Nyt kun kerran olet taas paikalla (jos nyt poissa olet ollutkaan), niin vastaatko jo miten eri tavoin kasvatat/kasvattaisit tyttö- ja poikalapsen?
Viittaan siis tähän keskusteluun, jossa kovasti kyselit feministien mielipidettä siitä, miten sinun pitäisi heidät kasvattaa.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=1500000000000140&posting=22000000007453535
Jackille
56
2643
Vastaukset
- Jack
"Nyt kun kerran olet taas paikalla (jos nyt poissa olet ollutkaan)"
Mitä ihmettä tarkoitat tällä? ON täysin totta, että työt ja velvollisuudet ovat painaneet. Katselin juuri, kappas vain, viikkotuntini ovat tämän vuoden aikana pyörineet pääsääntöisesti yli 55 tunnin puolella, joten ihan joka juttuun ei ole ollut aikaa revetä. Mutta mitä ihmettä haet tällä vihjailullasi?????- cisma
Niin, mistäs minä tiedän oletko ollut palstalta pois vai et, kai sitä joskus voi vain tyytyä lukemaankin ja sitähän taas ei tiedä ketkä palstaa lukevat. Tuli vain mieleen, että taisit olla kerran ainakin kk:n kirjoittamatta, mutta vastasit melko nopeasti, kun eräässä ketjussa nimesi mainittiin (eikä siinä siis mitään)
Noh, mutta mitäs jos kuitenkin koittaisit vastata esittämääni kysymykseen. tuo kysymys näyttää, jopa näin ulkopuolisesta.
Jospa vaikka suhtautuisit kysymykseen ihan kysymyksenä. Sellaiseen sorvataan yleensä jopa aiheeseen liittyvä vastaus. Vaikka toki kaikki olemme myös kiinnostuneita viikkotyötunneistasi.- Jack
cisma kirjoitti:
Niin, mistäs minä tiedän oletko ollut palstalta pois vai et, kai sitä joskus voi vain tyytyä lukemaankin ja sitähän taas ei tiedä ketkä palstaa lukevat. Tuli vain mieleen, että taisit olla kerran ainakin kk:n kirjoittamatta, mutta vastasit melko nopeasti, kun eräässä ketjussa nimesi mainittiin (eikä siinä siis mitään)
Noh, mutta mitäs jos kuitenkin koittaisit vastata esittämääni kysymykseen." Tuli vain mieleen, että taisit olla kerran ainakin kk:n kirjoittamatta, mutta vastasit melko nopeasti, kun eräässä ketjussa nimesi mainittiin "
Hä, nyt täytyy sanoa, että olen äimänkäkenä! Mitä ihmettä sinä nyt oikein tarkoitat. En ole kyllä koskaan ollut kuukautta kokonaan täältä pois, vaikka duunia on riittänyt enemmän kuin lääkäri määrää. - cisma
Jack kirjoitti:
" Tuli vain mieleen, että taisit olla kerran ainakin kk:n kirjoittamatta, mutta vastasit melko nopeasti, kun eräässä ketjussa nimesi mainittiin "
Hä, nyt täytyy sanoa, että olen äimänkäkenä! Mitä ihmettä sinä nyt oikein tarkoitat. En ole kyllä koskaan ollut kuukautta kokonaan täältä pois, vaikka duunia on riittänyt enemmän kuin lääkäri määrää.No hyvin pitkään en ainakaan nimeäsi nähnyt, mutta saathan sinä olla ihan niin käkenä kuin katsot tarpeelliseksi olla.
- jorojukka-kukka
Härmän.vapaa.nainen kirjoitti:
tuo kysymys näyttää, jopa näin ulkopuolisesta.
Jospa vaikka suhtautuisit kysymykseen ihan kysymyksenä. Sellaiseen sorvataan yleensä jopa aiheeseen liittyvä vastaus. Vaikka toki kaikki olemme myös kiinnostuneita viikkotyötunneistasi.Odottelen lastenkasvatusvastausta.
- Jack
cisma kirjoitti:
No hyvin pitkään en ainakaan nimeäsi nähnyt, mutta saathan sinä olla ihan niin käkenä kuin katsot tarpeelliseksi olla.
tässä on jokin kiero jouni tai sitten harrastat epäurheilijamaisia keinoja...
- cisma
Jack kirjoitti:
tässä on jokin kiero jouni tai sitten harrastat epäurheilijamaisia keinoja...
Ehkä siinä olisi sulle sopiva laji.
- Jack
cisma kirjoitti:
Ehkä siinä olisi sulle sopiva laji.
"Tämä palstahan on täynnä kitkeränkatkeraa myrkkyä sylkeviä miehiä. Tulee mieleen yksi ajatus, minkä kerran kuulin jossain: Olisiko feministien/feminismin vihaamisessa vain kysymys kulttuurissa hyväksytystä tavasta ilmaista sitä iänikuista naisvihaa? Nykyään kun naisten parjaaminen avoimesti ei enää ole niin hyväksyttyä, niin olisi siis keksitty feminismistä oiva tekosyy? Eivät naiset, mutta ne kauheat femakot... "
- cisma
Jack kirjoitti:
"Tämä palstahan on täynnä kitkeränkatkeraa myrkkyä sylkeviä miehiä. Tulee mieleen yksi ajatus, minkä kerran kuulin jossain: Olisiko feministien/feminismin vihaamisessa vain kysymys kulttuurissa hyväksytystä tavasta ilmaista sitä iänikuista naisvihaa? Nykyään kun naisten parjaaminen avoimesti ei enää ole niin hyväksyttyä, niin olisi siis keksitty feminismistä oiva tekosyy? Eivät naiset, mutta ne kauheat femakot... "
Olet siis kirjoituksen kanssa samaa mieltä, vai miksi sitä siteeraat?
- Minna
Pojat kannatta kasvatta rohkeiksi, ottamaan riskejä, huolehtimaan omista eduistaan ja tarpeistaan.
Tyttöjä kannattaa kasvattaa toisin. Varovaisuus on hyvä iskostaa tyttöjen päähän jo pienestä pitäen. Riskinottoa kannattaa opettaa välttämään kuin ruttoa. Nöyryys ja varautuneisuus ovat hyvä kasvatuspäämääriä tytöille, ja toisten huomioiminen.
Nämä ovat feministienkin hyväksymiä eroja eri sukupuolten kasvattamiselle. jos tytöt kasvatettaisiin kuin pojat, olisi vaarana, että myös seksuaalisuuden alueella ottaisivat riskejä, tekisivät mitä haluavat ja kenen kanssa haluavat. Tällöin he miesten lailla voisivat harjoittaa seksiä vapaasti useiden eri kumppanien kanssa, mikä olisi naiselle vahingollista, mm. mielenterveydelle ja ihmisarvolle tuhoisaa. Eikä kai sinustakaan olisi kiva kuulla tyttärestäsi sanoin:"Ai se patja?"- muoriska
On varmaan ihmisen historian vaikutuksesta kasvatuksessa aina korostettu naisille sitä varovaisuutta ja yleensäkin rakentavaa ja säilyttävää. Selittynee sillä, että yleensä äidin on huolehdittava jälkeläisistä, muuten ei suku eikä edes elämä jatku. Äidin ei siis sovi hävitä seikkailuun ja kuolemaan kun vastuullaan on ainakin kolme alaikäistä.
