Kun tuolla alempana kerroin nuoruuden kokemuksiani seksuaalikokemuksistani, en halunnut tehdä siitä henkilökohtaista kokemusketjua, vaan pointti oli:
- Nuorten naisten keskuudessa abortit ovat yleisempiä kuin vanhempien naisten.
- Kuinka moni nuori nainen haluaa seksiä ja on tavallaan valmis seksiin alle 20 vuotiaana (itse en ollut)?
- Kuinka montaa nuorta naista painostetaan seksiin?
- Kuinka moni nuori nainen on niin vahva, että lähtee seksiin painostuksen vuoksi tekemään painostajasta rikosilmoitusta ja kuinka paljon näitä ilmoituksia tulisikaan, JOS KAIKKI seksiin painostamiset ilmiannettaisiin?
- Missä kulkee raiskauksen raja? Mikä on painostamisen ja pakottamisen raja?
- Yhteiskunnassamme on vallalla naisen syyllistäminen myös seksuaalirikoksissa, vaikka nainen on uhrina. Nuori nainen miettii, että oliko syy sittenkin hänessä. Olinko liian haluttava? Punannut huuleni väärällä punalla jne?
Onko kohtuullista vaatia nuoria naisia välttämään vieraita miehiä??? Kuinka moni menee tutun miehen kanssa esim. naimisiin???
Miten tulevaisuudessa kasvattaisimme lapsemme siten, että heistä ei tule seksiin pakottavia ihmisiä? Onko muita vaihtoehtoja kuin seksiin pakottava tai homo? Siinäkö palstalaisten f-vastustajien vaihtoehdot?
Ja kuinkako YLEISTÄ on seksiin painostaminen etenkin nuorien tyttöjen kohdalla? Antit vastaavat: harvinaista. Mutta minäpä en usko. Ei omat kokemukseni millään voi olla niin poikkeuksellisia, jotenka aikamoinen totuuden siemen on kokemuksistani ammennettavissa, vaikka en nyt halua syyllistää miehiäkään. Ei se olisikaan keskustelua edistävää. Mutta kuinka moninkertainen taakka on sälytetty nuoren naisen harteille, kun häneltä vietäisiin vielä oikeus abortoimiseen? (Mutta tämä ei ole myöskään aborttien puolustuspuhe.)
Monta kysymystä. Monta lähtöasetelmaa, joten älkää nyt viitsikö ottaa mitään mustavalkoista linjaa, vaikka olisikin mukavaa sälyttää kaikki ongelmat ja vastuut naisten harteille. Ja vieläpä nuorten naisten, kasvavien ja vielä kehittymättömien naisten. Puolensa pitäminen tuossa iässä on vaikeaa, joten tässä jos missä tarvitaan yhteistä naisenergiaa, jossa me iäkkäämmät naiset olemme keskustelunavaajia.
Aihe, jota et voi ohittaa
61
2404
Vastaukset
- Kurre_Orava
Sanot:
"
Onko muita vaihtoehtoja kuin seksiin pakottava tai homo? Siinäkö palstalaisten f-vastustajien vaihtoehdot?
"
Sitten taas:
"
Ei omat kokemukseni millään voi olla niin poikkeuksellisia, jotenka aikamoinen totuuden siemen on kokemuksistani ammennettavissa, vaikka en nyt halua syyllistää miehiäkään.
"
Enpä ole tuohon seksiin painostamis asiaan kantaa ottaakaan. Asiasta kun en oikein mitään tiedä. Itsekin pääsin koko hommaan kiinni vasta parikymppisenä. Olin nuoreen poikaan sevverta ujo, ettei plikkoloita uskaltanu ku kaukaa kattella.
Mutta mutta, kyllä minä uskoisin, että nuorissa kolleissa riittää näitä öyhöjä jotka luulevat olevansa taivaan lahja maailman naisille.
Veikkaisin, että jääkiekkomöllien porukoissa puoliväkisin vonkaaminen on melkoisen yleistä.
Mitäkö asialle voisi tehdä? Jaa'a kait se olisi semmoinen reippahahko otteinen kotikasvatus ainoa keino tässä yliseksualisoituneessa maailmassa.
Eli kolleille vaikka Koivuniemen Herralla perille, että toiseen ihmiseen ei kosketa ilman lupaa.
Muutaman kerran olen minäkin pikkusiskon läimäyttämisestä selkääni saanut, kasvattaa kummasti.
Systeri oli ja on vieläkin aika paha suustaan ja verbaalisesti verrattain nokkela. Sai minut hiukka hitaampana hermostumaan monet kerrat. :) - Mi-es
18 kysymysmerkkiä.
Mutta aion laittaa paremmaksi.
??????????????????? - Bennett4
- Nuorten naisten keskuudessa abortit ovat yleisempiä kuin vanhempien naisten.
Ihanko jostain tilastoista asti tuon jouduit tarkistamaan?
- Kuinka moni nuori nainen haluaa seksiä ja on tavallaan valmis seksiin alle 20 vuotiaana (itse en ollut)?
En tiedä. Se on jokaisen nuoren naisen oma asia.
- Kuinka montaa nuorta naista painostetaan seksiin?
Epäoleellista. Ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka antaa.
- Kuinka moni nuori nainen on niin vahva, että lähtee seksiin painostuksen vuoksi tekemään painostajasta rikosilmoitusta ja kuinka paljon näitä ilmoituksia tulisikaan, JOS KAIKKI seksiin painostamiset ilmiannettaisiin?
Miksi pitäisi tehdä rikosilmoitus? Onko "ei":n sanominen todella niin vaikeaa?
- Missä kulkee raiskauksen raja? Mikä on painostamisen ja pakottamisen raja?
No eiköhän tuo ole aika selvää. Puhuminen on jees, koskettaminen ei mikäli tästä lähetetään riittävän voimakas signaali.
- Yhteiskunnassamme on vallalla naisen syyllistäminen myös seksuaalirikoksissa, vaikka nainen on uhrina. Nuori nainen miettii, että oliko syy sittenkin hänessä. Olinko liian haluttava? Punannut huuleni väärällä punalla jne?
Jaa kuinka moni moista tekee julkisesti?
"Miten tulevaisuudessa kasvattaisimme lapsemme siten, että heistä ei tule seksiin pakottavia ihmisiä? Onko muita vaihtoehtoja kuin seksiin pakottava tai homo? Siinäkö palstalaisten f-vastustajien vaihtoehdot?"
Ehdottomasti!
"Mutta kuinka moninkertainen taakka on sälytetty nuoren naisen harteille, kun häneltä vietäisiin vielä oikeus abortoimiseen?"
Jos nainen todella hallitsee omaa ruumistaan, ei mitään "pakotettua seksiä" pääse koskaan tapahtumaan.- jorojukka-kukka
Onko suomenkieltä noin vaikea ymmärtää? Näyttää muutenkin, ettet ole oikein keskittynyt lukemaan tekstiäni.
"Jos nainen todella hallitsee omaa ruumistaan, ei mitään "pakotettua seksiä" pääse koskaan tahahtumaan."
Voi jumalauta, miten tyhmä mielipide. :( Tuollaista sontaa onneksi harvoin kuulee. - Bennett4
jorojukka-kukka kirjoitti:
Onko suomenkieltä noin vaikea ymmärtää? Näyttää muutenkin, ettet ole oikein keskittynyt lukemaan tekstiäni.
"Jos nainen todella hallitsee omaa ruumistaan, ei mitään "pakotettua seksiä" pääse koskaan tahahtumaan."
Voi jumalauta, miten tyhmä mielipide. :( Tuollaista sontaa onneksi harvoin kuulee.Painostaminen ja pyytäminen OVAT samoja asioita. Hieman vaan eri sävyjä. Kumpaankin voi vastata kieltävästi.
"'Jos nainen todella hallitsee omaa ruumistaan, ei mitään "pakotettua seksiä" pääse koskaan tahahtumaan.'
Voi jumalauta, miten tyhmä mielipide. :( Tuollaista sontaa onneksi harvoin kuulee."
Viitsisitkö perustella? Etpä vissiin. - jorojukka-kukka
Bennett4 kirjoitti:
Painostaminen ja pyytäminen OVAT samoja asioita. Hieman vaan eri sävyjä. Kumpaankin voi vastata kieltävästi.
"'Jos nainen todella hallitsee omaa ruumistaan, ei mitään "pakotettua seksiä" pääse koskaan tahahtumaan.'
Voi jumalauta, miten tyhmä mielipide. :( Tuollaista sontaa onneksi harvoin kuulee."
Viitsisitkö perustella? Etpä vissiin.Pyydät paskalle perusteluja. Ne tulevat tässä: kun kasaa pöyhii, se haisee vielä enemmän.
(Mielipititeesi typeryydessään ei vaadi tuon asiallisempaan vastausta. Muuten kirjoittajana olen jäänyt minulle vieraaksi, koska olet täällä melko harvoin. Mutta juuri tuo edellinen mielipiteesi on AIVAN järkyttävän typerä.) - Bennett4
Pyydät paskalle perusteluja. Ne tulevat tässä: kun kasaa pöyhii, se haisee vielä enemmän.
(Mielipititeesi typeryydessään ei vaadi tuon asiallisempaan vastausta. Muuten kirjoittajana olen jäänyt minulle vieraaksi, koska olet täällä melko harvoin. Mutta juuri tuo edellinen mielipiteesi on AIVAN järkyttävän typerä.)Jotain tämänkaltaista nerokasta vastausta odotinkin.
- Mi-es
Pyydät paskalle perusteluja. Ne tulevat tässä: kun kasaa pöyhii, se haisee vielä enemmän.
