Seksitraumoja?

Kaikilla on!

Minulla oli n. 35 vuotta sitten muutama ei niin onnistunut irtosuhde. Tajusin myöhemmin että en itse asiassa olisi edes halunnut seksiä kyseisissä tilanteissa, mutta siihen päädyttiin humalassa kun oltiin. Vieläkin vihaan silloisia seksikumppaneitani ja tappaisin heidät silmää räpäyttämättä jos tietäisin etten jäisi kiinni. Olenko mielestäsi hullu vai väärinkohdeltu?
Vastaan itse oman päätelmäni tätä palstaa lukemalla opitun kaavan mukaan.
Jos olen mies:
Kyllä, olet hullu naisten vihaaja, jos noin pitkän ajan jälkeen vihaa jotakuta on syytä hakeutua hoitoon. Aikuinen ihminen olisi mennyt itseensä ja miettinyt että oli sentään vapaaehtoisesti mukana. On täysin lapsellista syytellä muita omista virheistään.
Jos olen nainen:
Ikävää että sinun kohdallesi on sattunut niin inhottavia miehiä että saavat sinut tuntemaan tuolla tavalla vielä noin pitkän ajan kuluttua. Toivottavasti tapaat joskus vielä mukavankin miehen.
Että näin se menee... Huomaako kukaan tässä asetelmassa mitään huvittavaa?

28

1114

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bennett4

Surkuhupaisaa. It's funny because it's true.

• Rouva isolla Munalla

Olen itsekin ihmetellyt että eikö erään tietyn henkilön ultrakornilla itsesäälissä piehtaroinnilla ole äärtä eikä määrää. No onhan se kieltämättä vähän hassuakin *tirskuu tyttömäisesti*

• Nainen25v

Minulla on ollut yhdenillan suhteita, lyhytaikaisia suhteita, pitkäaikaisia suhteita.
      En antaisi yhtäkään seksikumppaneistani pois. Arvostan ihmisiä, joiden kanssa makaan, kunnioitus on minulle osa seksiä, en makaa ihmisten kanssa joita en kunnioita ja arvosta.
      Jos nainen makaa miehen kanssa painostuksen takia, nainen on mielestäni tyhmä, fyysinen ylivoima ja pakotus on asia erikseen...

• Satan

Koska minullakin on huonoja kokemuksia, niin kannatan lakia tilapäisten seksisuhteiden kieltämisestä.

• Kaikilla on!

No juuri tällä tavallahan normaali ihminen ajattelee. Tällä palstalla sen sijaan keskustellaan että onko naisen kannettava vastuu SIITÄKIN että itse vapaaehtoisesti menee jonkun kanssa sänkyyn. Eivätkö miehet ota vastuuta? Ööö... tuota, niin? Niin, ajatella, feministin kärsimyksillä ei ole mitään rajoja : D

• jorojukka-kukka

Ja se on tuo SINUN tarinasi. Että olet vapaaehtoisesti harrastanut 35 vuotta sitten seksiä ja jälkeenpäin katunut niin kovasti, että voisit jopa tappaa seksikumppanisi. Se on huvittavaa. En ole tuollaista tarinaa ennen kuullut palstalla. Ja vaikka se olisi tapahtunut naiselle, niin tuskin kukaan vapaaehtoisesta seksistä jälkeenpäinkään turhautuisi noin kovasti, että olisi tappofiilisten vallassa. Myöskään palstalle ei ole olemassa mitään kaavaa luettavissa, josta voisi tulla tuohon päätelmääsi.
      Jos taas viittaat omaan aloitukseeni, niinkuin ilmeisesti teet, olet vääristellyt tarinaani, vähätellyt kokemaani seksiin painostamista (ja myös suoraa pakottamista) henkisen ja fyysisen väkivallan kautta, jotenka viestisi on räikeä ja tekosi äärimmäisen halpamainen ja typerä.
      Ja kertoo juuri palstan antifeministien käyttäytymisestä.

• Ramon

Eihän tässä ole muusta kyse kuin määritelmistä. Kun sanot painostus, viittaat sellaiseen tilanteeseen, jossa sinua on painostettu ja painostuksen jälkeen olet antanut suostumuksesi. Siis olet suostunut siihen mihin sinua painostettu (tässä ilmeisesti seksi). Pakottaminen taas on sitten rikos ja kulkee nimikkeellä raiskaus. Raiskaus ei siis määritelmällisesti voi pitää sisällään suostumusta seksiin. Tietysti jos "suostumus" hankitaan väkivalloin niin kyseessä on kuitenkin raiskaus, mutta pointti on kai selvä? Painostus ja pakottaminen ovat kaksi eri asiaa ja niiden käyttö ristiin voi aiheuttaa sekaannusta. Lähtökohtaisesti painostaminen ei ole läheskään yhtä vakavaa kuin pakottaminen.