Miehille taas on suotu enemmän sitä seikkailuhenkisyyttä. Sehän on itse asiassa ollut ihan vaatimus, kun on täytynyt olla rohkeutta paitsi tietenkin sotia, sotia ja sitten vielä taas sotia kaikkea ympärillä olevaa uhkaa vastaan. Ja metsästää ruokaan proteiineja.
Ei siinä alunperin ole ollut kysymys siitä, että kenen olisi parempi olla "pomo". On vain täytynyt tulla toimeen, ja roolit ovat syntyneet käytännön syistä. Vaikka kuinka tasa-arvottaisimme, niin ei niistä iskän tisseistä maitoa lapselle heru. Ja jos äiskä imetyspuuhiltaan lähtee miekkaa heiluttamaan naapurikylään, niin huonosti käypi vauvalle.
Kaikki se elämä mikä maapallolle on syntynyt ja kehittynyt omansalaiseksi, noudattaa erittäin järkeviä hengissäpysymisen lakeja. Jos ne eivät olisi olleet järkeviä, ei niitä tänä päivänä olisi edes olemassa. Ihmisiä siis.
Tämä sadan viidenkymmenen vuoden mittainen konekulttuuri on synnyttänyt sukupolven, joka ei pysty näkemään metsää puilta. Siinä mielessä jaan j.pukkilan huolen häviävästä naissukupuolesta.
- Jack
"kovasti kyselit feministien mielipidettä siitä, miten sinun pitäisi heidät kasvattaa."
aika outo väite, enhän minä ole koskaan väittänyt että aikoisin kasvattaa feministejä. Miten ihmeessä voit vääristellä kirjoituksiani noin paljon, mihin ihmeeseen oiken pyrit?!- cisma
Aiemmin kysyit mm. näin:
"Mitä minun pitäisi mielestäsi opettaa asiasta omille lapsilleni tai mitä sinä opettaisit omille lapsillesi, jos sinulla sellaisia olisi?"
- Vai meneekös se niin, että sinä vain kyselet silmät pyöreinä, mutta et samaan kysymykseen osaa itse vastata?
Toisessakin viestissä pyysit oikein kasvatusneuvoa.
Toinenkin lainaus sinulta:
"Etkö pysty vastaamaan edes tuohon asialliseen kysymykseen"
- No etkös itse pysty? - Jack
cisma kirjoitti:
Aiemmin kysyit mm. näin:
"Mitä minun pitäisi mielestäsi opettaa asiasta omille lapsilleni tai mitä sinä opettaisit omille lapsillesi, jos sinulla sellaisia olisi?"
- Vai meneekös se niin, että sinä vain kyselet silmät pyöreinä, mutta et samaan kysymykseen osaa itse vastata?
Toisessakin viestissä pyysit oikein kasvatusneuvoa.
Toinenkin lainaus sinulta:
"Etkö pysty vastaamaan edes tuohon asialliseen kysymykseen"
- No etkös itse pysty?"kovasti kyselit feministien mielipidettä siitä, miten sinun pitäisi heidät kasvattaa."
Minä en ole koskaan sanonut haluavani kasvattaa feministejä. Lopeta tekstini vääristely :) - cisma
Jack kirjoitti:
"kovasti kyselit feministien mielipidettä siitä, miten sinun pitäisi heidät kasvattaa."
Minä en ole koskaan sanonut haluavani kasvattaa feministejä. Lopeta tekstini vääristely :)No miksikäs et kysymykseen vastaa - vastailet kyllä, muttet itse asiaan ja sen jälkeen väität vielä olevasi asialinjalla, hmm.
Niinniinniin olit oikein näppärä poika, kun tuohon lauseeseen takerruit (vähän kannustusta sullekin), mutta witsi menee huonoksi, jos sitä liikaa toistelee.
Eiköhän tuosta ny kuitenkin jokainen tajunne(?), että heillä tarkoitin lapsiasi, kun nyt lastenkasvatuksesta yleensäkin oli kyse.
Olisi vaan ihan mielenkiintoista tietää mitä antifeministi on asiasta mieltä, etenkin kun ensin itse kysyy asiasta feministien mielipidettä. Etkö siis pysty vastaamaan asialliseen kysymykseen?
Helpotetaan vähän: Oletko ehkä samoilla linjoilla tämän Minnan kanssa, eli poikaa pitää rohkaista ja tyttöä vastaavasti opettaa nöyrtymään (tytölle kun voi muutoin tulla esim. mielenterveysongelmia). Ehkä paikallaan olisi myös jonkinlainen siveysvyö - ihan varmuudeksi. - Jack
cisma kirjoitti:
No miksikäs et kysymykseen vastaa - vastailet kyllä, muttet itse asiaan ja sen jälkeen väität vielä olevasi asialinjalla, hmm.
Niinniinniin olit oikein näppärä poika, kun tuohon lauseeseen takerruit (vähän kannustusta sullekin), mutta witsi menee huonoksi, jos sitä liikaa toistelee.
Eiköhän tuosta ny kuitenkin jokainen tajunne(?), että heillä tarkoitin lapsiasi, kun nyt lastenkasvatuksesta yleensäkin oli kyse.
Olisi vaan ihan mielenkiintoista tietää mitä antifeministi on asiasta mieltä, etenkin kun ensin itse kysyy asiasta feministien mielipidettä. Etkö siis pysty vastaamaan asialliseen kysymykseen?
Helpotetaan vähän: Oletko ehkä samoilla linjoilla tämän Minnan kanssa, eli poikaa pitää rohkaista ja tyttöä vastaavasti opettaa nöyrtymään (tytölle kun voi muutoin tulla esim. mielenterveysongelmia). Ehkä paikallaan olisi myös jonkinlainen siveysvyö - ihan varmuudeksi."heillä tarkoitin lapsiasi, kun nyt lastenkasvatuksesta yleensäkin oli kyse."
Siis mitä ihmettä taas syötät minulle, rinnastat lapseni feministeihin! Tämä alkaa olla jo kuvottavaa! Minulle tee mitä vain, mutta jätä rakkaat lapseni rauhaan. - cisma
Jack kirjoitti:
"heillä tarkoitin lapsiasi, kun nyt lastenkasvatuksesta yleensäkin oli kyse."
Siis mitä ihmettä taas syötät minulle, rinnastat lapseni feministeihin! Tämä alkaa olla jo kuvottavaa! Minulle tee mitä vain, mutta jätä rakkaat lapseni rauhaan.Aikuista(?) miestä, voe että.
No kerrotko miten sinä kasvatat lapsesi, mitä heille opetat?
Tuleekohan vastausta, jos oikein lypsää? (ja lypsämisellä en tarkoita lehmän lypsämistä vaan vastausten lypsämistä) - jorojukka-kukka
cisma kirjoitti:
Aikuista(?) miestä, voe että.
No kerrotko miten sinä kasvatat lapsesi, mitä heille opetat?