(Mielipititeesi typeryydessään ei vaadi tuon asiallisempaan vastausta. Muuten kirjoittajana olen jäänyt minulle vieraaksi, koska olet täällä melko harvoin. Mutta juuri tuo edellinen mielipiteesi on AIVAN järkyttävän typerä.)Kutsut siis omia tekstejäsi paskaksi?
Vai oliko jortsumainen lipsahdus? - mariamagda
!!! Kun ei ymmärrä niin ei ymmärrä.
- Ramon
"Nuorten naisten keskuudessa abortit ovat yleisempiä kuin vanhempien naisten."
Eiköhän tämä ole aika itsestään selvää. Niin kauan kun abortin pääasialliset syyt ovat hedonistisia tulee suurin abortoijaryhmä olemaan elämänsä keväässä olevat. Terveydelliset syyt ovat sitten varmaan vanhempien naisten kohdalla yleisempiä.
"Kuinka moni nuori nainen haluaa seksiä ja on tavallaan valmis seksiin alle 20 vuotiaana (itse en ollut)?"
Uskoisin kyllä että suurin osa. 16-vuotiaista ei ehkä, mutta 18-vuotiaasta ylöspäin ainakin. Joka tapauksessa jokaisen oma asia.
"Kuinka montaa nuorta naista painostetaan seksiin?"
Todennäköisesti suurinta osaa alle 16-vuotiaana seurustelevista. Jos ei ole valmis suhteeseen ei toisaalta kannata olla suhteessa.
"Kuinka moni nuori nainen on niin vahva, että lähtee seksiin painostuksen vuoksi tekemään painostajasta rikosilmoitusta ja kuinka paljon näitä ilmoituksia tulisikaan, JOS KAIKKI seksiin painostamiset ilmiannettaisiin?"
Toivottavasti kukaan nuori nainen ei ole niin vahva --> ei vonkaaminen ole rikos ja aina voi sanoa ei. Rikosilmoituksen tekeminen olisi typerää ja tuhlaisi yhteiskunnan aikaa ja rahaa. Ja jos ei osaa sanoa ei niin pakkoko on olla sellaisessa suhteessa?
"Missä kulkee raiskauksen raja? Mikä on painostamisen ja pakottamisen raja?"
Pakottaminen on jotain miltä ei voi välttyä, siis on pakko tehdä jotain tahdostaan huolimatta. Painostaminen ei johda mihinkään ilman painostettavan suostumusta, se ei siis voi määritelmällisesti olla raiskaus (raiskaus = ei suostumusta). Vaikka painostaminen onkin epämiellyttävää (onhan se painostavaa) niin siitä pääsee helposti eroon, viimekädessä vaikka katkaisemalla suhteen. Miksi kukaan haluaisi olla painostavassa suhteessa?
"Onko kohtuullista vaatia nuoria naisia välttämään vieraita miehiä??? Kuinka moni menee tutun miehen kanssa esim. naimisiin???"
Ei ole kohtuullista vaatia välttämään vieraita miehiä. Sen sijaan on hyvinkin paikallaan muistuttaa yhteiskunnan vaaroista. Ihan samalla tavalla kun on syytä kehoittaa miehiä välttämään humalaisia huutelijoita kadulla.
"Miten tulevaisuudessa kasvattaisimme lapsemme siten, että heistä ei tule seksiin pakottavia ihmisiä?"
Itselleni raja on selvä. Ainakin minut on siis osattu kasvattaa oikein. En usko etteikö tämä ihme voisi toistua luonnostaan monien muidenkin poikalapsien kohdalla.- jorojukka-kukka
Sitähän se on, kun pojat ja miehet painostavat nuorta naista seksiin.
Mielenkiintoista, että juuri miehet pitävät nuoria naisia valmiina seksin harjoittamiseen, vaikka naiset itse väittävät toista. (Olen toki keskustellut aiheesta pitkän elämäni aikana useaan kertaan. Muistutan että teen työtä, jossa tietyntyyppinen haastattelu on mahdollista päivittäin.)
"Jokaisen oma asia." Tähän että sysätään asiat ihmisten henkilökohtaisiksi kokemuksiksi, on piilotettuna paljon sellaista, joka sietää tulla päivänvaloon. Henkilökohtainen on poliittista!
Kysymys: Kun mies vie myöhään illalla naisen kauas asutuksesta metsään, josta nainen ei osaa minnekään, ja vaatii seksiä tai uhkaa jättää naisen kävelemään, niin onko kysymyksessä vonkaus vai seksiin painostaminen? Odotan vastaustasi mielenkiinnolla.
Seksiin painostamistilanteesta "pääsee helposti eroon". No jo on taas ajatuksenjuoksua. Hitto soikoon, on tilanteita, joista EI PÄÄSE HELPOSTI EROON.
Muistutan, että puhumme nyt nuorista naisista, alle 20 vuotiaista. Ei minuakaan enää kukaan pakota yhtään mihinkään, kun olen 5-kymppinen, sillä olen sen verran kovapintainen vastus ja olen myös epäilevämpi ihmisten suhteen kuin nuoret naiset yleensä. Elämänkokemusta kunei voi saada napanuoran kautta meistä kukaan!!! - Bennett4
Mielenkiintoista, että juuri miehet pitävät nuoria naisia valmiina seksin harjoittamiseen, vaikka naiset itse väittävät toista. (Olen toki keskustellut aiheesta pitkän elämäni aikana useaan kertaan. Muistutan että teen työtä, jossa tietyntyyppinen haastattelu on mahdollista päivittäin.)
"Jokaisen oma asia." Tähän että sysätään asiat ihmisten henkilökohtaisiksi kokemuksiksi, on piilotettuna paljon sellaista, joka sietää tulla päivänvaloon. Henkilökohtainen on poliittista!
Kysymys: Kun mies vie myöhään illalla naisen kauas asutuksesta metsään, josta nainen ei osaa minnekään, ja vaatii seksiä tai uhkaa jättää naisen kävelemään, niin onko kysymyksessä vonkaus vai seksiin painostaminen? Odotan vastaustasi mielenkiinnolla.
Seksiin painostamistilanteesta "pääsee helposti eroon". No jo on taas ajatuksenjuoksua. Hitto soikoon, on tilanteita, joista EI PÄÄSE HELPOSTI EROON.
Muistutan, että puhumme nyt nuorista naisista, alle 20 vuotiaista. Ei minuakaan enää kukaan pakota yhtään mihinkään, kun olen 5-kymppinen, sillä olen sen verran kovapintainen vastus ja olen myös epäilevämpi ihmisten suhteen kuin nuoret naiset yleensä. Elämänkokemusta kunei voi saada napanuoran kautta meistä kukaan!!!"Kysymys: Kun mies vie myöhään illalla naisen kauas asutuksesta metsään, josta nainen ei osaa minnekään, ja vaatii seksiä tai uhkaa jättää naisen kävelemään, niin onko kysymyksessä vonkaus vai seksiin painostaminen?"
Heitteillejättö/kiristäminen varmaan, mutta tuohan on aivan ehdottomasti JOKAISEN nuoren naisen arkipäivää.
"Seksiin painostamistilanteesta "pääsee helposti eroon". No jo on taas ajatuksenjuoksua. Hitto soikoon, on tilanteita, joista EI PÄÄSE HELPOSTI EROON."
Jos ei pääse helposti, sitten vaikeasti. Tai sitten kannattaisi käyttää sitä maalaisjärkeä. Sitä me miehetkin joudumme joskus käyttämään, aina ei voi vedota väliinpitämättömyyteen tai typeryyteen. jorojukka-kukka kirjoitti:
Muistutan, että puhumme nyt nuorista naisista, alle 20 vuotiaista. Ei minuakaan enää kukaan pakota yhtään mihinkään, kun olen 5-kymppinen, sillä olen sen verran kovapintainen vastus ja olen myös epäilevämpi ihmisten suhteen kuin nuoret naiset yleensä. Elämänkokemusta kunei voi saada napanuoran kautta meistä kukaan!!!Bennetin ja Ramonin kommentit eivät ihmetytä minua yhtään. "Ei se ole hullu joka pyytää vaan se joka antaa". Niin kauan kun miesten asenne on tuo, ei voi olettaa että painostus vähenisi nuorten tyttöjen elämässä.
Onneksi lainsäätäjä on kuitenkin asettanut suojaikärajat seksin harrastamiselle. Näistähän joustetaan jos partnerit ovat kehitystasoltaan~iältään suurin piirtein samaa luokkaa. Tosin 15-vuotias ei itse vielä osaa oikeuksiaan lähteä peräämään vaan kärsii ahdistuksensa ja pettymyksensä sisällään.
Kiitos että olet pitänyt asiaa esillä. Ahdistelu nyt kuitenkin ON meidän naisten kokemus, vähätelkööt Ramon ja Bennetin poika sitä kuinka hyvänsä.
Itselleni kävisi luonnon päälle käyttää jonkun miellyttämisenhalua hyväkseni, esimerkiksi työpaikalla lirkutella jollekin hylkiölle ja teettää sitten hänellä omat paskahommani.
Joku ylpeys pitää ihmisellä olla: kyllä normaali aikuinen huomaa, milloin toisella on sisäinen halu ja into asiaan, milloin yrittää ystävällisesti kiemurrella tilanteesta ja vältellä. Ja tämän ylpeyden perään tässä asiassa miehilläkin kyselen.
Jos kunnioittaa toista, ei halua tämän menettävän kasvojaan - siksi monet nuoret tytöt ovat liian hienotunteisia sanoessaan ei, eikä viesti mene perille.
