Varhaiskasvatuslain mukaan jokaisessa päiväkotiryhmässä tulee olla yksi varhaiskasvatuksen opettaja. Käytännössä se tarkoittaa sitä, että jokaisessa ryhmässä maksetaan yhdelle työntekijälle varhaiskasvatuksen opettajan palkkaa, Oli siihen pätevyys tai ei. Näin noudatetaan lakia. Valeopettajilla. Rehellisyyttä peliin! Ei vedätystä kiitos! Jos ei ole opettajia, niin ei. Ja open palkka vain niille, joille se kuuluu. Koska opetushallitus näyttää nyt itse, että ei ole väliä, ketä siellä töissä on. Eivät itse arvosta yliopistokoulutusta kun tasavertaistavat varhaiskasvatuksen työntekijät. Hoitaja tai ohjaaja ei ole ammatillinen pedagogi. Turha sanoa, että samasta työstä sama palkka. Koska ei hoitaja tee open hommia niinkuin niitä kuuluisi. Koska häntä ei ole koulutettu siihen! Monesti puuttuu jopa perus kasvatus taidot. Saati sitten opetus.
epärehellinen varhaiskasvatus
2
879
Vastaukset
- Anonyymi
Jos se hoitaja ei tekisi opettajan sijaisuutta, jouduttaisiin se ryhmä sulkemaan. Se tarkoittaisi esim Helsingissä että yksi ryhmä / päiväkoti olisi auki.
- Anonyymi
Monesti puuttuu myös peruskasvatustaidot ihan itse pedagogiselta opettajaltakin, valitettavasti. Ei se yliopiston käyminen takaa aina sitä että sieltä osaava, työstään kiinnostunut ammattilainen kuoriutuisi. Valitettavasti olen työskennellyt liian monen open parina jotka eivät ole mielestäni ammatillisesti olleet tarpeeksi päteviä. Onneksi lahjakkaita ja motivoituneitakin tekijöitä alalle mahtuu!!
Ajoittain opettajatkin tekevät ihan selkeitä virheitä jotka taistelee nykyistä varhaiskasvatussuunnitelmaa vastaan. Eikä yleensä ole työparina mahdollisuutta puuttua, koska joillakin ammattiylpeys ei riitä riitä rakentavan palautteen vastaanottamiseen, saatika itsensä kehittämiseen jos "alempi" henkilö asiaa tuo esille.. Terveisin: lasten ohjaaja, joka on kiinnostunut kasvatusalasta, sekä kouluttaa ja kehittää itseään koko ajan työnohella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395120Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5131679Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771090Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53921- 59860
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50793Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738