Naisjärjestöt vaativat mainonnan tiukempaa säätelyä
Naisjärjestöt vaativat Suomeen erityistä lakia, joka säätelisi sukupuolten tasa-arvoa loukkaavaa mainontaa.
Järjestöjen yhteistyöelin Naisjärjestöt yhteistyössä (Nytkis) vaatii Suomeen samankaltaista lakia kuin Norjassa. Siellä markkinointikontrollilaki kieltää sukupuolten tasa-arvoa loukkaavan tai ihmiskehoa halventavasti esittävän mainonnan.
Suomen nykyinen lainsäädäntö ei ota kantaa mainontaan, joka on ristiriidassa sukupuolten tasa-arvon kanssa. Mainontaa säätelee Mainonnan eettinen neuvosto, jolla ei ole valtuuksia kieltää mainoksia.
Nytkis perustelee vaatimustaan sillä, että mainostajien itsesäätely ei näyttäisi tehoavan seksistiseen mainontaan.
Loppu naisen esineellistämiselle!
Super Tiina
2
269
Vastaukset
- ...
No voi jeesus...
Näin miespuolisena, seniorikansalaisena näen ongelmanne aivan teidän roolisekoilun aiheuttamana
Haluaisitte olla samanaikaisesti sekä subjekti että objekti. Päättäkää jo ihmeessä!
vom
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391659En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271578Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly131373Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3411329Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681265- 121028
- 7991
- 20939
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7921- 71836