Oletteko te tupakoinnin lopettamista yrittäneet kuulleet sanan varenikliini.
Onko se reseptilääke ja kelakorvattava.
Ja onko se tehokas.
Kyselen tuttavan puolesta.
Varenikliini
16
245
Vastaukset
- Anonyymi
ei tupakoinnin lopettamisessa mitään lääkettä tarvitse, itsekuria siinä vain tarvitaan. sanoo nimim. kokemusta on ja savuttelu loppui
- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Ano 09:14
Miksi porukat puhuvat, että tupakointi on vaikeampaa lopettaa kuun viinanjuonti.tuohon en osaa vastata kun viina ei ole koskaan ollut ongelma.
- Anonyymi
Olen itse päässyt kyseisellä aineella tupakoinnista eroon mutta tilalle tuli toiset huumeet alkaen seksinhimosta jopa amfetamiiniriippuvuuteen mutta kannustan kaikkia savuttomaan tulevaisuuteen.🚬🚭
Ano 09:31
Mitä ihme ainetta se sitten on?
Onko se lääkärin määräämä ja Kelakorvattava.
Seksinhimo?
Eikö se vähän kuulu normaalille ihmiselle määrätyssä iässä.
Amfetamiiniin, siis huumeriippuvuuteen.
Jo on lääke tuo ko aine.- Anonyymi
Ai niin tässä tietoa kela-korvattavuudesta: https://www.kela.fi/-/varenikliini-champix-1-12-2016-alkaen
- Anonyymi
taidat olla melkoinen tietopankki kun teiltä vähän yksi sun toinen kyselee
neuvoja, käske heidän kuuklettaa
nj - Anonyymi
Lekurilta voi saada ainakin kahden lääkkeen reseptin.
Lukekaa sivuvaikutukset ennenkuin ostatte. Ainakin toisesta tulee joillekin oksettava olo. Eli ei pysty syömään niitä.
Vähentämällä hitaasti olen päässyt eteenpäin. Poltin askin päivässä.
Vähensin viikkotasolla yhden tupakan päivässä.
Nyt on kymmenes viikko menossa.
Pärjään puolella askilla.
Pysyttelen nyt tässä määrässä, jota pidän saavutuksena.
Sitten alan taas vähentää.
"Veri" vaatii nikotiinia, kun nikotiinitaso laskee.
Se on riippuvuus. On paljon helpompi olla juomatta kuin polttamatta.
Mutta molemmat vaikeita, jos riippuvuus on.- Anonyymi
Samat sävelet. Aikaa sitten puolitin askillisen kymmeneen tupakkaan vuorokaudessa.
Riippuen päivän aktioneista, kulutus on ollut 10 - 12.
Parhaillaan kävin 5 - 6 savuketta päivää kohti.
Sitten on ollut lainausmerkeissä stressi kausia (kuolemaa jne), niin kulutus kohosi.
Nyt olen lähdössä palautumaan tuohon 5 - 6 savuketta per päivä.
Uskon, että omin toimenpitein lopetan kokonaan.
Olen itsepäinen. En usko poppa tieteisiin, enkä ota vastaan ulkoavaruuden neuvoja.
Se on aina minä itse tai ei sitten ollenkaan.
Olen naureskellut noita lääkkeillä eroon tupakasta. Tiedossa neljä, jotka ottaneet kalliin kuurin. Kaikki retkahtaneet uudelleen vähäisenkin vastoinkäymisen jälkeen.
Ymmärtääkseni Kela ei korvaa, ellei ole vähintäänkin lääkärin vahvaa lausuntoa, että potilaan pakko lopettaa, muuten tukehtuu kuoliaaksi.
Lääkkeiden sivu oireista en tiedä mutta ei nuo neljä ole ainakaan hulluiksi tulleet.
- Anonyymi
Itse lopetin ilman mitään kemiallisia lääkkeitä, lisäsin vaan liikuntaa, mutta useampi tuttavani on päässyt tupakasta eroon kyseisen lääkkeen avulla, tosin osalla on ollut sivuoireena erittäin toiminnalliset unet, tässä lääkeinfo: https://laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=6063
Ano 11:38
No huh huh
Jopa on lääke.
Alan uskomaan että tupakoinnista on vaikeampi päästä eroon kun viinan juonnista.
Henkilö joka yrittää päästä eroon tupakasta, on alkanut syömään tosi paljon kaikkea makeaa.
Pullaa karkkeja makeita juomia.
Nyt pelkää lihoamista.- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Ano 11:38
No huh huh
Jopa on lääke.
Alan uskomaan että tupakoinnista on vaikeampi päästä eroon kun viinan juonnista.
Henkilö joka yrittää päästä eroon tupakasta, on alkanut syömään tosi paljon kaikkea makeaa.
Pullaa karkkeja makeita juomia.
Nyt pelkää lihoamista.Makean syöminen on psykologinen juttu, "antaa itselleen luvan"
syödä makeaa tupakan korvikkeeksi.
Omalla kohdalle ei ole tullut mieleenkään alkaa mussuttaa makeaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Makean syöminen on psykologinen juttu, "antaa itselleen luvan"
syödä makeaa tupakan korvikkeeksi.
Omalla kohdalle ei ole tullut mieleenkään alkaa mussuttaa makeaa."Koska olen vähentänyt/lopettanut tupakanpolton saan syödä "lohtumakeaa" palkinnoksi,
koska se on vaarattomampaa kuin tupakka".
Jos niin heikko on, ongelmana voi olla kohta molemmat, tupakka ja makeansyönti.
Ihminen voi aivopestä itsensä - halutessaan.
- Anonyymi
Vierotuslääke tulee reilusti halvemmaksi kuin tupakka jos polttelee askin tai yli päivässä.
- Anonyymi
Lopetin 13 vuotta sitten vierotuslääkkeelleä. Silloin oli kahta eri lääkettä. Käyttämäni kuurin aikana piti aluksi polttaa normaalisti, mutta lääke vei tupakasta saatavan nautinnon. Tupakka alkoi päin vastoin maistua paskalle. Kun aikansa kärhensi paskalle maisutvaa tupakkia, tupakointi loppui kokonaan ja ennen lääkekuurin loppumista.
Ainakin minulla tehosi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa512089En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311660Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141444Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3511426- 101364
Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681305- 121098
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul81004- 81972
- 20959