• ave.maria
        Ramon kirjoitti:

Eihän tässä ole muusta kyse kuin määritelmistä. Kun sanot painostus, viittaat sellaiseen tilanteeseen, jossa sinua on painostettu ja painostuksen jälkeen olet antanut suostumuksesi. Siis olet suostunut siihen mihin sinua painostettu (tässä ilmeisesti seksi). Pakottaminen taas on sitten rikos ja kulkee nimikkeellä raiskaus. Raiskaus ei siis määritelmällisesti voi pitää sisällään suostumusta seksiin. Tietysti jos "suostumus" hankitaan väkivalloin niin kyseessä on kuitenkin raiskaus, mutta pointti on kai selvä? Painostus ja pakottaminen ovat kaksi eri asiaa ja niiden käyttö ristiin voi aiheuttaa sekaannusta. Lähtökohtaisesti painostaminen ei ole läheskään yhtä vakavaa kuin pakottaminen.

Mielestäni painostamisessa jää valinnanvara mutta pakottamisessa sitä ei ole.

• Kaikilla on!

"Olen eräänkin kerran lähtenyt asunnosta pimeään yöhön ja myös valitettavan usein uupuneena ja vihaisena suostunut aktiin. Minä olen tuossa tilanteessa vihannut näitä miespuolisia henkilöitä. Olisin voinut tappaa heidät ilman minkäänlaista omantunnontuskaa."
        Niin, arvelinkin että pidät sitä huvittavana, arvaapa muuten kenen kirjoituksesta on yllä oleva lainaus??????? Pelle, menit taas kerran omaan ansaasi. Hahahhahhahahahhahahaaaaa....

• Saunabad

Jos et ole kuullut tällä palstalla niin täältä löytyy, kiinnitäppä huomiota kirjoittajaan : D

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=1500000000000140&posting=22000000007591312

Tässä lainaus maistiaisiksi, löydätkö yhtymäkohtia?:
        "Olen eräänkin kerran lähtenyt asunnosta pimeään yöhön ja myös valitettavan usein uupuneena ja vihaisena suostunut aktiin. Minä olen tuossa tilanteessa vihannut näitä miespuolisia henkilöitä. Olisin voinut TAPPAA HEIDÄT ILMAN minkäänlaista OMANTUNNONTUSKAA. Siltä on tuntunut silloin ja SILTÄ TUNTUU EDELLEEN, kun muistelen asioita vielä 30 VUOTTA JÄLKEENPÄIN." (lihavoinnit omiani lukemisen helpottamiseksi,Saunabad)

• Saunabad kirjoitti:

Jos et ole kuullut tällä palstalla niin täältä löytyy, kiinnitäppä huomiota kirjoittajaan : D

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=1500000000000140&posting=22000000007591312

Tässä lainaus maistiaisiksi, löydätkö yhtymäkohtia?:
        "Olen eräänkin kerran lähtenyt asunnosta pimeään yöhön ja myös valitettavan usein uupuneena ja vihaisena suostunut aktiin. Minä olen tuossa tilanteessa vihannut näitä miespuolisia henkilöitä. Olisin voinut TAPPAA HEIDÄT ILMAN minkäänlaista OMANTUNNONTUSKAA. Siltä on tuntunut silloin ja SILTÄ TUNTUU EDELLEEN, kun muistelen asioita vielä 30 VUOTTA JÄLKEENPÄIN." (lihavoinnit omiani lukemisen helpottamiseksi,Saunabad)

lihavoinnit?

Häpäiset erän hyvän yhtyeen nimen.

• erkki-oskari
        Härmän.vapaa.nainen kirjoitti:

lihavoinnit?

naulan fu**ing kantaan.
        Oujee teitä femmoja. Kuka teitä kohta enää jaksaa kuunnella ?)

• Sivustakyselijä

lihavoinnit?

No nyt alkaa jo argumentit olla feministillä todella vähissä *nauraa*

• Ylituomari

lihavoinnit?

