Heips!
Miten saan auton käyntiin vaikka akku on ihan tyhjä työntämällä alamäkeen.
Starttailenko vauhdisssa, vai?
Anteeksi tyhmyyteni...
Auto käyntiin työntämällä...?!!
41
26994
Vastaukset
- homma
Auto alamäkeen rullaamaan virta päälle kytkettynä. Sitten kytkin pohjaan, ykkönen silmään ja kytkin ylös. Helppo nakki.
Jos autossa on katalysaattori, tätä temppua ei yleensä suositella, mutta kyllä sen voi kertaalleen tehdä jos auto vaan lähtee käyntiin.- Käsityttö'
mainita että mulla on automaattivaihteinen auto. Kirjoitetaanko katalysaattoriautoissa jonnekin ylös koska se ainut sallimasi kerta on käytetty?
- Jamppa1
Käsityttö' kirjoitti:
mainita että mulla on automaattivaihteinen auto. Kirjoitetaanko katalysaattoriautoissa jonnekin ylös koska se ainut sallimasi kerta on käytetty?
ei voi työntää käyntiin.
Sitten siitä manuaalista sen verran että ykkösellä ei lähdetä vaan yleensä kolmosella. - AE111
Käsityttö' kirjoitti:
Automaattivaihteista ei saa käynnistää työntämällä. Näin ainakin luki edellisen automaattivaihteisen autoni ohjekirjassa. En tiedä mitä se rikkoo, luultavasti laatikko ei taida tykätä. Toisaalta laatikossa ei ole suoraa vetoa koneelle paikaltaan lähdettäessä, joten en tiedä onnistuuko edes. Jos ei akkulaturia ole käsillä, niin koita saada joku apukaapelien kanssa auttamaan toisesta autosta.
AE111 kirjoitti:
Automaattivaihteista ei saa käynnistää työntämällä. Näin ainakin luki edellisen automaattivaihteisen autoni ohjekirjassa. En tiedä mitä se rikkoo, luultavasti laatikko ei taida tykätä. Toisaalta laatikossa ei ole suoraa vetoa koneelle paikaltaan lähdettäessä, joten en tiedä onnistuuko edes. Jos ei akkulaturia ole käsillä, niin koita saada joku apukaapelien kanssa auttamaan toisesta autosta.
ei työnnettäessä/hinattaessa välttämättä pyöri öljypumppu. Tulee tyyriiksi ja/tai ei ole mikään vaihde päällä. Ja vaikka olisikin, vaatii vääntömomentinmuuntimen takia enemmän vauhtia.
Eli kuolleena syntynyt ajatus.- mattikatalyytti
Se yksikin kerta voi olla se kohtalokas.
- Jalkapoika
Käsityttö' kirjoitti:
Varomaton lisäys, paljasti jutun provoksi
- uusi akku
Käsityttö' kirjoitti:
JOs teillä on oikein suvussa tuo villitys työntää autoja käyntiin, niin sopiihan se, mutta minä käynnistäisin auton apukäynnistyskaapeleilla ja sitten hankkisin uuden akun, ei ole kallis. Lisäksi kannattaa tarkastuttaa laturi että varmasti lataa niin ei tarvi taas työnnellä.
Automaattiautossa on erityisen tärkeää, että startti, akku ja laturi ovat kunnossa. - Käsityttö'
Jalkapoika kirjoitti:
Varomaton lisäys, paljasti jutun provoksi
Itse olet paha provo.
- 87k
Käsityttö' kirjoitti:
Jos autossa on OIKEA automaatti, eli vaihderobotti, tee jokseenkin näin
Laita virrat päälle, ja paina jarrua, esivalitse vaihteistosta isoin vaihde, eli esim 5 tai 6 jolloin auto kytkee vaihteen päälle ja "päästää kytkimen" sitten vain työntämään, auto liikkuu isoimmalla vaihteella melko kevyesti, jos tuntuu ettei kone pyöri tarpeeksi, niin sitten vain paina jarrua sen verran että jarruvalot syttyy ja lyö pienempää pykälää sisään.
Millään "leikkiautomaateilla" eli variaattoreilla ja noilla turbiineilla yms tuo ei onnistu tietenkään - Traktori
Jamppa1 kirjoitti:
ei voi työntää käyntiin.
Sitten siitä manuaalista sen verran että ykkösellä ei lähdetä vaan yleensä kolmosella.Riippuu ihan traktorin vauhdista millä vaihteella lähetään.
- Traktorilla66
uusi akku kirjoitti:
JOs teillä on oikein suvussa tuo villitys työntää autoja käyntiin, niin sopiihan se, mutta minä käynnistäisin auton apukäynnistyskaapeleilla ja sitten hankkisin uuden akun, ei ole kallis. Lisäksi kannattaa tarkastuttaa laturi että varmasti lataa niin ei tarvi taas työnnellä.
