Olen vuosikaudet haaveillut kuivarummun ostamisesta.
Pyykkituvassa on pyykkikone ja
kuivarumpu, mutta haluan oman.
Eipä ole suuret haavet, mutta maksaahan se asennnuksineen muutaman satasen.
Olen jo kysynyt isännöitsijältä luvan, saako tänne kylppäriin sellaisen asentaa.
Köyhän ei ole varaa ostaa halpaa, eli joku bossi tai muusellainen.
Sadepäivinä on mukava kuivata pyykkiä koneella.
Haaveissa kuivarumpu
46
307
Vastaukset
- Anonyymi
Ei kuivausrumpu lupia vaadi. Eikä ole pakko laittaa kylppäriin jos ei satu sopimaan pesukoneen päälle. Jos rumpu tyhjentää itse itsensä, silloin kylppäri oikea paikka mutta jos ei, silloin voi laittaa vaikka mihin. Hinnat on 400€ ja ylöspäin.
Näin kirjoittaa isännöinti
" Pesutornin hankkiminen omaan
asuntoon on periaatteessa ok, mutta täytyy varmistaa, ettei esim. höyryt
pääse aiheuttamaan palohälytystä, jos ilmaisin on lähellä.
Voit jutella
tästä talohuollon kanssa, niin he voisivat poiketa teillä, kun ovat käymässä kiinteistöllä."
Muita vaihtareita ei ole kuin kylppäri.- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Voit jutella
tästä talohuollon kanssa, niin he voisivat poiketa teillä, kun ovat käymässä kiinteistöllä."
Muita vaihtareita ei ole kuin kylppäri.Minulla on ollut kaksi kuivuria, kummastakaan ei tullut näkyvää höyryä, tietenkin kylppärin ilma hieman lämpeni ja kostui. Palovaroitinta tuskin kukaan asentaa kylppäriin;)
OK, jos varoitin on katossa heti kylppärin oven takana, se voi älähtää;
Jos nykyinen pesukone on edestä ladattava ja mitat kuivurin kanssa stemmaa, kuivurin voi laittaa pesukoneen päälle väliasennussarjan avulla, hinta 20-30 kymppiä. Anonyymi kirjoitti:
Minulla on ollut kaksi kuivuria, kummastakaan ei tullut näkyvää höyryä, tietenkin kylppärin ilma hieman lämpeni ja kostui. Palovaroitinta tuskin kukaan asentaa kylppäriin;)
OK, jos varoitin on katossa heti kylppärin oven takana, se voi älähtää;
Jos nykyinen pesukone on edestä ladattava ja mitat kuivurin kanssa stemmaa, kuivurin voi laittaa pesukoneen päälle väliasennussarjan avulla, hinta 20-30 kymppiä.Ano
Asun 70-luvun vanhustentalossa.
Näihin asuntoihin ei ole alunperin suunniteltu pesukoneita, eikä kuivureita.
Pesukoneeni on edestä ladattava.
Mitat ovat tiedossa.
Sen kun tilaan netistä.
Talohuolto tulee sen
asentamaan ja veloittaa sitten hinnan.- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Ano
Mitat ovat tiedossa.
Sen kun tilaan netistä.
Talohuolto tulee sen
asentamaan ja veloittaa sitten hinnan.Perintörahoillako sitä nyt mässätään? Lähetkö stadiin? Älä ratkea ryippäämään.
Anonyymi kirjoitti:
Perintörahoillako sitä nyt mässätään? Lähetkö stadiin? Älä ratkea ryippäämään.
Ano
En ole saanut vielä centtiäkään perintörahoja.
Stadiin tekisi mieli poiketa.
Raitistunut alkoholisti ei koskaan voi sanoa ei koskaan- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Ano
Mitat ovat tiedossa.
Sen kun tilaan netistä.
