Miksi sitten raamatussa kerrotaan myös, että
"Joosef, Daavidin poika, älä pelkää ottaa Mariaa vaimoksesi. Se, mikä hänessä on siinnyt, on lähtöisin Pyhästä Hengestä"
Eli Pyhä Henki on Jumala, joka siitti Marian. Miten Henki voi siittää ketään? Miten Jumala voi siittää ketään? Eihän Jumala ole luonnollinen ihminen!
Raamatussa kerrotaan, että Jeesus on Jumalan poika
8
66
Vastaukset
Koska Raamattu on maailman sekavin kirja.
- Anonyymi
Typerää Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen, tietysti hänellä on siitin.
Naisen hän loi luun kappaleesta, luun kuvaksi hän loi. - Anonyymi
Paitsi että sana "neitsyt" jota raamattu alunperin käyttää voi tarkoittaa myös "nuorta naista". Ja koskapa nuori nainen ei nyt olisi tullut raskaaksi? Täsmennys neitsyt-sanaan on käsittääkseni olemassa nykyisessä raamatun käännöksessä alaviitteenä.
Neitseellistä syntymää ei siis tapahtunut.
Menee mielenkiintoiseeksi, mutta todellisuus alkaa tavoittaa taikauskon haihtuessa pikkuhiljaa.
- Anonyymi
Niin, miten Jumala voi luoda tyhjästä jotain? MIettikääpä vaan niitä kahta kalaa ja viittä leipää ja kuinka niillä ruokittiin tuhansia ja tuhansia ja vielä jäi tähteeksikin! Tälläkin tunnusteolla eli ihmeellä Jeesus muuten ilmaisi olevansa Kolmiyhteisen Jumalan yksi oersoonista, eli Jumala itse!
Jumalallemme on Kaikkivaltiaana mahdollista luoda tyhjästä olevaista jonka me näemme. Niinpä Hän voi myös tahtoessaan päättää että neitsyt tulee raskaaksi, joka ei mihestä mitään tiedä.
Aloituksen kaltaoisiin loputtomiin turhiin pohdintoihin ihminen voi kietoutua kun yrittää ajatella Jumalan mahdollisuuksia meidämn lähtökohdistamme käsin. - Anonyymi
Täällä Pohjantähden alla kerrotaan että Akseli on Jussin poika. Entä sitten.
- Anonyymi
Katsokaapa tähän aiheeseen liittyvä erityisen hyvä, luterilaisen papin pitämä hartauspuhe: https://www.youtube.com/watch?v=vPPJ3SdSbr8
Ateistien ja epäuskoistenkin on hyvä kuunnella ettei käsityksiä hallitse itse oletetut ennakkoluulot joilla ei ole oikeasti tekemistä kristinuskon sanoman kanssa. Tässäkin ketjussa näkee monella selkeän perustiedon puutteen. Rakennellaan olkiukkoja joita vastaan taistellaan. - Anonyymi
Jos minä olisin ateisti niin en kyllä väittelisi uskonnollisella keskustelupalstalla siitä ettei neitseestäsyntyminen ole mahdollista koska ateistinakin tietäisin että kristinuskon yksi perusfundamenteista on usko Jumalaan jolle kaikki on mahdollista ja joka luo tyhjästäkin olevaa.
Mutta voihan niitä olla sellaisiakin ateisteja jotka eivät oikeasti TIEDÄ edes tuota asiaa... -varsinkin nuoremmassa polvessa ja suurkaupunkilaisissa. Se kertoo osaltaan surullista sanomaa siitä miten ohutta kristillinen opetus ja tietämys nykyaikana on, vaikka edelleen valtaosa ikäluokista käy rippikoulun, tulee kastetuksi ja osallistuu koulun uskonnon opetukseen.
Ennenkään ei tunnustavia kristittyjä ollut paljoa (toki enemmän kuin nyt, mikä osaltaan johtunee suurista herätysajoista kun kansanherätysliikkeet syntyivät 1700- 1800 -luvuilla), -mutta esim. 40 - 50 -luvuilla syntyneet edes omasivat edes tiedolliset edellytykset pohtiakseenmistä kristinuskon perusasioissa on kyse. Tämä palsta on kuin jokin lasten temmellyskenttä jossa jokellellaan sanoja joiden merkitystä puhujat eivät ymmärrä itsekään.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa722467En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361799- 101654
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3721587Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly181552Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681407- 1091166
- 121128
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91094- 201009