Evlut kirkko puuttuu Suomessa taas politiikkaan vaikka sen ei pitäisi

Anonyymi

10

68

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Missä tuossa artikkelissa puututtiin Suomen politiikkaan?

• Anonyymi

Aloittaja ehkä mieltää asian siten, että jos joitakin asioita arvotetaan kahden eri nimikkeen alla toimittaessa, niin yhden alla puututaan toisen asioihin. (Esim. jos minä ja naapurin rouva erikseen puhumme keväällä hangen alta paljastuvista paskaläjistä, niin meidän perheessä puututaan naapurin asioihin.)

• Anonyymi

"on vaarallista jakaa ihmiset hyviin ja pahoihin vaikka politiikan ja ihmisten elämä pitäisi olla asioita jotka eivät kirkolle millään muotoa kuulu"

Vai niin opettaa.

• Anonyymi

Eikö kirkko ole ollut valtio valtiossa siitä asti kun se pystytettiin ensin fyysisillä pakkokeinoilla ja sitten henkisillä pakkokeinoilla.

ellet kuulu joukkoon et ol ekeisarin ystävä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö kirkko ole ollut valtio valtiossa siitä asti kun se pystytettiin ensin fyysisillä pakkokeinoilla ja sitten henkisillä pakkokeinoilla.

ellet kuulu joukkoon et ol ekeisarin ystävä.

Taasko tuo vanhus mollaa täällä kirkkoa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taasko tuo vanhus mollaa täällä kirkkoa

Miksi sinä mollaat vanhusta?

Eikös Raamattu kehoita kumartamaan harmaapään edessä häh!

mikä "vanhuksen" sanomassa ei ollut totta, kerro se nyt kuitenkin?

• Anonyymi

Mitä politiikkaa??? Pahuutta ei voi tietenkään ulkoistaa, sillä jokaisessa ihmisessä on taipumus sekä hyvään että pahaan. Sen vuoksi hyvänkin puolesta taistellessa on oltava varuillaan, ettei lipsahda itse pahuuden puolelle. Se voi tapahtua huomaamatta, kun ryhtyy vihaamaan pahaa. Mutta kyllä pahaa vastaan on taisteltava. Sillä on pahuutta, jonka tiedetään olevan yhteiskunnalle tuhoisaa. On toki inhimillisesti vaikeaa erottaa vaaralliset ideologiat ihmisistä, jotka niitä saarnaavat.

• Anonyymi

Fentanyyli floyd sen osoitti kuoli monia ihmisiä, valheilla on vakavat seuraukset.

• Nisula kirjoitti hyvin:

"Entinen Neuvostoliitto oli kurjuuden pesä, koska siellä ajateltiin, että pahuus on kaikkialla muualla paitsi meissä. Kun pahuutta kuitenkin oli, siitä tehtiin aina jonkin tietyn ryhmän olemuksellinen ominaisuus. Niinpä pahuudesta päästiin eroon sillä, että pahat ihmiset tapettiin. Pahuuden ulkoistaminen on epäkristillistä, Nisula sanoo."

• Tuossa kun vaihtaa NL:n tilalle Juudean niin teksti on täsmälleen VT:stä.

2 Kun Herra, teidän Jumalanne, on antanut nämä kansat teidän käsiinne ja te olette ne lyöneet, julistakaa ne Herralle kuuluvaksi uhriksi ja tuhotkaa ne. Älkää liittoutuko niiden kanssa älkääkä osoittako niille armoa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      73
      2480
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1799
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1654
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      372
      1587
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      18
      1552
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1407
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      111
      1187
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1128
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1105
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1019
    Aihe