Kyllähän se kunnioitus sitten aikaa myöten karisee ja oppii sanomaan tyrnämmin EI. Sitten saakin kuulla olevansa nokkava narttu; mikä oikein luulet olevasi kun ei muna kelpaa ja muita klassikoita.
Ahdistelusta muuten vielä, että olen minua on kourittu kadulla nyt kaksi kertaa puolen vuoden sisällä. Ihan normaaliin talvipomppaan ja pitkiin housuihin sonnustautuneena olen ollut ja kaiken kukkuraksi nämä ovat tapahtuneet ihan keskellä kirkasta päivää. Nämä ovat näitä nuorten miesten pikku piloja, että ruuhkassa vähän kouraistaan haaroväliä tai takamusta, mutta nyt tuli väärä nainen. Lähti siinä kurkkupillistä ääntä ja ohikulkijatkin pysähtyivät, yksi vanhempi herra tuli jopa rinnalleni seisomaan ja varmistamaan että asia saadaan käsitellyksi.
Kumpikin kaveri sai luvan
1) pyytää anteeksi
2) luvata pyhästi, että tämä oli viimeinen kerta.
Vähän luulen (siitä päätellen miten nuorten miesten posket kummallakin kerralla helottivat), että se tosiaan saattoi olla heillä viimeinen kerta.
Eli naiset: nostakaa joka kerta niin helkkarinmoinen meteli jos teitä kouritaan tai muuten ahdistellaan. Se on paras ja nopein tapa.- Kurre_Orava
Härmän.vapaa.nainen kirjoitti:
Bennetin ja Ramonin kommentit eivät ihmetytä minua yhtään. "Ei se ole hullu joka pyytää vaan se joka antaa". Niin kauan kun miesten asenne on tuo, ei voi olettaa että painostus vähenisi nuorten tyttöjen elämässä.
Onneksi lainsäätäjä on kuitenkin asettanut suojaikärajat seksin harrastamiselle. Näistähän joustetaan jos partnerit ovat kehitystasoltaan~iältään suurin piirtein samaa luokkaa. Tosin 15-vuotias ei itse vielä osaa oikeuksiaan lähteä peräämään vaan kärsii ahdistuksensa ja pettymyksensä sisällään.
Kiitos että olet pitänyt asiaa esillä. Ahdistelu nyt kuitenkin ON meidän naisten kokemus, vähätelkööt Ramon ja Bennetin poika sitä kuinka hyvänsä.
Itselleni kävisi luonnon päälle käyttää jonkun miellyttämisenhalua hyväkseni, esimerkiksi työpaikalla lirkutella jollekin hylkiölle ja teettää sitten hänellä omat paskahommani.
Joku ylpeys pitää ihmisellä olla: kyllä normaali aikuinen huomaa, milloin toisella on sisäinen halu ja into asiaan, milloin yrittää ystävällisesti kiemurrella tilanteesta ja vältellä. Ja tämän ylpeyden perään tässä asiassa miehilläkin kyselen.
Jos kunnioittaa toista, ei halua tämän menettävän kasvojaan - siksi monet nuoret tytöt ovat liian hienotunteisia sanoessaan ei, eikä viesti mene perille.
Kyllähän se kunnioitus sitten aikaa myöten karisee ja oppii sanomaan tyrnämmin EI. Sitten saakin kuulla olevansa nokkava narttu; mikä oikein luulet olevasi kun ei muna kelpaa ja muita klassikoita.
Ahdistelusta muuten vielä, että olen minua on kourittu kadulla nyt kaksi kertaa puolen vuoden sisällä. Ihan normaaliin talvipomppaan ja pitkiin housuihin sonnustautuneena olen ollut ja kaiken kukkuraksi nämä ovat tapahtuneet ihan keskellä kirkasta päivää. Nämä ovat näitä nuorten miesten pikku piloja, että ruuhkassa vähän kouraistaan haaroväliä tai takamusta, mutta nyt tuli väärä nainen. Lähti siinä kurkkupillistä ääntä ja ohikulkijatkin pysähtyivät, yksi vanhempi herra tuli jopa rinnalleni seisomaan ja varmistamaan että asia saadaan käsitellyksi.
1) pyytää anteeksi
Vähän luulen (siitä päätellen miten nuorten miesten posket kummallakin kerralla helottivat), että se tosiaan saattoi olla heillä viimeinen kerta.
Eli naiset: nostakaa joka kerta niin helkkarinmoinen meteli jos teitä kouritaan tai muuten ahdistellaan. Se on paras ja nopein tapa.Huomautan tähä, että henkilökohtaisesti en enää neuvo naisia välttelemään hankalia tilanteita.
Nykyinen linjaukseni löytyy täältä:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=1500000000000140&posting=22000000007631732
Lienee parempi kuin varoittelu ja syyllistäminen...
Muistathan sitten ampua pienikaliberisella aseella kehon pehmeisiin osiin ja käyttää pehemeitä luoteja. - Ramon
Muistutan, että puhumme nyt nuorista naisista, alle 20 vuotiaista. Ei minuakaan enää kukaan pakota yhtään mihinkään, kun olen 5-kymppinen, sillä olen sen verran kovapintainen vastus ja olen myös epäilevämpi ihmisten suhteen kuin nuoret naiset yleensä. Elämänkokemusta kunei voi saada napanuoran kautta meistä kukaan!!!"Kysymys: Kun mies vie myöhään illalla naisen kauas asutuksesta metsään, josta nainen ei osaa minnekään, ja vaatii seksiä tai uhkaa jättää naisen kävelemään, niin onko kysymyksessä vonkaus vai seksiin painostaminen?"
Seksiin painostamistahan tämä tietysti on. Esimerkki sieltä ääripäästä. Ihmettelen kyllä miten tällainen tilanne pääsisi syntymään. Olettaisin tätä edeltäneen viikkokausien vonkaus, mistä päästään taas siihen argumenttiin, että suhde olisi pitänyt pistää poikki jo viikkoja ennen metsään viemistä. Eikö todellakaan ole ollut merkkejä ilmassa pojan äärettömästä kusipäisyydestä? Toisaalta uskallan väittää, että tuollainen temppu on niin harvinaista, ettei sitä todellakaan voi yleistää koskemaan sukupuolten välisiä suhteita yleensä. Kurre_Orava kirjoitti:
Huomautan tähä, että henkilökohtaisesti en enää neuvo naisia välttelemään hankalia tilanteita.
Nykyinen linjaukseni löytyy täältä:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=1500000000000140&posting=22000000007631732
Lienee parempi kuin varoittelu ja syyllistäminen...
Muistathan sitten ampua pienikaliberisella aseella kehon pehmeisiin osiin ja käyttää pehemeitä luoteja.ammun kovilla.
Varoittelu ei minua henkilökohtaisesti loukkaa ja varominen on järkevää. Mutta jos kovasti kouhkataan JULKISUUDESSA, että pimeät puistot OVAT vaarallisia ja sinne ei kannata mennä, niin potentiaaliset väkivallantekijät kokevat, että on ihan oikeutettua raiskata tai hakata joku puistoon hairahtunut kulkija, jopa että uhri on siellä nimenomaan hakemassa hakatuksi tai raiskatuksi tulemista.
Paremminkin voisi ilmoitella siitä, jos poliisit ja vapaaehtoiset partioivat puistossa ahkerasti. Se olisi signaali siitä, että mikään paikka ei ole toista hyväksyttävämpi ja ymmärrettävämpi päällekarkauksen näyttämö, ja asiaan puututaan. No, keinoja on monia.- Kurre_Orava
ammun kovilla.
Varoittelu ei minua henkilökohtaisesti loukkaa ja varominen on järkevää. Mutta jos kovasti kouhkataan JULKISUUDESSA, että pimeät puistot OVAT vaarallisia ja sinne ei kannata mennä, niin potentiaaliset väkivallantekijät kokevat, että on ihan oikeutettua raiskata tai hakata joku puistoon hairahtunut kulkija, jopa että uhri on siellä nimenomaan hakemassa hakatuksi tai raiskatuksi tulemista.
Paremminkin voisi ilmoitella siitä, jos poliisit ja vapaaehtoiset partioivat puistossa ahkerasti. Se olisi signaali siitä, että mikään paikka ei ole toista hyväksyttävämpi ja ymmärrettävämpi päällekarkauksen näyttämö, ja asiaan puututaan. No, keinoja on monia.Tuolla lätäkön toisella puolella on muuten sellaisia vapaaehtoisvoimin toimivia partioita. Jenkkityyliin aseistettuja vieläpä.
Rauhoittaa kuulemma kummasti seutukuntaa.
Suomessa ei oikein toimisi kun siinä olisi pian vapaaehtoispatrulli linnassa. Suomessa kun tuo itsepuolustus kääntyy äkkiä hätävarjelun liioitteluksi, oikeuskäsittelyssä. - Kurre_Orava
ammun kovilla.
Paremminkin voisi ilmoitella siitä, jos poliisit ja vapaaehtoiset partioivat puistossa ahkerasti. Se olisi signaali siitä, että mikään paikka ei ole toista hyväksyttävämpi ja ymmärrettävämpi päällekarkauksen näyttämö, ja asiaan puututaan. No, keinoja on monia.Tuolla lätäkön toisella puolella on muuten sellaisia vapaaehtoisvoimin toimivia partioita. Jenkkityyliin aseistettuja vieläpä.
Rauhoittaa kuulemma kummasti seutukuntaa.
