Moottoripyörä kortti

Jake

omistan BECE kortin, mutta moottoripyörä kortti on vielä hommaammatta. Nyt olis ajatus mennä autokouluun. Kuinka paljon teoriatunteja ja ajotunteja tarvitaan? Minkä verran hintaa kortille tulee? Pitääkö kortti ajaa tietyn kokoisella pyörällä???

8

2600

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • moottoripyörä

kortin hinta riippuu paikkakunnasta jonkun verran. eli mitä isompi paikkakunta, sen kalliimpi. itse ajoin kuopiossa 2v. sitten ja kortille tuli hintaa n.500€. omistin aikaisemmin bcd-kortin. käsittelytunteja oli muistaakseni 4x n. 30 min, ja ajotunteja n.30min. teoriatuntejakaan ei kovin montaa ole. ajotunnit ajelin kuusisataisella pyörällä. kuutioilla ei vissiin ole merkitystä kunhan on moottoripyörä.

• kippis

moottoripyöräkorttiin tarvitaan 6 h moottoripyörä teoriaa. Ajokertoja on 6 (á 25 min).

Hinta riippuu paikkakunnasta, uudellamaalla n.650 €.

• Hämmästynyt

Byrokratiaan tukeutuvaa kiskomista. B-kortin korotus C:ksi maksaa 400-600. Ja sekin on hävytön hinta varrattuna palveluun 12 tuntia teoriaa ja sentään 5 ajokertaa melkoisen hinnakkaalla kuorma-autolla. Mutta että hän, joka saa ajaa 60 tonnista rekkaa, joutuu maksamaan enemmän siitä, että saa ajaa moottoripyörää, jolla voi taittaa vain oman niskansa. Voi pyhä byrokratius ja lainsäätäjän tyhmyys.

• Hämmästynyt kirjoitti:

Byrokratiaan tukeutuvaa kiskomista. B-kortin korotus C:ksi maksaa 400-600. Ja sekin on hävytön hinta varrattuna palveluun 12 tuntia teoriaa ja sentään 5 ajokertaa melkoisen hinnakkaalla kuorma-autolla. Mutta että hän, joka saa ajaa 60 tonnista rekkaa, joutuu maksamaan enemmän siitä, että saa ajaa moottoripyörää, jolla voi taittaa vain oman niskansa. Voi pyhä byrokratius ja lainsäätäjän tyhmyys.

Kaikkea mikä liittyy liikkumiseen rokotetaan aina raskaammalla kädellä.

• Prätkää
        Hämmästynyt kirjoitti:

On sulla ihmeelliset vertailutavat.
        Rekkakuskista ei automaattisesti ole mopokuskiksi.
        Eikä päinvastoin.
        Sano totuus!
        Sinä et koskaan tahdo maksaa mitään mistään.
        Sinun pitää aina saada kaiken ilmaiseksi ja heti!
        Asenteesi liikenteessä taitaa myöskin olla MINÄ, MINÄ, HETI!

• ekonomi
        Hämmästynyt kirjoitti:

Mp-kortin hinta tulee valitettavasti vähän erillaisin perustein kun C-kortin hinta. Mp-kortti on tietyllä tavalla kausituote, sen suoritus on vuodenaikaan sidottu, joten tuloa tulee lyhyemmältä ajalta koko vuoden kustannuksia ajatellen. Vakutus (seisonta), säilytys ja osamaksut on maksettava ympärivuoden, vaikka pyörästä ei ole tuottoa. Kuorma-auton käyttö on ympärivuotista. C-opetuksen kustannukset tasantuvat koko vuodelle.

• A-kortti
        Hämmästynyt kirjoitti:

Ai moottoripyörällä voi taittaa vain oman niskansa, ei pidä paikkaansa. jalankulkijat ja pyöräilijät pitää huomioida! ja tietenkin toiset moottoripyöräilijät! ja mp:ää on "vähän" erilaista ajaa kun isoa rekkaa.

• sääpallo

..tulee kortti maksamaan 450€ 90€ viranomaisille niin ja lekurissa joutuu käymään jos edellisen kortin saannista on yli 5vuotta.. Hinnoissa on tietty eroja ja tinkiä kannattaa niin tippuu jokunen kymppi pois.
      Olet ilm. ajamassa ns. "isoa"-A:ta eli kokeet joudut suorittamaan isolla pyörällä olikohan se nyt yli 25kw:ta.
      Teoriaa on yhteensä noin 4-5 tuntia ja pakolliset ajot on tuon 6 X 25min.
      Sitten on viellä kirjalliset, käsittelykoe ja inssi..
      Korjatkaa jos puhuin ihan puutaheinää.
      Itselläni myös opinnot alkaneet :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      73
      2480
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1799
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1654
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      372
      1587
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      18
      1552
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1407
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      111
      1187
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1128
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1105
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1019
    Aihe