääsee ajamaan. Esim. Ajoin Jyväskylästä Hirvaskankaalle ja tie oli ihan sula ja kuiva, Uuuraisen tie oli sitten peilikirkas, ei sinne ollut asiaa....samoin Laukaa tie Suolahteen, mutta "isot" tiet ovat loistavassa kunnossa...
- Keskisuomalainen2
timpuri kirjoitti:
muttei enää kaupungissa ja pääteillä esim. 9 ja 4-tie. Heti aamusta ei kannata , tuossa 12.00 jälkeen ja lämmintä väh. tuo 2 C. Nyt lupaa loppuviikoilla 10 c eli pääsee ajamaan. Esim. Ajoin Jyväskylästä Hirvaskankaalle ja tie oli ihan sula ja kuiva, Uuuraisen tie oli sitten peilikirkas, ei sinne ollut asiaa....samoin Laukaa tie Suolahteen, mutta "isot" tiet ovat loistavassa kunnossa...
No joo, kyllä minäkin tänään näin muutaman sulan tien, mutta päästäkseni pihasta tuollaiselle pitäisi ensin ajella kymmentä peilijäistä pitkin, joten toukokuuhun jää...
- gsxr
Viikon loppuna ois tarkoitus Jyväskylän seudulla aloittaa kausi! Jes!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa572235En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos321714- 101524
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3751519Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141484Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681357- 121108
- 1051089
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul81044- 20979