Automaattiautossa on erityisen tärkeää, että startti, akku ja laturi ovat kunnossa.Mun peltoautoa ainaki työnnettiin traktorilla käyntiin kun ei apukaapeleilla startannut.
- grgrg566
Miks ykkönen... nykäsee aivan saatanasti kun nostaa kytkimen... ennemmin 2 vaihe tai kolmonen!!
- 1+11
grgrg566 kirjoitti:
Miks ykkönen... nykäsee aivan saatanasti kun nostaa kytkimen... ennemmin 2 vaihe tai kolmonen!!
Kato löysit kahdeksan vuotta vanhan ketjun.
- VW 411 E
1+11 kirjoitti:
Kato löysit kahdeksan vuotta vanhan ketjun.
Kyllä volkkareita työnnetään käyntiin tänäkin vuonna.
- Kirjoitetaan
Käsityttö' kirjoitti:
"Kirjoitetaanko katalysaattoriautoissa jonnekin ylös koska se ainut sallimasi kerta on käytetty?"
se kirjoitetaan poltto-aineella katalysaattoriin, jos sinne tulee "paljon polttoainetta - kirjoitusta" voi katalysaattori hajota yhdellaä kerralla.
Bensan haihtuminen kestää talvella - kylmällä useita päiviä, kesällä useita tunteja.
Jos auto tomii eikä joudu starttailemaan usein, katalysaattori kestää aina yli 250 000 km, jos starttailet turhaan, se voi mennä kerrasta. - Anonyymi
Traktorilla66 kirjoitti:
Mun peltoautoa ainaki työnnettiin traktorilla käyntiin kun ei apukaapeleilla startannut.
Mulla toistenpäin. Hinattiin 2km , ei lähtenyt käyntiin. Virta oli jäänyt päälle päiväksi. Toisen auton apuvirralla käyntiin, kun saatiin kaapelit. Auto avensis. Voiko laturi olla niin tyhjä. Vaiko onko muka joku esto. Laiton lataukseen pelaa, kun enkeli sen jälkeen.
- työntöpukki
Helpointa olisi ostaa auton akkulaturi, yksinkertainen käyttää, ei maksa hirveitä.
On epätodennäköistä, että saat autoa käyntiin jossain pikkumäessä, varsinkin jos akku on kysymysmerkki.- Taija
Tossa mei pihalla on kyl tosi "loiva mäki" ja olen muuten useamman kerran lykännyt isännän kans Mazda 626 eka ylös ja sitten alas kun akku on vähän sökö.. Nyt kun on lämpeempää niin lähtee käymään ilman työntämistä. Mä uskallan kehua itseäni vielä senkin verran et olen lykännyt Opel Kadetin ihan tasaisella maantiellä käymään.
Naurakaa vaan.. On meinaan sattunut kohdalle monta autoa jota on tarvinnut lykkiä millon mihinkin... Ja kun isäntä osaa hoitaa paremmin ton käynnistyspuolen niin minä yleensä lykkään.
Huvittavinta oli varmaan sillon kun keskustassa tohon Mazdaan jäi 5 min valot päälle ja mä jouduin 8 kuulla raskaana ollen lykkäämään käyntiin.. Tämä on ihan aikuisten oikeesti. - niin meillä
Taija kirjoitti:
Tossa mei pihalla on kyl tosi "loiva mäki" ja olen muuten useamman kerran lykännyt isännän kans Mazda 626 eka ylös ja sitten alas kun akku on vähän sökö.. Nyt kun on lämpeempää niin lähtee käymään ilman työntämistä. Mä uskallan kehua itseäni vielä senkin verran et olen lykännyt Opel Kadetin ihan tasaisella maantiellä käymään.
Naurakaa vaan.. On meinaan sattunut kohdalle monta autoa jota on tarvinnut lykkiä millon mihinkin... Ja kun isäntä osaa hoitaa paremmin ton käynnistyspuolen niin minä yleensä lykkään.
Huvittavinta oli varmaan sillon kun keskustassa tohon Mazdaan jäi 5 min valot päälle ja mä jouduin 8 kuulla raskaana ollen lykkäämään käyntiin.. Tämä on ihan aikuisten oikeesti.Olis kannattanut panostaa lapsen tulevaisuuteen ostamalla uusi akku.
- Kuka vaa..
