Punainen vaate miehelle

Mobilisti

... on nainen ratissa. Ainakin monelle keski-ikäiselle kyrmyniskalle. Vieläkin, vaikka eletään jo uutta vuosituhatta. Hoh hoijaa.

Mulla ei ole edes kauppakassia (vain 110 heppaa ja ne riittää mulle) mutta monen äijän egolle näyttää ottavan se että muija menee motarilla ohi.

Rakkain terveisin,
punainen vaate

12

969

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koitan arvata

Käytätkö sinä naista ? Vai palvotko vain? Onko sinusta KUNINGASUJUTTAJAKSI? Yritäppä oivaltaa "kumppanisi" aatokset ! Ressu? Vuosituhannen älykkään hohhoijjaa oot oppiny!!!!

Tästä ei "vanukas" parane!!!

• KÖRMYNISKA

Taijat olla niitä kiintiö akkoja ,kun ei muuten pärjätä,niin varataan kiintiö.Mikä huonontaa laatua oli sitten kyse mistä tahansa.
      Tyhjänpäiväinen räpätys näiltä kyllä onnistuu,ei muu.

• Näkeekö/katseleeko mielestäsi toiset ihmiset, ajaako edellä menevää autoa mies vai nainen?
      Minulla on ajokortti ollut vasta 43 vuotta eikä ole koskaan tullut mieleenkään edes yrittää arvailla, ajaako edelläni mies vai nainen. Miten sen näkee, kun on nuo niskatuet ja muut?

• Aatoilija

... ne keskisormetkin ja naaman punoitukset yms jutut joista aina valitetaan tai huvitutaan. Niin että joilla kuilla lienee aikaa kaiken muun lomassa tiirailla kanssa-autoilijoitaan. Minä kyllä käytän kaiken sen huomiokyvyn mielummin liikenteen tarkkailemiseen...

• minä

ole katsellut toisten ajamisia, oliko ohitettava nainen tai mies. Joskus on noita häiriköitä miehissä ja myöskin nykyisin aivan vanhemmissa naisissakin, jotka eivät laskisi ohi, vaan kiihdyttävät rinnalle päästyä tosi kovaa. En tiedä, onko se joku psykologinen juttu, että kun toinen pääsee rinnalle, niin silloin kaasujalka painaa vauhtia lisää siihenkin, jota ohitetaan.

Kokemattoman naisen ja myöskin miehen tuntee siitä, ettei se jaksa keskittyä liikenteeseen koko ajan. Vauhti tipahtaa hetkittäin hyvinkin alas ja taas kohta mennään liiankin lujaa. Olen aivan varma, että tuolla maanteillä ei ole sukupuolella merkitystä, vaan miten siellä ajat, sillä on ainoastaan merkitystä.

Itsekin olen neljättäkymmentä vuotta ajokortin omistanut ja ajanut yli 700 tkm. ja tälla kokemuksella voin sanoa, että äkkinäisen autoilijan kyllä ihmeen äkkiä huomaa tuolta liikenteestä ajotyylinsä vuoksi. Naisilla on tuo tyyppivaiva, etteivät jaksa keskittyä liikenteeseen niin tosissaan kuin miehet. Vieruskaverin kanssa kun keskustellaan, niin liikenteen seuraaminen unohtuu. Ja sitten kun takana tuleva päättää mennä ohi, niin varmaankin se naisia harmittaa, että taas miehet ajavat naisista ohi. Mutta yleensä syynä on ollut, että nopeus tipahti keskustelun yms. aikana melko alas esim. jäi vauhti ottamatta tulevaan ylämäkeen.

• G S

Se nyt vaan on niin, että missä naisia on ratissa niin liikenne jumittaa eikä suju. Asia on valitettavasti näin, sanotpa sinä mitä tahansa. Esimerkiksi seuraavista tapauksista on havaintojeni mukaan 99,5% varmuudella ratissa nainen: Moottoritien rampilta ei osata kiihdyttää muun liikenteen joukkoon (olen nähnyt että joku jopa pysähtyy rampin loppupäähän), ihmeelliset, yhtäkkiset kaistanvaihdot, liikennevaloista ei osata lähteä kun ne vaihtuvat vihreäksi, vaan nysvätään niiden vaihteiden kanssa jnejne

Erityisesti naiset ovat kunnostautuneet, siinä että kun (keski-ikäinen) mies yrittää vaihtaa kaistaa ja vaikka sopiva välikin olisi, niin sehän ei onnistukaan, koska arvoisa naiskuljettaja kiihdyttää samantein kun huomaa aikeet. Naamalta voi jo melkein lukea "helvetin sovinisti, mua et kiilaa...". Näissä tapauksissa voidaan jo puhua suunnilleen täydestä 100%:sta.
      Eli se siitä punaisesta vaatteesta ja miten päin se on ja kenelle....

