Miksi jokaisessa autossa on kierroslukumittari jopa kaikkein kalleimmissa malleissa, jotka eivät missään tilanteessa tarvitse moottorin kierroslukutietoa auton moitteettomaan toimintaan?
Kierroslukumittari vie suuren tilan kojetaulusta aivan turhaan. Aina autoa vaihtaessa on suuri ongelma löytää tilaa paikannuslaitteille, puhelinvarusteille, Webaston kellolle jne. Jollekin extra varusteelle on lähes mahdoton löytää tilaa.
Kierroslukumittari ?!???!!!!
6
2303
Vastaukset
- öh...
Kalliisiin autoihin tulee vikoja siinä missä halvempiinkin toisinaan ja jos tulee niin usein autolle vaarallisempia. Kierroslukumittarista ei juuri hyötyä ajossa jos osaa vaihteet vaihtaa mutta esimerkiksi omassa autossani olen huomannut että se todella on hyvä kun auto on kylmä, huomaa käynnin tasaisuuden yms. helpommin ja ryypyn tarpeet jotka tosin kuulee myös korvalla mutta kaikki ihmiset ei. Lisäksi auton bensankulutusta on hyvä seurata ja sitä on helppo säädellä kierroslukumittarin ilmoittaessa koska aletaan olla liioilla kierroksilla.
En tiedä mutta eikö uuden auton tilatessa voi itse valita tahtooko kierroslukumittarin vai ei?
Lisäksi jos on aivot (ei millään pahalla) niin mihin ihminen tarvitsee kaikki lisälaitteet yms. puhelimen lisälaitteista tosin osahan on pakollisia mutta silti... Uudet autot on ehkä herkempiä häiriöille mutta jos ostaa tarpeisiinsa sopivan auton niin noita ongelmia ei pitäisi edes syntyä. - ,,,
Itse olen heikkotehoisessa dieselissä huomannut kierroslukumittarin hyödylliseksi apuvälineeksi.
Ja muutenkin moottorit muuttuvat hiljaisempaan suuntaan, ei voi enää arvioida kierroksia äänestä(onko edes käynnissä) ja aina löytyy ihmisiä jotka haluavat optimoida asioita ja rpm-mittari sopii siihen.- Yrjö
ajaessa kierrokset ovat aina kohdillaan.
- Jamppa1
Yrjö kirjoitti:
ajaessa kierrokset ovat aina kohdillaan.
mutta se mittari on todella hyvä ropatessa autoa. Auttaa koneen säätämisessä.
Ja mihin sitä muka tarvitaan???
Mitä ihmeen tarvetta palvelee kierroslukumittari? Ketä voi kiinnostaa, kuinka monta miljoonaa kierrosta moottori on pyörinyt? Sehän on pelkkä laskuri!
Koskaan en mokomaa ole kulkuneuvoissa nähnyt. Ehkä lähin vastaava oli kauan sitten Fordson Majorin käyttötuntimittari, jonka lukema oli verrannollinen moottorin pyörimiin kierroksiin.
Jos tiedät yhdenkin automerkin ja mallin, missä on kierroslukumittari, kerrothan sen meille muillekin. Autojen kanssa olen puljannut vasta reilut 40 vuotta, mutta eipä ole ensimmäistäkään kohdalle osunut, joten kävisin heti autoliikkeessä katsomassa.- sarina
Taidat olla niitä tyyppejä, joidenka mielestä auto ei suinkaan paina esim. 1200kg vaan n.11772N ja MASSA on 1200kg. Lisäksi huomautat tästä aina kun on kyse auton taikka jonkun muun kappaleen painosta.
Paino ja kierroslukumittari ovat vakiintuneita arkikielen käsitteitä ja kaikki sinua lukuun ottamatta ne ymmärtävät, vaikkeivät aivan tieteellisesti eksakteja käsitteitä olekaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271538Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391449Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121345Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391301Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12988
- 7951
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7881- 71816