Vaikea auton valinta edessä

Pientä autoa

Rahaa käytettävissä max.13t€ autoon. Siihen samaan hintaan saa vielä tinkastua toiset renkaat ja metallivärin. Mutta itse asiaan, malleja ei ole monta tuohon hintaan. Tärkeimpänä pointtina on toimivuus, pieni kulutus, ajettavuus..Auton pitää olla uusi takuulla. Ja mielellään 3-ovinen. Tässä muutama malli:

Chevrolet Matiz 1.0 Star 12.550€
Chevrolet Kalos 1.2 SE 12.490€

Fiat Panda 60 1.2 12.990€
Fiat Punto Torino 60 12.000e

Hyundai Getz 1.1 GL AC 12.400€

Kia Picanto 1.0 LX 11.450€

Renault Twingo 1.2 10.990e

Seat Arosa 1.4 9.970e

Suzuki Alto ja Lada Samaran voi unohtaa kättelyssä. Tuossa núo mallit mitkä ostettavissa.
Auton saa maksettua 1vuodessa pois. 3000€ max lainaa. Jälleenmyyntiarvoa mietin myös, parhaiten ehkä pitää Renault ja Fiat. Tekniikka on kaikissa vanhaa. Harmi kun ei ole tehty testiä, missä kyseisen hintaluokan autot ovat. Kulutuserot ovat suuria. Jos joku on kyseiset pelit koeajanut, voi kertoa mihin on päätynyt. Joudun noista alottamaan koeajolenkin.

Tuossa 2001 ja 2002 mallit esimerkki.
Esim. Renault Clio 1.4 8V 120km/h 8.5l/100km
Renault Clio 1.2 16V 120km/h 5.9l/100km

13

1288

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • j00-0
    • skoda

Ja mitä muita vielä puuttuu? Citikka...

Fiatti ei ole haluttu kun sitä alat myymään ja twingo kaikkein vähiten! Tuntemattomia merkkejä vierastetaan Matiz Kalos Getz kia Picanto!

Tässä lisää vaihtoehtoja:
      Toyota Yaris 14 200
      Micra 13990 (ulkonäko on kyllä aika out)
      Mazda2 olipa kallis :o

Kai ne tuossa alkaa sitten olla. YAris nyt on ollut ainakin laadusta tunnustettu auto, tiedä sitten onko noita muita parempi, kokemusta siitä autosta on ja heikkoa siinä ei ollut mikään osa alue. Ohjaustehostin kannattaa olla pikkuautossakin jos se ei ole vakiovarusteena niin kannattaa ottaa! Fiateissa on ainakin ollut huonosti toimivat vaihteet muihin verrattuna.

• kirjoitti: " Ohjaustehostin kannattaa olla pikkuautossakin jos se ei ole vakiovarusteena niin kannattaa ottaa!"
        Miksi ihmeessä?
        Onko nykyisten pikkuautojen ohjausgeometriat niin pahasti epäonnistuneita, että ohjaustehostin tarvitaan?
        Kerro, mistä moiset kokemukset? Skodastako?
        En ole itse ajanut nykyaikaisella pikkuautolla, joten en tosiaankaan tiedä. Oman 16 v vanhan pikkuautoni rattia kääntelen parkkeeratessanikin yhdellä sormella, vaikka siinä ei ole ohjaustehostinta.

• sov
        sitroen kirjoitti:

kirjoitti: " Ohjaustehostin kannattaa olla pikkuautossakin jos se ei ole vakiovarusteena niin kannattaa ottaa!"
        Miksi ihmeessä?
        Onko nykyisten pikkuautojen ohjausgeometriat niin pahasti epäonnistuneita, että ohjaustehostin tarvitaan?
        Kerro, mistä moiset kokemukset? Skodastako?
        En ole itse ajanut nykyaikaisella pikkuautolla, joten en tosiaankaan tiedä. Oman 16 v vanhan pikkuautoni rattia kääntelen parkkeeratessanikin yhdellä sormella, vaikka siinä ei ole ohjaustehostinta.

En tiedä johtuuko ohjausgeometriasta vai pikkuautojen yleisestä painonnoususta, mutta ainakin esim. -96 Polossa ohjaus on todella raskas ilman tehostinta, vertailukohtana esim. Volvo 240 ilman tehostinta ei ole yhtään raskaampi.