• sinivilkku

yleistä:)

Osaan aivan varmasti liittyä moottoritien liikenteeseen sujuvasti.
        Minulle on aivan sama, minkä ikäinen, näköinen tai kumpaa sukupuolta toisen auton kuski on, eikä ole mitään tarvetta estää kenenkään kaistanvaihtoja.

En tosin ole huomannut, että minuakaan olisi kohdeltu huonosti liikenteessä sen vuoksi, että olen nainen. Niin, ja olen ihan naisellinenkin, ei mua vielä koskaan ole mieheksi luultu;)

Oikeastaan ainoat huomautukset olen saanut parkkipaikoilla kun tapanani on pysäköidä auto perät edellä aina kun mahdollista ja autoni ei ole aivan pieni. Mutta nekin huomautukset ovat tulleet hymyssäsuin ja olleet ihan myönteistä kuultavaa:)

• G S
        sinivilkku kirjoitti:

yleistä:)

Osaan aivan varmasti liittyä moottoritien liikenteeseen sujuvasti.
        Minulle on aivan sama, minkä ikäinen, näköinen tai kumpaa sukupuolta toisen auton kuski on, eikä ole mitään tarvetta estää kenenkään kaistanvaihtoja.

En tosin ole huomannut, että minuakaan olisi kohdeltu huonosti liikenteessä sen vuoksi, että olen nainen. Niin, ja olen ihan naisellinenkin, ei mua vielä koskaan ole mieheksi luultu;)

Oikeastaan ainoat huomautukset olen saanut parkkipaikoilla kun tapanani on pysäköidä auto perät edellä aina kun mahdollista ja autoni ei ole aivan pieni. Mutta nekin huomautukset ovat tulleet hymyssäsuin ja olleet ihan myönteistä kuultavaa:)

niin no...enhän minä yleistä. Olihan siellä vielä se 0,5% vielä pelivaraa, johon ryhmään sinä ilmeisesti sitten kuulut :-)

• sinivilkku
        G S kirjoitti:

niin no...enhän minä yleistä. Olihan siellä vielä se 0,5% vielä pelivaraa, johon ryhmään sinä ilmeisesti sitten kuulut :-)

ihan aikuisten oikeasti sitä mieltä, ettei pidä lokeroida autoilijoita nais- ja miesautoilijoihin. Molemmissa ryhmissä on reippaasti- ja ylivarovaisesti ajavia ja vielä kaikkea siltä väliltä.

Kyllä se on monen asian summa, millainen autoilija on.

Onhan niitä naisia, jotka saavat/on pakko ajaa vain suurimpina juhlapyhinä kun mies on tillin tallin. Ei kai silloin voi olettaakaan, että ajotaito voisi kehittyä.
        Vastaavasti on miehiä, jotka ovat aivan liian ylivarovaisia ja siksi jopa vaaraksi liikenteessä.

Paras mitä olen kuullut erään papan sanovan oli, että hän on kiitollinen kanssa-autoilijoille, että ovat olleet niin tarkkaavaisia, että hän on säästynyt kolaroinnilta:)

• Kohka

Tuossa kun on ajellut Hml-Hki moottoritietä niin itselläni yleisin nopeus on tuollainen 130km/h niin suurin osa niistä jotka tulevat heittämällä ohi ovat naisia jotka samalla puhuvat kännykkään.