Suomessa ei oikein toimisi kun siinä olisi pian vapaaehtoispatrulli linnassa. Suomessa kun tuo itsepuolustus kääntyy äkkiä hätävarjelun liioitteluksi, oikeuskäsittelyssä. - Bennett4
Bennetin ja Ramonin kommentit eivät ihmetytä minua yhtään. "Ei se ole hullu joka pyytää vaan se joka antaa". Niin kauan kun miesten asenne on tuo, ei voi olettaa että painostus vähenisi nuorten tyttöjen elämässä.
1) pyytää anteeksi
Eli naiset: nostakaa joka kerta niin helkkarinmoinen meteli jos teitä kouritaan tai muuten ahdistellaan. Se on paras ja nopein tapa."Jos kunnioittaa toista, ei halua tämän menettävän kasvojaan - siksi monet nuoret tytöt ovat liian hienotunteisia sanoessaan ei, eikä viesti mene perille."
Sitten voi sanoa vähän ponnekkaammin, kenties jopa suoraan. Vähän itsekunnioitusta teillekkin. Miksi hengailette moisten tyyppien kanssa. Valitkaa seuranne paremmin.
"Sitten saakin kuulla olevansa nokkava narttu; mikä oikein luulet olevasi kun ei muna kelpaa ja muita klassikoita."
Ihan tosissaanko otat moiset loukkaukset vastaan? Ei haukku haavaa tee.
"Eli naiset: nostakaa joka kerta niin helkkarinmoinen meteli jos teitä kouritaan tai muuten ahdistellaan. Se on paras ja nopein tapa."
Vähän turhan teatraalista. Tietysti jos haluatte itsestänne marttyyreitä tehdä. Eikö pelkkä tiukkaan sävyyn sanottu "Anna olla viimeinen kerta!" riitä? - Bennett4
ammun kovilla.
Paremminkin voisi ilmoitella siitä, jos poliisit ja vapaaehtoiset partioivat puistossa ahkerasti. Se olisi signaali siitä, että mikään paikka ei ole toista hyväksyttävämpi ja ymmärrettävämpi päällekarkauksen näyttämö, ja asiaan puututaan. No, keinoja on monia.Ei poliiseillakaan loputtomat resurssit ole. Miksi ihmeessä sinun pitää mennä niihin pahimpiin mukilointipuistoihin keskellä yötä? Kyllä tavalliset miehetkin niissä turpiin saa. Tajuan kyllä olla menemättä tuohon läheiseen Kaisaniemen huumepuistoon öiseen aikaan.
- ave.maria
Ramon kirjoitti:
"Kysymys: Kun mies vie myöhään illalla naisen kauas asutuksesta metsään, josta nainen ei osaa minnekään, ja vaatii seksiä tai uhkaa jättää naisen kävelemään, niin onko kysymyksessä vonkaus vai seksiin painostaminen?"
Seksiin painostamistahan tämä tietysti on. Esimerkki sieltä ääripäästä. Ihmettelen kyllä miten tällainen tilanne pääsisi syntymään. Olettaisin tätä edeltäneen viikkokausien vonkaus, mistä päästään taas siihen argumenttiin, että suhde olisi pitänyt pistää poikki jo viikkoja ennen metsään viemistä. Eikö todellakaan ole ollut merkkejä ilmassa pojan äärettömästä kusipäisyydestä? Toisaalta uskallan väittää, että tuollainen temppu on niin harvinaista, ettei sitä todellakaan voi yleistää koskemaan sukupuolten välisiä suhteita yleensä.Ihmettelin. Minun olisi ainakin pitänyt olla sokea ja rampa, että olisin tuossa tilanteessa tullut "painostetuksi" seksiin.
Mutta näissä sielun ja ruumiin voimissa olisin tyynesti noussut autosta ja ilmoittanut, että minä menen nyt, kiitos kyydistä tähän asti. Bennett4 kirjoitti:
Ei poliiseillakaan loputtomat resurssit ole. Miksi ihmeessä sinun pitää mennä niihin pahimpiin mukilointipuistoihin keskellä yötä? Kyllä tavalliset miehetkin niissä turpiin saa. Tajuan kyllä olla menemättä tuohon läheiseen Kaisaniemen huumepuistoon öiseen aikaan.
"Miksi ihmeessä sinun pitää mennä niihin pahimpiin mukilointipuistoihin keskellä yötä?"
Ai, pitääkö minun? Kiitti tiedosta.
Ja mikä on se todellisuus, johon kehotat minua heräämään? Olen luomakunnan kyynisin ihminen. Pitäisikö mielestäsi ruveta katsomaan Ben Furmania ja Lauantaivekkaria ja hyräilemään lenkkipolulla? Käydä reikihoidoissa ja lukea horoskooppeja?
Tarjoile poika neuvojasi jollekin muulle.Bennett4 kirjoitti:
"Jos kunnioittaa toista, ei halua tämän menettävän kasvojaan - siksi monet nuoret tytöt ovat liian hienotunteisia sanoessaan ei, eikä viesti mene perille."
Sitten voi sanoa vähän ponnekkaammin, kenties jopa suoraan. Vähän itsekunnioitusta teillekkin. Miksi hengailette moisten tyyppien kanssa. Valitkaa seuranne paremmin.
"Sitten saakin kuulla olevansa nokkava narttu; mikä oikein luulet olevasi kun ei muna kelpaa ja muita klassikoita."
Ihan tosissaanko otat moiset loukkaukset vastaan? Ei haukku haavaa tee.
"Eli naiset: nostakaa joka kerta niin helkkarinmoinen meteli jos teitä kouritaan tai muuten ahdistellaan. Se on paras ja nopein tapa."
Vähän turhan teatraalista. Tietysti jos haluatte itsestänne marttyyreitä tehdä. Eikö pelkkä tiukkaan sävyyn sanottu "Anna olla viimeinen kerta!" riitä?"Vähän turhan teatraalista. Tietysti jos haluatte itsestänne marttyyreitä tehdä. Eikö pelkkä tiukkaan sävyyn sanottu "Anna olla viimeinen kerta!" riitä?"
No ei saatana riitä. Huomaahan sen sinunkin reaktiostasi, että älämölön nostaminen on naisten ahdisteluun väheksyvästi suhtautuvien mielestä vastenmielinen reaktio, siispä tehokas.
Jos olisin tuollaisille pojanjolpeille "tiukasti" (hah) sanonut että anna olla viimeinen kerta, niin se typerä virne ei olisi naamalta kadonnut. Mutta nyt katosi. Häpeä ei ole kouritun, vaan kourijan. Jos hävettää joutua huomion kohteeksi kadulla, niin kannattaa miettiä, ja miettiä tarkkaan, ettei tee sellaista josta voi tuollaista epämieluisaa huomiota osakseen saada.
Ahdisteleva ja kouriva mies haluaa huomiota: siispä sitä saakoot oikein Timon mitalla. Marttyyri on nainen, joka kärsii itsekseen, ei se, joka tekee asiasta julkisen.
"Ihan tosissaanko otat moiset loukkaukset vastaan?"
Ihan tosissaanko sinä esität jatkuvasti tyhmiä kysymyksiä?- jorojukka-kukka
ave.maria kirjoitti:
Ihmettelin. Minun olisi ainakin pitänyt olla sokea ja rampa, että olisin tuossa tilanteessa tullut "painostetuksi" seksiin.
Mutta näissä sielun ja ruumiin voimissa olisin tyynesti noussut autosta ja ilmoittanut, että minä menen nyt, kiitos kyydistä tähän asti.Olitko jo yhtä helvetin nokkela 17 vuotiaana?
- ave.maria
Olitko jo yhtä helvetin nokkela 17 vuotiaana?
Omien sanojesi mukaan vertaansa vaille!
Se ero meillä kuitenkin on, etten tuntenut mitään tarvetta ajella kahdenkesken miesten kanssa tuon ikäisenä. Lukuunottamatta isääni.
Joten sen verran nokkela olin. Olen kasvattanut itselleni itsekunnioituksen ennen kuin olen alkanut peleihin vastakkaisen sukupuolen kanssa.
Näyt kokevan sen todella ahdistavana, etten ole elänyt kuten sinä. - Kurre_Orava
ave.maria kirjoitti:
Omien sanojesi mukaan vertaansa vaille!
Se ero meillä kuitenkin on, etten tuntenut mitään tarvetta ajella kahdenkesken miesten kanssa tuon ikäisenä. Lukuunottamatta isääni.
Joten sen verran nokkela olin. Olen kasvattanut itselleni itsekunnioituksen ennen kuin olen alkanut peleihin vastakkaisen sukupuolen kanssa.
Näyt kokevan sen todella ahdistavana, etten ole elänyt kuten sinä.Etkös sinä Maria ollut etelän mailta, olikos se Espanja?
Ilmeisesti sinulla kuitenkin on katolilainen moraalikäsitys joka eroaa joissain kohtaa edukseen tästä meidän kaiken sallivasta pohjoimaisesta mallista.
Meinaan sitä, että eikö Jöröä vanhemmat varoittaneet menemästä poikien kyytiin... - ave.maria
Kurre_Orava kirjoitti:
Etkös sinä Maria ollut etelän mailta, olikos se Espanja?
Ilmeisesti sinulla kuitenkin on katolilainen moraalikäsitys joka eroaa joissain kohtaa edukseen tästä meidän kaiken sallivasta pohjoimaisesta mallista.
Meinaan sitä, että eikö Jöröä vanhemmat varoittaneet menemästä poikien kyytiin...Olet kyllä oikeassa, äiti on espanjalaista alkuperää ja kasvatukseni olen saanut pitkälti häneltä.
Mutta en pidä sitä haittana. Päinvastoin.