Heitit tämän palstan kaikkien aikojen toiseksi tyhmimmän kommentin *fanfaarit raikuvat*

• jorojukka-kukka
        Ylituomari kirjoitti:

Heitit tämän palstan kaikkien aikojen toiseksi tyhmimmän kommentin *fanfaarit raikuvat*

Minähän kirjoitan palstan tyhmimmät kommentit. Näin täällä koko ajan väitetään. Ainakin tuo urakoitsija laittaa tämän ainutlaatuisen kommentoinnin viikosta viikkoon tekstieni perään vähintään 30 kertaa viikossa. Kerran se oli kyllä lomalla viikon, mutta otti tappion takaisin ja röykyytti seuraavat kaksi viikko tuplana.
        Ite se on nii viksu, et mää en ymmärrä ollenka. ;)

• Bennett4
        jorojukka-kukka kirjoitti:

Minähän kirjoitan palstan tyhmimmät kommentit. Näin täällä koko ajan väitetään. Ainakin tuo urakoitsija laittaa tämän ainutlaatuisen kommentoinnin viikosta viikkoon tekstieni perään vähintään 30 kertaa viikossa. Kerran se oli kyllä lomalla viikon, mutta otti tappion takaisin ja röykyytti seuraavat kaksi viikko tuplana.

Että alkoholismi on tuomarien ammattitauti. Tuomari = juomari. Saas nähdä miten tulevaisuudessa kun oikiksen opiskelijoista on nykyään naisia. Jatkuuko perinteet.

• Bennett4
        Bennett4 kirjoitti:

Että alkoholismi on tuomarien ammattitauti. Tuomari = juomari. Saas nähdä miten tulevaisuudessa kun oikiksen opiskelijoista on nykyään naisia. Jatkuuko perinteet.

"tulevaisuudessa kun"

Noiden sanojen väliin "valtaosa".

• Kurre_Orava

Hänhän sanoikin että, toiseksi tyhmimmän.

Niin että älkää olko huolissanne johtoasemastanne.

• Hämähäkki

Täytyy sanoa, että en oikein ymmärtänyt minkä vuoksi tappaisit jonkun rakastelun jälkeen, jos et ole rukoilijasirkka

• jorojukka-kukka
        Kurre_Orava kirjoitti:

Noin käy, kun lukee toisella silmällä sinne päin. :)

• jorojukka-kukka
        Hämähäkki kirjoitti:

Täytyy sanoa, että en oikein ymmärtänyt minkä vuoksi tappaisit jonkun rakastelun jälkeen, jos et ole rukoilijasirkka

Vain tyhmä leikkii vakavilla asioilla. Mutta yksi asia tuli vain varmennettua palstalaisista antifeministeistä, että naisen seksiin painostamista, pakottamista ei oteta vakavasti. Ei sitä ota vakavasti oikeuslaitoskaan, joten siinä aihepiirissä on feministeillä vielä paljon työtä, mutta onneksi meitä on työtäpelkäämätön joukko.

• Ramon

Vain tyhmä leikkii vakavilla asioilla. Mutta yksi asia tuli vain varmennettua palstalaisista antifeministeistä, että naisen seksiin painostamista, pakottamista ei oteta vakavasti. Ei sitä ota vakavasti oikeuslaitoskaan, joten siinä aihepiirissä on feministeillä vielä paljon työtä, mutta onneksi meitä on työtäpelkäämätön joukko.

Ovat näet eri asioita.

• Nari Säre
        Ramon kirjoitti:

Ovat näet eri asioita.

...myöhemmässä viestissäänhän Jöris mm. kertoi tilanteesta, jossa ihminen vie toisen autolla syrjäseudulle ja uhkailee...

Kyseessähän on kyllä jo vapaudenriisto, joka nyt ainakin voisi olla ilmoitettava juttu.

Siinäkin tilanteessa voi sitten miettiä, käveleekö kotio (ellei nyt ole pakkaset jne.) vai suostuuko sitten painostuksen alla antamaan - joka tapauksessahan voi ko. tyypistä jälkeenpäin levittää varoituksen sanaa.

Mielestäni raja painostuksen ja pakotuksen välillä menee fyysisen koskemattomuuden uhkailemisessa... silloin homma on pakottamista.

Tärkeäähän olisi, että jopa uhkailtu ihminen, joka on pelosta taipunut raiskattavaksi, sitten menisi heti poliisille, jotta nämä saisivat sitten dna:t sun muut, ja homma olisi helppo todentaa. Mieluiten panee sen verran vastaan, että pari mustelmaa saa (jos mahdollista).

Kurren vinkit tietty ovat hyvät ... laillisia itsepuolustusvälineitä voi pitää mukana.

• Ramon
        Nari Säre kirjoitti:

...myöhemmässä viestissäänhän Jöris mm. kertoi tilanteesta, jossa ihminen vie toisen autolla syrjäseudulle ja uhkailee...