Talohuolto tulee sen
asentamaan ja veloittaa sitten hinnan.Mikäli kuivuria ei laiteta pyykkikoneen päälle, ei se vaadi kuin stemmata jalat siten että kuivuri on jokseenkin tasapainossa, että ei klonksu;)
- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Voit jutella
Muita vaihtareita ei ole kuin kylppäri.On kylppärissä pesukone ja kuivarumpu pesukoneen päällä. Eipä tuota kuivarumpua juuri tule käytettyä muulloin kuin jos on pessyt tyynyjä ja petivaatteita ellei niitä ole tavallisella kuivaustasolla saisi kuivaksi. Tuossa vanhassa kuivurissa on iso ääni joka häiritsee. Onneksi on se mekaaninen ventilaatio kylppärissä joka vie enimmät höyryt ilmastointi jottei kylppäriin tule hometta.
Jos laitat sen kuivurin sinne kylppäriin ja käytät sitä usein niin silloin on syytä maalata kylppärin katto kosteutta suojaavalla maalilla.
Hytinäx1 Anonyymi kirjoitti:
Mikäli kuivuria ei laiteta pyykkikoneen päälle, ei se vaadi kuin stemmata jalat siten että kuivuri on jokseenkin tasapainossa, että ei klonksu;)
Ano
Koneen päällä asunnossa on ainoa paikka.
Katselin talomme yleistilan kuivarummun asennusta.
Siitä lähti paksu putki ulos.
Onko se joku hormi tai jotain
Mitenkä tällainen homma laitetaan kotikoneeseen..
Mitä laitetaan ja mihin?
Millainen koneen pitää olla.
Ei kuulu vahvuusalueeseeni nämä koneet.
Mutta saada pitää.2lesken kirjoitti:
Ano
Koneen päällä asunnossa on ainoa paikka.
Katselin talomme yleistilan kuivarummun asennusta.
Siitä lähti paksu putki ulos.
Onko se joku hormi tai jotain
Mitenkä tällainen homma laitetaan kotikoneeseen..
Mitä laitetaan ja mihin?
Millainen koneen pitää olla.
Ei kuulu vahvuusalueeseeni nämä koneet.
Mutta saada pitää.Taitaapi olla se taloyhtiön kuivausrumpu hormiliitäntäinen. Hormiliitäntäistä yleensä ei asuntoon saa laittaa, jos ei ole huoneistokohtaista hormia ja sittenkin asentaminen on työläämpää tai jopa mahdotonta. Kuluttajille tarkoitetut kuivausrummut on yleensä kondensoivia. Niitäkin on kahdenlaisia, lämpöpumpputekniikkaan perustuvat ovat energiatehokkaampia mutta kalliimpia.
entinenmiäs kirjoitti:
Taitaapi olla se taloyhtiön kuivausrumpu hormiliitäntäinen. Hormiliitäntäistä yleensä ei asuntoon saa laittaa, jos ei ole huoneistokohtaista hormia ja sittenkin asentaminen on työläämpää tai jopa mahdotonta. Kuluttajille tarkoitetut kuivausrummut on yleensä kondensoivia. Niitäkin on kahdenlaisia, lämpöpumpputekniikkaan perustuvat ovat energiatehokkaampia mutta kalliimpia.
entinen
Hyvä juttu kun selvitit eroja.
Se on sitten hankittava 8 kg kondensoiva kuivausrumpu.
Köyhän ei kannata ostaa mitään lelua.
Siis A ryhmää ja Bosch.
Asennus päälle.
Taidan syödä kaurapuuroa loppuvuoden.
- Anonyymi
Höh! Osta sellainen pesukone joka kuivaa myös, eli siinä on se kuivausrumpu toiminto mukana.
Ano
Minulla on parin vuoden vanha pesukone.
En ollut silloin kiinnostunut kuivaavasta koneesta.
Taisi olla rahasta kiinni.- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Ano
Minulla on parin vuoden vanha pesukone.
En ollut silloin kiinnostunut kuivaavasta koneesta.
Taisi olla rahasta kiinni.Minulla on kuule kuivaavat pyykkitelineet 19.95 eur kappale. Toinen kylppärissä, toinen takapatiolla. Voin vannoa, että toimivat hyvin. Etenkin patiolla tuulisella säällä linkous ja kuivaus on priimaa.
Selvitä muuten, mihin joutuu se iso määrä nukkaa jota kuivuri koneet pruukkaavat tuottaa. Pistätkö letkun ulos vai ilmastointikanavaan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on kuule kuivaavat pyykkitelineet 19.95 eur kappale. Toinen kylppärissä, toinen takapatiolla. Voin vannoa, että toimivat hyvin. Etenkin patiolla tuulisella säällä linkous ja kuivaus on priimaa.
