EU:n tarkoitus EIKÖHÄN TÄMÄ TÄSTÄ OSASINKO ?

Nyt taisin osata selittää oikealla tavalla myös Persulle !

Nyt sinä et tajua yhtään. Maailman teollistuminen ja maailmankauppa ja
ns. teollinen vallankumous... Luo maailmaan uuden tyyppisen talouden ...
Sitä jotkut kutsuu globalisaatioksi ja osa taas toisella nimellä... Eli tuotantolaitokset ja tuotanto menee sinne ja siten missä se tuottaa parhaiten
ja niitä seuraa myös rahoittajat eli sijoittajat.

Pienet maat eivät kykene vastaamaan jättiläisten tuotantoon ei millään alueella.
Rahaa punnitaan taasen teollisuuden ja tuotannon tulevaisuuden näkymien mukaan, joka sekuntti maailman pörsseissä. Raha ei ole kultakannassa..

Euroopan Unioni on perustettu ja sen tarkoitus on suojella Euroopan unionin
teollisuutta ja tuotantoa. Täten luoda oma riittävän suuri oma markkina-alue. Missä on riittävän suuret markkinat eli ihmisten tarpeita ostaa ja myydä ja valmistaa ja tarjota ja kehittää palveluita, Aasian markkinat on myös suuret
ja ne rakentuu monen miljardin ihmisen kysyntään ja palveluun.. Konttiliikenne
ja tavaraliikenne kehittyy ja automatisoituu ja vähentää kuljetuskustannuksia.
Maailmasta tulee ns. Globaali eli maailma pienentyy teollisen kehityksen myötä.

Jos sinä et ymmärrä, niin kerron vertauksen:
Esim. Autoja valmistetaan robottilinjalla hurjat määrät ja ne valmistetaan jo
oikestaan siten, että niihin ei enään ihminen/työläinen oikein enään edes koske.
Ne on suunnattu ja rakennettu miljardien ihmisten kysyntää varten ja siten niillä on myös tarvetta ja loppukäyttäjät. Suuret tehtaat valmistaa komponentteja. Suuret määrää myös hinnan ja pienempi ostaja joutuu maksamaan niistä enemmän.

Eli se on ratkaisevaa, kun valmistat vaikka siruja, niin myytkö sinä ja valmistat
niitä ensin Samsugxxxx vai jollekin Nokixxxxxx ... Se on tärkeämpi asikas sille valmistajalle, joka ostaa niitä miljardeja ja kehittää niitä myös yhteistyössä, kuin sellainen joka ostaa niitä satatuhatta tai miljoonan. Lisäksi se isompi yhtiö on investoinut ja pankit on sen takana kehittämässä nopeampia tuotantolinjoja ja sille suunnittellaan uusia malleja ja sillä on varaa enemmän tuotekehitykseen ja näin siitä tulee jättiläinen.

Työntekijöiden kannalta euroopan unioni on oltava yhtenäinen, jotta tuotanto ja
kauppa Euroopan uninonin sisällä on tasapuolinen. Tämä tarkoittaa yhtenäistä
veropolitiikkaa ja vapaata tavaran ja ihmisten liikkuvuutta. Tukipolitiikka tarkoittaa niitä laita-alueita, kuten suomi. Jossa voidaan pitää tuotantoa vain taloudellisten tukien turvaamana. Eli veropolitiikalla on luotava tasavertaista kilpailua. Ilman Euroopan unionia koko suomi esim. reuna-alue jäisi teollisen kehityksen ulkopuolelle.

Jos sinulle persu jäi vielä jotakin epäselväksi, niin kysy persu reilusti vaan.
Huomaa, että teollisuus ja raha on rakentuneet teollisuusrakenteen ja
elinkeinorakenteen mukaisesti.

