Köyhyys johtuu laiskuudesta

Anonyymi

34

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voi se siitäkin johtua.

• Anonyymi

Aloittaja: sinun kohdallasi varmasti johtuukin.
      Et kuitenkaan ole maailman napa eikä kaikki mikä koskee sinua, koske kaikkia muita.

Provosi on huono, vaikka saatkin varmasti muutaman pillastumaan.

• Anonyymi

Juu. Aloittaja puhuu kokemuksensyvällä rintaäänellä. :D

• Anonyymi

Voihan työttömyys johtua munattomuudesta.

Äitin helmoissa loisiva vässykän ei tarvitse tehdä työtä.
        Ei mitään tavoitteita elämässä.

• Anonyymi

Johtuu paitsi kommareiden mielestä.

• Anonyymi

Kommari ei useinkaan ole laiskuri, eikä laiskuri ole useinkaan kommari. Jotkut kommarit ovat ahkeria. Ja laiskurit ovat laiskureita, riippumatta puoluekannasta.
        _J_

• Anonyymi

Siitä se johtuu.

• Anonyymi

Tiedän tapauksia, joissa köyhyys ei johdu laiskuudesta. On muutamia ahkeria ihmisiä, joilla köyhyys ei johdu laiskuudesta, vaan tuhlari-luonteesta. Kun pitää aina vain ostaa ja ostaa... eikä ostojen aiheuttamia kustannuksia haluta ymmärtää. Tunnen myös joitakin laiskansorttisia ihmisiä, joilla on hyvä taloudellinen tilanne, ehkä siksi, kun ovat laiskoja myös käymään ostoksilla.
      Terveisin: Puolireuho

• Anonyymi

Monille ei riitä yksikään yö.

• Anonyymi

Aika huono provo.

Mun alle sattui kaksi syytä. Velaksi eläminen ja pitkäaikaissairaus.

xLiner

• Anonyymi

🙄 *Minnalle, ei mun alle eikä munalle..

xLiner

• Ymmärtäkää, että eri ihmisillä on erilaisia elämäntilanteita, eikä kaikki aina johdu mistään laiskuudesta. Minulla on 60-luvun alkupuolelta alkaen mennyt pakollisiin silmälasihankintoihin niin hurjasti rahaa, että ... huh.., en edes uskalla ajatella. Muuten olen kyllä saanut olla terveenä.

• Anonyymi

Silmälasit on yhä ihan liian kallis meno! Mikä siinä on? Ihan kuin niitä pidettäisiin luksus esineinä eikä yhtään sellaisena mitä ihmiset oikeasti tarvitsee.
        Taas pitäisi saada jostain uudet, mutta millään ei ole varaa. Kunpa olisikin vain lasit kun sairasmenot yms. syö kanssa rahaa. Täytyy aina vähän valita, että mitä pystyy milloinkin hankkimaan.

• Anonyymi

Hei Jälkkäri-istuja, --kun olet joutunut ostamaan silmälaseja jo 60-luv. alusta alkaen, niin olet saanut ekat silmälasit jo pikkuisena koululaisena.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Silmälasit on yhä ihan liian kallis meno! Mikä siinä on? Ihan kuin niitä pidettäisiin luksus esineinä eikä yhtään sellaisena mitä ihmiset oikeasti tarvitsee.
        Taas pitäisi saada jostain uudet, mutta millään ei ole varaa. Kunpa olisikin vain lasit kun sairasmenot yms. syö kanssa rahaa. Täytyy aina vähän valita, että mitä pystyy milloinkin hankkimaan.

Minkä hintaiset silmälasit on kallis meno?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minkä hintaiset silmälasit on kallis meno?

Silloin kun silmälasien hinta on noin 300-600 euroa, on se melkoinen hinta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Silloin kun silmälasien hinta on noin 300-600 euroa, on se melkoinen hinta.

Onhan se, tavallaan... Itselläni on 800e maksavat monitehorillit. Ostin kolme vuotta sitten. Olen käyttänyt aika harvakseltaan (normaalisti vain päätelasit päässä) ja nyt nenätyyny on halki. Muuten lasit toimivat hyvin.

Meinasin laittaa tähän, että pienituloiselle lasit ovat iso hankinta. Mutta sitten muistin ystäväni, jolle toimeentulotuesta säästäminen sujuu vaivatta. Ainakin 1000e vuodessa saa säästöön. Nyt kun on käynyt töissä ja tienaa 400 e kk enemmän kuin toimeentulotuki, niin laittaa säästöön nuo 400 e ja enemmänkin. Vuodessa oli säästänyt 4600 e.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onhan se, tavallaan... Itselläni on 800e maksavat monitehorillit. Ostin kolme vuotta sitten. Olen käyttänyt aika harvakseltaan (normaalisti vain päätelasit päässä) ja nyt nenätyyny on halki. Muuten lasit toimivat hyvin.

Meinasin laittaa tähän, että pienituloiselle lasit ovat iso hankinta. Mutta sitten muistin ystäväni, jolle toimeentulotuesta säästäminen sujuu vaivatta. Ainakin 1000e vuodessa saa säästöön. Nyt kun on käynyt töissä ja tienaa 400 e kk enemmän kuin toimeentulotuki, niin laittaa säästöön nuo 400 e ja enemmänkin. Vuodessa oli säästänyt 4600 e.