(en tarkoita että sitä tarkoitit sinäkään, ymmärsin kyllä mitä hait) - Kurre_Orava
ave.maria kirjoitti:
Olet kyllä oikeassa, äiti on espanjalaista alkuperää ja kasvatukseni olen saanut pitkälti häneltä.
Mutta en pidä sitä haittana. Päinvastoin.
(en tarkoita että sitä tarkoitit sinäkään, ymmärsin kyllä mitä hait)Tavallaan katolilaisten maiden kasvatuskulttuuri on ehkä parempi kuin täkäläinen. Minusta Suomalaisella lapsella ja nuorella on liikaa vapauksia ja liian vähän vastuuta.
Nyttemmin meilläkin nämä vapaan kasvatuksen airueet ovat hiukan alkaneet tökkimään jarruja päälle.
Kiintoisaa muuten, että eikös juurikin -70 luvulla ollut tällainen vapaan kasvatuksen buumi Suomessakin. Itse olen ollut siihen aikaan niin toukka, ettei oikein tullut kiinnitettyä asiaan huomioita. - ave.maria
Kurre_Orava kirjoitti:
Tavallaan katolilaisten maiden kasvatuskulttuuri on ehkä parempi kuin täkäläinen. Minusta Suomalaisella lapsella ja nuorella on liikaa vapauksia ja liian vähän vastuuta.
Nyttemmin meilläkin nämä vapaan kasvatuksen airueet ovat hiukan alkaneet tökkimään jarruja päälle.
Kiintoisaa muuten, että eikös juurikin -70 luvulla ollut tällainen vapaan kasvatuksen buumi Suomessakin. Itse olen ollut siihen aikaan niin toukka, ettei oikein tullut kiinnitettyä asiaan huomioita.Suomen oloista vielä 70-luvulta. Mutta olen kuitenkin kasvanut Ruotsissa. Siellä nyt ainakin oli vapaata jos jossain.
Otti se joskus päähän kun toiset menivät ja tekivät mitä halusivat ja tuntui että äiti suojelee minut hengiltä. Mutta pian kyllä karmealla tavalla ymmärsin, mitä äiti oli tarkoittanut. Koulutovereistani raiskattiin useita ja kuolikin kaksi tyttöä. Osaksi huumeisiin ja osaksi huonoihin elintapoihinsa.
Sitä ikään kuin tuli tehtyä valinta. Minä en halua kuolla nuorena. Ei siinä sen kummempaa.
Se "vapaa kasvatuskin" on ymmärretty täysin päin seiniä. - nuttu
ave.maria kirjoitti:
Suomen oloista vielä 70-luvulta. Mutta olen kuitenkin kasvanut Ruotsissa. Siellä nyt ainakin oli vapaata jos jossain.
Otti se joskus päähän kun toiset menivät ja tekivät mitä halusivat ja tuntui että äiti suojelee minut hengiltä. Mutta pian kyllä karmealla tavalla ymmärsin, mitä äiti oli tarkoittanut. Koulutovereistani raiskattiin useita ja kuolikin kaksi tyttöä. Osaksi huumeisiin ja osaksi huonoihin elintapoihinsa.
Sitä ikään kuin tuli tehtyä valinta. Minä en halua kuolla nuorena. Ei siinä sen kummempaa.
Se "vapaa kasvatuskin" on ymmärretty täysin päin seiniä.on ymmärretty monin paikoin silleen, ettei lapsella saisi olla kieltoja.
Ja jos ei ole kieltoja ja rajoja, lapsi kasvaa vääristyneeseen maailmankuvaan.
Minä ainakin koen niin, että vapaa kasvatus, on välinpitämätöntä kasvatusta.
Kun kieltää ja pitää rajoista kiinni, lapsi oppii mitä on se oikea välittäminen.
Ruumiillista kuritusta en hyväksy, mutta viikon kotiaresti on meillä se pahin juttu, ja se tehoaa kummasti.
- Don Torquemada
Niin...
Nuorille naisille tehdään enemmän abortteja kuin vanhemmille, koska nuorempana ihminen on seksuaalisesti aktiivisempi. Nuoruus on hedelmällisempää aikaa, yli kolmekumppinen ei yhtä helposti tule raskaaksi. Abortteja tehdään vuosittain n. 10.000 enkä ollenkaan usko, että ne kaikki olisivat raiskauksen jälkiseurauksia.
En oikein ymmärtänyt kysymystä, kuinka moni nainen menee tutun miehen kanssa naimisiin. Eiköhän tuleva aviopari tunne toisensa ennen vihkimistä, ainakin pitäisi tuntea.
Seksitutkijat ovat varmaan tutkineet alle 20-vuotiaiden naisten seksikokemuksia, mutta en ole nähnyt missään mainintaa, että nuoret naiset olisivat järjestään frigiidejä. Monessa yhteydessä on todettu, että tytöt kehittyvät nopeammin kuin pojat, ja että ensimmäiset seksikokemukset ovat monella tytöllä jo alle 16-vuotiaana.
On tietysti kasvatettava lapset niin, ettei heistä tule seksiin pakottajia. Myös homot ja lesbot pakottavat nuoria seksiin, joten sieltä päin ei ratkaisua löydy.
Aikuisuuteen ja sukupuoliseen kypsyyteen kasvaminen ei ole helppoa. Latinalaisissa maissa naiset huolehtivat kunnon tyttöjen kasvatuksesta, eivätkä anna heidän lähteä ulos poikien kanssa ilman aikuisen mukanaoloa. Yleensä "esiliinana" toimii vanhempi nainen. Tätäkö suosittelet Suomeenkin? - P.e.p.e.
... ja missä kulkee painostamisen ja vonkauksen raja? Lähinnä mietin mitä erilaisia painostuskeinoja miehet käyttävät saadakseen naislta seksiä.
"Onko muita vaihtoehtoja kuin seksiin pakottava tai homo?"
Ja taas viittaat siihen, että jokainen heteromies painostaa naisia seksiin. Oletko nyt ihan tosissasi? (et kai).
"Ja kuinkako YLEISTÄ on seksiin painostaminen etenkin nuorien tyttöjen kohdalla? Antit vastaavat: harvinaista. Mutta minäpä en usko. Ei omat kokemukseni millään voi olla niin poikkeuksellisia, jotenka aikamoinen totuuden siemen on kokemuksistani ammennettavissa"
Miksei kokemuksesi voisi olla hyvinkin ainutlaatuisia. Tuo mainitsemasi metsä-juttu oli kyllä aika rankka ja oli ensimmäinen kerta kun kuulin moista. Minäkin tosin puhun omien kokemusteni perusteella sekä niiden mitä olen kuulut ja aika paljon olen kuullut kaikenlaista. Seksiin painostaminen ei ole kyllä noussut juurikaan esille. Onkohan tätä asiaa tutkittu?- ave.maria
Osaatkos sinä kertoa, miksi kaikkia naisia EI raiskata taikka miksi kaikkia ei painosteta vastentahtoiseen seksiin?
En tarkoita nyt mitään ulkonäköseikkoja, ja olen täällä kyllä päässyt käsitykseen, että se ei miehelle joka raiskaa, merkitsekään mitään. Siinä menee mummot ja invaliditkin, valitettavasti.
Miksi siis vain murto-osa tulee raiskatuksi/painostetuksi? Miksi eivät kaikki? Sillä varmasti joka suhteessa tulee tilanteita, että vain toinen haluaisi. Minulla on tähän teoria, mutta kyselen nyt ensin muitten mielipidettä.
Ja millainen mahtaa olla raiskatun "muotokuva"? Entäpä seksiin painostetun? - P.e.p.e.
ave.maria kirjoitti:
Osaatkos sinä kertoa, miksi kaikkia naisia EI raiskata taikka miksi kaikkia ei painosteta vastentahtoiseen seksiin?
En tarkoita nyt mitään ulkonäköseikkoja, ja olen täällä kyllä päässyt käsitykseen, että se ei miehelle joka raiskaa, merkitsekään mitään. Siinä menee mummot ja invaliditkin, valitettavasti.
Miksi siis vain murto-osa tulee raiskatuksi/painostetuksi? Miksi eivät kaikki? Sillä varmasti joka suhteessa tulee tilanteita, että vain toinen haluaisi. Minulla on tähän teoria, mutta kyselen nyt ensin muitten mielipidettä.
Ja millainen mahtaa olla raiskatun "muotokuva"? Entäpä seksiin painostetun?"Osaatkos sinä kertoa, miksi kaikkia naisia EI raiskata taikka miksi kaikkia ei painosteta vastentahtoiseen seksiin?"
Voisi minulla joitain ajatuksia ollakin. Jokainenhan kokee elämässään painostusta mitä erilaisempien asioiden yhteydessä. Painostuksenkin voi mieltää monella tavalla. Joku kokee sen kannustuksena, toinen kokee sen kuuluvan asiaan, kolmas ei piittaa ja neljäs taas kokee painostukseksi hyvinkin varovaiset vihjaukset jne. Jos tilanne on jotenkin itselle hankala, niin silloin pienikin vihjaus saattaa lyödä ylitse. Selkeää painostustakin on, mutta miten se sitten ilmenee tuon seksin yhteydessä, kiristyksenäkö?
Käsittääkseni naiset kokevat seksin eri tavalla kuin miehet ja näin ollen miehen on sitä joskus vaikea ymmärtää. Uskon kuitenkin, että suuri valtaosa miehistä on aikas hienotunteisia näissä asioissa ja he yrittävät parhaansa mukaan huomioida naisen tunteet. - nuttu
ave.maria kirjoitti:
Ja millainen mahtaa olla raiskatun "muotokuva"? Entäpä seksiin painostetun?Enpä osaa sanoa, mutta sen verran voin sanoa, että minun kohdallani tuo tapahtui ollessani lapsi, ja sukulaisen toimesta, hänen vaimonsa myötävaikutuksella.