Tuleekohan vastausta, jos oikein lypsää? (ja lypsämisellä en tarkoita lehmän lypsämistä vaan vastausten lypsämistä)Vaikka asia ei todellakaan minulle kuulu, mutta koska yleisellä foorumilla ollaan, niin tämä toteuamukseni olkoon paikallaan. Jack ja Aave muistuttavat kummasti toisiaan ainakin siinä, että he eivät vastaa kysymyksiin, vaan takertuvat kaikkeen epäolennaiseen. Kuitenkin juuri keskusteluyhteys syntyy aidosta halusta ymmärtää vastakeskustelijan kysymykset ja vastata niihin, vaikka asioista ei samaa mieltä oltaisikaan. Tämä kummasti parantaisi palstan keskusteluilmapiiriä näissä avauksissa, joissa EDES YRITETÄÄN keskustella.
jorojukka-kukka kirjoitti:
Vaikka asia ei todellakaan minulle kuulu, mutta koska yleisellä foorumilla ollaan, niin tämä toteuamukseni olkoon paikallaan. Jack ja Aave muistuttavat kummasti toisiaan ainakin siinä, että he eivät vastaa kysymyksiin, vaan takertuvat kaikkeen epäolennaiseen. Kuitenkin juuri keskusteluyhteys syntyy aidosta halusta ymmärtää vastakeskustelijan kysymykset ja vastata niihin, vaikka asioista ei samaa mieltä oltaisikaan. Tämä kummasti parantaisi palstan keskusteluilmapiiriä näissä avauksissa, joissa EDES YRITETÄÄN keskustella.
Jackilla on juuri nyt kiire ja kaikenlaista muuta tähdellisempää tekemistä.
Ei pysty venyyn nyt, ei millään.- mariamagda
Vaikka asia ei todellakaan minulle kuulu, mutta koska yleisellä foorumilla ollaan, niin tämä toteuamukseni olkoon paikallaan. Jack ja Aave muistuttavat kummasti toisiaan ainakin siinä, että he eivät vastaa kysymyksiin, vaan takertuvat kaikkeen epäolennaiseen. Kuitenkin juuri keskusteluyhteys syntyy aidosta halusta ymmärtää vastakeskustelijan kysymykset ja vastata niihin, vaikka asioista ei samaa mieltä oltaisikaan. Tämä kummasti parantaisi palstan keskusteluilmapiiriä näissä avauksissa, joissa EDES YRITETÄÄN keskustella.
.. en keskustele aaveiden kanssa, joiden ainoa tarkoitus ja halu on pilata palsta.
- emma
Hyvin sanottu!
- Jack
Vai on Jack muuttunut aaveeksi. Voihan rähmä! En ole kyseiseen nickiin törmännyt, mutta laita minulle linkki, niin voin itse tsekata miten paljon hänessä on minua. Omasta mielestäni minä muistutan eniten Huoratonta Miestä, Naisten Miestä, Mies Vainta ja Valerieta.
Ei vaiskaan, minulla ei ole mitään tarvetta haaskata hienoja ja arvokkaita kommenttejani muiden nimiin. Okei, kerran olen muistaakseni vittuilluit Huorattomalle miehelle nimimerkillä Miehetön Huora, mutta sen ei ollut tarkoitus mikään salanimi vaan ihan vittuilua sille ämmälle.
"Kuitenkin juuri keskusteluyhteys syntyy aidosta halusta ymmärtää vastakeskustelijan kysymykset ja vastata niihin, vaikka asioista ei samaa mieltä oltaisikaan"
Paraskin puhuja :)
- mariamagda
Nyt vasta kun katsoin tuota vanhaa aloitusta, huomasin, että Jack onkin vaatinut minua vastaamaan ENSIN tuohon kasvatusasiaan.
Miehen luotettavuutta epäillen,koska ei ole mitenkään varmaa,että hän vastaa, vaikka minä vastaankin ensin, mutta vastaan kuitenkin.
Jos minulla olisi lapsia, en tietenkään tekisi eroa lapsen sukupuolen suhteen,miksi tekisin????
Kasvattaakseni heistä erilaisen vai? Että sitten voitaisiin sanoa,että sukupuolet ovat luonnostaan erilaisia.
Seksuaalikasvatus olisi molemmille aivan samanlainen, en TOSIAAN myöskään käyttäisi sanontoja `levittää` tai muuta vastaavaa.
Molempia koittaisin kasvattaa niin, ettei kukasta kukkaan hyppiminen kannata.
Ehkä pikkuisen enemmän katsoisin tuossa asiassa pojan perään enemmän, koska ympäristö antaa hänelle niin paljon toisenlaista näkemystä.- Jack
Niin, minusta kasvattaminen on arvojen siirtämistä lapsille. Me olemme korostaneet ainakin seuraavia asioita:
- rehellisyys
- yritteliäisyys, emme hyväksy alisuorittamista
- toisten huomaaminen ja huomioiminen
tässä nyt kolme ensimmäisenä mieleen tullutta asiaa, mikä ei tietenkään tarkoita, että ne olisivat ainoat arvot, mutta koska en ole ajatellut kirjoittaa kasvatustopasta feministeille, muut asiat ovat hieman jäsentymättöminä.
Helvetin tärkeää on erotaa oikea ja väärä toisistaan. Kun lapsi kasvaa, hän oppii pikkuhiljaa erottamaan nyanssit asioiden välillä ja sen, että kaikki ei ole mustavalkoista.
No niin, jos nämä ovat ne perusarvot, niin minua on jäänyt mietityttämään, että miten tyttöjä sitten kasvatetaan eri tavalla kuin poikia? Jokainen joka on kasvattanut lapsia, tajuaa, että he ovat yksilöllisiä ja siksi heitä pitää myös käsitellä eri tavalla. Jep, en siis puhu sukupuolista vaan yksilöistä. Ujoa ja arkaa pitää rohkaista ja vastaavasti kaaharia pitää hillitä.
Jotenkin noi lapsettomat feministit eivät pysty sisäistämään asian ydintä. He eivät osaa teoreettiisen viitekehyksensä ja mahdollisten lapsuuden kokemuksiensa kautta tajuta, että kasvatus tähtää aina lapsen parhainpaan. Lapselle halutaan antaa eväät elämässä menestymiseen. Jotenkin heidän jutuissaan paistaa aina tuo "tytöt pakotetaan hiljaisiksi ja pojat taas saavat kaiken mahdollisen huomion ja vapauden". On suorastaan perversiä ja kieroontunutta ajatella, että vanhemmat kasvattaisivat tyttärestään piikaa ja pojastaan johtajaa. Lapsen merkityksen vanhemmilleen voi tajuta vasta kun on omia lapsia. tämän vuoksi en jaksa ottaa teidän näkemyksiänne kovinkaan vakavasti.
Heh, kysyin jokinen aika sitten vaimoltani, että kasvatammeko me lapsiamme sukupuolen mukaan eri tavalla. Hän ei oikein ymmärtänyt kysymystäni ja vastasi, että: "mitä järkeä siinä olisi". Kasvatus lähtee perusarvoista, oikeasta ja väärästä ja miten ne voisivat olla tytöille ja pojille erilaisia?
