Ensimmäisenä tulee mieleen yli 10 vuotiaat Golfit. Onhan se sinällä hyvä auto, mutta 92 Golfista 5000-6000 e on vähän liikaa, vaikka olisi miten omistajansa puunaama. Vastava porrasperäinen malli eli Vento lähtee monesti paljon halvemmalla, "mut ku se on golffi niin se on kova juttu".
Muita ylipuunattuja esimerkkejä?
Yliarvostetut käytetyt
25
3017
Vastaukset
- ei peltoa
Pyytävät siitä sonnasta uutenakin sika hintoja.
- realisti
vituttaako ?
- realisti
Säilyttävät hintansa. Sehän on markkinoiden laki.
Nopeasti ruostumaan pyrkivät reppanat menettävät arvonsa nopeammin.
Taidat omistaa ruostepesän kun noin hermoilet.
Muista aina: elämme markkinataloudessa ja tuotteille syntyy hinta kysynnän ja tarjonnan lakien mukaan.
Kommunistisissa oloissa autojen hintataso määräytyy toisin.
Tosin kommarikaan ei osta alleen ruostuvaa Almeraa...- on kyllä
aikamoinen paska pelinä...
minulla on ollut 5 VAG konsernin tekelettä uudesta lähtien ja kun viimeisestä paskasta tippui ajossa moottori tielle "huollon" jälkeen, niin se riitti merkin vaihtoon.
Golf on todella löysä kapistus ja Suomessa on surkea huoltoverkko VAG:n kalustolle.
Ruosteetonta volokkaria en ole muuten koskaan nähny... käväiseppäs katsomassa takapyörien kiinnitysten tukipisteet vaikka 3 vuotta vanhasta golhvista, niin loppuu ruosteeton "uni". heh...
sama pätee audiin ja varmaankin sit Seatiin ja siihen sokotaan.. kaikki samoja paskoja, tollojen yliarvostamia. - Aatoilija
Olen huomannut kanssa että Golfeista pyydetään aika käsittämättömiä hintoja.
Pikahaku Nettiautosta tuotti mm. 1985 mallisen (GTi) Golfin jolla on ajettu 300tkm ja hintaa edelleen 2000 euroa ja heti seuraavana liki 400tkm ajettu 88 mallinen samaan hintaan.
Tavallisempaa, "vain" kymmenisen vuotta vanhaa Golfia jolla on ajettu 200-250tkm tai enemmänkin, myydään yleisesti näemmä 5000 euron hintaan.
On tyypillistä että jos Golf onkin vanha ja paljon ajettu (melkein tai jopa yli 300tkm) niin se ei ole mikään syy pyytää siitä järkeenkäypää hintaa.
On sanomattakin selvää, että jos auto on yli kymmenen vuotta vanha ja sillä on ajettu yli 300tkm, niin sen on paras olla halpa, koska korjattavaa riittää, oli se Volkkari tai mikä tahansa muukin auto. - Ulkonäkö VW:ssä
Aatoilija kirjoitti:
Olen huomannut kanssa että Golfeista pyydetään aika käsittämättömiä hintoja.
Pikahaku Nettiautosta tuotti mm. 1985 mallisen (GTi) Golfin jolla on ajettu 300tkm ja hintaa edelleen 2000 euroa ja heti seuraavana liki 400tkm ajettu 88 mallinen samaan hintaan.
Tavallisempaa, "vain" kymmenisen vuotta vanhaa Golfia jolla on ajettu 200-250tkm tai enemmänkin, myydään yleisesti näemmä 5000 euron hintaan.
On tyypillistä että jos Golf onkin vanha ja paljon ajettu (melkein tai jopa yli 300tkm) niin se ei ole mikään syy pyytää siitä järkeenkäypää hintaa.
On sanomattakin selvää, että jos auto on yli kymmenen vuotta vanha ja sillä on ajettu yli 300tkm, niin sen on paras olla halpa, koska korjattavaa riittää, oli se Volkkari tai mikä tahansa muukin auto.Volkkarin hyväpuoli on se että se näyttää aina käyvältä ei koskaan muodissa ulkonäöltään ja uusi Golf näyttää samalta kuin 15 vuotta vanha.
Nykysin auton hinta puolittuu 5 vuodessa. Eli vuoden 2000 mallista ajettu 99 tkm saa puolet siitä mitä uutena ovh. jos uusi 20 te niin tosta saa 10 te. Jos ajatettu 130 te niin 9te jne..
Eli 30 tkm meinaa 1000 e. Siis Diesel Golfeista vm 2000 jolla ajettu 190 tkm saa 26 te /2 - 3 te saman 10 te. Pyynnöt on 2-3 t€ enemmän. - Toni
,kun kerta pitää hintansa todella hyvin. Corolla.