Joten, miksi pirussa minulle on siunaantunut noin ihania sukulaisia??
Miksi ei jollekin muulle?
Mielestäni en kyllä millään muotoa ole kerjännyt moista, saatika provosoinut, tai muutenkaan hankkiutunut tukalaan tilanteeseen.
Toden näköisesti raiskatun muotokuva on juuri, jo nuorena vääristynyt miehen malli. (siis jos vielä vanhempanakin tulee tilanteita, joissa kokee joutuneensa painostuksesta suostumaan seksiin.)
mutta myöskin joskus vain helvetin huono tuuri. Olla väärässä paikassa väärään aikaan. nuttu kirjoitti:
Enpä osaa sanoa, mutta sen verran voin sanoa, että minun kohdallani tuo tapahtui ollessani lapsi, ja sukulaisen toimesta, hänen vaimonsa myötävaikutuksella.
Mielestäni en kyllä millään muotoa ole kerjännyt moista, saatika provosoinut, tai muutenkaan hankkiutunut tukalaan tilanteeseen.
Toden näköisesti raiskatun muotokuva on juuri, jo nuorena vääristynyt miehen malli. (siis jos vielä vanhempanakin tulee tilanteita, joissa kokee joutuneensa painostuksesta suostumaan seksiin.)
mutta myöskin joskus vain helvetin huono tuuri. Olla väärässä paikassa väärään aikaan.Otan osaa. Nuo tapaukset on niin törkeitä.
Mutta myös kysymys (millainen on raiskatun muotokuva) on niin ääliömäinen etten olisi uskonut että tuollaisenkin joku kykenee tuottamaan.
Ennemmin kysyisin millainen on raiskaajan, tai pedofiilin muotokuva. Mutta prioriteettinsa kaikilla.
Lähdetäänpäs nyt kaikki porukalla miettimään, mikä on vialla niissä lapsissa jotka saavat tämän hyväksikäyttömekanismin laukaistua viattomissa setä- ja tätiparoissa. Jotain vikaahan tässäkin täytyy tietysti uhrissa olla. Pysykääpäs nyt linjallanne kaikki syyllistäjät.
- - -
Olet ihailtavan rohkea ihminen, Nuttu.- ave.maria
nuttu kirjoitti:
Enpä osaa sanoa, mutta sen verran voin sanoa, että minun kohdallani tuo tapahtui ollessani lapsi, ja sukulaisen toimesta, hänen vaimonsa myötävaikutuksella.
mutta myöskin joskus vain helvetin huono tuuri. Olla väärässä paikassa väärään aikaan.Etkä vastaa silloin itsestäsi. Olet joutunut alaikäisenä aikuisten hyväksikäytön kohteeksi, joka jälleen on rikos.
Nykyään tulee väistämättä mieleen, näiden napapaitojen kulta-aikana, kuinka pienet tytöt jo puetaan kuin, anteeksi vaan, huorat, eivätkö heidän vanhempansa ollenkaan anna arvoa lapsuudelle. Miksi välttämättä (vaikkakin ehkä tiedostamatta) antaa kuva lapsestaan, että katselkaa tyttäreni paljasta pintaa. Itselläni ei ole tytärtä, mutta jos olisi, en kyllä pukisi häntä niin. Viimeiseen asti laittaisin hakaukseen.
En tarkoita että tällä olisi sinun kanssasi mitään tekemistä.
Raiskatun "moutokuvasta" olet luultavasti melko oikeassa. Eikö kuitenkin vieraan raiskaamia ole vähemmistö? Joten voisi olettaa, että helvetin huono tuuri käy melko harvoin. Jos tarkoitit asian näin. - ave.maria
P.e.p.e. kirjoitti:
"Osaatkos sinä kertoa, miksi kaikkia naisia EI raiskata taikka miksi kaikkia ei painosteta vastentahtoiseen seksiin?"
Voisi minulla joitain ajatuksia ollakin. Jokainenhan kokee elämässään painostusta mitä erilaisempien asioiden yhteydessä. Painostuksenkin voi mieltää monella tavalla. Joku kokee sen kannustuksena, toinen kokee sen kuuluvan asiaan, kolmas ei piittaa ja neljäs taas kokee painostukseksi hyvinkin varovaiset vihjaukset jne. Jos tilanne on jotenkin itselle hankala, niin silloin pienikin vihjaus saattaa lyödä ylitse. Selkeää painostustakin on, mutta miten se sitten ilmenee tuon seksin yhteydessä, kiristyksenäkö?
Käsittääkseni naiset kokevat seksin eri tavalla kuin miehet ja näin ollen miehen on sitä joskus vaikea ymmärtää. Uskon kuitenkin, että suuri valtaosa miehistä on aikas hienotunteisia näissä asioissa ja he yrittävät parhaansa mukaan huomioida naisen tunteet.Asiaa, Pepe.
Aikuisen naisen seksiin painostus ei onnistu ilman että nainen alistuu painostajalleen. Syitä tähän voivat olla ihastuminen, miellyttämisentarve, jättämisen pelko/yksinjäämisen pelko.
Kaiken kaikkiaan jotenkin vaurioitunut minäkuva.
Nainen, jolla on itsekunnioitus kohdallaan, ei alistu painostuksen edessä.
Mitä tulee kohtaan raiskaus, siinä on jo kyseessä rikos. Mutta raiskatuksi tulemista voi todella estää. Muutenkin kuin istuksimalla sisätiloissa koko elämänsä.
Hyväksikäyttö (mikä tahansa muukin kuin seksuaalinen) kaiken kaikkiaan on tuomittavaa, silloin kun vastapuoli ei omaa kykyä tai mahdollisuutta tilanteesta mitenkään paeta. Jos kyseessä on lapsi taikka vajaatoiminen aikuinen, tilanne on erittäin pöyristyttävä.
Minä uskon että alistuminen juontaa huonosta itsekunnioituksesta. - P.e.p.e.
ave.maria kirjoitti:
Asiaa, Pepe.
Aikuisen naisen seksiin painostus ei onnistu ilman että nainen alistuu painostajalleen. Syitä tähän voivat olla ihastuminen, miellyttämisentarve, jättämisen pelko/yksinjäämisen pelko.
Kaiken kaikkiaan jotenkin vaurioitunut minäkuva.
Nainen, jolla on itsekunnioitus kohdallaan, ei alistu painostuksen edessä.
Mitä tulee kohtaan raiskaus, siinä on jo kyseessä rikos. Mutta raiskatuksi tulemista voi todella estää. Muutenkin kuin istuksimalla sisätiloissa koko elämänsä.
Hyväksikäyttö (mikä tahansa muukin kuin seksuaalinen) kaiken kaikkiaan on tuomittavaa, silloin kun vastapuoli ei omaa kykyä tai mahdollisuutta tilanteesta mitenkään paeta. Jos kyseessä on lapsi taikka vajaatoiminen aikuinen, tilanne on erittäin pöyristyttävä.
Minä uskon että alistuminen juontaa huonosta itsekunnioituksesta.Aikuisen naisen kohdalla onkin varmaan aika pitkälle näin, mutta jos painostusta on tapahtunut nuorella iällä, ei vastaus olekaan ihan yhtä helppo. Nuorella naisella/tytöllä ei välttämättä ole kokemusta miten seksiin pitäisi suhtautua ja itsetuntokin saattaa olla vasta muodostumassa. Kyse voi näin ollen olla puhtaasti huonosta tuurista ja jos tilanteet toistuvat, alkaa seksi tuntua vaikealta ja sitä kautta kaikki siihen liittyvä painostavalta.
"Minä uskon että alistuminen juontaa huonosta itsekunnioituksesta."
Alistaminenhan on pääsääntöisesti henkistä laatua. Kahdesta ihmisestä usein se toinen on vahvempi ja jos hän haluaa alistaa, kyllä se onnistuu ja jos se itsetunto/-kunnioitus ei ole vielä mennyttä, niin siinä se ainakin menee. Mutta, ei alistaja ole aina suinkaan mies, koska kyse on henkisestä yliotteesta. - ave.maria
P.e.p.e. kirjoitti:
Aikuisen naisen kohdalla onkin varmaan aika pitkälle näin, mutta jos painostusta on tapahtunut nuorella iällä, ei vastaus olekaan ihan yhtä helppo. Nuorella naisella/tytöllä ei välttämättä ole kokemusta miten seksiin pitäisi suhtautua ja itsetuntokin saattaa olla vasta muodostumassa. Kyse voi näin ollen olla puhtaasti huonosta tuurista ja jos tilanteet toistuvat, alkaa seksi tuntua vaikealta ja sitä kautta kaikki siihen liittyvä painostavalta.
"Minä uskon että alistuminen juontaa huonosta itsekunnioituksesta."
Alistaminenhan on pääsääntöisesti henkistä laatua. Kahdesta ihmisestä usein se toinen on vahvempi ja jos hän haluaa alistaa, kyllä se onnistuu ja jos se itsetunto/-kunnioitus ei ole vielä mennyttä, niin siinä se ainakin menee. Mutta, ei alistaja ole aina suinkaan mies, koska kyse on henkisestä yliotteesta.Sanot, että nuorella iällä ei asia välttämättä ole niin. Ei olekaan. Silloin on kyseessä nuoren siihen asti kokema hyväksyntä, lähinnä vanhempiensa. Jos siinä on ollut puutteita, on selvää, että sitä hyväksyntää haetaan myös liian aikaisin alkaneista seksikokemuksista. Ja niistähän sitä ei löydy. Seuraa kierre, jonka katkaisemiseen ei helpolla löydy aseita.