9

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä voin rehellisesti kertoa, että en minäkään mikään Puudeli ole ollut.
      Olisin varmaan ollut vankilassa monta kertaa jos olisi kiinni jäänyt.
      Mutta ne saavutkset elämässä on aivan toista luokkaa mitä monikaan on ¨
      saavuttanut elämässä... Oliko minun toiseksi viimeisin passi niin täynnä
      leimoja, että minun piti repiä kiinan viisumeita pois, jotta sitä voi käyttää..
      Jätin sen malliksi lapsille... Irto viisumit väliin.

Aikoinaan minulle sanoi, yksi kaveri Helsingin kalliossa, että saataxx noita
      mulkxxx puhui nuorista. Minä kysyin, että mitä itse teit tuossa iässä.. Myin
      viinaa vaasankadulla ja nyt minulla on kivitalo ja palvelijat.

Joo olen minä pari kertaa ollut lentokoneessa myös. Asun nyt ulkomailla ja
      enkä meinaa koskaan tulla takaisin suomeen asumaan.. ! Teillä alkaa siellä
      aika kivat korona-talkoot ... Teitä ryöstetään ja Teitä uhkaillaan, Teitä vainotaan.

Ainoa pakotie on monelle euroopan unioni ja sieltä saatte oikeuden ja se takaa
      rahan ja se takaa Teille ihmisoikeuden... Monet joutuu velka helvettiin, vaikka
      Euron velasta, jolla Teitä rahastetaan ... Eli joudutte maksamaan siitä satoja
      euroja. Kaikki kyttää ja kaikki rahastaa ja jos virhe... Voi pojat voi pojat !

Minä olen järjestänyt asiani, niin että minun ei tarvi enään olla suomi-paskan
      kanssa enään tekemisissä.. Voin vapaasti nostaa keskisormen. Siihen pyrkikää!

• Se on poijat ihan siitä kiinni, miten asiat järjestää...
      Kävin tankkaamassa ja Bensiini maksoi 98 noin 50 centtiä litra... voi olla
      halvempaakin... No halpaa oli. Olut Baareissa kaupassa noin 0,30 - 1 euro.

Autot ja mopot on halpoja ja asuminen myös. Ei ole kommunisti suomen
      ongelmia ja suomi paskaa joka aamu lehdessä ja kaupassa. Ei ole suomi
      suklaata, vaan hyvää suklaata ja hyvää olutta...!

Älä vikise persu, kuinka kurjaa sinulla on minä tiedän, nälän ja vainon ja
      painostuksen mitä siellä on ... Ei koskaan enään !

• Anonyymi

Suomi on reuna-aluetta ja siksi ei voi koskaa päästä nauttimaan sinun teollisesta ihanuudestasi. Siitä pitää EU ja globalisaatio huolen.

• Anonyymi

On hienoa kun saa kaikkea halvalla. Sitten ihmetellään missä työt ovat. Se tosin ei aloittajaa milläänlailla kosketa. Oma suu on tärkein.

• Anonyymi

Niinpä niin.

• Anonyymi

On sairasta ettei tavaroita kannata korjata enää, vaan ennemmin kannattaa ostaa uusi kännykkä tai mikä tahansa rompe. Toisin oli vanhaan hyvään aikaan. Silloin oli firmoja sekä työtä ihmisillä. Nyt ei mitään takeita siitä. Sairasta globalismia.

• Oliko Japanissa, että yli 7 vuotta vanha auto, niin sitä ei enään kannata korjata
        jos siinä on suurempi vika. Teollisuus ja tuotanto on tällaista teollisuusmaissa.

Kommunisti suomessa toki on tilanne toinen, kuten Cubassa. Mutta ei sitä lämmintä
        säätä.

• Anonyymi

Ei:n tarkoitus on tuoda maahan reilusti mamuja jotta palkkoja saadaan alaspäin. Samaa tekee Suomen hallitus.

• Anonyymi

Tarkoitus on tehdä liittovaltio hinnalla millä hyvänsä. Italialla 2500 miljardia velkaa, maksakaa maksakaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      105
      2983
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1864
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1855
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      390
      1706
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1621
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1457
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      119
      1277
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      13
      1186
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1156
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1039
    Aihe