Venäjän uusi Djatlov-tutkimus julkaistu

Venäjä on nyt heinäkuussa 2020 julkaissut uusimman tutkimuksensa tulokset.
Tutkimuksen mukaan onnettomuuden aiheutti hypotermia ja lumivyöry.

9

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Paljon mahdollista. Kysymysmerkkejä jää silti jäljelle. Miksi kukaan ei ehtinyt palata takaisin telttaan pelätyn vyöryn jälkeen, jota ei sitten tullutkaan (teltta oli pystyssä edelleen ja vain itse leikelty sisäpuolelta) Miksi pakenijat pakenivat koko ryhmänä, teltassa he eivät ole voineet potea kaikki hypotermiaa kollektiivisesti, he olivat kokeneita retkeilijöitä jotka tietää miten kylmältä suojaudutaan, miksi he hajaantuivat tahoilleen, miksi parilla heistä oli aikaa alkaa perustaa uutta leiriä mutta eivät palanneet, mikä aiheutti voimakkaat vammat ainakin kahdelle joita ei näe kuin autokolareissa?

Mitä olivat tapahtuma-aikaan ne oranssit valot taivaalla?

Asiat voi selittyä yllättävällä hurjalla kylmyydellä joka yllätti jo teltan pystytysvaiheessa ja he olisivat jo hypotermian partaalla telttaan päästyään ja sitten sekavassa mielentilassa pelkäsivät lumivyöryä. Tämän lisäksi vammat olisi pitänyt tulkita väärin.

• Anonyymi

Miksiköhän teltta oli leikelty sisältäpäin? Kiire oli varmastikin kova ja ehkä ulos ei päässytkään normaalia kautta.

Kanadassakin on muuten syrjäisellä vuoristoisella Nahannin luonnonsuojeluakueella omanlaisensa selvittämätön mysteeri.

• Anonyymi

Ja jos on ollut vielä ainoa teltta kyseisellä retkellä, niin teltan silpomista ei voi ymmärtää. Hätä ja kiire on ollut suuri.

• Anonyymi

Tänän tapauksen alkuperäinen päätutkija päätyi muuten erilaisiin tuloksiin aikoinaan.
      En tiedä, mutta ehkäpä fiktiivisen Dyatlov Pass-elokuvan käsikirjoitus on tehty siltä pohjalta. En tosin itse kylläkään pitänyt elokuvan viimeisestä kolmanneksesta. Aika sekavaa oli.

• Anonyymi

Elokva olikin nemeltään "Devil`s Pass", mutta perustuu tähän tapaukseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Elokva olikin nemeltään "Devil`s Pass", mutta perustuu tähän tapaukseen.

Tuosta elokuvasta kiinnostuneillle täytyy kuitenkin kertoa, että se ei kerro varsinaisesti Dyatlovin tapauksesta, vaan ryhmästä joka menee tapahtumapaikalle ja on siten siis vain fantasiafilmi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuosta elokuvasta kiinnostuneillle täytyy kuitenkin kertoa, että se ei kerro varsinaisesti Dyatlovin tapauksesta, vaan ryhmästä joka menee tapahtumapaikalle ja on siten siis vain fantasiafilmi.

Odotin aikoinaan innolla leffan ilmestymistä. Olihan se meidän Rennyn ohjaama. Luulin sitä suurinpiirtein dokumentaariseksi. Sitähän se ei sitten ollut vaan siellä oli Rennylle tyypilliset armeijan geenimanipuloimat ihmisjetit salaisissa bunkkereissaan.. Rennyllä on tasan kaksi hyvää ohjaustyötä ja niistäkin on aika ajanut jo ohi. Loput on aivan ruokotonta roskaa.

• Anonyymi

Tästä tapauksesta ei ole varmuutta, mutta jos kyseessä olisi ollut jokin armeijan pommituskoe, joka sattui huonolla tuurilla leiriläisiin, niin ei sitä koskaan tunnustettaisi. Tuskin CIA:kaan tulee koskaan kertomaan osallisuudestaan Kennedyn salamurhaan tai lukuisiin muihin. Nämä on sen kokoluokan juttuja, että totuutta on turhaa odottaa.

• Anonyymi

Näin on. Kyllä kunnon salaliittoteoriat aina kaikki ufoilut voittaa. Tosin kumpikin täyttä huuhaata, joten jäljelle jää vain kylmät faktat jotka ovat niin arkisia ja tavallisia, että niistä ei kukaan kirjoita juttuja eikä satujakaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1538
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1449
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1345
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1301
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1245
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      988
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      951
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      929
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      881
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      816
    Aihe