Jokainen ymmärtää, ettei tuo ole paras mahdollinen alku seksuaalisuudelle. Siihen pitäisi kypsyä hitaasti, marinoituen.
En oikein löydä sanoja sille, mitä yritän sanoa. Seksillä on helppo haavoittaa, niin miestä kuin naistakin. Liian aikaisin alkaneet kokemukset ovat haittana, eivät koskaan rikkaana kokemuksena.
Seksillä voidaan myös kiristää. Tunnen erään naisen, joka kiristi mieheltään rahaa seksillä. Nainen itse ei kyennyt seksistä nauttimaan.
Enkä tarkoita mitään satasta, hän pyyysi paljon. Miehellä oli mistä maksaa. Naista ei pidetty mitenkään muutenkaan köyhyydessä.
Hulluhan ei ole joka pyytää, vaan se, joka pyyntöön suostuu. Vai onko sittenkään? - nuttu
Otan osaa. Nuo tapaukset on niin törkeitä.
Mutta myös kysymys (millainen on raiskatun muotokuva) on niin ääliömäinen etten olisi uskonut että tuollaisenkin joku kykenee tuottamaan.
Ennemmin kysyisin millainen on raiskaajan, tai pedofiilin muotokuva. Mutta prioriteettinsa kaikilla.
Lähdetäänpäs nyt kaikki porukalla miettimään, mikä on vialla niissä lapsissa jotka saavat tämän hyväksikäyttömekanismin laukaistua viattomissa setä- ja tätiparoissa. Jotain vikaahan tässäkin täytyy tietysti uhrissa olla. Pysykääpäs nyt linjallanne kaikki syyllistäjät.
- - -
Olet ihailtavan rohkea ihminen, Nuttu.Itehän se kerjäsi sitä.
Asia on jo vanha ja hoidettu, samoin, kun minä olen maata vaihtanut, joten se siitä.
Mutta en vain aina jaksa ymmärtää, miksi jotkut, joskus, yrittää vierittää syytä uhrinkin harteille.
Joka tapauksessa, minulla on luja luotto siihen että suurin osa ihmisistä on oikeasti hyviä ihmisiä.
Mutta pahaa vain tapahtuu, eikä sille yksinkertaisesti aina itse voi yhtään mitään. - P.e.p.e.
ave.maria kirjoitti:
Sanot, että nuorella iällä ei asia välttämättä ole niin. Ei olekaan. Silloin on kyseessä nuoren siihen asti kokema hyväksyntä, lähinnä vanhempiensa. Jos siinä on ollut puutteita, on selvää, että sitä hyväksyntää haetaan myös liian aikaisin alkaneista seksikokemuksista. Ja niistähän sitä ei löydy. Seuraa kierre, jonka katkaisemiseen ei helpolla löydy aseita.
Jokainen ymmärtää, ettei tuo ole paras mahdollinen alku seksuaalisuudelle. Siihen pitäisi kypsyä hitaasti, marinoituen.
En oikein löydä sanoja sille, mitä yritän sanoa. Seksillä on helppo haavoittaa, niin miestä kuin naistakin. Liian aikaisin alkaneet kokemukset ovat haittana, eivät koskaan rikkaana kokemuksena.
Seksillä voidaan myös kiristää. Tunnen erään naisen, joka kiristi mieheltään rahaa seksillä. Nainen itse ei kyennyt seksistä nauttimaan.
Enkä tarkoita mitään satasta, hän pyyysi paljon. Miehellä oli mistä maksaa. Naista ei pidetty mitenkään muutenkaan köyhyydessä.
Hulluhan ei ole joka pyytää, vaan se, joka pyyntöön suostuu. Vai onko sittenkään?Ei kai näihin ole olemassa mitään tiettyjä kaavoja. Siinä olen samaa mieltä, että seksin avulla varmaan kiristetään/painostetaan ja aina se kiristäjä ei ole mies. Jostain luin taannoin, että seksi saattaa olla toisille naisille tapa hallita miestä.
- Kurre_Orava
P.e.p.e. kirjoitti:
Ei kai näihin ole olemassa mitään tiettyjä kaavoja. Siinä olen samaa mieltä, että seksin avulla varmaan kiristetään/painostetaan ja aina se kiristäjä ei ole mies. Jostain luin taannoin, että seksi saattaa olla toisille naisille tapa hallita miestä.
"
seksi saattaa olla toisille naisille tapa hallita miestä.
"
Miten niin saattaa. Itse asiassa hyvinkin monessa suhteessa olen kuullut seksiä käytettävän kiristysvälineenä.
Heh, onneksi on jo siinä iässä, ettei koko homma ole niin oleellista. - jorojukka-kukka
En minäkään alle 20 vuotiaana innolla kertonut ihmisille, että taas minut painostettiin seksiin. Asiaa on takuulla tutkittu ja juuri sen vuoksi raiskaus tuli käytäntöön myös avioliiton sisällä. Et kai luule, että lakeja väsäillään huvin vuoksi. Ihan elävä esimerkki siitä, mihin kaikkeen miehet kykenevät.
Tuo "seksiin pakottava tai homo" liittyy siihen, että täällä vihjailtiin, että kasvatan poikaani feministinä homoksi, koska kasvatan häntä feministinä tasa-arvoiseksi ja naista huomioivaksi. Feministin vastustaja kasvattaa sitten aivan toisin ja juuri tosimiestyylisestä kasvatuksesta poikii noita seksiin pakottavia tyyppejä. Kasvatus on pielessä, jos mies ei osaa kunnioittaa naisen eitä. - jorojukka-kukka
Otan osaa. Nuo tapaukset on niin törkeitä.
- - -
Olet ihailtavan rohkea ihminen, Nuttu."Mikä on raiskatun muotokuva?" Noinhan tuo uhrin syyllistäminen toimii vähän joka tilanteessa ja seuraavassa lauseessa aletaan pohtia, että kun MIEHIÄ KIRISTETÄÄN SEKSILLÄ. Hellelujaa ja amen!
Viksua porukkaa. Totella viksua! :D Ei meikä noin viksuun porukkaan mahdu ollenkaan... :D - jorojukka-kukka
nuttu kirjoitti:
mutta myöskin joskus vain helvetin huono tuuri. Olla väärässä paikassa väärään aikaan.Tuollaiset tapaukset ovat käsittämättömiä tapahtuviksi ja sietämättömiä kestää.
- jorojukka-kukka
ave.maria kirjoitti:
Etkä vastaa silloin itsestäsi. Olet joutunut alaikäisenä aikuisten hyväksikäytön kohteeksi, joka jälleen on rikos.
Nykyään tulee väistämättä mieleen, näiden napapaitojen kulta-aikana, kuinka pienet tytöt jo puetaan kuin, anteeksi vaan, huorat, eivätkö heidän vanhempansa ollenkaan anna arvoa lapsuudelle. Miksi välttämättä (vaikkakin ehkä tiedostamatta) antaa kuva lapsestaan, että katselkaa tyttäreni paljasta pintaa. Itselläni ei ole tytärtä, mutta jos olisi, en kyllä pukisi häntä niin. Viimeiseen asti laittaisin hakaukseen.
En tarkoita että tällä olisi sinun kanssasi mitään tekemistä.
Raiskatun "moutokuvasta" olet luultavasti melko oikeassa. Eikö kuitenkin vieraan raiskaamia ole vähemmistö? Joten voisi olettaa, että helvetin huono tuuri käy melko harvoin. Jos tarkoitit asian näin.Juoksennella vaikka alasti. Ei niihin siltikään SAA KAJOTA.
- jorojukka-kukka
P.e.p.e. kirjoitti:
"Osaatkos sinä kertoa, miksi kaikkia naisia EI raiskata taikka miksi kaikkia ei painosteta vastentahtoiseen seksiin?"
Käsittääkseni naiset kokevat seksin eri tavalla kuin miehet ja näin ollen miehen on sitä joskus vaikea ymmärtää. Uskon kuitenkin, että suuri valtaosa miehistä on aikas hienotunteisia näissä asioissa ja he yrittävät parhaansa mukaan huomioida naisen tunteet.Pepeltä kielikukkanen.
- ave.maria
Juoksennella vaikka alasti. Ei niihin siltikään SAA KAJOTA.
Olen todella ymmällä. Mihin asti olit mielestäsi lapsi?
- ave.maria
En minäkään alle 20 vuotiaana innolla kertonut ihmisille, että taas minut painostettiin seksiin. Asiaa on takuulla tutkittu ja juuri sen vuoksi raiskaus tuli käytäntöön myös avioliiton sisällä. Et kai luule, että lakeja väsäillään huvin vuoksi. Ihan elävä esimerkki siitä, mihin kaikkeen miehet kykenevät.
Tuo "seksiin pakottava tai homo" liittyy siihen, että täällä vihjailtiin, että kasvatan poikaani feministinä homoksi, koska kasvatan häntä feministinä tasa-arvoiseksi ja naista huomioivaksi. Feministin vastustaja kasvattaa sitten aivan toisin ja juuri tosimiestyylisestä kasvatuksesta poikii noita seksiin pakottavia tyyppejä. Kasvatus on pielessä, jos mies ei osaa kunnioittaa naisen eitä.Mutta homoa hänestä en kasvata/kasvattanut. Enkä opeta häntä kieltämään itseään. Kasvatan häntä omaksi itsekseen, jotta hän uskaltaa tehdä omia valintoja ja tuoda mielipiteensä julki. Jos häntä aletaan painostaa, hän uskaltaa sen myös kertoa, että tuo ei käy - se on väärin.