Tuollaiset "jos minulla olisi lapsia.."-näkemykset ovat kyllä aika hauskaa luettavaa. Sellainen ihminen ei tiedä miten hän toimii, kun 13-vuotias tytär tuodaan ensimmäsitä kertaa humalassa kotiin koulun bileistä tai ilmoittaa tekstarilla, että ei tule yöksi kotiin. Ainahan sitä täällä voi leikkiä kaikki ymmärtäväistä Anneli Tempakkaa, mutta ne ovat vain hölynpölyä jos ei toiminnast ole näyttöä.
Joo-o, molemmilla on omat ja erilaiset vaaransa, jos alkaa toilailemaan, mutta kyllä minä ensi sijaisesti pidän teiniraskautta tytön kohdalla huomattavasti dramaattisempana asiana. Jos tyttö on synnyttää 14 vuotiaana on hän todennäköisesti 15 vuotiaana yksinhuoltaja. Saman ikäisestä pojasta vain ei ole isäksi. MInä tiedän mitä kollit ovat, koska olen itsekin ollut sellainen. Jos sinä laittaISIT päähuomiosi pojan sukupuolivietin vaimentamiseen. Se on taistelua luontoa vastaan. - cisma
Jack kirjoitti:
Niin, minusta kasvattaminen on arvojen siirtämistä lapsille. Me olemme korostaneet ainakin seuraavia asioita:
- rehellisyys
tässä nyt kolme ensimmäisenä mieleen tullutta asiaa, mikä ei tietenkään tarkoita, että ne olisivat ainoat arvot, mutta koska en ole ajatellut kirjoittaa kasvatustopasta feministeille, muut asiat ovat hieman jäsentymättöminä.
Helvetin tärkeää on erotaa oikea ja väärä toisistaan. Kun lapsi kasvaa, hän oppii pikkuhiljaa erottamaan nyanssit asioiden välillä ja sen, että kaikki ei ole mustavalkoista.
No niin, jos nämä ovat ne perusarvot, niin minua on jäänyt mietityttämään, että miten tyttöjä sitten kasvatetaan eri tavalla kuin poikia? Jokainen joka on kasvattanut lapsia, tajuaa, että he ovat yksilöllisiä ja siksi heitä pitää myös käsitellä eri tavalla. Jep, en siis puhu sukupuolista vaan yksilöistä. Ujoa ja arkaa pitää rohkaista ja vastaavasti kaaharia pitää hillitä.
Jotenkin noi lapsettomat feministit eivät pysty sisäistämään asian ydintä. He eivät osaa teoreettiisen viitekehyksensä ja mahdollisten lapsuuden kokemuksiensa kautta tajuta, että kasvatus tähtää aina lapsen parhainpaan. Lapselle halutaan antaa eväät elämässä menestymiseen. Jotenkin heidän jutuissaan paistaa aina tuo "tytöt pakotetaan hiljaisiksi ja pojat taas saavat kaiken mahdollisen huomion ja vapauden". On suorastaan perversiä ja kieroontunutta ajatella, että vanhemmat kasvattaisivat tyttärestään piikaa ja pojastaan johtajaa. Lapsen merkityksen vanhemmilleen voi tajuta vasta kun on omia lapsia. tämän vuoksi en jaksa ottaa teidän näkemyksiänne kovinkaan vakavasti.
Heh, kysyin jokinen aika sitten vaimoltani, että kasvatammeko me lapsiamme sukupuolen mukaan eri tavalla. Hän ei oikein ymmärtänyt kysymystäni ja vastasi, että: "mitä järkeä siinä olisi". Kasvatus lähtee perusarvoista, oikeasta ja väärästä ja miten ne voisivat olla tytöille ja pojille erilaisia?
Tuollaiset "jos minulla olisi lapsia.."-näkemykset ovat kyllä aika hauskaa luettavaa. Sellainen ihminen ei tiedä miten hän toimii, kun 13-vuotias tytär tuodaan ensimmäsitä kertaa humalassa kotiin koulun bileistä tai ilmoittaa tekstarilla, että ei tule yöksi kotiin. Ainahan sitä täällä voi leikkiä kaikki ymmärtäväistä Anneli Tempakkaa, mutta ne ovat vain hölynpölyä jos ei toiminnast ole näyttöä.
Joo-o, molemmilla on omat ja erilaiset vaaransa, jos alkaa toilailemaan, mutta kyllä minä ensi sijaisesti pidän teiniraskautta tytön kohdalla huomattavasti dramaattisempana asiana. Jos tyttö on synnyttää 14 vuotiaana on hän todennäköisesti 15 vuotiaana yksinhuoltaja. Saman ikäisestä pojasta vain ei ole isäksi. MInä tiedän mitä kollit ovat, koska olen itsekin ollut sellainen. Jos sinä laittaISIT päähuomiosi pojan sukupuolivietin vaimentamiseen. Se on taistelua luontoa vastaan.No tulihan se vastaus sieltä, tuskin teki edes kipeää.
"Jotenkin noi lapsettomat feministit eivät pysty sisäistämään asian ydintä."
- No miksi heiltä sitten kyselet? Onhan täällä myös niitä feministejä, joilla on lapsia.
"On suorastaan perversiä ja kieroontunutta ajatella, että vanhemmat kasvattaisivat tyttärestään piikaa ja pojastaan johtajaa."
- Esim. tämä tässä ketjussa kirjoittanut Minna taitaa olla semmoinen perverssi ja kiero ihminen.
Siis loppujen lopuksi, te ette kasvata lapsianne erilailla sukupuolen mukaan, olet vain enemmän tyttärestäsi huolissasi?
Ajattelepa jos poikasi saattaa jonkun tyttären raskaaksi ja tämä tyttö vielä päättää lapsen pitää, siinä sitä poika joutuisi elatusmaksuja makselemaan seuraavat 18 vuotta. Ei siis mikään pikkujuttu. Ei tietenkään pikkujuttu ole sekään, että tytär tulee raskaaksi, mutta hän voi kuitenkin ottaa sen aborttipillerin - poika ei. Mikä tässä muuten on käytäntönä, jos isäehdokas on esim. opiskelemassa?
"Jos sinä laittaISIT päähuomiosi pojan sukupuolivietin vaimentamiseen. Se on taistelua luontoa vastaan."
- Mutta tytön sukupuolivietin vaimentaminenko ei sellaista olisi? - mariamagda
Jack kirjoitti:
- rehellisyys
Joo-o, molemmilla on omat ja erilaiset vaaransa, jos alkaa toilailemaan, mutta kyllä minä ensi sijaisesti pidän teiniraskautta tytön kohdalla huomattavasti dramaattisempana asiana. Jos tyttö on synnyttää 14 vuotiaana on hän todennäköisesti 15 vuotiaana yksinhuoltaja. Saman ikäisestä pojasta vain ei ole isäksi. MInä tiedän mitä kollit ovat, koska olen itsekin ollut sellainen. Jos sinä laittaISIT päähuomiosi pojan sukupuolivietin vaimentamiseen. Se on taistelua luontoa vastaan...lapsia. Ja omat kokemukset/toilailut muistissa.
