Hei!
Anteeksi tyhmyyteni ensinnäkin.
Ottavatko huoltoasemat ladattavaksi auton akkuja?
Autoni akku on ihan tyhjä, eikä matkaan autolla pääse.
Paljonko veloittavat akun latauksesta?
Akku on vanha kuten on autokin mutta akun pitäisi olla toimintakykyinen latauksen jälkeen.
Kiitos!
Akun lataaminen
5
1072
Vastaukset
- lataaja
Ei sitä huoltamolla kannata ladata. Auto kaapeleilla käyntiin ja ajelet puoli tuntia. Jos auton laturi toimii, niin auto käynnistyy seuraavan kerran. Jos auton oma laturi ei toimi, niin ei sitä kannata latailla sitten muutenkaan. Akkulaturilla lataus kestää kauemmin n.12-24h ainakin. Toki voit sellaisen investoida, n.15€ se maksaa. Sillä sitten saat ladattua useamminkin..
- Virtaa elämään
Jos autoa ei käytetä talvella, kannattaisi akku ainakin ladata parin kuukauden välein.
Akkua ei saisi ikinä päästää tyhjenemään kokonaan.
-> Helposti entinen akku.
Halpa laturi riittää ja lisäksi akkuvettä.
Jos et itse osaa, löytyy lähipiiristä/pihapiiristä yleensä miehiä, jotka neidon hädän huomatessaan tarjoavat apunsa.
Käy akkuliikkeessä kertomassa murheesi. Yleensä siellä on palvelevaa porukkaa, joka mittaa akun kennot / tarkistaa akun ilman eri veloitusta.
Jos akku on päästetty tyhjenemään, voi yksi kenno olla entinen. Tällöin akun jännite on alhaisempi (10-11 V), eikä käynnistys ole varmaa. Lisäksi ladattukin akku purkaa varauksensa tuohon entiseen kennoon nopeasti.- miisa
mitä minä akkuvedellä teen?
t: nykyautoilija miisa kirjoitti:
t: nykyautoilijaakkuvesi nykyautossakin olla tarpeen, mutta harvemmin. Kokemusta on...
- vanhin voitehista
miisa kirjoitti:
t: nykyautoilijaAkkuvesi on se elementti, joka akun sisältä haihtuu.
Jos haihtunutta vettä ei korvata uudella, on osa kyseisestä kennosta kuivilla, eikä akku enää lataannu täyteen arvoonsa.
Ja menee nopeammin lopullisesti sököksi.
Parikymmentä vuotta olen näiden kanssa tumpuloinut, enkä sellaista (lyijy)akkua ole nähnyt, joka ei mitään huoltoa tarvitsisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271538Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391449Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121345Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391301Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12988
- 7951
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7881- 71816