Eli, jos vaihtaa kaikki jarrulevyt sekä palat samalla kertaa uusiksi (Korjaamolla) kuuluuko asiaan jarrujen todella kova vingunta joka jarrutuksella? Kuulin tuttavalta, ettei jarrut saisi huutaa lainkaan jos levytkin vaihdettu palojen kera (kun jos pelkät palat vaihtais niin kirskunta OK hetken). Korjaamolla väittivät että kuuluu asiaan...olen ajanut jo n.1000 km, eikä kirskunta ja ulina jarruttaessa ole hävinnyt, on päinvastoin koventunut. Kävin jo kerran asiasta reklamoimassa, mutta naisena sain vastauksen "kuuluu asiaan"!!!!
Eli kertokaa te kokeneet autoihmiset kusetetaanko mua;))
Remppa makso kuiteski 500 €ur.joten toivoisin sillä rahalla saavan hiljaisen jarrutuksen:)
Kertokaa jarruista...
15
1035
Vastaukset
- ajomies
Voisin neuvoa, mutta kannatit hidastetöyssyjä.. Eli niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
- JJH
Voisitko kertoa miten hidastetöyssyt liittyvät tähän jarruasiaan ?
- Kirsikka
En ymmärrä viestisi tarkoitusta...
- Kirsikka
JJH kirjoitti:
Voisitko kertoa miten hidastetöyssyt liittyvät tähän jarruasiaan ?
Sitä minäkin ihmettelen...:)
- JJH
Jarrujen vinkuna ei ole varsinainen vika vaan ainoastaan harmittavan kuuloinen haitta.
Itse jarruttamiseen tai liikenneturvallisuuteen sillä ei ole mitään tekemistä
Totta on, että kuulostaa oudolta tuo vinkuminen uusilla laikoilla ja paloilla.
Vinkunahan syntyy värähtelystä.
Jarrupalojen ja mäntien väliin laitettavat värähtelynestokumilevyt auttavat.
Ei ole varmaa, kuuluuko vinkuna kaikista jarruista, voi olla, että vain jompi kumpi akseleista omaa jarrut jotka vinkuvat. Samanlaisiahan eivät etu- ja taka-akselin jarrusatulat ole.
Ehdottaisin niitä värähtelynestokumeja ratkaisuksi.
Voisivat laittaa ne paikoilleen siellä korjaamolla. Ei ole suuri työ.- Kirsikka
Kiitos asiallisesta vastauksesta!
kannattaa tinkiä niiden värinäkumien laitto korjaamolla samaan hintaan ,jos alkuperäisissä on se jo valmiina ja ovat laittaneet tarvikeosia ,vinkuminen voi johtua siitäkin ,että palat on eri kovuiset kuin edelliset ja levyissäkin on eroja.
kuulu nykyjarrujen vinkua! Eikä vanhojenkaan!
Mikä auto, mikä korjaamo?
Hinta oli kyllä HIRMUINEN. 500 €urolla pitäisi saada paljon muutakin uusiksi kuin jarrulevyt ja -palat töineen, vaikka työlästäkin olisi.
Mars korjaamoon reklamoimaan ja ellei auta, niin kuluttajansuojaan yhteyttä!- t.bone
Ei todellakaan, ainakaan 1000km jälkeen. Kun edelliseen autooni vaihdoin niin ei kyllä yhtään ylimääräistä ääntä kuulunut vaihdon jälkeen.
500e?
Esim.
levyt 4kpl ~200e
palat 4:n kulmaan ~120e
työ 180e
ihan normi hinta neljän jarrulevyn ja kaikkien jarrupalojen vaihdosta.
Mikä auto kyseessä?jarrulevyt eteen á 14,13 E, jarrupalasarja 20 E, jarrukenkäsarja taakse 14,13 E (2 pyörään).
Autollani on ajettu vasta 280000 km joten takana vielä alkuperäiset jarrukengät. Työn olen tehnyt aina itse.
