pitäisi lisätä öljyä moottoriin.. nyt koneessa on castrolin 5w-30 ja en tiedä onko se mineraali vai tayssynteettinen öljy? näitä ei kuulemma saisi sekoittaa ettei ala vaahtoamaan jolloin öljy ei enää voitele konetta. osaisiko joku auttaa tietämätöntä...
mineraali vai synteettinen
6
2080
Vastaukset
- öljy
eli mietin siis voiko öljyn viskositeetin perusteella sanoa kumpaa öljy oikein on. nämä asiat kun ovat ihan vieraita meikäläiselle :/
- tietääkseni
Mineraaliöljyjä ei tietääkseni ole 5W- viskositeetilla. Kyllähän näitä nykyöljyjä voi jonkin verran sekoitella.
- oil
Nyky öljyjä voi sekoittaa melko huoletta keskenään,mutta huuhtelu uudella öljyllä jos vaihdat merkkiä ei ole huono.
Viskositeetin mukaan ei voi määritellä onko kumpaa.
Katso luokitukset purkista ja mitä auton valmistaja suosittelee ja eikun sitä jos täsmää.- ero.
Niin mitä huuhdella, se astiako jossa öljy on
Mikä ero on eri merkeillä, jos sama aine eri astiassa - joku...
ero. kirjoitti:
Niin mitä huuhdella, se astiako jossa öljy on
Mikä ero on eri merkeillä, jos sama aine eri astiassa"Niin mitä huuhdella,"
Luulen että kirjoittaja taisi tarkoittaa sitä, että (öljyn)merkkiä vaihdettaessa ei ole pahitteeksi hulauttaa muutamaa tippaa tuoretta öljyä suoraan koneesta läpi, että varmasti poistuvat jäänteet...
"Mikä ero on eri merkeillä, jos sama aine eri astiassa"
No jos aine tosiaan ON samaa, niin ei se öljy siitä etiketistä mitään välitäkään, mutta kun käytännössä se öljy kuitenkin saattaa olla erilaista.
Vaikka öljy ei eroaisi edes ominaisuuksiltaan, niin ne samat ominaisuudet voidaan kuitenkin toteuttaa erilaisilla perusöljyillä, ja/tai erilaisilla lisäaineistuksilla... Eri lisäaineet saattavat huonolla onnella reagoida keskenään jollain tavalla... ehkä(?). Tietoa ei kauheasti ole, mutta miten voisikaan olla, kun öljyjen valmistajat pitävät lisäainepakettejaan salaisuuksina... ja toisaalta mitä tavallinen koneen rassaajaa niistäkään ymmärtäisi... En minä ainakaan. joku... kirjoitti:
"Niin mitä huuhdella,"
Luulen että kirjoittaja taisi tarkoittaa sitä, että (öljyn)merkkiä vaihdettaessa ei ole pahitteeksi hulauttaa muutamaa tippaa tuoretta öljyä suoraan koneesta läpi, että varmasti poistuvat jäänteet...
"Mikä ero on eri merkeillä, jos sama aine eri astiassa"
No jos aine tosiaan ON samaa, niin ei se öljy siitä etiketistä mitään välitäkään, mutta kun käytännössä se öljy kuitenkin saattaa olla erilaista.
Vaikka öljy ei eroaisi edes ominaisuuksiltaan, niin ne samat ominaisuudet voidaan kuitenkin toteuttaa erilaisilla perusöljyillä, ja/tai erilaisilla lisäaineistuksilla... Eri lisäaineet saattavat huonolla onnella reagoida keskenään jollain tavalla... ehkä(?). Tietoa ei kauheasti ole, mutta miten voisikaan olla, kun öljyjen valmistajat pitävät lisäainepakettejaan salaisuuksina... ja toisaalta mitä tavallinen koneen rassaajaa niistäkään ymmärtäisi... En minä ainakaan.kaikkia moottoriöljyjä keskenään. Ehkä ei sentään dieselmoottoriin tarkoitettua bensakoneeseen? Kuulemma erilaisista lisäaineista johtuen saattaa tehdä (talvella?) kylmälimaa.
Kyllä minun autossani oli viime talvena myös SAE 5W-30 -mineraaliöljyä.
Eikä moottoria tarvitse eikä kannata huuhdella normaalin öljynvaihdon yhteydessä. Ne ajat ovat kaukana takana päin, jolloin moottoriöljyt eivät olleet peseviä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391779En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271598Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141404Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421358Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681275- 81141
- 121048
- 20959
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7951- 80899