:D
Ainakin tuon kirjoituksen perusteella.
Mutta eihän nuo uudemmat kyllä ruostukaan vaan maine tulee sieltä 80-luvulta (jolloin kyllä kaikki ropposet ruostuivat, paitsi mese ja volvo) - "tää on tosi hyvä"
En omista mitään autoa tällä hetkellä, mutta olen omistanut Golf I, Golf II ja ajanut paljon Ventolla ja Boralla. Ihan hyviä perusautoja.
- Heikki K
Autoissa on jännä ilmiö, nimittäin ne kehnoimmat tuntuvat maksavan ja hyviä saa halvallakin... kaikki menee imagon ja maineen mukaan jostain 10v takaa vaikka nykyään tavara on aivan eriluokkaa. Miksi muuten helpostiruostuvat ja ruosteiset japanilaiset ovat vanhoina kovissa hinnoissa?
- ...
Tuollahan saa saman vuotisen diesel w124 kopan mersun kohtuu kilometreillä... valinta olisi aika selvä, sillä tuo taksikoppa sentään kestää eikä tartte edes remppailla.
- Volskis
Golf on halutuin auto käytettynä luokassaan. Miksei olisi? Kori erittäin tukeva, kestää ruostumista vastaan, ajaton korimuotoilu, laadukas kokoonpanotyö, huippuajettava, riittävät tilat.
Viisas ostaa uutena autonakin Golfin, käytettynä myös!- Aatoilija
Pikemminkin jäävät pitkäksi aikaa lojumaan, koska myyjä ei tohdi pudottaa ajopelinsä hintaa oikealle tasolle.
- Aatoilija
Aatoilija kirjoitti:
Pikemminkin jäävät pitkäksi aikaa lojumaan, koska myyjä ei tohdi pudottaa ajopelinsä hintaa oikealle tasolle.
Hainpa tuossa piruuttani autotalli.com:ista noita Golfeja kriteerein hinta
- Aatoilija
Aatoilija kirjoitti:
Pikemminkin jäävät pitkäksi aikaa lojumaan, koska myyjä ei tohdi pudottaa ajopelinsä hintaa oikealle tasolle.
Totuus on valitettavasti niin, että kyllä ne on muut autot mitkä siellä liikkeiden varastoissa pitkään lojuu. Jos Golf on jatkuvasti myydyimpien automallien joukossa kovasta hinnasta huolimatta, niin ei se kai niin hirveän huono auto voi olla?
- Kmo
Aatoilija kirjoitti:
Totuus on valitettavasti niin, että kyllä ne on muut autot mitkä siellä liikkeiden varastoissa pitkään lojuu. Jos Golf on jatkuvasti myydyimpien automallien joukossa kovasta hinnasta huolimatta, niin ei se kai niin hirveän huono auto voi olla?
Ei kai se mikään huono olekaan, ainoastaan keskinkertainen josta pyydetään hyvän hintaa.
Kmo kirjoitti:
Ei kai se mikään huono olekaan, ainoastaan keskinkertainen josta pyydetään hyvän hintaa.
Golfista levisi noin 30000 km:n ajon jälkeen ensin moottori, sitten vaihteisto. Pikkuvikaa oli jatkuvasti.
Toinen tuttava oli mennä konkurssiin VW dieselin takia. Kolme kantta ja kaksi sylinterilohkoa maksoi maltaita...
Ei ihme, että Saksalla menee huonosti kun VW, Mersu, Opel, Audi, BMW tekee sutta ja sekundaa.- volskisti
sitroen kirjoitti:
Golfista levisi noin 30000 km:n ajon jälkeen ensin moottori, sitten vaihteisto. Pikkuvikaa oli jatkuvasti.
Toinen tuttava oli mennä konkurssiin VW dieselin takia. Kolme kantta ja kaksi sylinterilohkoa maksoi maltaita...
Ei ihme, että Saksalla menee huonosti kun VW, Mersu, Opel, Audi, BMW tekee sutta ja sekundaa.paskapuhetta, kateellinen. Volkkari on AUTO, muut jäljitelmiä. Golf on kuplavolkkarin kaltainen, olemassa oleva legenda.
- Toni
Firman uudessa Golf V:ssä on kaikki osan päin persettä asennettu. Todella laadukasta kokoonpanoa. Täytyy ottaa kuvia ja laittaa esille tässä joku päivä palstalle näytille.
- Hannu
Toni kirjoitti:
Firman uudessa Golf V:ssä on kaikki osan päin persettä asennettu. Todella laadukasta kokoonpanoa. Täytyy ottaa kuvia ja laittaa esille tässä joku päivä palstalle näytille.
Sotketko nyt johonkin aasialaismerkkiin?
- Toni
Hannu kirjoitti:
Sotketko nyt johonkin aasialaismerkkiin?