Kato piruuttas autos käyttöohjekirjaa!!Esim.Mersun 123-sarjan automaatit SAA hinata,jopa diesel mallitki.Kyl siin kirjas saat parhaimmat neuvot,etkä täältä.
automaattilaatikoissa on ulostuloakselillakin öljypumppu, mutta ei kaikissa. Paras uskoa huoltokirjaa.
Sitä minä en kyllä usko, että jotain Mazdaa pari ihmistä jaksaa työntää ensin ylämäkeen ja sitten alas käyntiin. Provo mikä provo.
Vaikka provo saattoi olla alkuperäinenkin, mutta haitanneeko tuo?- Taija
sitroen kirjoitti:
automaattilaatikoissa on ulostuloakselillakin öljypumppu, mutta ei kaikissa. Paras uskoa huoltokirjaa.
Sitä minä en kyllä usko, että jotain Mazdaa pari ihmistä jaksaa työntää ensin ylämäkeen ja sitten alas käyntiin. Provo mikä provo.
Vaikka provo saattoi olla alkuperäinenkin, mutta haitanneeko tuo?Kuten kerroin niin toi ei tosiaan ole mikään iso "mäki" ja aamulla jouduttiin taas kerran työntämään isäntä oli jättänyt valot päälle. Mut jos et halua uskoa niin omapa on asiasi.
- Ei poikanen kuten te
Automaattia saa hinata mutta harvan automaatin saa hinaamalla käyntiin sillä vain joissakin harvoissa tapauksissa n.80km/h riittää saamaan moottorinkin pyörimään, kiinteää yhteyttä ei ole.
- Juhis--
Taija kirjoitti:
Kuten kerroin niin toi ei tosiaan ole mikään iso "mäki" ja aamulla jouduttiin taas kerran työntämään isäntä oli jättänyt valot päälle. Mut jos et halua uskoa niin omapa on asiasi.
Mäkin olen työntämyt leikkiautoja paljon.
- Taija
Juhis-- kirjoitti:
Mäkin olen työntämyt leikkiautoja paljon.
tarkoitat noita japanilaisia räpsiä niin minäkin uskon. Jenkkikin joskus oli ja sitä kyl ei työnnetty metriäkään.
Ja jos nyt jollekin on vielä epäselvää niin tossa mein pihalla on sellanen 10 metrin "mäki" joka tossa 10 metrin matkalla putoaa noin 1 metrin. Sen matkan "autoa" nyt lykkää kuka vaan jopa toi naapurin mummukin. En ymmärrä et mitä ihmeellistä tässä on??? Kertokaa nyt joku!
Vai kuulostaako se jo täysin utopistiselta et nainenkin pystyy työntämään auton käyntiin? - helppo työntää
Taija kirjoitti:
tarkoitat noita japanilaisia räpsiä niin minäkin uskon. Jenkkikin joskus oli ja sitä kyl ei työnnetty metriäkään.
Ja jos nyt jollekin on vielä epäselvää niin tossa mein pihalla on sellanen 10 metrin "mäki" joka tossa 10 metrin matkalla putoaa noin 1 metrin. Sen matkan "autoa" nyt lykkää kuka vaan jopa toi naapurin mummukin. En ymmärrä et mitä ihmeellistä tässä on??? Kertokaa nyt joku!
Vai kuulostaako se jo täysin utopistiselta et nainenkin pystyy työntämään auton käyntiin?mut ei nää nörtit pysty. Hyvä kun saavat kauppakassin kotiin asti tuotua.
- katalyyttimatti
Ja jos autossa on katalysaattori,se voi sanoa poks. aika kalliskin on meinaan.
- jhyjyjyj
Vika voi olla startti moottoriskin. Meillä meni 2004 vuoden autosta starttimoottori, kun kone lämmin ei startannu.
- djjgsjgjsdjgsg
No sen nyt huomaa aika nopeesti onko vika akussa vai startissa
- autokuauto
vw vento 93 akku tyhjä työntämällä käyntiin? onnistuuko millä vaihteella kannattas .
kyselen ihan uteliaisuutta.- sdksfnksdfsdfsdfsdf
kakkosella tai kolmosella riippuen siitä paljonko saat vauhtia
- mäkistartti
Millävaan vaihteella onnistuu, vaihde valitaan ajonopeuden mukaan. Mitä isompaa vaihdetta käytät sitä vähemmän rasittuu voimansiirto, ja sitä varmemmin kone lähtee käyntiin. Normaalisti autolla: ykkösellä ei yleensä onnistu, juoksuvauhdista kakkonen, 30km/h kolmonen, 40km/h nelonen, ja 50km/h viitonen.
