Tehdäänköhän tuossa nyt iso virhe?

26

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei , nyt pääsee pillua vonkaamaan kohta. Palstalaisetkin on kovassa puutteessa.

• Rajoituksia ei saisi vielä purkaa, vaan jatkaa syyskuuhun saakka. Nyt puretaan liian aikaisin rajoituksia ja syksyllä ollaan tilanteessa, että rajoitukset joudutaan ottamaan uudelleen käyttöön.
      Tämä rajoitteiden purku aiheuttaa ihmisissä sen, että ihmiset kokevat, että epidemia on ohi ja kaupan jonossa eivät noudata turva etäisyyksiä, vaan tulevat niskaan hönkimään.
      Eipä huolta, ruma mies pysyttelee kolossaan ja jatkaa sosiaalisten kontaktien välttelyä.
      En myöskään osallistu mihinkään yleisö tapahtumiin, joihin osallistuin ennen korona epidemiaa.

• Anonyymi

Yhtä hyvin voidaan jatkaa vuoteen 2030, ei se rumien miesten elämään vaikuta, sen takia teille onkin ok vaikka lyötäis lappu luukulle joka paikkaan.

• No niinpä. sitä löystymistä on jo nytkin nähtävissä kaupoissa. Ihmiset on ikäänkuin että ahah, kohta koulutkin alkaa niin mitäpä tässä. Kannattaisi kuitenkin katsoa noita kuolleisuuslukuja, monessa paikkaa yli kymmentä prosenttia ilmoitetut. Vaikkakin sairastuneiden määrä noissa alakanttiin niin on kuolleisuuskin, kotona kuolleet ei näy noissa tilastoissa varmaan ollenkaan kun jo kuolleita ei testata:

https://www.worldometers.info/coronavirus/

• Anonyymi kirjoitti:

Yhtä hyvin voidaan jatkaa vuoteen 2030, ei se rumien miesten elämään vaikuta, sen takia teille onkin ok vaikka lyötäis lappu luukulle joka paikkaan.

Korona oli oikeastaan ihan hyvä, pääsivät kaikki kokemaan millaista se on ruman miehen normaali arki.
        Eipä arki normaalista eroa, samanlaista se on aina, välillä käydään ostamassa ruokaa, ollaan netissä ja käydään pyörälenkillä.
        Sama jatkuu hautaan saakka, rumalla miehellä.

• Harmaaritari kirjoitti:

No niinpä. sitä löystymistä on jo nytkin nähtävissä kaupoissa. Ihmiset on ikäänkuin että ahah, kohta koulutkin alkaa niin mitäpä tässä. Kannattaisi kuitenkin katsoa noita kuolleisuuslukuja, monessa paikkaa yli kymmentä prosenttia ilmoitetut. Vaikkakin sairastuneiden määrä noissa alakanttiin niin on kuolleisuuskin, kotona kuolleet ei näy noissa tilastoissa varmaan ollenkaan kun jo kuolleita ei testata:

https://www.worldometers.info/coronavirus/

Kymmenen prosentin kuolleisuudella ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Raportoitujen sairastuneiden määrä eroaa todellisesta niin paljon eri alueilla. Monessa paikassa on sellainen hässäkkä, ettei ehditä eikä paljon kannatakaan testata.

Siellä, missä testejä on tehty paljon suhteessa sairastuneiden määrään, raportoitu kuolleisuus ei ole paljonkaan yli prosentin, esim. Islannissa alle yhden prosentin.

• Anonyymi

Minä ruma nainen kotona muutenkin.aina.

• Anonyymi

Minä ajattelin samoin että kunhan nuo päivittäiset kuolemat ensin loppuisivat alkaa purkamaan rajoituksia.

• Minusta tuo poukkoilu se vasta kalliiksi saattaa käydä. Olis saanut olla reilusti syksyyn rajoitukset niin kuin nyt on, ehkä siinä moni ruoka- ym. alan yrittäjä olisi keksinyt uusia toimintamalleja ja muuta. Nyt jos/kun ppoukkoillaan vapauksia ne innoissaan avaa paikkojoa, myynti on silti surkeaa ja saattaa olla että syksyllä taas pitää laittaa ovia kiinni ja arpoa, ei hyvä.

• Harmaaritari kirjoitti:

Minusta tuo poukkoilu se vasta kalliiksi saattaa käydä. Olis saanut olla reilusti syksyyn rajoitukset niin kuin nyt on, ehkä siinä moni ruoka- ym. alan yrittäjä olisi keksinyt uusia toimintamalleja ja muuta. Nyt jos/kun ppoukkoillaan vapauksia ne innoissaan avaa paikkojoa, myynti on silti surkeaa ja saattaa olla että syksyllä taas pitää laittaa ovia kiinni ja arpoa, ei hyvä.

Kyllä tässä mun mielestä iso virhe nyt tehdään, kun näitä rajoituksia aletaan purkaa selvästi liian varhaisessa vaiheessa. Olisi ollut alun alkaenkin parempi, jos olisi pidetty vieläkin tiukempia ja valvotumpia rajoituksia, joiden avulla koko epidemia oltaisiin saatu taltutettua, kuten mm. Australiassa ja Uudessa-Seelannissa on tehty.

Eniten harmittaa oman ja muidenkin toimeentulon puolesta, kun ainakaan itse en kyllä uskalla töihin tällä menolla kovin helposti mennä. Valitettavasti kun missään vaiheessa nämä tartunnnat ja sen aiheuttama kuolleisuus ei ole lähtenyt ainakaan meillä Suomessa mitenkään laskuunpäin, vaan melkein päinvastoin. Nyt kun vielä ne vähätkin rajoitukset vaan puretaan, niin varmasti huonoa on tästä luvassa.

