HALLITUS ei onnistunut keskiviikon istunnossaan löytämään yhteistä kantaa komission viime viikolla ehdottamaan EU:n koronaelvytyspakettiin. Hallituksen EU-ministerivaliokunta käsitteli asiaa keskiviikkoaamuna pääministeri Sanna Marinin (sd) johdolla. Kokouksen jälkeen valtioneuvoston kanslia tiedotti niukkasanaisesti, että ”laajan kokonaisuuden käsittelyä jatketaan myöhemmin”.
Viime viikolla hallitus tiedotti, että kanta komission esitykseen muodostetaan tämän viikon EU-ministerivaliokunnan kokouksessa. Myös ministerivaliokunnan kokouksen asialistalle kokouksen tarkoitukseksi oli merkitty Suomen toimintalinjasta sopiminen.
HS:n tietojen mukaan hallitus pyrkii muodostamaan kantansa vielä tämän viikon kuluessa. Suomen EU-linjasta päättävä eduskunnan suuri valiokunta käsittelee koronaelvytyspakettia perjantaina, ja hallituksen tavoite on muodostaa oma linjansa ennen tätä, jotta eduskunnalla on riittävästi aikaa käsitellä asia huolellisesti.
Suomen neuvottelukanta on muodostettava ennen kesäkuun 19. päivänä alkavaa EU-maiden huippukokousta, jossa elvytyspakettia ensimmäisen kerran käsitellään korkeimmalla poliittisella tasolla.
Suomelta ei vielä kantaa elvytyspakettiin
8
<50
Vastaukset
- Anonyymi
EU sanelee, Suomi nöyrtyy. Se sama vanha laulu. Ja sitten kun kritisoidaan poliitikkoja hölmöydestään, niin haukutaan persuksi. Tää on niin tätä.... ><
- Anonyymi
EU ei sanele,vaan esittää.Jäsenvaltiot ratkaisevat.
Tilanne on tähän astisista vaikein. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
EU ei sanele,vaan esittää.Jäsenvaltiot ratkaisevat.
Tilanne on tähän astisista vaikein.yksikertaiset ostetaan tyhjin lupauksin ja jäljet peitellään valhein.
- Anonyymi
Siellä mietitään kuumeisesti miten paketti saadaan myytyä kansalle. Perustelut tulevat olemaan aivan kauheat. Meidän täytyy.....
- Anonyymi
Jokainen järkevä kansalainen ymmärtää elvytyksen tarpeen.
Jotenkin se pitäisi saada ymmärrettäväksi myös heikkoälyisille EU-vihaajille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen järkevä kansalainen ymmärtää elvytyksen tarpeen.
Jotenkin se pitäisi saada ymmärrettäväksi myös heikkoälyisille EU-vihaajille.Jokainen järkevä kansalainen ymmärtää että kyse ei ole pelkästään elvytyksestä vaan vallan siirrosta eu:lle
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen järkevä kansalainen ymmärtää että kyse ei ole pelkästään elvytyksestä vaan vallan siirrosta eu:lle
Eläköön, eläköön, eläköön Euroopan unionin Liittovaltio ja Euro raha !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen järkevä kansalainen ymmärtää että kyse ei ole pelkästään elvytyksestä vaan vallan siirrosta eu:lle
Jäsenmaiden talouden vahvistuminenhan pitää ne myös määrääjinä.
Siksi EU-vihaajat vastustavat elvytystä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa762509En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361809- 101654
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3721597Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly181552Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681417- 1181204
- 131146
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91116- 201019