Mikä uhka oli elokuussa 1966.

Anonyymi

Elokuussa oli Suomella todellinen uhka idästä, mutta mistä se johtui. silloin vietiin joukkoja rajalle, jopa tykistöä ja kaivettiin asemiin ja niille jaettiin kovapanokset. Tilanne kesti 3 vrk. jonka jälkeen asemia alettiin purkaa ja joukkoja siirtää takaisin varuskuntiin? Ei ollut kyse harjoituksesta.

17

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ainakin Neuvostoliitolla oli iso sotaharjoitus rajan takana, tykistötuli kuului Suomen puolelle usean kymmenen kilometrin matkalla pitkin rajaa Virolahdelta pohjoiseen.

• Anonyymi

Harjoitushan tuo vaan oli, ei mitään hätää. Nukutaan rauahssa,olihan meillä silloin Kekkonen ja hän piti pahan loitolla.

• Anonyymi

Kas kun ottivat tosissaan, mutta se oli hyvä kun ei niistä tiedä. Nykyään ei puhuttais eikä pukahdettais vaikka tulisi pieniä vihreitä miehiä.

• Anonyymi

Varusmiehet laitettaisiin kantamaan niiden varusteita hotelleihin, kuten Torniossa 2015

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Varusmiehet laitettaisiin kantamaan niiden varusteita hotelleihin, kuten Torniossa 2015

Muistaakseni oli koksuja kielimiehinä opastamassa karv*ranteita.

• Anonyymi

Ei siellä mitään uhkaa ollu, kohan isännät paskaa puhuivat. Pelottelusta olisivat sietäneet menettää apulantatukensa.

• Anonyymi

Apulantatukea ei ole maksettu koskaan isännille.

• Anonyymi

Uhkia ei ole olemassa todellisuuden edessä. Suomen asiakastieto Oy vuotaa paremmin kuin Suomenlain edessä voi säätää. Se on täydelisesti selätetty sen edessä.

• Anonyymi

Sattumoisin enoni oli tuohon aikaan Korialla. Soitin eilen ja kysyin, hän ei tiennyt mitään eikä ainakaan heillä ollut mitään erityisvalmisteluja.

• Anonyymi

Elokuussa -68 oli pientä liikehdintää. Lokakuussa meinas käydä niin, että Kosygin oli joutua Hiittisen vesillä uimasille. Russärön pojilla oli putket ladattuna.

• Anonyymi

Itärajan varuskunnat oli valmiudessa ainakin enoni muisti Haminasta viedyn sotilaita rajalle.

• Anonyymi

Anteeksi virhettä vuosiluvussa. Kyse oli elokuusta 1965, eikä 1966.

• Anonyymi

Soittelin enolle ja kysyin koska hän oli armeijassa ja oli kuulema 1965 joten vuosi täsmää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Soittelin enolle ja kysyin koska hän oli armeijassa ja oli kuulema 1965 joten vuosi täsmää.

Olepas väärentäjä hiljaa, sinä et ole alkuperäisen eno-viestin kirjoittaja, minä olen.

• Anonyymi

Minä olin silloin Lappeenrannassa rakuunoissa ja meidät vietiin metsään ja levitettiin n. 30 km matkalle. Kovapanokset oli mukana, mutta niitä ei jaettu miehistölle. Laatikot oli teltoilla. Kapiaiset oli kovasti huolestuneen näköisiä ja sanoi että nyt on paras varautua mihin vain.

• Minäkin olen tietoinen tästä jutusta, ja ihmettelen kun ei kukaan tunnu tietävän.
      Ei Suomen armeija turhaan hermoile.
      Sen verran on tietoa, ettei kyse ollut Suomen armeijan harjoituksesta.

• Anonyymi

Hei Halloo mistä on kyse, millä tavalla armeija oli valmiudessa. Kertokaa jotain lisä faktoja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      61
      2280
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      32
      1724
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1534
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      375
      1529
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1494
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1367
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1118
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      106
      1101
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1064
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      989
    Aihe