Naiset on sivuseikka pojan kasvatuksessa. Jos hän joskus haluaa olla heidän kanssaan, on hänellä valmiudet myös siihen. Jos ei, ei ole minun asiani häntä siihen pakottaa. Sillä miten voisinkaan, ensin kannustettuani häntä omiin ratkaisuihin?
Oletko muuten kertonut pojallesi että hän on kaikkien naisten vihollinen numero yksi? Oletko muistuttanut, että perheväkivallan ilmaantuessa hänen liittoonsa hän on siitä yksin vastuussa (riippumatta siitä, kuka lyö ja ketä)?
Kai olet muistanut syyllistää häntä myös omista kokemuksistasi? - jorojukka-kukka
ave.maria kirjoitti:
Olen todella ymmällä. Mihin asti olit mielestäsi lapsi?
Itse kirjoitit, että vanhemmat eivät kunnioita lastensa lapsuutta, vaan näyttävät lastensa paljasta pintaa (napapaidat!).
- ave.maria
Itse kirjoitit, että vanhemmat eivät kunnioita lastensa lapsuutta, vaan näyttävät lastensa paljasta pintaa (napapaidat!).
Muistan lopulta melko paljonkin.
Lapsilla ei ole velvollisuutta alentua kulkemaan kuin huorat. Menikö nyt perille? - ja myönnän
P.e.p.e. kirjoitti:
Ei kai näihin ole olemassa mitään tiettyjä kaavoja. Siinä olen samaa mieltä, että seksin avulla varmaan kiristetään/painostetaan ja aina se kiristäjä ei ole mies. Jostain luin taannoin, että seksi saattaa olla toisille naisille tapa hallita miestä.
joskus näin toimineeni.
Olen antanut takaisin samalla mitalla.
Harmi vain, että se, jolle takaisin annoin samalla mitalla, oli syytön kostooni. - Viestijä
Tuo "seksiin pakottava tai homo" liittyy siihen, että täällä vihjailtiin, että kasvatan poikaani feministinä homoksi, koska kasvatan häntä feministinä tasa-arvoiseksi ja naista huomioivaksi. Feministin vastustaja kasvattaa sitten aivan toisin ja juuri tosimiestyylisestä kasvatuksesta poikii noita seksiin pakottavia tyyppejä. Kasvatus on pielessä, jos mies ei osaa kunnioittaa naisen eitä."Kasvatus on pielessä, jos mies ei osaa kunnioittaa naisen eitä."
Tytölle on opetettava, että kielto on enemmän kuin kieltosana. Jos teot ja eleet ovat ristiriidassa puheen kanssa, ei tiedetä, mitä uskoa. Tällä en totisesti tarkoita sitä, että minihame on lyhyt tai huulipuna kirkkaan värinen. Minua harmittaa esimerkiksi tapaukset, joissa nainen on mennyt hotelliravintolassa tapaamansa miehen huoneeseen yöllä klo 2 ja kertoo tulleensa raiskatuksi, vaikka oli sanonut "ei" (tositapaus). En puolusta miestä, mutta jos nainen kutsuu puolen yön aikaan miehen asuntoonsa tai menee miehen kämpille, niin naapurit kyllä nyökyttelevät päätään ja ovat tietävinään mitä nyt tapahtuu. Mieskin voi luulla ties mitä. Väärinkäsityksiä siinä syntyy, ja sen vuoksi se "ei" kuulostaa kovin vaimealta.
Miehen ei tule pyytää ketä vain yöllä huoneeseensa, viktoriaaninen moraalimme näkee siinä seksuaalisia aikeita. Eikö tyttöjä pitäisi opettaa ennakoimaan tuleva tilanne ja pyrkiä välttämään ikävyyksiä, eikä jättää kaikkea sen viime hetken kiellon varaan. Joskus siinä käy pahasti, kun mies ei olekaan gentlemanni eikä pidä tyttöä ladyna. - Referee
Tuo "seksiin pakottava tai homo" liittyy siihen, että täällä vihjailtiin, että kasvatan poikaani feministinä homoksi, koska kasvatan häntä feministinä tasa-arvoiseksi ja naista huomioivaksi. Feministin vastustaja kasvattaa sitten aivan toisin ja juuri tosimiestyylisestä kasvatuksesta poikii noita seksiin pakottavia tyyppejä. Kasvatus on pielessä, jos mies ei osaa kunnioittaa naisen eitä.Jos kasvatat poikaasi oikeasti tasa-arvoiseksi, opetat hänelle myös että naisen tulee huomioida häntä.
- isäukko
Onnittelut. Vihdoinkin hyvä ja asiallien avaus sinulta. Teini-ikäisen tyttären isänä jaan listaamasi huolet.
Yksi asi kuitenkin mättää pahasti:
Sinukin viestejä lukeneena olen ymmärtänyt että
miesten pitäsi asennetasolla suhtatua työelämässä naisiin siten tasavertaisisti että naisten eteneminen yhteiskunnassa ei tyssäisi sukupuoleen.
Toisaalta nyt tämän ketjun avauksessa pohdiskelet miten nuoria naisia (vain naisia) tulisi suojella
pahalta maailmalta.
Kerro minulle mikä on se älyllinen silmänkääntötemppu jonka avulla voin aidosti uskoa
yhtäaikaa kumpaankin väittämään:
1) nuoret naiset tarvitsevat erityishuomiota jottei heitä hyväksikäytetä
2) naiset ovat ovat aivan yhtä aikaansaaavia kuin miehet ja pystyvät toimimaan 'aikuisina' siinäkuin miehetkin- täältä tulee
Onhan se jo miljoonaan kertaan täällä todistettu, että miehet ovat sovinisti sikoja jotka väkisinmakaavat ja sortavat naisia minkä ehtivät.
No herra siunaa, jättäkää kaikki naiset ne miehet !
Ette te niitä tarvitse !
Käsilaukkuun pippurikaasua, sähköaseita ym. joilla voitte antaa sovinisteille eli miehille tulta munille ! - jorojukka-kukka
Eikä tarvita käännellä silmiä suuntaan eikä toiseen.
Kaikki ihmiset tarvitsevat tukea joskus ja jossain asiassa.
Ja toki naiset ovat yhtä aikaansaavia kuin miehet. Ei pitäisi olla vaikea tajuta, ettei sukuelimillä töitä tehdä. Tai jotkut tekee, mutta ei puhuta siitä. Saan näppylöitä. :D - isäukko
Eikä tarvita käännellä silmiä suuntaan eikä toiseen.
Kaikki ihmiset tarvitsevat tukea joskus ja jossain asiassa.
Ja toki naiset ovat yhtä aikaansaavia kuin miehet. Ei pitäisi olla vaikea tajuta, ettei sukuelimillä töitä tehdä. Tai jotkut tekee, mutta ei puhuta siitä. Saan näppylöitä. :DEli siin mielestäsi myös nuoret miehet tarvitsevat
aivan saman erityishuomion kuin nuoret naiset.
Myös nuoria miehiä tulee voida suojella kaikelta hyväksikäyttöön ja
väkivaltaan liittyvältä pahalta.
Jos tarkoitit sitä niin voisitko sanoa sen ääneen ?
Muutoin tuo silmänkääntötemppu on kohdallani edelleenkin vaikea.
- jotka
ovat antaneet itseään hyväksikäyttää, eivätkä edelleenkään tajua että olisivat itse voineet tehdä asialle jotain, eivät ole hyviä keskustelunavaajia nuorille tytöille tässä asiassa. Vaan keskustelua pitäisi herättää, jotta saadaan syyt selville, miksi jotkut eivät ymmärrä suojella itse itseään?
Onko se kaikkein naisten ongelma (en usko) vaiko vain pienen osan ja mistä syystä se on niin? Mikä tätä ryhmää yhdistää?
Mikään taakka ei ole naiselle, jos hänet velvoitetaan suojelemaan itse itseään. On typerää edes ajatella niin saatikka kertoa se jollekin kehitysiässä olevalle tytölle, jolla ei ole keinoja ikänsä puolesta erottaa feministipropagandaa tosiasioista!- mä vaan
Mä nyt naisena putosin kärryiltä,enkä oikein ymmärrä muutamia asiota. Siis nainen lähtee tuntemattoman miehen autoon tai asuntoon ja tulee vaik raiskatux niin se on miehen vika mutta itse ajattelen kuka hemmetti käskee naista lähtee onhan toi selvä asia vieraitten miesten mukaan ei lähdetä ellei halua seksiä. Mä en ymmärrä sitäkään jos joku kadulla tai jossai vähän kourasee takapuolesta mitä sitten miksi kauhee meteli voihan sen nätistikin sanoa tai kourasta miestä takaisin. Ei mulla ole miesten kanssa ollut ahdistelu ongelmia kyllä ne on tähän saakka ymmärtäny kun olen sanonu ei vaikeemmissa tapauksissakin tosin mä en kyllä lähde edes yksin tuntemattoman miehen kyytiin tai mukaan ellen sitten halua seksiä.Mulla myös on lapsia poikia ja tyttö niin en myöskään ymmärrä miksei tyttöni saa napapaitoihin pukeutua pukeudunhan minäkin ei se ole lapsuuden riistoa pukeutuuhan poikanikin hoppari housuihin missä kalsarit näkyy. Mut eihän mun tarviikkaan kaikkea ymmärtää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271538Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391429Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121335Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391301Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12988
- 7941
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7881- 71806