Alle vuodessa säästänyt 4600e.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulta meni toimeentulotuki heti pois kun säästin yli 50 euroa siitä. Käynyt muutamaan otteeseen silloin kun toimeentulotukea sain. Se yli 50 euroa säästössä oli jo liikaa omaisuutta. Tällaisesta yleensä viimeistään tulee tutkinta poliisin puolesta, että jos viimeisen hädän tukia nostelee kun on säästöjä.

Olen kanssa niin sokea, että silmälasit maksaa tosi paljon tai ne linssit olisi niin paksut että katkeaa nenä painosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulta meni toimeentulotuki heti pois kun säästin yli 50 euroa siitä. Käynyt muutamaan otteeseen silloin kun toimeentulotukea sain. Se yli 50 euroa säästössä oli jo liikaa omaisuutta. Tällaisesta yleensä viimeistään tulee tutkinta poliisin puolesta, että jos viimeisen hädän tukia nostelee kun on säästöjä.

Olen kanssa niin sokea, että silmälasit maksaa tosi paljon tai ne linssit olisi niin paksut että katkeaa nenä painosta.

Kuka hölmö näyttää säästöjään tai "ylimääräisiä" rahojaan toimeentulotukea hakiessaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuka hölmö näyttää säästöjään tai "ylimääräisiä" rahojaan toimeentulotukea hakiessaan.

Ettei joudu laillisiin ongelmiin jos ne jossain vaiheessa alkaa miettimään, että kuin sinä noita rahoja olet ulos nostanut tililtä sen verran tässä ajassa? Aika tarkkaan pitää omaisuus heille kertoa, että saa tukia.

• Ei laiska välttämättä ole köyhä. Minä henkilökohtaisesti tiedän sen. Sitäpaitsi lääkärikin sanoi minulle, että vältä rehkimistä.

Jos aloittajan on rehkittävä pää märkänä ateriansa eteen, niin ei siinä muiden vähättely auta yhtään. Kyllä aivojansakin saa käyttää.

• Anonyymi

Niinpä.

"Hullu paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä"

Kaikenlaiseen räpeltämiseen ja säätämiseen tuhoutuu kallisarvoista aikaa, jonka voisi käyttää paremmin hyödykseen.

• Anonyymi

Niin niinhän se on. Seuraavan kerran kun raha maistuu niin perseen nuolemisen kaikki tekniikat väkisin muistuu mieleen. Ja emmehän unohda pointtia siitä että se perhe odottelee kun rikkaudet kelpaavat.
      Valehtelee se joka väittää ettei rahan eteen ole pettänyt jonkun tai jättänyt huomiotta niitä joille se rikkaus on toissijaista.

• Anonyymi

Niin joo on se osittain oma syytä, mutta mietitään, pienellä pakkakunnalla ei ole töitä, samaan ammattiin, mikä olisi minun osaamisalue ja yrittäjänä voisi vielä kokeella, mutta en ole ihan niin tyhmä, että Covid-19 ajalla lähtisin perustamaan yritystä, mikä vastasi osaamisalueetta ja mikä lähtisi heti konkurssi, koska kaikki ne ihmiset istuvat kotana koska ei ole töitä ja ei ole rahaa että palkkaisi minut ja minun yritystä.
      Sen nimi on lama

• Anonyymi

Toisten ihmisten pilkkaaminen johtuu yleensä kateudesta, mitään muuta syytähän ei olisi toista huonoksi sanoa, ainoa syy on kateus kun ei itse vaan osaa..

• Anonyymi

Köyhyyteen on paljon syitä. Köyhyyteen on paljon määrittelyitä. Suomessa ei kunnon köyhyyttä edes ole.

• Anonyymi

Johtuuko suuret työttömyysluvut työnantajien laiskuudesta ja ahneudesta vai kenen ahneudesta ja laiskuudesta se johtuu?

• Anonyymi

Laiskoista palkanmaksajista ja se laiskuus on myös tarttunut palkansaajiin.

• Anonyymi

Huono palkka on syy köyhyyteen. Jotkut tekee töitä lähes ilmaiseksi 200 eurolla kuukaudessa.

• Anonyymi

SDP = Kommunisti.

• Mistä laiskuus johtuu?
      Arvatenkin typeryydestä.

• Älykäs voi olla typerä, ainakin jos ei oivalla että ansaitakseen pitää tehdä jotakin. Mitä tekee älyllä jos on niin typerä ettei tajua tienata?

• Anonyymi
        Bisse kirjoitti:

Älykäs voi olla typerä, ainakin jos ei oivalla että ansaitakseen pitää tehdä jotakin. Mitä tekee älyllä jos on niin typerä ettei tajua tienata?

Valtavalla ahkeruudella ei aina saa hyviä tuloja. Älykäs ihminen osaa valita, millaisessa työpaikassa ahkeruudesta on todellista hyötyä.
        _J_

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      53
      2110
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1670
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1454
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      353
      1444
    5. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1414
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1305
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1098
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      8
      1014
    9. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      81
      982
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      969
    Aihe