Oman auton olen monesti pistänyt mäkistartilla käyntiin, ihan vaan starttia, ja akkua säästääkseni, laskemalla mäkeä n.45km/h 5-vaihteella. - Nolo Sika
mäkistartti kirjoitti:
Millävaan vaihteella onnistuu, vaihde valitaan ajonopeuden mukaan. Mitä isompaa vaihdetta käytät sitä vähemmän rasittuu voimansiirto, ja sitä varmemmin kone lähtee käyntiin. Normaalisti autolla: ykkösellä ei yleensä onnistu, juoksuvauhdista kakkonen, 30km/h kolmonen, 40km/h nelonen, ja 50km/h viitonen.
Oman auton olen monesti pistänyt mäkistartilla käyntiin, ihan vaan starttia, ja akkua säästääkseni, laskemalla mäkeä n.45km/h 5-vaihteella.Minulle riittää kun saan Plasto-Volvoni mäkitarttuiin, napurin Petteri voi hiukan tönäistä
- turhaa hinausta
Yksikään auto jonka akku tyhjä ja on sähköinen polttoaine pumppu ei lähde edes vetämällä käyntiin.Nyky autoissa kaikissa on tuo.Omaa autoa vedettiin jotta olisi ladannut muka samalla 22 kilometriä lähimmälle huomtoasemalle ja ei edes yrittänyt startata.Ei ollut kaapeleita ja huoltoasemalla kaapeleilla lähti heti käyntiiin.
- on nykäisty käyntiin
Tuo edellyttäisi totaalisen tyhjää akkua. Heti kun kone hinauksessa pyörii, niin laturi myös lataa ja bensapumppukin saa henkeä.
Ei pitäisi olla mitään estettä auton käynnistymiselle, jos sähkölaitteet on muuten kunnossa paitsi akku vajaa tai tyhjä. - näin se menee
on nykäisty käyntiin kirjoitti:
Tuo edellyttäisi totaalisen tyhjää akkua. Heti kun kone hinauksessa pyörii, niin laturi myös lataa ja bensapumppukin saa henkeä.
Ei pitäisi olla mitään estettä auton käynnistymiselle, jos sähkölaitteet on muuten kunnossa paitsi akku vajaa tai tyhjä.jos akku on ihan täysin tyhjä niin ettei mikään lamppu edes himmeästi hehku niin ei myöskään generaattori saa magnetointivirtaa ja magnetointi pienillä kierroksilla ei onnistu.
moottori pitää saada pyörimään hinaamalla 3000-4000rpm niin silloin generaattorin roottorin jäännösmagnetismi riittää aikaansaamaan staattoriin jännitettä jonka jälkeen generaattori saa normaalisti magnetointivirtaa kenttädiodien kautta ja virran tuotto alkaa.
jos akussa on vähän virtaa niin silloin sitä riittää bensapumpulle vaikka generaattori ei tuottaisikaan juuri sillä hetkellä virtaa. - akku 3v. välein
näin se menee kirjoitti:
jos akku on ihan täysin tyhjä niin ettei mikään lamppu edes himmeästi hehku niin ei myöskään generaattori saa magnetointivirtaa ja magnetointi pienillä kierroksilla ei onnistu.
moottori pitää saada pyörimään hinaamalla 3000-4000rpm niin silloin generaattorin roottorin jäännösmagnetismi riittää aikaansaamaan staattoriin jännitettä jonka jälkeen generaattori saa normaalisti magnetointivirtaa kenttädiodien kautta ja virran tuotto alkaa.
jos akussa on vähän virtaa niin silloin sitä riittää bensapumpulle vaikka generaattori ei tuottaisikaan juuri sillä hetkellä virtaa.On hämmästyttävää nähdä, miten paljon vaivaa ihmiset näkevät yhden uuden akun hinnalla (n. 60 €) Naapuri on jo ladannnut kahtena talvena akkuaan vähän väliä, kun akku "on huono". Välillä autoa käynnistetään apuakulla naapurin ja hänen kavereittensa voimin. Ihmettelen toimintaa.
Eikö olisi paljon vähätöisempää vaihtaa vain se akku ja hyräyttää auto käyntiin. Ei voi olla ylivoimainen kustannus eikä työ.
- Anonyymi
Mercedes Benz automaatti 200d vm 2003 saako hinaamalla käyntiin. Pakkotilanne.
- Anonyymi
oikeassa pakkotilanteessa jos ei kerran vaihtoehtoja ole, ei kysellä vaan tehdään ja kärsitään sitten seuraukset myöhemmin...
- Anonyymi
Jos akku sippi tai kengät huonosti johtaa akun napoihin. Ei lähde hinaamallakaan käyntiin. Koettu on.
Napojen putsaus ja vot,omalla satartilakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa452053En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311650Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141434Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3511416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681295- 91291
- 121088
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7981- 81972
- 20959