Toinen selkeä etu tehostimesta ainakin Polon tapauksessa on se, että se tekee ohjauksesta selvästi nopeamman, tehostettu kääntyy kadunkulmissa yhdellä käännöllä, tehostamattomalla pitää aina vaihtaa käsiotetta.

• ford-zetec

Opel Corsa näyttäis olevan vähäruokainen 5.3 yhdistetty mutta hinta 13990€

Saman verran maksavat kaikki muutkin "oikeat" pikkuautot. Eikös kannattaisi katsoa parivuotta vanhaa käytettyä? Säästäisit rahaa ja saisit oikean auton.

• kokenut

Osta Tojo Yaris.On taatusti kestävin ,vikavapaa auto kohtuullisilla ajo ominaisuuksilla,hyvä jälleenmyyntiarvo myös.Luotettavuus tilastoissa aina ollu kärkitiloilla.
      Fiiat kohtalaisen hyvä ostos joskin pikkuvikoja tuppaa,muuten tilava kori,vaimolla sellainen.
      Renault,Seat= korjaamo vakiotavaraa,eikä pakkasiin tehtyjä,välimerelle.
      Elikkä Tojo, taatusti huolettomin käyttöauto.
      Korealaisista ei kokemusta ,kuulut kyllä että kovia syömään polttoainetta.Eurooppalaisissa 2vuoden takuu muissa 3vuotta.

• Aatoilija

Kiassa viiden vuoden takuu, kuuleman mukaan varsin kattava.

Hyundaissa myös viiden vuoden takuu, kuuleman mukaan varsin reikäinen.

• Paavo

osta oikea auto vaikka Renault. Puheet korjaamokäynneistä ovat täyttä puppua.

• monsieeri
        Paavo kirjoitti:

osta oikea auto vaikka Renault. Puheet korjaamokäynneistä ovat täyttä puppua.

Viimeksi eilen luin että Clio markkinoiden suuri vikaisin auto,niinkuin ranskalaiset yleensäkkin.

• tämä

• Julle

Valinta vuoden autoksi ei ole mikään turha kriteeri.

• realisti

Clion ajettavuuta on aina kehuttu.
      Itse ajoin sellaisella ulkomaanmatkalla vuokrattuani sen paikan päältä.
      Todella upea ajettava vuoristoteillä ja kaupungin ruuhkissa.
      Suuntavakaa ja samalla äärimmäisen ohjautuva ja herkkä ajettava. Upea yhdistelmä.
      Kyllä ranskikset osaavat nämä perusasiat!
      Eikä syönyt paljoa (1,2 kone)

• autoengineeri

Valitsisin sinuna joko hyundai getzin tai fiat pandan jos uusi on välttämättä saatava tuossa hintaluokassa ja noista vaihtoehdoista.

Pandasta minulla ei ole koeajokokemusta mutta sanoisin että getz päihittää ainakin nämä kaikki muut listaamasi vaihtoehdot! Se on tilava ja ajo-ominaisuudet ovat hyvät. Ruostesuojauskin on aika hyvä. Tosin molemmat, sekä getz 1.1 että panda ovat hyvin verkkaisia etenijöitä, soveltuuko ajotottumuksiisi?

Punto menettelee, mutta itse en ostaisi. Kannattaa käydä ainakin tarjous pyytämässä...

Voit jo poistaa listastasi kaikki muut:

1. Seat arosan, ei saa enää mistään...

2. Renault twingo, ei edes ohjaustehostinta eikä ilmastointia vakiona, kuka nyt sellaista ostaisi...

3. "Chevyt" eli matizin ja kaloksen, jälleenmyyntiarvo huono, ruostesuojaus huono.

4. Kia picanto, hinnoiteltu liian kalliiksi, ohjaustehostin maksaa lisähintaa samoin kuin ilmastointi eli saa jo getzin samaan hintaan. Muuten ei autossa hirveästi moittimista.

Jälkikaneettina sanoisin että tuo arosa olisi ollut aivan uskomattoman hyvä ja kannattava ostos tuohon hintaan jos sitä enää olisi saatavilla! :(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      73
      2480
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1799
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1654
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      372
      1587
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      18
      1552
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1407
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      111
      1187
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1128
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1105
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1019
    Aihe