Mitä enää on luterilaisuus!

Anonyymi

😨 Onko se luterilainen tunnustus vai sitä vastaan puhuvat liberaalit papit ja piispat?

9

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toki ensimmäinen. Vaikka tietämättömät luulevat jälkimmäistä 🐸

• Anonyymi

Media on ottanut liberaalit kirkon äänitorviksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Media on ottanut liberaalit kirkon äänitorviksi.

Se on valitettavaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on valitettavaa.

Liberaalit eivät edes ole kristittyjä.

• Anonyymi

Käytännön luterilaisuuden määrittelee jäsenistön tahtotila, joten arvomaailmaltaan ja touhuiltaan luterilaisuus on enenevissä määrin rivijäsenien näkemysten mukaista (vähemmän ylhäältä määrättyä, vähemmän Raamattu-keskeistä).

• Anonyymi

Mielenkiintoista mikä taho alkaa rahottaa kirkkoa sitten kun ovat myyneet kaiken mikä on myytävissä ja vöki vähenee kaiken aikaa!

valtio tietenin rientää apuun, pitäähän piispojen saada sadattuhannensa ja appien palkkansa se on selvä toki.

• Anonyymi

Luterilaisuus on Lutherin uskonpuhdistuksen jälkeen puhdistettua uskoa eli puhdasuskoisuutta.

• Anonyymi

Olen ollut luterilainen syntymästäni saakka. Käynyt seurakunnan päiväkerhoa ja pyhäkoulua. Rippileirin kävin ja halusin isoseksi. Toimin pyhäkoulu opettajana ja kerhonohjaajana. Olin kirkolla työssä päiväkerhonohjaajana ja diakoniatyöntekijänä. Kävin raamattupiireissä. Uskonasiat tuntuivat selkeiltä. Ajattelin että ymmärrän ydinasiat ja se riittää. Yksin uskosta, yksin armosta ja yksin Kristuksen tähden. Sitten opiskelin ja vaihdoin kunnalle työhön. Menin naimisiin ja sain lapsia. Arkiset asiat veivät aikani. Kävin joskus kirkossa, en juurikaan viitsinyt lukea Raamattua, koska mielestäni tiesin ydinkohdat. Rukoilin, kun elämässä oli vaikeaa. Mutta pidin itseäni uskovaisena. Minulla oli paljon epäilyksiä.
      Sitten katselin tv 7 ja koin jotain erikoista, jotain minkä nimeän karismaattiseksi. Rukoilin eri tavalla kuin ennen. Mutta kun katselin ohjelmia, niin jotkut asiat alkoivat tuntua vääriltä. Esimerkiksi että vaadittiin jossain ohjelmassa Jumalaa parantamaan sairauksia eikä hyväksytty ajatusta ettei Jumala parantaisikaan. Lakkasin katsomasta tv 7 kokonaan,. Mutta jotakin sieltä olin saanut, joka innosti minua lukemaan kristillisiä kirjoja. Luin kirjan Olen nähnyt kuninkaan Anne Graham Lotzilta. Kirjassa oli paljon sellaista mikä ei minua puhutellut ja ajattelin eri tavalla, mutta kirjan takana oli tehtävä, jonka avulla harjoitella Raamatun lukemista. Se todella innosti minua. Kun luin Raamatun kohtia ja tutkin niitä kysymysten pohjalta sain uusia omakohtaisia oivalluksia Raamatusta.
      Uskoani uudisti myös elämässäni kokemani raskaat asiat ja kun jouduin kohtaamaan oman syntisyyteni aivan eri tavalla kuin koskaan ennen. Konkreettisesti itkin syntejäni.
      Ajattelen luterilaisessa kirkossa o n helppo luulla elävänsä Jumalan yhteydessä ja kuitenkin elää kaukana. Jumalasta.
      No luterilainen kirkko on kotini. Kun korona on ohi, tahdon takaisin yhteyden seurakuntaan, mistä olen ollut poissa vuosikymmeniä.

• Anonyymi

"Ajattelen luterilaisessa kirkossa o n helppo luulla elävänsä Jumalan yhteydessä ja kuitenkin elää kaukana. Jumalasta. "

Kuule,tie,totuus,elämä on sinussa itsessä.Se ei ole opetuksissa laissa,Jumalassa.
      Tie,totuus,elämä on sinussa itsessä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      110
      3053
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      1966
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1865
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      394
      1723
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1641
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1467
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      120
      1291
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      13
      1186
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1166
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1049
    Aihe