Selvitä muuten, mihin joutuu se iso määrä nukkaa jota kuivuri koneet pruukkaavat tuottaa. Pistätkö letkun ulos vai ilmastointikanavaan?Totta tuo nukka, monet vaatteet tullut pilattua.
En suosittele. Levitä vaatteet muuten kuivumaan, on helppoa ja säästät rahaa, ilmastoa sekä saat pyykillesi luonnollisen ilmavuuden ja tuoksun. Anonyymi kirjoitti:
Minulla on kuule kuivaavat pyykkitelineet 19.95 eur kappale. Toinen kylppärissä, toinen takapatiolla. Voin vannoa, että toimivat hyvin. Etenkin patiolla tuulisella säällä linkous ja kuivaus on priimaa.
Selvitä muuten, mihin joutuu se iso määrä nukkaa jota kuivuri koneet pruukkaavat tuottaa. Pistätkö letkun ulos vai ilmastointikanavaan?Ano
Minkälainen on kuivaava pyykkiteline kylppärissä.
Onko se sähkökäyttöinen?
Patiolle en vie mitään silloin kun mummut kärtsää tupakkaa.
Kaikki savut minun puolellani.
Pyykki on savustettua.
Talon asennusmiehet selvittävät nukat ynnämuut.
Letkua ei voi pistää ulos.
Yksi vaihtari jää.Anonyymi kirjoitti:
Totta tuo nukka, monet vaatteet tullut pilattua.
En suosittele. Levitä vaatteet muuten kuivumaan, on helppoa ja säästät rahaa, ilmastoa sekä saat pyykillesi luonnollisen ilmavuuden ja tuoksun.Ano
Mihin minä levitän pyykkini.
Etupuolella taloa on autoja ja tupakkapaikka.
Toisella puolella on terassi ja nurmikko.
Siihen ei laiteta pyykkiä liehumaan.
Näköyhteys pitää säilyä tuulimyllyihin, peltoihin, metsään.
Ja kulkureittiin.
Asun kulttuurihistoriallisessa kylässä.
Täytyy vähän katsoa missä noita rääsyjä liehuttaa.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Selvitä muuten, mihin joutuu se iso määrä nukkaa jota kuivuri koneet pruukkaavat tuottaa. Pistätkö letkun ulos vai ilmastointikanavaan?Sinä sitten varmaankin peset pyykit käsin, jos et ole kuullut koneiden nukkasihdeistä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta tuo nukka, monet vaatteet tullut pilattua.
En suosittele. Levitä vaatteet muuten kuivumaan, on helppoa ja säästät rahaa, ilmastoa sekä saat pyykillesi luonnollisen ilmavuuden ja tuoksun.Ei kuivausrumpu kuluta kangasta. Vesi kuluttaa, vesi kuluttaa vaikka kiveä.
Se nukka pysyy märässä tekstiilissä kunnes riepu kuivuu.
Jos se kuivuu asunnossa muualla kuin rummussa, nukka päätyy lattioille, tasoille, hengitysilmaan,tms.
Katsokaa mitä Astmaliitto sanoo kuivurista tai Marttaliitto. Jos Martat ei tiedä pyykinpesusta, kuivaamisesta,ym. sitten ei tiedä kukaan;) Anonyymi kirjoitti:
Ei kuivausrumpu kuluta kangasta. Vesi kuluttaa, vesi kuluttaa vaikka kiveä.
Se nukka pysyy märässä tekstiilissä kunnes riepu kuivuu.
Jos se kuivuu asunnossa muualla kuin rummussa, nukka päätyy lattioille, tasoille, hengitysilmaan,tms.