Missä vaiheessa lapseton ymmärtää lapsellisuuden?
Heti kun lapsi syntyy?
Siis väitätkö sinä että tytöllä ei ole sukupuoliviettiä??! Tämä on sitä luontoa vastaan taistelua, ja voisi jo lopettaa! Minulla henkilökohtaisesti on ainakin ollut!Ja on edelleen.(Saisiko tuotakaan EDES sanoa) - jorojukka-kukka
cisma kirjoitti:
No tulihan se vastaus sieltä, tuskin teki edes kipeää.
- No miksi heiltä sitten kyselet? Onhan täällä myös niitä feministejä, joilla on lapsia.
"On suorastaan perversiä ja kieroontunutta ajatella, että vanhemmat kasvattaisivat tyttärestään piikaa ja pojastaan johtajaa."
- Esim. tämä tässä ketjussa kirjoittanut Minna taitaa olla semmoinen perverssi ja kiero ihminen.
Siis loppujen lopuksi, te ette kasvata lapsianne erilailla sukupuolen mukaan, olet vain enemmän tyttärestäsi huolissasi?
Ajattelepa jos poikasi saattaa jonkun tyttären raskaaksi ja tämä tyttö vielä päättää lapsen pitää, siinä sitä poika joutuisi elatusmaksuja makselemaan seuraavat 18 vuotta. Ei siis mikään pikkujuttu. Ei tietenkään pikkujuttu ole sekään, että tytär tulee raskaaksi, mutta hän voi kuitenkin ottaa sen aborttipillerin - poika ei. Mikä tässä muuten on käytäntönä, jos isäehdokas on esim. opiskelemassa?
"Jos sinä laittaISIT päähuomiosi pojan sukupuolivietin vaimentamiseen. Se on taistelua luontoa vastaan."
- Mutta tytön sukupuolivietin vaimentaminenko ei sellaista olisi?Pojan sukupuoliviettiin huomion kiinnittäminen on taistelua luontoa vastaan, mutta tytön ei.
Tässähän se "kultainen kasvatus sp mukaan juuri tulee esille". Oikea malliesimerkki! Ei sitä kasvattaja edes itse huomaa. Ja tämä nyt vaan oli yksi kasvatuksen osa-alue. Noin se toimii kautta linjan. - Jack
cisma kirjoitti:
- Mutta tytön sukupuolivietin vaimentaminenko ei sellaista olisi?emme kasvata emme, enkä usko kenenkään muunkaan nykyaikana niin tekevän, joka lapsiaan rakastaa. Tuo feministien propaganda tyttöjen ja poikien erilaisesta kasvattamisesta tuntuu jotenkin niin sairaalta. Lähtökohtaisesti se tarkoittasi sitä, että rakastaa tai arvostaa toista lasta enemmän kuin toista. Tällaiset ihmiset eivät ymmärrä tai vanhemmuudesta yhtään mitään. Emme enää elä agraariyhteiskunnassa, jossa vanhimmasta pojasta tulee tilan isäntä.
Joo-o, tuosta teiniraskaudesta... sinulla ei todellakaan ole minkään sortin tajua mitä vanhemmuus merkitsee, jos vertailet ruokkomaksuja lapsen synnyttämiseen ja vastuunottoon. Kyseessä ei ole mikään koiranpentu tai tietokone vaan elävä ihminen, joka tarvitsee jatkuvaa huolenpitoa, hoivausta ja rakkautta 7/24. Tyttö kantaa viime kädessä kaikesta tästä vastuun. Näinä narkkariaikoina lapsen pysyminen kaidalla tiellä on monelle kokopäivätyötä. Kun kolmekymppiset aikuiset eivät halua hankkia itselleen lapsia riesaksi, niin miten rankkaa se sitten voi olla teiniäidille, joka ei ole edes halunnut lasta vaan pikemminkin uudet pissisfarkut? Jos tyttö päättää pitää lapsen ja on yksin, muuttuu hänen elämänsä huomattavasti enemmän kuin pojan, joka käy koulunsa loppuun ja valmistuu ammattiin. Kunhan vain muistaa maksaa elatusrästit jossakin vaiheessa elämäänsä.
Abortti? Olen ymmärtänyt että se on monille naisille erittäin raastava kokemus ja siihenkin saattaa käsittääkseni liittyä tiettyjä riskejä. MIkäli tyttö päätyy aborttiin, pääsee poika siinäkin tapauksessa huomattavasti helpommalla. HÄn voi odotellessa vetää röökin ja pyytää jotakin täysi-ikäsitä hakemaan itselleen pussikaljaa.
Niin, minä väitän että naaraaseen ja urokseen on asennettu erilainen sukupuolivietti. Sen tarkoitus on maksimoida syntyvyys ja siksi uros hyppii kukasta kukkaan (siementen levitys) ja naaras puolestaan haluaa sitoutua (poikasten synnytys ja hoivaus). - Jack
Pojan sukupuoliviettiin huomion kiinnittäminen on taistelua luontoa vastaan, mutta tytön ei.
Tässähän se "kultainen kasvatus sp mukaan juuri tulee esille". Oikea malliesimerkki! Ei sitä kasvattaja edes itse huomaa. Ja tämä nyt vaan oli yksi kasvatuksen osa-alue. Noin se toimii kautta linjan.Typerykset! Varsinkin sinä taas onnistuit kertomaan kaiken oleellisen itsestäsi. Kirjoitin A-4 verran teksiä, josta sinä poimit viimeisen lauseen, jatkat sitä omalla ajatuksellasi ja väität minun kirjoittamakseni!
Viimeinen lauseeni oli tarkoitettu vastaukseksi edelliselle kirjoittajalle, joka puolestaan laittaisi enemmän painoa pojan seksuaalikasvatukselle ja käsittääkseni hillinnälle. MInä vastasin hänelle, että pojan vietti on niin voimakas, että sen hillitseminen on taistelua luontoa vastaan. Se ohjaa hänen seksuaalista käyttäytymistään voimakkaammin kuin tyttöjen. Kollit ovat ikuisia vonkaajia eikä heitä rajoita mikään muu kuin tyttöjen pidättyvyys. En ole homoseksuaalisuuden asiantuntija, mutta kuvittelisin homojen elävän paljon railakkaanpaa elämää kuin lesbojen.
Niin, sinä sanoit, että itselläsi on sekä tyttö ja poika. Mitenkä paljon sinun metodisi eroavat meidän periaatteistamme? Oletko jo kenties kokenut lapsen teinihelvetin? - Jack
mariamagda kirjoitti:
..lapsia. Ja omat kokemukset/toilailut muistissa.
Missä vaiheessa lapseton ymmärtää lapsellisuuden?
Heti kun lapsi syntyy?