No ei se ota luonnon päälle vaan olen huomanut että liikennekulttuuri on muuttunut tässä suhteessa sillä ennen tosiaan kyseistä asiaa harrastivat ainoastaan miehet nyt taitaa olla niin että kymmenestä ohittajasta yhdeksän on naisia

• MinäTaas

Nimen omaan nuoret ja/tai bisnesnaiset tuntuvat ajavan moottoriteillä kovin surutonta vauhtia. Viimeksi kun ajelin pitemmän matkan Hki-Tre moottoritiellä, minut ohitti Hanko-Porvoo risteyksen pohjoispuolella aika haipakkaa Vectra, jossa oli kaksi nuorta "pimua". Sama ooppeli täräytti toisen kerran ohi pian Linnatuulin jälkeen, olivat poikenneet pienellä tauolla ja vaihtaneet ajovuoroa. (Tottakai tuli tsekattua, minkä näköisiä daameja autossa on ja kumpi ajaa, kyllä mulla on aivan normaalit miehen sukupuolivaistot..) En minäkään hiljaa hipsutellut, rikesakolla - tai sitten nuhtelulla olisin kuitenkin omasta vauhdistani selvinnyt, jos olisin joutunut virkamiehen juttusille. Mikä lienee ollut neitojen vauhti, kuin noin lyhyellä matkalla pystyivät tauon pitämäään ja silti ylittämään oman keskinopeuteni? En arvannut lähteä tavoittamaan ja siten nopeuttaan mittaamaan, sillä pelekään polliisia, vaikken Oulusta ookkaa ;-)

Kuitenkin jälleen kerran on kyllä oltava Sinivilkun kanssa samaa mieltä. Tällä kertaa siitä, ettei pidä yleistää. Jos nainen ohittaa vauhdikkaasti, stereotyyppejä hakeva mieli rekisteröi sukupuolen. Samoin naisten tekemät virheet liikenteessä muistetaan ja huomataan "mieluummin" kuin miesten mokat. Itsekin tänään ihmettelin ilman valoja risteystä lähestyvää maantienväristä pikkuautoa. Kuljettajan sukupuolen selvittyä oli ihan pakko sutkauttaa, "Tietysti nainen ratissa!" istuihan vaimokulta kyydissäni. Jos kuski olisi ollut mies, asia olisi kommentoitu tyypillisenä pikkuautokuskin mokana. Pääasia, että jotenkin pääsee tyypittelemään...

P.S. Eniten hölmöyksiä liikenteessä tuntuvat kyllä tekevän lakki kaljun peittona turvallisen hitaaaaaasti köröttelevät tohveli-ikäiset miehet, vaikka eniten niitä oikeasti tekevät nuoret klopit. Naiskuskeista pelottavat oikeastaan vain ne, jotka hoitavat vauvaa ajaessaan, ei niinkään kännykkäänpuhujat. Lapsi kun onnistuu usein kiinnittämään äitinsä huomion niin, ettei muulle oikein jää aikaa. Äitejä kuitenkaan ei voi sulkea koteihin, se ei olisi oikein eivätkä nykynaiset siihen onneksi suostuisikaan, joten minun on vain tultava toimeen (perusteettoman?) pelkoni kanssa.

• N46

Olen huomannut myös itse olevani joskus se punainen vaate kun olen 15 vuotta ajanut Tre-Hki väliä. Varsinkin silloin kun ajoin ns. kauppakassia eli pikkuautoa. Yleistäminen on tehotonta joka asiassa joten ei kukaan voi tosissaan väittää että naiset sitä ja miehet tätä. Mua ei ainakaan ole haastateltu yhteenkään tilastoon.

Motarin käyttäjänä olen todennut saman "virheen" kuin joku edellä kirjoittaja että ramppeja ei osata käyttää. Ei miehet eikä naiset. Ei osata kiihdyttää ja toisaalta tiputetaan vauhti jo paljon ennen ramppia. Toinen riskiryhmä on peräkärryn tms. hinaajat jotka köröttelevät pahimpaan ruuhka-aikaan 60 km/h kun hätäisimmät ajavat ylinopeutta. Seurauksena paniikkijarrutuksia ja hätäisiä kaistanvaihdoksia.

Kyllä mulla on aikaa seurata kanssa-autoilijoita, eikös se ole tarkoituskin. Jos ei katsele mitä muut tekevät ja keskittyy vaan omaan suoritukseensa, on katastrofin ainekset ilmassa. Suosittelen käyttämään peilejä, niistä näkee yllättävän paljon - myös sen onko perässäroikkuja mies vai nainen. =)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      100
      2873
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1839
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1814
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      383
      1681
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1611
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1457
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      119
      1267
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      13
      1176
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1156
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1039
    Aihe