Hyvät huomenet palstalaisille.
Sadetta on pidellyt.
Tilasin tuossa jokinaika sitten netistä seniorikännykän omaiselleni.
Isojen numeroiden ja helppouden takia. Ja edullisen hinnan
Kuinkas sitten kävikään.
Yhtään suomenkielistä sanaa ei ollut oppaassa.
Olisin tarvinnut tiedon,miten hitossa saan sen takakannen auki.
Open back ei oppaassa ihan sitä selvittänyt.
Pähkäilin aikani, kunnes pinna paloi.
Pistin kynnen kulmaan ja nostin. Menkööt hajalle. Ei mennyt.
Ihme ja kumma kansi aukesikin.
Siinä se juju olikin.
Seuraavaksi laitoin prepaid sim-kortin
Ei tullut mitään.
Ei mitenkään päin luonnistunut.
Tarkistin omassa kännyssä, että sim on ihan ok.
En koskaan saanut ääntäkään tästä senioripuhelimesta.
Pakkasin sen laatikkoon ja
vein kauppaan/postiin ja palautin.
Huh huh.
Omaiseni ei saanut senioripuhelinta, ainakaan sitä mallia.
Paras olisi kait se vanhanaikainen pöytäpuhelin.
Älypuhelin on hänen liian hankala käyttää.
Lähden tästä palvelukotiin.
Vien omaiseni munkkikaffeille.
Päivänjatkoja.
Senioripuhelin
23
389
Vastaukset
- Anonyymi
Käsinveivattava ja Santra sanoo yhdistän.
Ano 08:45
Olin keskusneitokainen 1995. Mutta oli pikkasen nykyaikaisempi keskus.
Kännyköitä ei silti firmassa ollut kuin pomoilla.
Huutelin pojille autoihin LA lähettimellä, tai jollain sellaisella.
Minua sanottiin LAA-tytöksi.
- Anonyymi
Hoitokotihöösättäväni hankki lauantaina Doro-puhelimen, opettelee sen käyttöä ja päivittelee kun on niin paljon vaatimattomampi kuin mihin on tottunut. Oli viimeisen päälle älykännykkä kaikkine herkkuineen. Mutta kun kädet ei pelaa niin ei pelaa - luopumista pala palalta.
Ano 09:12
No sitähän se on luopumista.
Omaiseni ajoi 50 vuotta autoa ja se on ollut hänelle pahin paikka, kun ei voi enää ajaa.
Hänellä ei ollut älypuhelinta, tavallinen simpukka vain.
Mutta sekin tuntuu nyt vaikealta.
Gsm-pöytäpuhelin on kätevä ja helppo käyttää, toimii sim-kortilla ja prepaid liittymällä.
rön
Sitä olen itsekin ajatellut.
Katsotaan mitä sanoo sisareni.
Hän on tämänvuoden omaiseni taloudenhoitaja.
Hän on äärettömän pihi ja miettii tarkkaan onko ihan pakko jotain hankkia.
- Anonyymi
kuukle katso kuuklesta käyttöohje
njnj
Kyllä minä katsoin ja googletin.
Mutta kun kaikki ohjeet olivat älypuhelimien sivuun laitettavat simmit.
Ostamani senioripuhelin oli vanhanaikainen, mutta ikinä en saanut simmiä sopimaan.
Luulen että minulle oli lähetetty viallinen versio.- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
nj
Kyllä minä katsoin ja googletin.
Mutta kun kaikki ohjeet olivat älypuhelimien sivuun laitettavat simmit.
Ostamani senioripuhelin oli vanhanaikainen, mutta ikinä en saanut simmiä sopimaan.
Luulen että minulle oli lähetetty viallinen versio.Asiassa ei ole muuta ongelmaa kuin että olet tyhmyyden huippuyksilö. Valio luokkaa.
Jopa se tupakoiva naapurin mummo olisi pystynyt neuvomaan.
Esimerkiksi Sim korteissa on KOLME eri kokoa! Jotka saa napsaistua kolmeen osaan.
Sitä isointa osaa ei käytetä enää melkein missään, joten sen kuoret pois.
Jäljelle jää keski kokoinen ja pieni. Jompi kumpi niistä käy puhelimeen kuin puhelimeen.
JA et voi tarkistaa omasta puhelimestasi kuinka Sim laitetaan! Seniorikännyköissä se on eri tavalla.
Ääs, antaa olla... Mikään puhelin ei tarvitse ohjeita nykyisin. Huomaa millainen paukapää olet, ettet alistu kysymään neuvoja selkeään asiaan kun oma polla ei säteile.