Siis väitätkö sinä että tytöllä ei ole sukupuoliviettiä??! Tämä on sitä luontoa vastaan taistelua, ja voisi jo lopettaa! Minulla henkilökohtaisesti on ainakin ollut!Ja on edelleen.(Saisiko tuotakaan EDES sanoa)Nyt viimeistään tiedän miksi panttasin vastaustani näin pitkään. Itse asiassa ei olisi pitänyt alentua teidän kanssanne asiasta keskustelemaan, koska se on sama kuin hakkaisi päätä seinään. Te ette voi olla vakavissanne.
"Siis väitätkö sinä että tytöllä ei ole sukupuoliviettiä??! "
tämä kysymys ylittää typeryyden huipun ja en katso sitä vastaamisen arvoiseksi. - tuo
Jack kirjoitti:
Typerykset! Varsinkin sinä taas onnistuit kertomaan kaiken oleellisen itsestäsi. Kirjoitin A-4 verran teksiä, josta sinä poimit viimeisen lauseen, jatkat sitä omalla ajatuksellasi ja väität minun kirjoittamakseni!
Viimeinen lauseeni oli tarkoitettu vastaukseksi edelliselle kirjoittajalle, joka puolestaan laittaisi enemmän painoa pojan seksuaalikasvatukselle ja käsittääkseni hillinnälle. MInä vastasin hänelle, että pojan vietti on niin voimakas, että sen hillitseminen on taistelua luontoa vastaan. Se ohjaa hänen seksuaalista käyttäytymistään voimakkaammin kuin tyttöjen. Kollit ovat ikuisia vonkaajia eikä heitä rajoita mikään muu kuin tyttöjen pidättyvyys. En ole homoseksuaalisuuden asiantuntija, mutta kuvittelisin homojen elävän paljon railakkaanpaa elämää kuin lesbojen.
Niin, sinä sanoit, että itselläsi on sekä tyttö ja poika. Mitenkä paljon sinun metodisi eroavat meidän periaatteistamme? Oletko jo kenties kokenut lapsen teinihelvetin?sama argumentti, että miehen seksuaalivietti on voimakkaampi kuin naisen! Taitaapi se olla yksi niitä patriarkaatin myyttejä... Miksihän sitten naisten seksuaalisuutta on aina haluttu aisoa huolehtimalla soveliaasta pukeutumisesta ja leimaamalla rajan ylittävät huoriksi...? Tämäkö on ollut sitä naisen omaa vaimeampaa seksuaaliviettiä? Hirveä ajatella, että tuollainen ajatusmaailma yhdistyy lasten kasvattamiseen! Opetetaan sitten taas tyttärelle, kuinka se on naisen omalla vastuulla huolehtia koko yhteiskunnan kelpoisuudesta, kun miehet eivät voi luonnolleen mitään...
- Jack
cisma kirjoitti:
- Mutta tytön sukupuolivietin vaimentaminenko ei sellaista olisi?"Siis loppujen lopuksi, te ette kasvata lapsianne erilailla sukupuolen mukaan, olet vain enemmän tyttärestäsi huolissasi"
niin, sinä se luet asioita kuin piru raamattua. En ymmärrä sinua, miksi ihmeessä tivasit useaan otteeseen mielipidettäni ja sitten kun sen kirjoitin, et lue sitä kuin pintapuolisesti ja vääristelet sitä omien tarpeidesi mukaan. Mikä oikein on pointtisi? Minähän kirjoitoin että: ”Joo-o, molemmilla on omat ja erilaiset vaaransa, jos alkaa toilailemaan, mutta kyllä minä ensi sijaisesti pidän teiniraskautta tytön kohdalla huomattavasti dramaattisempana asiana”
Miten voit väittää, että olen vain tyttäreini takia huolissani, kun kirjoitin, että molemmilla on omat erilaiset vaaransa? Pojan joutuminen väkivallan uhriksi on huomattavasti suurempi. väärä seura on väärää seuraa kenelle tahansa kasvavalle. Poikien touhut ja toilailut ovat raisumpia varsinkin silloin kun alkoholi tai muut piristeet astuvat kuvioon. Yleensä heille sattuu ne pahimmat tapaturmat. Tuntuu jotenkin typerältä luetella tällaisia asioita, pitääkö näitä itsestään selvyyksiä täällä todistella? Kysynpä vain , että onko sinulla asiasta erilainen käsitys? - cisma
Jack kirjoitti:
"Siis loppujen lopuksi, te ette kasvata lapsianne erilailla sukupuolen mukaan, olet vain enemmän tyttärestäsi huolissasi"
niin, sinä se luet asioita kuin piru raamattua. En ymmärrä sinua, miksi ihmeessä tivasit useaan otteeseen mielipidettäni ja sitten kun sen kirjoitin, et lue sitä kuin pintapuolisesti ja vääristelet sitä omien tarpeidesi mukaan. Mikä oikein on pointtisi? Minähän kirjoitoin että: ”Joo-o, molemmilla on omat ja erilaiset vaaransa, jos alkaa toilailemaan, mutta kyllä minä ensi sijaisesti pidän teiniraskautta tytön kohdalla huomattavasti dramaattisempana asiana”
Miten voit väittää, että olen vain tyttäreini takia huolissani, kun kirjoitin, että molemmilla on omat erilaiset vaaransa? Pojan joutuminen väkivallan uhriksi on huomattavasti suurempi. väärä seura on väärää seuraa kenelle tahansa kasvavalle. Poikien touhut ja toilailut ovat raisumpia varsinkin silloin kun alkoholi tai muut piristeet astuvat kuvioon. Yleensä heille sattuu ne pahimmat tapaturmat. Tuntuu jotenkin typerältä luetella tällaisia asioita, pitääkö näitä itsestään selvyyksiä täällä todistella? Kysynpä vain , että onko sinulla asiasta erilainen käsitys?"Miten voit väittää, että olen vain tyttäreini takia huolissani, kun kirjoitin, että molemmilla on omat erilaiset vaaransa?"
-Missä minä väitin, että olet vain tyttärestäsi huolissasi? Kysyin kyllä oletko enemmän huolissasi tyttäresi puolesta, mikä onkin täysin eri asia. (lauseessa oli kys.merkki perässä)
Vaikutat kirjoitusten perusteella melko dundeelliselta, mikä ei välttämättä ole huono asia.
Tiedätkö sinä, tai joku muu, miten käy elatusmaksujen, jos poika (isä) on vaikkapa 15-vuotias? - cisma
Jack kirjoitti:
emme kasvata emme, enkä usko kenenkään muunkaan nykyaikana niin tekevän, joka lapsiaan rakastaa. Tuo feministien propaganda tyttöjen ja poikien erilaisesta kasvattamisesta tuntuu jotenkin niin sairaalta. Lähtökohtaisesti se tarkoittasi sitä, että rakastaa tai arvostaa toista lasta enemmän kuin toista. Tällaiset ihmiset eivät ymmärrä tai vanhemmuudesta yhtään mitään. Emme enää elä agraariyhteiskunnassa, jossa vanhimmasta pojasta tulee tilan isäntä.