Katsokaa mitä Astmaliitto sanoo kuivurista tai Marttaliitto. Jos Martat ei tiedä pyykinpesusta, kuivaamisesta,ym. sitten ei tiedä kukaan;)Ano
Hyvä kirjoitus.Minä olen suunnitellut sellaisen ostamista kunhan tuo edellinen pesukone-kuivausrumputorni lakkaa toimimasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Selvitä muuten, mihin joutuu se iso määrä nukkaa jota kuivuri koneet pruukkaavat tuottaa. Pistätkö letkun ulos vai ilmastointikanavaan?Minä pesen mielelläni nykypäivänäkin pyykit vanhalla pulsaattoripesukoneella ympärivuoden.Puhdasta pyykkiä tulee.Kesällä kuivaan ulkona ja talvella sisällä.En tarvitse kuivausrumpua
👗♥
- Anonyymi
mulla haaveissa mies
- Anonyymi
Märän kuivaava mies😂
Anonyymi kirjoitti:
Märän kuivaava mies😂
Ano
Mitä märkää lähes seitsemänkymppisellä on kuivattavaa.- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Ano
Mitä märkää lähes seitsemänkymppisellä on kuivattavaa.Sellainen vaakatasossa oleva kokoontaitettava pyykinkuivausteline on kätevä.
Siihen on sinun helppo levittää kaikki stringisi, rintaliivit, paidat ja sukkikset.
Lakanapyykin laitat sisäoven päälle kuivamaan, tuo samalla lämmityskaudella tarvittavaa kosteutta ,jottei nokkasi ole alvariin tukossa. Anonyymi kirjoitti:
Sellainen vaakatasossa oleva kokoontaitettava pyykinkuivausteline on kätevä.
Siihen on sinun helppo levittää kaikki stringisi, rintaliivit, paidat ja sukkikset.
Lakanapyykin laitat sisäoven päälle kuivamaan, tuo samalla lämmityskaudella tarvittavaa kosteutta ,jottei nokkasi ole alvariin tukossa.Ano
Haluan kuivarummun.- Anonyymi
Mulla haaveissa kuivaava nainen, saunan jälkeen. Saa olla nukkasihdillinenkin ja pyöriä kuin väkkärä. Ei tarvitse istua pesukoneen päällä leikkimässä kuivuria. Hyvä imukyky plussaa ja että osaa levittää pyykit.
- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Ano
Haluan kuivarummun.Kun levität pyykkisi kuivamaan huusholliisi, saat samalla huoneistoon ilmankostettua. Helpottaa mahdollista astmaa, allergiaa ja kuivia limakalvoja. Alapäähän ei auta eikä tuo viisautta yläpäähänkään. Mutta on helpompi hengittää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun levität pyykkisi kuivamaan huusholliisi, saat samalla huoneistoon ilmankostettua. Helpottaa mahdollista astmaa, allergiaa ja kuivia limakalvoja. Alapäähän ei auta eikä tuo viisautta yläpäähänkään. Mutta on helpompi hengittää.
Ja samalla saat pölyä majaan. Mahdollinen astma vain pahenee.
- Anonyymi
Säästän rahaa myös sähkölaskuissa, ostin pyykinkuivaustelineen 9 euroa.
Se on JeeeeSS ! Vaatteet kuluu rummussa. - Anonyymi
Muutettuamme nykyiseen asuntoomme 17 vuotta sitten hankimme Zanus merkkisen kondensoivan rummun. Makuuhuoneen kyljessä ollut vaatehuone oli yhdistetty väliseinä purkamalla ja rumpu on siinä matalalla pöytätasolla.
Vaimoni rummuttaa siinä kaiken muun paitsi jotkut hienoa käsittelyä vaativat hepenet ja tuplatäkin pussilakanat jotka käy kuivattamassa taloyhtiön kuivaushuoneessa.
Kyllä tuo vaikuttaa tyytyväiselle.
Ei tuo mitään lupia tai asennuksia vaatinut. Töpseli seinään ja sillä siisti. Joka rummutuksen jälkeen puhdistaa jonkin nukkaa sähköisesti keräävän kennon joka puhdistuu kevyellä harjaamisella ja tyhjentää kondenssiveden säiliön. - Anonyymi
Minulla on kuivaava pesukone, paljon kätevämpi kuin pesukone ja kuivausrumpu erikseen, ei tarvitse pyykkejä märkänä koneesta toiseen siirtää, eikä kylpyhuone täyty konerumiluksista.
- Anonyymi
Pikkumustat pesee nyrkkipyykkinä.