Siitä puhelimesta tulee muuten lasku sinulle.. Olet mennyt sen avaamaan ja sorkkimaan. Anonyymi kirjoitti:
Asiassa ei ole muuta ongelmaa kuin että olet tyhmyyden huippuyksilö. Valio luokkaa.
Jopa se tupakoiva naapurin mummo olisi pystynyt neuvomaan.
Esimerkiksi Sim korteissa on KOLME eri kokoa! Jotka saa napsaistua kolmeen osaan.
Sitä isointa osaa ei käytetä enää melkein missään, joten sen kuoret pois.
Jäljelle jää keski kokoinen ja pieni. Jompi kumpi niistä käy puhelimeen kuin puhelimeen.
JA et voi tarkistaa omasta puhelimestasi kuinka Sim laitetaan! Seniorikännyköissä se on eri tavalla.
Ääs, antaa olla... Mikään puhelin ei tarvitse ohjeita nykyisin. Huomaa millainen paukapää olet, ettet alistu kysymään neuvoja selkeään asiaan kun oma polla ei säteile.
Siitä puhelimesta tulee muuten lasku sinulle.. Olet mennyt sen avaamaan ja sorkkimaan.Ano 01.04.
Asiantuntija katsoi kännyä.
Sanoi että:
"Täysin lelu. Ei tee mitään.
Kaikkea kehtaavat myydäkin.
Älä vaan maksa centtiäkään"
Palautin saamaani osoitteeseen, enkä tietenkään maksa mitään.
- Anonyymi
Siinä valikoimaa on WhatsApp facebookia ym.
https://mobiili.fi/2019/07/23/whatsappin-saa-nyt-naihin-alykkaisiin-peruspuhelimiin/Ano 09:36
Ei tarvita whatsia eikä facea.
Ainoa mitä tarvitaan on se, että hän näkee vastata siihen puhelimeen.
Eli iso luuri pöydällä.
Ei hän itse soita mihinkään.
Halvaantuessaan hän menetti alussa puhekykynsä.
Eikä se ole koskaan palautunut entiselleen.
Kun soitan hänelle, tunnen hänet jo niin hyvin, että voin arvata puolet puheesta.
Eli asiat tulee selviksi.
- Anonyymi
Pöytä-gsn
En tiedä, kaitpa pyöritettävälläkin numeroinnilla löytyy, mutta ainakin näppiksiä tarjolla. Net muuten suosittuja joissain pikkufirmoissa, joissa ihmiset ei halua sotkea työntekoa ja myyntityötä liikaa keskenään. Siis firmalla on sama vanha numero ja heeboilla kännykät siviiliä varten.
Noin muuten, tarvit nörtin, joka osaa laittaa simin kapulaan jne. Jollekin vanhukselle voi sopia ihan hyvin iso tapletti oikein hyvin, sopevalla käyttiksellä. Mutta sellanen perinteinen pöytäpuhelin järkevin dementikolle, oletan. Siinä kuitenkin ois aivovoimistelun tapaista, kun näpyttelis taplettia ja toimis hyvin kehnokätisille.
=DW=
=DW=- Anonyymi
Pöytäpuhelin, ymmärtäisin, on kytketty paikalleen. Puhelin pitää kulkea mukana, asukkaat ovat pitkiä aikoja salissa. Dementikolle ei voi ostaa mitään uutta puhelinta. Hän ei enää opi mitään uutta, ei helppoakaan. Se puhelin mitä on viimeksi käyttänyt, jää viimeiseksi.
Anonyymi kirjoitti:
Pöytäpuhelin, ymmärtäisin, on kytketty paikalleen. Puhelin pitää kulkea mukana, asukkaat ovat pitkiä aikoja salissa. Dementikolle ei voi ostaa mitään uutta puhelinta. Hän ei enää opi mitään uutta, ei helppoakaan. Se puhelin mitä on viimeksi käyttänyt, jää viimeiseksi.
Ano 00:42
GSM langaton, Sim-kortilla.
Mihin ihmeeseen se on kytketty?
Omaiseni on salissa vain lounaalla.
Muuten hän on huoneessaan.
Tiedämme ruoka ja kahviajat.
Emme soita silloin.
Eikö keskiviikkoisin kun hänellä on spa-päivä.
On tietysti sairauksia,että puhelinta ei voi enää käyttää.
Omaiseni pystyy vastaamaan puhelimeen kun vain näkee sen kuvion,mihin painaa ja vastaa.
Ovat niin pieniä huononäköiselle.- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Ano 00:42
GSM langaton, Sim-kortilla.
Mihin ihmeeseen se on kytketty?
Omaiseni on salissa vain lounaalla.
Muuten hän on huoneessaan.
Tiedämme ruoka ja kahviajat.
Emme soita silloin.
