Ajattelinpa tässä nyt sitten vihdoin ajaa mp-kortin.. ja nyt siis kysymykseen tulee ensimmäisenä raha? eli NOIN minkälaisella eurosummalla siitä koko hommasta selviytyy? siis noin.. Paljonko on suunnilleen ajo- ja teoriatunteja??
Entäs ikä-puoli.. sellanen muistikuva on että pitää olla tietyn verran vuosia kertyny että saa ajaa isommilla peleillä? itse täytän tänä vuonna 20v. Kevarikorttia ei oo, mopo-kokemusta ei myöskään suuremmin ole, ajokortti kuitenkin löytyy.. että on kai sekin jo jotain..
AATTAKEE KOKENEEMMAT!
mp-kortti
6
1162
Vastaukset
- Lars
Itse kävin myös A:n ja C:n myöhemmin kuin B:n, joten kokemus löytyy. Kävin välimallin A:n 19-vuotiaana, hintaa tuli 1400 mk toimisto- kortti- ym. kuluja muutama satanen. Teoriatunteja muutamana päivänä ja ajotunteja tarvitsi todella vähän, olikohan 4 vai 6 (tämä kannattaa varmistaa, mutta eipä sillä niin väliä ole). Lisätunteja tarjotaan tarvittaessa.
Jos olet täyttänyt 20, voit ajaa suoraan ns. ison A:n, johon ei sisälly tehorajoitusta.
Jos olet vielä 19 korttia suorittaessasi, niin joudut ajamaan ns. väli-A:n, eli A1:n ja ison A:n välistä. Tälle A:lle on oma merkintäkohtansa ajokortissa. Väli-A tarkoittaa sitä että joudut tyytymään kaksi vuotta välimallin tehoisiin pyöriin. Kun sinulla on ollut tämä ajo-oikeus 2 vuotta, saat automaattisesti oikeuden myös isoon A:han, ei vaadi mitään toimenpiteitä. - JoonasX
Hinta pyörii siinä 500:n euron molemmin puolin asuinpaikasta riippuen.
Jos ajokorti löytyy ennestään, niin parissa illassa selviää teorioista. Ajotunteja oli muutama.
Itselläni ei ollut mopokokemusta suuremmin, mutta ei tarvinnut ottaa yhtään lisätunteja. Mentaaliharjoittelu on kaiken A ja O. Opettelet vaan hallintalaitteiden paikat etukäteen, niin käytännön harjoitukset menee hyvin.
Onnittelut hyvän harrastuksen valinnasta !- Lars
500 euron molemmin puolin!!! No johan on taas euro tehnyt tehtävänsä tässäkin, kuten kaikessa muussa. 6 vuotta sitten sai puolet halvemmalla.
- Sepi
Kävin juuri eilen ilmottautumassa motskakurssille. Hintaa 420€ autokoululle ja siihen viranomaiskulut 90€! Pitää muuten olla 21-vuotias että saa ajettua suoraan sen ison A:n.
Välikoonkortti jolla saa ajaa 25kw tehosta.
Syssyllä hinta oli Raisiossa 350 vallesmannille menevä korvaus.
Sillä sitte ajelet pari kesää ja käyt vaihtamassa sitte isoon aahan.- veitikka
maksoi 460€ viranomaiskuluja 90€ (eli tutkintomaksut ja korttimaksu). Minimimäärä ajo-opetusta on 6*25min ja teorian minimi taisi olla 6*45min.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa522100En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311660Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141444Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3511436- 101394
Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681305- 121098
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul81014- 81982
- 20969