Kuskin puolen ovi ei käy kyseiseen autoon ollenkaan, on täysin eri mallinen kuin auton kylki ja tuuli puhaltelee oveen sisään -> VW:n edustajan ehdottama korjaus onkin koko oven vaihto uuteen, kunhan olisi aikaa jättää tarpeeksi pitkäksi ajaksi huoltoon, ehkä seuraavan kilometrihuollon yhteydessä. Jokainen sauma on vinksallaan sinne tai tänne, toisen puolen ovet koholla auton linjoista.
Auto on tuossa pihassa 10m päässä, että kunhan muistan joku pvä ottaa digikameran mukaan niin pistän kuvia nettiin eurooppalaisen auton laadusta.
Eikä siinä vielä kaikki että peltien sovitukset on miten sattuu. 2 kertaa on auto jättänyt 4kk aikana tien päälle, hinattu huoltoon osien vaihtoon ja sähköjen uudelleen ohjelmointiin. Mittaristo pimeni täysin jolloin auto odotteli huollossa uutta mittaristoa saksasta lähes kaksi viikkoa. Jarruongelmien takia viety 2 kertaa ylimääräiseen huoltoon. Ovien tiivisteet asennettu huonosti joiden takia viety auto huoltoon ja laitettu kokonaan uudet tiivisteet.
Ynnä muuta ynnä muuta.
Auto on 4kk vanha ja viettänyt huollossa vähintään puolet koko siitä ajasta.
Laatua? Kyllä. Paskaa laatua. - kuvia
Toni kirjoitti:
Kuskin puolen ovi ei käy kyseiseen autoon ollenkaan, on täysin eri mallinen kuin auton kylki ja tuuli puhaltelee oveen sisään -> VW:n edustajan ehdottama korjaus onkin koko oven vaihto uuteen, kunhan olisi aikaa jättää tarpeeksi pitkäksi ajaksi huoltoon, ehkä seuraavan kilometrihuollon yhteydessä. Jokainen sauma on vinksallaan sinne tai tänne, toisen puolen ovet koholla auton linjoista.
Auto on tuossa pihassa 10m päässä, että kunhan muistan joku pvä ottaa digikameran mukaan niin pistän kuvia nettiin eurooppalaisen auton laadusta.
Eikä siinä vielä kaikki että peltien sovitukset on miten sattuu. 2 kertaa on auto jättänyt 4kk aikana tien päälle, hinattu huoltoon osien vaihtoon ja sähköjen uudelleen ohjelmointiin. Mittaristo pimeni täysin jolloin auto odotteli huollossa uutta mittaristoa saksasta lähes kaksi viikkoa. Jarruongelmien takia viety 2 kertaa ylimääräiseen huoltoon. Ovien tiivisteet asennettu huonosti joiden takia viety auto huoltoon ja laitettu kokonaan uudet tiivisteet.
Ynnä muuta ynnä muuta.
Auto on 4kk vanha ja viettänyt huollossa vähintään puolet koko siitä ajasta.
Laatua? Kyllä. Paskaa laatua.Jos sulla on auto pihassa 10 metrin päässä niin käy ottamassa niitä kuvia jos sulla yleensä on digikameraa tai Golfia. Muista laittaa linkki mistä kuvat löytyy!!!
- Toni
kuvia kirjoitti:
Jos sulla on auto pihassa 10 metrin päässä niin käy ottamassa niitä kuvia jos sulla yleensä on digikameraa tai Golfia. Muista laittaa linkki mistä kuvat löytyy!!!
Digikamera on, mutta ei töissä. Täytyy ottaa ensi viikolla mukaan töihin.
- kuvia
Toni kirjoitti:
Digikamera on, mutta ei töissä. Täytyy ottaa ensi viikolla mukaan töihin.
siitä Corollasta.
- Toni
kuvia kirjoitti:
siitä Corollasta.
Ei tosin ole sitten oma tai työautokaan vaan naapurin pojan kinneri.
Miksi volkkarimiehet suivaantuu? Tekninen laatu on vain tällä hetkellä huono. Auto on kyllä hyvä ajaa jne. mutta voisi vielä toimiakin.
- t.h.
Eräästä vuosimallin 1989 Saab 900:sta pyydettiin nettiautossa 6.500 euroa, ajettu noin 150.000 km.
Itse ostin Volvo 850 GLT 170 hv automaatin vm 1993 hintaan 2.999 e, tax-free. Vero 2.800 e.
Nahkasisusta, automaatti, ajotietokone, kaikki ovet ja peilit sähköllä, metalliväri, ajettu 164.000 km.
Tähän maahan mahtuu monenmoista tallaajaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa452053En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311650Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141434Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3511416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681295- 91291
- 121088
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7981- 81972
- 20959