Eikö keskiviikkoisin kun hänellä on spa-päivä.
On tietysti sairauksia,että puhelinta ei voi enää käyttää.
Omaiseni pystyy vastaamaan puhelimeen kun vain näkee sen kuvion,mihin painaa ja vastaa.
Ovat niin pieniä huononäköiselle.En minä ymmärrä tekniikkaa, mutta kun DW puhui "Pöytä-gsn" , luulin tarkoittavan pöytäpuhelinta, sellaista joka on töpseliin kytketty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En minä ymmärrä tekniikkaa, mutta kun DW puhui "Pöytä-gsn" , luulin tarkoittavan pöytäpuhelinta, sellaista joka on töpseliin kytketty.
Pöytä GSM on juurikin pöydällä pidettävä puhelin jossa on luuri niinkuin ennenvanhaan tavallisissa lankapuhelimissa. Tuo sanonta pöytä GSM tulee siitä että se toimii matkapuhelinverkossa kuten kännykätkin., mutta on lähes samanlainen kuin jotkut vanhat näppäinpuhelimet.
Aikoinaan ostettiin äidille sellainen kun tavallisen lankapuhelimen puheluhinnat oli paljon kalliimmat kuin matkapuhelujen hinnat.
Nykyään äitini jo aikalailla muistisairas mutta osaa kuitenkin vastata vielä siihen puhelimeen.
En ole tutkinut onko nuokin puhelimet jo kehittyneet akkujen suhteen, mutta meidän hommaamassa puhelimessa akku riittää n. 2 tuntia jos pitempi sähkökatko yllättää. Anonyymi kirjoitti:
Pöytä GSM on juurikin pöydällä pidettävä puhelin jossa on luuri niinkuin ennenvanhaan tavallisissa lankapuhelimissa. Tuo sanonta pöytä GSM tulee siitä että se toimii matkapuhelinverkossa kuten kännykätkin., mutta on lähes samanlainen kuin jotkut vanhat näppäinpuhelimet.
Aikoinaan ostettiin äidille sellainen kun tavallisen lankapuhelimen puheluhinnat oli paljon kalliimmat kuin matkapuhelujen hinnat.
Nykyään äitini jo aikalailla muistisairas mutta osaa kuitenkin vastata vielä siihen puhelimeen.
En ole tutkinut onko nuokin puhelimet jo kehittyneet akkujen suhteen, mutta meidän hommaamassa puhelimessa akku riittää n. 2 tuntia jos pitempi sähkökatko yllättää.Ano 10:18
Kaipa sen voi ladata?- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Ano 10:18
Kaipa sen voi ladata?Toki voi ladata mutta parempi pitää kytkettynä verkkovirtaan koko ajan kuten myyjäkin kehoitti silloin kun puhelin hommattiin. Tuo akun kapasiteetti tuli silloin kyseeksi kun selvitettiin voiko puhelimen ottaa esim mökille mukaan ja siinä yhteydessä selvisi että akku kestää sen n. 2 tuntia.
- Anonyymi
simmejä on monenlaisia ja niihin saa adabterin on nano, micro ja mini
njHuomenta
Kerronpa vain että nyt on langaton pöytäpuhelin omaiseni yöpöydällä palvelukodissa.
Sain sen postitse, kun tilasin netistä.
Pikkasen heikotti kun näin puhelinraadon. 6 liikkuvaa osaa erillään plus sim-kortti.
Miten hemmetissä selviän kasauksesta.
Selvisin, latasin ja rimpautin puhelun.
Toimi
Jes Jes hyvä minä.
Kun annoin sen omaiselleni hän ihmetteli että kännyssä on luuri
Nyt on vastaaminen helpompaa.
Ja kuuluvuus on hyvä.
Eikun hoitokoiraa ulos hakemaan. On kaupunkituliaisia hurmurille.
Päivänjatkoja- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Huomenta
Kerronpa vain että nyt on langaton pöytäpuhelin omaiseni yöpöydällä palvelukodissa.
Sain sen postitse, kun tilasin netistä.
Pikkasen heikotti kun näin puhelinraadon. 6 liikkuvaa osaa erillään plus sim-kortti.
Miten hemmetissä selviän kasauksesta.
Selvisin, latasin ja rimpautin puhelun.
Toimi
Jes Jes hyvä minä.
Kun annoin sen omaiselleni hän ihmetteli että kännyssä on luuri
Nyt on vastaaminen helpompaa.
Ja kuuluvuus on hyvä.
Eikun hoitokoiraa ulos hakemaan. On kaupunkituliaisia hurmurille.
PäivänjatkojaTuleeko siihen tekstiviestejä ollenkaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271528Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391389Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121335Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391291Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12978
- 7921
- 20919
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7861- 71796