Kyseessähän on kyllä jo vapaudenriisto, joka nyt ainakin voisi olla ilmoitettava juttu.

Siinäkin tilanteessa voi sitten miettiä, käveleekö kotio (ellei nyt ole pakkaset jne.) vai suostuuko sitten painostuksen alla antamaan - joka tapauksessahan voi ko. tyypistä jälkeenpäin levittää varoituksen sanaa.

Mielestäni raja painostuksen ja pakotuksen välillä menee fyysisen koskemattomuuden uhkailemisessa... silloin homma on pakottamista.

Tärkeäähän olisi, että jopa uhkailtu ihminen, joka on pelosta taipunut raiskattavaksi, sitten menisi heti poliisille, jotta nämä saisivat sitten dna:t sun muut, ja homma olisi helppo todentaa. Mieluiten panee sen verran vastaan, että pari mustelmaa saa (jos mahdollista).

Kurren vinkit tietty ovat hyvät ... laillisia itsepuolustusvälineitä voi pitää mukana.

Joo se metsäreissu oli kyllä aika ääripäästä. Toisaalta se ei kuitenkaan olisi vapaudenriisto, jos vaihtoehto kävellä olisi olemassa. Oletettavastihan uhri olisi kuitenkin lähtenyt vapaaehtoisesti alunperin autoon mukaan. Temppu olisi siis erittäin kovan luokan kusipäisyyttä, muttei kuitenkaan vapaudenriistoa. Toisaalta tuollaisesta tilanteesta on mahdotonta sanoa olisiko se kääntynyt raiskaukseksi jos uhri olisi valinnut kävelemisen. Kaveri kuulostaa niin kilipäältä, että olisi ehkä vienyt homman seuraavalle tasolle.

"Mielestäni raja painostuksen ja pakotuksen välillä menee fyysisen koskemattomuuden uhkailemisessa... silloin homma on pakottamista."

Ihan hyvä määritelmä. Silloin kun itsepuolustus tulee oikeutetuksi on siirrytty seksistä raiskaukseen.

• Ylituomari
        Kurre_Orava kirjoitti:

Valitettavasti jouduimme rajaamaan kilpailija Jorojukka-kukan pois "kaikkien aikojen tyhmin kommentti" kisasta kun huomasimme että sijoilla 1-300 on pelkästään hänen viestejään. Mitään kilpailua ei näet synny jos kilpailijoita on vain yksi. Yhteistuumin päätettiin kuitenkin myöntää hänelle kunniapalkinto koko tuotannosta nimeltään "mailman historian tyhmin lukutaitoinen ihminen."

• jorojukka-kukka
        Ramon kirjoitti:

Ovat näet eri asioita.

Osaatko yhtään sanoa missä kulkee painostamisen ja pokottamisen raja?

Pieni painostus -> voimakkaampi painostus -> voimakas painostus -> erittäin voimakas painostus -> -> -> lievä pakottaminen -> voimakkaampi pakottaminen jne.

• jorojukka-kukka
        Nari Säre kirjoitti:

Siis tuon painostamisen ja pakottamisen erosta. Hyvä juttu, teoriasi kuulostaa järkevältä.
        Kirjoitin myös tuolla jossakin sen telttajutun, jossa mies suunnitteli naisen seksuaalisen hyväksikäytön etukäteen. Ja sitten on tosiaan tuo seksuaalinen hyväksikäyttö. Hmmm... mihinkähän se sijoittuu painostamis, pakottamis janassa?

• jorojukka-kukka
        Ylituomari kirjoitti:

Valitettavasti jouduimme rajaamaan kilpailija Jorojukka-kukan pois "kaikkien aikojen tyhmin kommentti" kisasta kun huomasimme että sijoilla 1-300 on pelkästään hänen viestejään. Mitään kilpailua ei näet synny jos kilpailijoita on vain yksi. Yhteistuumin päätettiin kuitenkin myöntää hänelle kunniapalkinto koko tuotannosta nimeltään "mailman historian tyhmin lukutaitoinen ihminen."

Mutta missä on lukeminen? Siellä en ole vielä käynytkään...

Ylituomari on siis se sama henkilö, joka on aijemminkin laskeskellut viestejäni. Mitähän kaikkea saisitkaan aikaan, JOS viestien laskun asemasta kirjoittaisit palstalle asiaa. :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1779
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1598
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1404
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      342
      1358
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1275
    6. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      8
      1141
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1048
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      959
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      951
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      80
      899
    Aihe