Joo-o, tuosta teiniraskaudesta... sinulla ei todellakaan ole minkään sortin tajua mitä vanhemmuus merkitsee, jos vertailet ruokkomaksuja lapsen synnyttämiseen ja vastuunottoon. Kyseessä ei ole mikään koiranpentu tai tietokone vaan elävä ihminen, joka tarvitsee jatkuvaa huolenpitoa, hoivausta ja rakkautta 7/24. Tyttö kantaa viime kädessä kaikesta tästä vastuun. Näinä narkkariaikoina lapsen pysyminen kaidalla tiellä on monelle kokopäivätyötä. Kun kolmekymppiset aikuiset eivät halua hankkia itselleen lapsia riesaksi, niin miten rankkaa se sitten voi olla teiniäidille, joka ei ole edes halunnut lasta vaan pikemminkin uudet pissisfarkut? Jos tyttö päättää pitää lapsen ja on yksin, muuttuu hänen elämänsä huomattavasti enemmän kuin pojan, joka käy koulunsa loppuun ja valmistuu ammattiin. Kunhan vain muistaa maksaa elatusrästit jossakin vaiheessa elämäänsä.
Abortti? Olen ymmärtänyt että se on monille naisille erittäin raastava kokemus ja siihenkin saattaa käsittääkseni liittyä tiettyjä riskejä. MIkäli tyttö päätyy aborttiin, pääsee poika siinäkin tapauksessa huomattavasti helpommalla. HÄn voi odotellessa vetää röökin ja pyytää jotakin täysi-ikäsitä hakemaan itselleen pussikaljaa.
Niin, minä väitän että naaraaseen ja urokseen on asennettu erilainen sukupuolivietti. Sen tarkoitus on maksimoida syntyvyys ja siksi uros hyppii kukasta kukkaan (siementen levitys) ja naaras puolestaan haluaa sitoutua (poikasten synnytys ja hoivaus).Minä muuten en verrannut elatusmaksuja synnyttämiseen ja vastuunkantoon.
Uudelleen: tyttö voi ottaa aborttipillerin, mutta poika ei ja jos tyttö päättää lapsen pitää, on poika siitä elatusvelvollinen seuraavat 18 vuotta, eli ei ole pojalle todellakaan mikään pikku asia. (no ei tytöllekään pillerin ottaminen.) - Kurre_Orava
cisma kirjoitti:
"Miten voit väittää, että olen vain tyttäreini takia huolissani, kun kirjoitin, että molemmilla on omat erilaiset vaaransa?"
-Missä minä väitin, että olet vain tyttärestäsi huolissasi? Kysyin kyllä oletko enemmän huolissasi tyttäresi puolesta, mikä onkin täysin eri asia. (lauseessa oli kys.merkki perässä)
Vaikutat kirjoitusten perusteella melko dundeelliselta, mikä ei välttämättä ole huono asia.
Tiedätkö sinä, tai joku muu, miten käy elatusmaksujen, jos poika (isä) on vaikkapa 15-vuotias?Käypi niin, että koska 15v on jo sen ikäinen, että hänet katsotaan taloudellisesti vastuunalaiseksi, niin ruokkokellohan rupee raksuttamaan.
Käytännössä kuitenkin koska 15v harvemmin on maksukykyinen niin hän saa ruokot anteeksi, vrt työttömyysaika.
Mutta esimerkiksi kesäduuni ajalta jolloin hän ei ole opiskelija/koululainen taikka työtön, niin voutihan siellä tilipussilla on.
- Mi-es
....kun pari kuukautta sitten "paskasakki" eli Dirty-Arska ja Cisma, nykyään myös Härmän nainen on kelpuutettu ykköskaartiin, oli ruotimassa nimim. Kurren yksityiselämää. Jos Kurre jättäisi vaimonsa jos vaimosta tulisi "femakko".
Titellitotteli ihmetteli ääneen että miten nyt arvon femakot semmoiseen yksityis-sälvimiseen menee, mutta Neiti C:hän puhui vain teoriassa.
Lähdettäiskö myös Antifeministi porukalla pohtimaan jos palstan paska, nimen tietää kaikki, kasvatti pojastaan homon.
Niin paska. Kerros meille. Miten kasvatit poikasi? Minkälaisen pojan kasvattaa äiti, joka hilluu aamusta iltaa kirjoittamassa paskaa nettipalstoilla? Kerrothan. :D- cisma
Ja minä taas muistan, että sinä siinä ketjussa suureen ääneen selittelit mitä Kurre sanoi ja mitä hän muka todellisuudessa tarkoitti. Sen jälkeen vielä Tittelin ketjussa kerroit, että oikeastaan olis ollu ihan sama vaikka olisit puhunut herra X:stä - että seli seli.
- Mi-es
cisma kirjoitti:
Ja minä taas muistan, että sinä siinä ketjussa suureen ääneen selittelit mitä Kurre sanoi ja mitä hän muka todellisuudessa tarkoitti. Sen jälkeen vielä Tittelin ketjussa kerroit, että oikeastaan olis ollu ihan sama vaikka olisit puhunut herra X:stä - että seli seli.
Nimimerkki Mies, käytti kyllä harakanmerkkejä ja mainitsi enemmän kuin kerran että "tai ketä vaan".
Nöyränä ihmisenä hän pohti perspektiiviä teoreettisesti, juuri siitä syystä että te, syylää vuotavat oikeudenmukaisuussisaret, olitte katsoneet sen oikeudeksenne puhua toisten perheelämästä. Eikä millään teoreettisella tasolla, sisko.
Joten fuck off.
Painus vaikka vittuun tekopyhä, suomeksi.
Tai ehkä haluat kertoa jotain omasta perhe-elämästäsi? Muitten perhe-elämästähän kun olet kyllä kiinnostunut, eikä se yleensä siihen jää.
Niin. Onko sulla lapsia, sisar? Oletko naimisissa? - cisma
Mi-es kirjoitti:
Nimimerkki Mies, käytti kyllä harakanmerkkejä ja mainitsi enemmän kuin kerran että "tai ketä vaan".
Nöyränä ihmisenä hän pohti perspektiiviä teoreettisesti, juuri siitä syystä että te, syylää vuotavat oikeudenmukaisuussisaret, olitte katsoneet sen oikeudeksenne puhua toisten perheelämästä. Eikä millään teoreettisella tasolla, sisko.
Joten fuck off.
Tai ehkä haluat kertoa jotain omasta perhe-elämästäsi? Muitten perhe-elämästähän kun olet kyllä kiinnostunut, eikä se yleensä siihen jää.
Niin. Onko sulla lapsia, sisar? Oletko naimisissa?Tai fukittele pois, jos mielesi siitä tulee iloiseksi.
Joo ja ei sinä (tai nimimerkki mies, jolla myös oli jenkkinäppis) et käyttänyt lainausmerkkejä kuin jokusen kerran. Loppujen lopuksi kun Kurre kertoi miten asia oli rupesitkin seli-seli-selittämään jotakin ihme juttua vaimostasi (jota ei siis oikesti ole olemassakaan, kuten myönsitkin) ja pohtimaan pitäiskö sun mennä ostamaan kossupullo vai ei, että fuk of itelles. - jorojukka-kukka
Mi-es kirjoitti:
Joten fuck off.
Niin. Onko sulla lapsia, sisar? Oletko naimisissa?Eikö päivä mennytkään putkeen? :O
- mariamagda
Mi-es kirjoitti:
Joten fuck off.