Kyllä minusta hinta 500 € on edelleen kohtuuttoman kallis. Asennusrasvojen jääminen jarrulevyyn voisi kyllä aiheuttaa kiljumista; en tiedä kun ei ole kokemusta. Jos korjaamo on mokannut näin pahasti, ei se ole mikään korjaamo vaan murskaamo. Työn tekee reilusti alle tunnissa, ellei tule muita, suurempia remontteja samassa yhteydessä.
Ja mikäkö oli minun autoni? Vanha Pösö 205. Käyttöautossa ylläpitokustannuksetkin ovat eri kuin näyttöautossa.
Jos on pakko näyttää, saa siitä myös maksaa - mitäs näyttämistä se muuten olisi?- t.bone
sitroen kirjoitti:
jarrulevyt eteen á 14,13 E, jarrupalasarja 20 E, jarrukenkäsarja taakse 14,13 E (2 pyörään).
Autollani on ajettu vasta 280000 km joten takana vielä alkuperäiset jarrukengät. Työn olen tehnyt aina itse.
Kyllä minusta hinta 500 € on edelleen kohtuuttoman kallis. Asennusrasvojen jääminen jarrulevyyn voisi kyllä aiheuttaa kiljumista; en tiedä kun ei ole kokemusta. Jos korjaamo on mokannut näin pahasti, ei se ole mikään korjaamo vaan murskaamo. Työn tekee reilusti alle tunnissa, ellei tule muita, suurempia remontteja samassa yhteydessä.
Ja mikäkö oli minun autoni? Vanha Pösö 205. Käyttöautossa ylläpitokustannuksetkin ovat eri kuin näyttöautossa.
Jos on pakko näyttää, saa siitä myös maksaa - mitäs näyttämistä se muuten olisi?Edelliseen autooni kun tein jarruremontin itse koko kierroksen.
Etulevyt oli 50e /kpl, jarrupalat 35e/puoli = 170e
Takalevyt 40e/kpl, jarrupalat 30e/puoli = 140e
=310e
Ja tämä oli hinta korjaamon sisäänostohinnoilla (saan osani sillä tavalla tilattua)
Mutta joo, auto ei ollut mikään corolla tai astra vaan eräs takavetoinen japaninlaiva (5 metriä ja hulppeat sisätilat).
Käsijarrukengät laitoin muuten samalla taakse - 107e! - ne piti tosin ostaa normihintaan merkkiliikkeestä kun ei muualta saanut
- korjaajalta
jäänyt uusien levyjen jarrupinnan pesu tekemättä?, varastorasva palanut jarrupaloihin ja "kiillottanut" palojen pinnat, yhdelle kaverille kävi näin kun itse vaihtoi, vinkui muuten helvetillisesti.
- t.bone
selitykseltä. Tuo on muuten ehdottoman tärkeää, heikentää älyttömästi myös jarrutustehoja!
- Kirsikka
Kiitos asiallisista viesteistä!
Autoni on vanha 85-vm bensa mersu.
Korjaamo ei ole suostunut tekemään asialle mitään lukuisista yhteyden otoistani huolimatta ja nyt jouduin ottamaan yhteyttä autoalan tavarantarkastajaan. Kunhan hän katsoo jarrut ja tekee lausunnon, vaadin kuluttaja-asiamiehen kautta "kaupan"purkua.
Olen kurkuani myöten täynnä ulisevia jarruja...
Korjaamo on muuten Kuopiossa, AD-Varaosamaailman yhteydessä toimiva AD-korjaamo!!!
En suositele asioimaan kyseisen "autokorjaamon"kanssa, nimitäin ET voi luottaa että hommat hoituu...raha kyllä kelpaa!
Jos joku tietää suositella minulle Kuopiosta LUOTETTAVAA ja asiansa osaavaa autokorjaamoa, otan vinkit kiitollisena vastaan!
Hyvää kesän odotusta kaikille!- olisi
Liipasintiellä, muistaakseni nro 4:ssa autokorjaamo joka vaihtoi tuttavan Ventoon jarrupalat, hyvää työtä tekivät, korjaamon nimeä en muista, mutta sieltä löytyy jos on "hengissä".
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa612260En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos321724- 101534
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3751529Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141484Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681357- 121108
- 1061091
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91054- 20979