• Anonyymi

Voihan sitä olla kotonakin pelaamassa vaikka tietokonepelejä ja katsomassa elokuvbia jos karanyteeni yli 34-vuotiaille jysäyttävät.

• Anonyymi

Ainakin jossain maassa vahvisteettiin että ne "uudelleensairastumiset" johtuikin näytteiden virheistä, oikeasti ei ollut tapahtunut sellaista.

• Anonyymi

Joo liian nopeasti alettiin purkaa. Veikkaan että tästä ei hyvää seuraa, tartunnat pompsahtaa kyllä ylös.

• Anonyymi

Pitkät kesälomat, jos aloitan nyt tällä viikolls jo mökrillä, pslssn rhkä syyskuun puolitädissä.

• Anonyymi

Kaikki vaan auki eihän muutenkaan välitetä vanhuksista ja naisetkaan ei välitä mistään kun käyvät ulkomailla panoreissuilla ja tuovat koronaa ja muita tauteja suomeen.

• Anonyymi

Vannoutuneena pitkän linjan ihmisvihaajana suhtaudun hieman kaksijakoisesti näihin uusiin linjauksiin.

Yhtäältä minua ei haittaa pätkääkään, jos jokunen vanhus, somali, monisairas tai muu kuluerä potkaisee tyhjää sen takia, että en jaksa laittaa kättä suun eteen yskiessä kaupassa. Antaa mennä vaan, onpahan iltapäivälehdillä kirjoitettavaa.

Toisaalta kannatan kovia rajoitustoimenpiteitä yksinomaan siksi, että koska minulla ei koskaan ole kivaa, lämmittää sentään kummasti mieltäni, että nyt kun baarit ovat kiinni ja tapahtumat peruttu, niin eipähän ole muillakaan!

Summa summarum: käy miten käy, aivan samantekevää, kuten kaikki muutkin asiat.

• Anonyymi

Minun mielestäni tuossa tehdään todella suuri valtakuntaan vaikuttava virhe jos koulujakin avataanjo nyt kun pandemia on pahimmillaan valtiossa, syyskuun puoliväliin pitäisi siirtää koulujen avaamiset.

• Anonyymi

Eerikki Sanna Samarin-mahaläke tekee uusia virheitään päivittäin.

Moottorisahoista, isällä on Sachs-Dolmarin järeä peli, olen sitä kantanut ja leikkaillut puita jne... on järeä peli tuollainen raskas kantaa kyllä onpi :D

• Siinä saatetaan tehdä valtava virhe. Mikäli taudista ei paranekaan, laumasuojaa ei synny, itse tauti ja oireet kehittyvät/kasvavat niin sehän on jossakin vaiheessa aivan kaikilla kun ei ole minkäänlaisia rajoituksia ja väkisinkin joutuu joskus jossakin käymään. Mikäli koronalla on havaittavissa kroonisia muotoja tai uusiutumisen mahdollisuuksia niin ilman muuta täytyisi ensin maltillisesti tutkia ihan ajan kanssa.

Ensimmäiseksi pitäisi varmistaa riittävät aseet joilla taistella tautia vastaan, tautia pitäisi riittävästi tutkia ja ylipäätänsä olla täysin ehdottoman varma esim. laumasuojasta ja hoitomenetelmistä.

Rutto kun yllätti keskiajan eurooppalaiset niin satiirisesti sekin on Kiinasta levinnyt yersinia pestis -bakteeri. Kiina, kaiken pahan alku ja juuri, siellä se ensimmäinen ruttoepidemia alkoi 2600-vuotta sitten.

Pienenä "kevennyksenä": Sillä heinänuhasta kärsivällä on mukavaa käydä kaupassa jatkossa kun pienen köhäisyn jälkeen poltetaan pysäköintipaikalla elävältä.

• Anonyymi

Ainakin tutkijat, virologit yms. on sitä mietlä että tehdään virhe. Suosittelevat tukahduttamista.

• Anonyymi

Nyt hallituksella on menossa vaihe jossa lapsia laitetaan koehenkilöiksi vapauttamalla ne villille virukselle ja katsotaan miten he sairastuvat.

• Anonyymi

Kun verojen maksaminen loppuu henkilöllä niin on hyödytön yhteiskunnalle eli saa kuolla pois, vauvat ja eläkeläiset saavat kuolla pois, julma toiminta olisi tuo mutta sille se nyt näyttää hallituksen toiminta.

• Anonyymi

https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/18b369fa-8eaa-488f-8b88-ea4e5ee3436f

"Hallituksen tämän hetken ratkaisu on huono sekä ihmiskuolemille että taloudelle. Tukahduttaminen olisi parempi sekä ihmisille että taloudelle, koska silloin rajoitukset olisivat lyhytaikaisia eikä sellaisia, että ne kestävät koko vuoden, Hotulainen kertoo."

"Hotulainen pitää peruskoulujen avaamista kuun puolivälissä riskinä, sillä tutkimustieto ei anna varmuutta siitä, mikä on lasten rooli taudin levittäjänä."

Tuosta lähtee vetoomus.

• Anonyymi

Sanna Eino Eerikki Samsrin nimenä hallituksella.

• Anonyymi

Edelleen näkee juttuja missä ihmiset väittää ettei ole kummoisempi kuin kausi-influenssa. Sen sairastaneilla ihan eri näkemys...

• Anonyymi

Mielenkiintoinen juttu on tuossa kun joku THL on aina viisaampi luuloissaan kuin WHO.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      42
      1986
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1640
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1424
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      342
      1381
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1285
    6. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      8
      1201
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1068
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      971
    9. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      959
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      80
      929
    Aihe