Niin. Onko sulla lapsia, sisar? Oletko naimisissa?Mitä tuo sana tarkoittaa? Kuulee vähänväliä tv:stäkin. Ja millainen merkitys tällä sanalla on tarkalleen?
t. kielinero - Mi-es
cisma kirjoitti:
Tai fukittele pois, jos mielesi siitä tulee iloiseksi.
Joo ja ei sinä (tai nimimerkki mies, jolla myös oli jenkkinäppis) et käyttänyt lainausmerkkejä kuin jokusen kerran. Loppujen lopuksi kun Kurre kertoi miten asia oli rupesitkin seli-seli-selittämään jotakin ihme juttua vaimostasi (jota ei siis oikesti ole olemassakaan, kuten myönsitkin) ja pohtimaan pitäiskö sun mennä ostamaan kossupullo vai ei, että fuk of itelles.Sylkeän päällesi, sinä kvasimoralisti.
Pthyi! - Mi-es
Eikö päivä mennytkään putkeen? :O
Pitäskö sulle edes sanoa mitään?
Hehhe.
Snork-snork: PThYiii! - Mi-es
mariamagda kirjoitti:
Mitä tuo sana tarkoittaa? Kuulee vähänväliä tv:stäkin. Ja millainen merkitys tällä sanalla on tarkalleen?
t. kielineroEli ennen käytettiin sanontaa "bitch" ns "v-maisesta naisesta".
Nykyään "bitch" on vähän sama kuin "feministi". Voi vapaasti valita. - Kurre_Orava
mariamagda kirjoitti:
Mitä tuo sana tarkoittaa? Kuulee vähänväliä tv:stäkin. Ja millainen merkitys tällä sanalla on tarkalleen?
t. kielineroIhan oikein käännettynä taitaa tarkoittaa narttua. Ihan korrekti nimitys vaikkapa narttukoirasta jopa ameriikan kielellä.
Suomessa narttu on halventava nimitys naisesta, samoin kuin bitch englannin kielessä. - cisma
Mi-es kirjoitti:
Sylkeän päällesi, sinä kvasimoralisti.
Pthyi!Ja helvetan iso limanen klöntti naamalles, ole hyvä ja ilman hymiöitä sen saat.
- Mi-es
Eikö päivä mennytkään putkeen? :O
Miksi et vastannut kysymykseeni tuossa ketjun alussa ? :D
- mariamagda
Kurre_Orava kirjoitti:
Ihan oikein käännettynä taitaa tarkoittaa narttua. Ihan korrekti nimitys vaikkapa narttukoirasta jopa ameriikan kielellä.
Suomessa narttu on halventava nimitys naisesta, samoin kuin bitch englannin kielessä.Sana ei siis mitenkään viittaa suomenkielen huora sanaan?
Entä miten huonolta englanninkielessä sana `woman` kuullostaa?? Sehän on nainen, eikä minun käsittääkseni paha asia.
Ihmettelen vaan kun kerran ulkomailla ollessani käytin woman sanaa, kun puhuin miehelle ja tarkoitin yhtä ravintolan työntekijää, ja hän katsoi minua pahasti??? Eij jymmällä. - Kurre_Orava
mariamagda kirjoitti:
Sana ei siis mitenkään viittaa suomenkielen huora sanaan?
Entä miten huonolta englanninkielessä sana `woman` kuullostaa?? Sehän on nainen, eikä minun käsittääkseni paha asia.
Ihmettelen vaan kun kerran ulkomailla ollessani käytin woman sanaa, kun puhuin miehelle ja tarkoitin yhtä ravintolan työntekijää, ja hän katsoi minua pahasti??? Eij jymmällä.Sanaa voman voidaan käyttää toki naisesta mutta siinäkin voi olla asiayhteydestä riippuvia vivahde-eroja.
Esimerkiksi ravintolassa:
'Kylläpä saimme tuolta naiselta huonoa palvelua'.
Tai
'Olipa miellyttävä tarjoilijatar'
Eli siis asiayhteydestä ja sävystä kiinni. Kuitenkin kun ameriikan kielellä viittaat ammattihenkilöön, kuten naispuoliseen tarjoilijaan niin korrekti nimitys voisi olla 'waitress'.
Huora taas on sitten whore tai hooker, hiukan slangista riippuen.
Niilläkin on omat sävyeronsa. - mariamagda
Kurre_Orava kirjoitti:
Sanaa voman voidaan käyttää toki naisesta mutta siinäkin voi olla asiayhteydestä riippuvia vivahde-eroja.
Esimerkiksi ravintolassa:
'Kylläpä saimme tuolta naiselta huonoa palvelua'.
Tai
'Olipa miellyttävä tarjoilijatar'
Eli siis asiayhteydestä ja sävystä kiinni. Kuitenkin kun ameriikan kielellä viittaat ammattihenkilöön, kuten naispuoliseen tarjoilijaan niin korrekti nimitys voisi olla 'waitress'.
Huora taas on sitten whore tai hooker, hiukan slangista riippuen.
Niilläkin on omat sävyeronsa.Noissa kielissä minua kiusaa, kun en tiedä noista sävyeroista. En kyllä muutenkaan ole hyvä niissä ja meillä se on ihan sukuvika(ei siis sukupuolisidonnainen)
- Kurre_Orava
mariamagda kirjoitti:
Noissa kielissä minua kiusaa, kun en tiedä noista sävyeroista. En kyllä muutenkaan ole hyvä niissä ja meillä se on ihan sukuvika(ei siis sukupuolisidonnainen)
Jeps, sävyerot ja kielenkäyttö eri tilanteissa ja unnelmissa ovat asioita joita ei voi oppia, ellei käytä ko. kieltä sanoisinko autenttisissa olosuhteissa.
- Sari Näre
miksi Nari Säre kasvattaa pojastaan homon?
- ave.maria
Se paska.
Kasvattiko se pojastaan homppelin? Ihme nainen.
Femakot menee yksityissälvimiseen jatkuvasti. Mutteivat huomaa kuin antifeministien vastaavan.
Kuuluu myös "taudin" kuvaan.
Ei nähdä malkaa omassa silmässä. Vai miten se menikään? Nari ehkä tietää... - no jo on
ave.maria kirjoitti:
Se paska.
Kasvattiko se pojastaan homppelin? Ihme nainen.
Femakot menee yksityissälvimiseen jatkuvasti. Mutteivat huomaa kuin antifeministien vastaavan.
Kuuluu myös "taudin" kuvaan.
Ei nähdä malkaa omassa silmässä. Vai miten se menikään? Nari ehkä tietää...ihme nälvimistä.
- jorojukka-kukka
no jo on kirjoitti:
ihme nälvimistä.
Kun muuhun ei pysty, patterit on lopussa, rullaa tyhjää. Näin se on, aikamoisia tunkioita ilmaantunut palstalle. Mutta mepä ei niistä välitetä. Ei alennuta samaan. :) (Hymyillään vaan.)
Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271548Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391529Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121345Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3411319Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681255- 12998
- 7961
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7901- 71826