Kuivaava pesukone on vähän sellainen kompromissi, johon päädytään lähinnä tilan puutteen takia. Ilman avulla kuivaavassa koneessa kuivaus kestää pitkään, voi kuivata vähemmän kerrallaan, kuluttaa paljon vettä ja sähköä, ei kuivata täysin kuivaksi ja vaatteet ryppyisiä, soveltuvat huonosti pieniin ja huonosti tuuletettuihin tiloihin kosteuden ja lämmön tuoton takia. Lämpöpumpputekniikkaan perustuvat kuluttavat vähemmän mutta ovat kalliita.
Mutta sellaiseen kompromissiin itsekkin juuri vanhan pesukoneen hajottua päädyin, meni syteen tai saveen.- Anonyymi
entinenmiäs kirjoitti:
Kuivaava pesukone on vähän sellainen kompromissi, johon päädytään lähinnä tilan puutteen takia. Ilman avulla kuivaavassa koneessa kuivaus kestää pitkään, voi kuivata vähemmän kerrallaan, kuluttaa paljon vettä ja sähköä, ei kuivata täysin kuivaksi ja vaatteet ryppyisiä, soveltuvat huonosti pieniin ja huonosti tuuletettuihin tiloihin kosteuden ja lämmön tuoton takia. Lämpöpumpputekniikkaan perustuvat kuluttavat vähemmän mutta ovat kalliita.
Mutta sellaiseen kompromissiin itsekkin juuri vanhan pesukoneen hajottua päädyin, meni syteen tai saveen.Ei pyykinpesukone ja kuivausrumpu sen päällä vie yhtään sen enempää (lattia)tilaa kuin kuivaava pyykinpesukone, joten tilan puutteen takia tuskin kuivaavaa pyykinpesukonetta hankitaan. Minä hankin kuivaavan pyykinpesukoneen ihan esteettisistä syistä, pyykinpesukone kuivausrumpu sen päällä on tosi kolhon näköinen, enkä sen takia halua sellaista yhdistelmää kympyhuoneeseeni, vaikka kylpyhuone onkin kohtalaisen tilava.
Anonyymi kirjoitti:
Ei pyykinpesukone ja kuivausrumpu sen päällä vie yhtään sen enempää (lattia)tilaa kuin kuivaava pyykinpesukone, joten tilan puutteen takia tuskin kuivaavaa pyykinpesukonetta hankitaan. Minä hankin kuivaavan pyykinpesukoneen ihan esteettisistä syistä, pyykinpesukone kuivausrumpu sen päällä on tosi kolhon näköinen, enkä sen takia halua sellaista yhdistelmää kympyhuoneeseeni, vaikka kylpyhuone onkin kohtalaisen tilava.
Tottahan se. Oikeastaan ajattelin enempikin tilan puutetta kuivauksen suhteen, eikä kuitenkaan haluta kahta eri konetta.
Tilasin kuivaavan koneen verkkokaupan kautta ja vasta tilauksen jälkeen huomasin, että kyseistä mallia tuleekin varastoon vasta kesäkuun loppupuolella. No, onneksi ulkosaunalla on toinen pesukone. Konetta odotellessa olisi kiva kuulla kokemuksia kuivaavasta koneesta. Oletko ollut tyytyväinen?
- Anonyymi
Olen haaveillut 40 vuotta hankkivani vohveliraudan.
- Anonyymi
ja minä hankkisin kokin, joka valmistaisi ihania maistuvia pieniä ruokia ja sisäkön, joka huolehtisi siivoukset ja pyykinpesut😊
- Anonyymi
Joo, on parempi kuin riivinrauta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, on parempi kuin riivinrauta.
Saati luiskahöylä !
- Anonyymi
Juu, se on kyllä ihana kapistus. Minulla ollut käytössä noin kymmenisen vuotta ja helpottaa arkea kummasti. Kyllä ilman kuivuriakin voi elää mutta kivaa se on sen kanssakin =)
- Anonyymi
Narulle vaan.kuivamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Narulle vaan.kuivamaan.
Värikkäät alushousut ja rintsikat ovat muodissa. Kylän ukot silmät sirrillään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391829En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271608Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141404Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421368Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681275- 81151
- 121058
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7961- 20959
- 80909