Onko kellään palstan uskonnottomalla Raamattua kirjahyllyssä? Jos on niin luetko koskaan vai onko se vain joku perintökalu jonka arvo ei ole lainkaan sen tekstit kansien välissä?
Uskonnoton, omistatko Raamattua?
31
70
Vastaukset
- Anonyymi
Raamattu löytyy, mutta ei sitä viitsi lukea, kun parempaakin lukemista löytyy.
t q- Anonyymi
Mikä on sinulle parempaa tekemistä?
- Anonyymi
Eikö aloittaja ole havainnut että moni uskonnoton täälläkin tietää mitä Raamatussa lukee ja usea ihminen on lukenut sen jopa kannesta kanteen, vaikka olisi uskonnoton.
Eikö olekin hyvä että ihmiset lukevat Raamattua, - vaikka täällä on kylläkin nähty kommentteja joissa Raamatun luku on suoranaisesti kielletty sen tekstejä "ymmärtämättömiltä" :(, ja toisaalta ajatellaan sen pölyttyvän hyllyssä? Haloo taas <- ei mitään logiikkaa tuossakaan :).
Olisi muuten hyvinkin mielenkiintoista tietää että missähän sellaista oppia opettavat että Raamatun lukeminen tulisi kieltää joiltakin ihmisryhmiltä?- Anonyymi
torre1 kirjoitti:
Minä panin paksun Raamattuni roskiin kun lähdin maasta pois. Se oli vuodelta 1975.
Että sillai. :)
- Anonyymi
torre1 kirjoitti:
Minä panin paksun Raamattuni roskiin kun lähdin maasta pois. Se oli vuodelta 1975.
Oikeamielinen teko. Olisi hyvä kummiskin polttaa ettei päädy lasten käsiin.
- Anonyymi
En omista ja sitä tuli luettua ynnä ulkoaopeteltua ihan tarpeeksi koulussa löhes 50 vuotta sitten. Ihan hyvin olen pärjännyt ilman kyseistä opusta. Ja vielä paremmin sen jälkeen kun reilut 20 vuotta sitten erosin kirkosta.
- Anonyymi
Onpa hyvinkin. Sellainenkin jossa sekä suomeksi, että englanniksi.
Silloin tällöin tulee vilkaistua, jos haluan katsoa tarkemmin mitä tolloa siellä sanotaan, jos saan kimmokkeen jostain, vaikka täältä. Tai YLE teksti TV:n sivulta , olikohan se 895. Kirkko laittaa sinne joka päivä sitaatin Raamatusta. Tottakai on, yritin kylläkin sillä todistaa profetian ja niinpä se on rikki. Ei kestänyt tuo kurja opus profetiaani.
Ei ole tässä huushollissa. Netistä löytyy kuitenkin kaikki versiot ja lahkojenkin väännökset jos tarvitsee.
- Anonyymi
Teille ateille Dawkins onkin se jumala jota palvotte.
Anonyymi kirjoitti:
Teille ateille Dawkins onkin se jumala jota palvotte.
Ei ole Dawkinsia kirjahyllyssä, enkä ole lukenut ainoatakaan hänen kirjaansa. Vuoden kristilliseksi kirjaksi valittu Valtaojan & Pihkalan "Nurkkaan ajettu Jumala?" ja sitä seurannut "Tiedän uskovani, uskon tietäväni" löytyvät.
Siinäpä ne uskontokritiikkiä sisältävät kirjat ovatkin pl. Enqvist, mutta hänen kirjoissaan uskontokritiikki esiintyy lähinnä vain sivulauseissa kirjojen pääasiallisen teeman ollessa ihan muualla.
Mutta palatakseni Valtaojaan ja Pihkalaan: kahden eri näkökantoja edustavan mutta sivistyneen ihmisen välinen vuoropuhelu on ihan antoisaa luettavaa.- Anonyymi
a-teisti kirjoitti:
Ei ole Dawkinsia kirjahyllyssä, enkä ole lukenut ainoatakaan hänen kirjaansa. Vuoden kristilliseksi kirjaksi valittu Valtaojan & Pihkalan "Nurkkaan ajettu Jumala?" ja sitä seurannut "Tiedän uskovani, uskon tietäväni" löytyvät.
Siinäpä ne uskontokritiikkiä sisältävät kirjat ovatkin pl. Enqvist, mutta hänen kirjoissaan uskontokritiikki esiintyy lähinnä vain sivulauseissa kirjojen pääasiallisen teeman ollessa ihan muualla.
Mutta palatakseni Valtaojaan ja Pihkalaan: kahden eri näkökantoja edustavan mutta sivistyneen ihmisen välinen vuoropuhelu on ihan antoisaa luettavaa.Italialainen keittokirja kuitenkin löytyy?
Anonyymi kirjoitti:
Italialainen keittokirja kuitenkin löytyy?
Ei sitäkään. Netti on tehnyt keittokirjatkin tarpeettomiksi.
- Anonyymi
Joo, joo on, on - ihan kaksin kappalein löytyy..Raamatuita.. joka lähtöön löytyy ja uutta testamenttia myös - taskukoossa.
:D- Anonyymi
torre1 kirjoitti:
Heh. Onko ollut hyötyä elämään?
Raamatussa on kuulema vastaus kaikkeen.
Anonyymi kirjoitti:
Niin juu.
Että mitä tehdä omaisuudelle. Myydä se antaa rahat köyhille.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vrt. lentokoneen opaskirjaan, kun koneessa on paha vika. Ohjeissa on riittävät vastaukset pelastaa matkustajat ja myös itsensä turvallisesti alas, pelastukseen.
