NMC - kemiaa yleisesti käyttävissä akuissa putoaa käytettävissä oleva teho kohtuullisen lineaarisesti - 10 asteessa puoleen ja - 35 astessa lähes nollaan.
Auton sähkölämmitin imaisee ajon alussa jopa 6 kW tehoa akusta. ILtasanomat.
Tuihan se sieltä taas totuus sähköautojen akkujen pakkaskestävyydestä
26
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Akkuun perustuvat sähköautot ovat kuin digiboksi, välivaiheen heikko teknologia siirryttäessä todelliseen toimivaan ratkaisuun. Autoissa se tarkoittaa sitä että auto tekee tarvitsemansa sähkön vedystä.
- Anonyymi
Kohta rakennetaan miljardeja maksava infra koska vihreät niin haluavat.
Ja 10 vuoden kuluttua, kun sähköauto osoittautu hömpäksi, ei valtakunnanlaajuista infraa käytä kuin jokunen harva.
Infran rakentamisen ja ylläpidon päästöt kylläkin osoittautuvat parin ison hiilivoimalan päästöjen suuruisiksi.- Anonyymi
Tätä soisi poliitikkojemme pohtivan kun kilpalaulannalla sopivat maailman kunnianhimoisimmista ilmastotoimistaan. Kun sitten käykin niin että akkuautot osoittautuvat siirtymävaiheen teknologiaksi niin siinä olemme kalliin ja käyttökelvottoman sähköautoinframme kanssa. Ellei sähköautoja maailmassa enää valmisteta niin tuskin Suomi niitä itse ryhtyy itselleen tuottamaan. Ei mikään tuulesta temmattu visio, näinhän kävi kaasuautojenkin kanssa.
- Anonyymi
Vihreä politiikka on tempoilevaa. Jokunen vuosi sitten asumusten sähkölämmitys oli heidän mielestään itsestään saatanasta lähtöisin. Nyt pitää sähköä sitten tuputtaa joka paikkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vihreä politiikka on tempoilevaa. Jokunen vuosi sitten asumusten sähkölämmitys oli heidän mielestään itsestään saatanasta lähtöisin. Nyt pitää sähköä sitten tuputtaa joka paikkaan.
Se on täyttä haihattelua. Ja vielä joku idari niitä äänestää...
- Anonyymi
Sähköautolla vaan ei Suomen kylmissä olosuhteissa tee yhtään mitään.
- Anonyymi
Ens talvi on kylymä, sano joku luonnonennustaja.
- Anonyymi
Kehuvat niissä olevan akkujen lämmittimet sekin syö akkun varausta.
- Anonyymi
Miksi muka ei tekisi? Ihan hyvin sähköautot täälläkin toimivat. Normaalit ajomatkat ovat kuitenkin niin lyhyitä, että varaus riittää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi muka ei tekisi? Ihan hyvin sähköautot täälläkin toimivat. Normaalit ajomatkat ovat kuitenkin niin lyhyitä, että varaus riittää.
Juuri näin, on iso joukko ihmisiä, joille sähköauto kävisi aivan mainiosti, myös minulle.
- Anonyymi
Merkkelin paska autoja hölmölään.
- Anonyymi
Jos asut helsingin lähiössä 10 klm keskustasta, niin 20 asteen pakkasessa jännität pääsetkö keskustaan ja takaisin, tuskin pääset.
- Anonyymi
Tietenkin pääset. Kun akusta alletaan ottaa virtaa, akku lämpenee.
Joku kirjoitti lämmittimen tehosta, joka voi olla jopa 6 kW. Se on 8,6 hevosvoimaa, eli jos auton teho on vain 86 HP, niin se olisi 10 %. Nykyisten sähköautojen tehot ovat varmasti suurempia, joten lämmittimen ottama teho on reilusti alle 10 %.
Knnattaisi ottaa vähän selvää, ettei nolaa itseään. Sähköauto on toimiva peli. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietenkin pääset. Kun akusta alletaan ottaa virtaa, akku lämpenee.
Joku kirjoitti lämmittimen tehosta, joka voi olla jopa 6 kW. Se on 8,6 hevosvoimaa, eli jos auton teho on vain 86 HP, niin se olisi 10 %. Nykyisten sähköautojen tehot ovat varmasti suurempia, joten lämmittimen ottama teho on reilusti alle 10 %.
Knnattaisi ottaa vähän selvää, ettei nolaa itseään. Sähköauto on toimiva peli.Selvennän äskeistäni:
Toimii siis kun odinien pippeli.
Leikkikone tuo onkin eli peli '
Ruma kuin Lestadiolaisen naamataulu
Kolarissa saat hapot naamalle ja muistutat odinia
Akkujäte tuhoaa maan ellei nämä "autot# siis pelit!
Miksi viherpiiperöt eli pelaajat CS ostavat autoja joista tulee lyijysaastetta
30.948955% enemmän joka vuosi!
Knnattaisi ottaa vähän selvää, ettei nolaa itseään.
Sähköauto runkkari maksaa autoveroja Marinin hallitukelle 10000e Anonyymi kirjoitti:
Tietenkin pääset. Kun akusta alletaan ottaa virtaa, akku lämpenee.
Joku kirjoitti lämmittimen tehosta, joka voi olla jopa 6 kW. Se on 8,6 hevosvoimaa, eli jos auton teho on vain 86 HP, niin se olisi 10 %. Nykyisten sähköautojen tehot ovat varmasti suurempia, joten lämmittimen ottama teho on reilusti alle 10 %.
Knnattaisi ottaa vähän selvää, ettei nolaa itseään. Sähköauto on toimiva peli.Sähköauto ehkä toimii jollain lailla niille, joille se on suunniteltu tällä hetkellä, eli lyhyitä päivittäisiä ajoja ajaville. Luin, että sähköauton akut kestävät n. 20 vuotta, mutta vain jos autolla ajetaan n. 10 000 km/v. Minä ajan n. 120 000 km/v, joten akusto menisi uusiksi viimeistään 2 vuoden välein. Lisäharmina minulle olisi päivittäiset pitkähköt latausajat.
- Anonyymi
Sähköautot on hupiveikoille.
- Anonyymi
Juurihan sanoi että pelejä pelleille. ^^^
- Anonyymi
Ropelihattujen vehkeitä patteriautot.
- Anonyymi
Tulevaisuudessa autoja ei tarvitse tankata kun maa teissä on virtasilmukat.
- Anonyymi
Akkujen tuotanto kuormittaa luontoa valtavasti. Lisäksi patteriautot ladataan sähköllä, joka ei kaikki ole tuotettu "vihreästi". Ei kovin ekologista.
- Anonyymi
Sähköauto toimii myös Suomessa, mutta se tarvitsee ilmaston muutosta. Pakkasia ei saa enää olla.
- Anonyymi
Vetyauto toimii hyvin kun pellin alle tungetaan yksi avattu femakko tunnin välein esilämmittämään polttokennoon menevää vetyä
- Anonyymi
Vedyn tuotantoa sanotaan kalliiksi, mutta sitä vetyähän muodostuu jo lähes itsestään, kun laitetaan ruosteista rautaa sitruunahappoliuokseen. Konstikos tuo olisi kerätä vety talteen? Ruosteista romua kyllä riittää ja sitruunahappo ja vesi eivät paljoa kustanna.
- Anonyymi
Pierulla auto parhaiten kulkee, jokainen tuottaa sitä jatkuvasti, hyötysuhde vaan paremmaksi niin ollaan omavaraisia pierun tuottajia.
- Anonyymi
Vihreät arvot ovat tosiaan täyttä uskontoa.
Joskus he onnistuivat saamaan yhden äänen enemmistön eduskunnassa kun äänestettiin jätteiden polton tai kompostoinnin välillä.
Kesti yli kymmenisen vuotta että toivottomasta kompostointisekoilusta voitiin luopua ja alkaa polttaa jätettä energialaitoksissa kuten Ruotsissa oli tehty koko sen ajan.
Ja sähkölämmitys oli pitkään itsestään saatanasta mutta nyt maksetaan tukea niille jotka muuttavat öljylämmityksen suorasähkölämmitykseksi.
Sähköautot taas ovat vähintään yhtä saastuttavia käyttöelinkaarensa aikana ja uusiutumattomien luonnonvarojen tarpeella reilusti enemmän luontoa kuluttavia kuin nykyiset polttomoottoriautot.
Mitä tulee maahanmuuttoon, se on haitallista niin lähtö- kuin kohdemaissakin. Pelkästään hiilijalanjälki on pohjoisen asukkaina yli kaksikymmenkertainen.
Tällaisia vihreitä arvoja ajetaan, järkeä on niistä turhaa hakea. - Anonyymi
Sähköautoja voi työntää pakkasella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?482120Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo6902090- 1222001
- 771699
- 481678
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall2391555- 311321
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen201269Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,171155Kyllähän tämä vähän kirpaisee
Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah381097