Ei tarvita keittokirjaa tai muuta vastaavaa. Elämässä on vähän todella tärkeitä asioita.. Raamatusta ne löytyvät kaikki.
- Anonyymi
Homo hihhuli ei pyri kirkkoon arvomaailman
takia,vaan sen takia ,että pääsisi nahkahousuissa ja koppalakki päässä
ylpeileen ja itseä kuvauttamaan kirkon käytävälle.En tunne ainuttakaan homoa, joka olisi nahkahousuissa ja koppalakissa.
En tunne edes ylpeää homoa.
Ei ole hyllyssä Raamattua, mutta netissähän niitä on paljon.
Tunnen Raamatun paremmin kuin kristityt ja näillä palstoilla opastan ja vastailen heille Raamattuun liittyvissä asioissa.- Anonyymi
Jaa, aika vahvasti sanottu kun kristittyjä on laskutavasta riippuen miljoonista yli miljardiin.
Olet siis ateisti? Eipä yllätä, sen verran ylimielisyys paistaa läpi noinkin lyhyestä tekstistä.
Väitän, että vaikka tankkaat sanoja luet Raamatun läpi tuhat kertaa, niin et siitä mitään ymmärrä jos sinulla ei ole rahtustakaan uskoa. Tiedät varmaan mitä Raamattu sanoo kirjanoppineista, erityisesti ne jotka vastustivat Jeesusta. Huulet liikkuu mutta puhe on pelkkää kuolemaa.
Eipä sinusta ole silloin ketään opettamaankaan. Raamattu varoittaa opettajista, että heidän on parasta tietää mitä opettaa, sillä he ovat suuremmassa vastuussa opetuksistaan. Anonyymi kirjoitti:
Jaa, aika vahvasti sanottu kun kristittyjä on laskutavasta riippuen miljoonista yli miljardiin.
Olet siis ateisti? Eipä yllätä, sen verran ylimielisyys paistaa läpi noinkin lyhyestä tekstistä.
Väitän, että vaikka tankkaat sanoja luet Raamatun läpi tuhat kertaa, niin et siitä mitään ymmärrä jos sinulla ei ole rahtustakaan uskoa. Tiedät varmaan mitä Raamattu sanoo kirjanoppineista, erityisesti ne jotka vastustivat Jeesusta. Huulet liikkuu mutta puhe on pelkkää kuolemaa.
Eipä sinusta ole silloin ketään opettamaankaan. Raamattu varoittaa opettajista, että heidän on parasta tietää mitä opettaa, sillä he ovat suuremmassa vastuussa opetuksistaan.Jeesus sanoi niistä, että he tiesivät lain, mutta panivat sen muiden päälle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä sinusta ole silloin ketään opettamaankaan. Raamattu varoittaa opettajista, että heidän on parasta tietää mitä opettaa, sillä he ovat suuremmassa vastuussa opetuksistaan." Tiedät varmaan mitä Raamattu sanoo kirjanoppineista...Huulet liikkuu mutta puhe on pelkkää kuolemaa."
Missä kohtaa Raamattu noin muka sanoo? Taidat ladella ihan omiasi.
Uskonnoton.
Tiedät kai, mitä Raamattu sanoo kristityistä ?
" Miten siis on? Olemmeko me muita parempia? Emme lainkaan. Olen jo esittänyt sen syytöksen, että kaikki, niin juutalaiset kuin kreikkalaisetkin, ovat synnin vallassa. 10 Onhan kirjoitettu:
-- Ei ole yhtäkään vanhurskasta,
11 ei yhtäkään ymmärtäväistä,
ei ketään, joka etsii Jumalaa.
12 Kaikki ovat luopuneet ja käyneet kelvottomiksi.
Ei ole ketään, joka tekee hyvää,
ei ainoatakaan.
13 Heidän kurkkunsa on avoin hauta,
heidän kielensä puhuu petollisesti,
huultensa takana heillä on kyykäärmeen myrkkyä,
14 heidän suunsa on täynnä katkeria kirouksia.
15 Nopein jaloin he rientävät vuodattamaan verta,
16 tuhoa ja kurjuutta he jättävät jälkeensä.
17 Rauhan tietä he eivät tunne,
18 jumalanpelko on heille vieras."
- Anonyymi
Kuva raamattu taisi mennä siskolle., mutta ei minulla ole, se voisi olla.
Sen olen pienenä lukenut ja olin silloinkin ateisti. Minulla on Raamattu kirjahyllyssä. Minulla on myös Koraani, ja paljon muita kirjoja. Sattumalta suuri osa maailman kulttuuriperinteestä nojaa Raamattuun ja Koraaniin. Sitä ei voi kieltää, vaikka sitä voi kritisoida.
- Anonyymi
Minulla on useita eri painoksia kirjahyllyssäni. Olen lukenut Raamattua paljonkin ollessani uskossa, mutta nyt uskonnottomana ei enää kiinnosta. Saattaa hyvinkin olla, että uskonnottomuuteni johtuu osin siitä, että luin Raamattua niin paljon.
- Anonyymi
jjeeves kirjoitti:
Aivan, on hyvä tietää, mihin uskonnolliset vetoavat.
Uskovat kristityt kehoittavat oikeamielisyyteen
sekä totuuteen ja rehellisyyteen, kuten Raamatussakin kehoitetaan. Emme tarjoa ihmisille Jumalaa/Jeesusta Kristusta Vapahtajaksi, jos emme olisi varmoja Hänen todellisuudestaan ylösnousseena Herrana. Jeesus Kristus elää ja vaikuttaa todellisesti; hän on totuus. Totuus löytyy myös Sanasta, Raamatusta.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496275Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6422594Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831209- 821113
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3121065Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.751064Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä591064- 65942
- 69923
- 228854