Minua sorretaan, koska olen mies!

Miika

Minun pitää mennä armeijaan, vaikka en ollenkaan haluaisi. Tämä on törkeää! Suomi ei pyrikään olemaan tasa-arvoinen maa.

10

1066

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • totta

Ikävä tosiasia mutta totta. Jos Suomi tasa-arvoa haluaisi niin naisille armeija myös pakolliseksi.

• ....

Miesten pakollinen asevelvollisuus on tasa-arvolain hengen vastainen ja antaa naisille erivapauden valita menevätkö armeijaan vai eivät. En ikävä kyllä osaa neuvoa sinulle mitään liikettä tai järjestöä, joka olisi erityisesti vihkiytynyt asiaan. Suomalaiset miestutkijat ovat asiaa ainakin tuoneet esille. Ikävä kyllä Suomessa ollaan sen verran armeijaintoisia, että mahtaa olla vaikea tai ainakin hidasta asiaa muuttaa.. :(
      Ainahan voit aloittaa oman kansalaisliikkeen. Pienistä puroista tulee isoja jokia! Pois pakollinen asevelvollisuus!

• Ramon

Pointti ei ole se, että armeija pitäisi lakkauttaa vaan se, että tasa-arvon nimissä myös naisten pitäisi tehdä tietty määrä työtä yhteiskunnan hyväksi. Oli se sitten puolustukseen liittyvää tai ei.

• ....
        Ramon kirjoitti:

Pointti ei ole se, että armeija pitäisi lakkauttaa vaan se, että tasa-arvon nimissä myös naisten pitäisi tehdä tietty määrä työtä yhteiskunnan hyväksi. Oli se sitten puolustukseen liittyvää tai ei.

esimerkiksi miestutkija Arto Jokinen on perustellut juuri tähän asiaan liittyen asevelvollisuuden lakkauttamista sillä, että se ajan myötä vähentäisi/poistaisi väkivallan yhdistämisen mieheyteen. Minusta se on aika hyvä perustelu.

Jos tasa-arvon nimissä vaaditaan naisille pakollinen asevelvollisuus niin sehän tarkoittaa sitä, että tasa-arvon normina on mies. Kaikki mitä miehillä on, sekä oikeudet että velvollisuudet, tulee naisilla on. Minusta tasa-arvo voisi tässä hommassa toimia toiseen suuntaan eli se mitä naisilla on oikeutena (vapaaehtoinen asepalvelus) annettaisin myös miehille. Siten perustelen pakollisen asevelvollisuuden lakkauttamisen.

• Höh

Hanki hullun paperit tai ryhdy jehovaksi.

• on vaihtoehtona

armeijalle, ei tarvii kituu natsien seassa...

• Ymmärrän yskäsi! Maanpuolustus on Suomen valtiokirkon ohella viimeisiä maskuliinisia linnakkeita. Molemmat ovat edelleen arkaluoteisemmat keskustelunaiheet. Se, mitä nimimerkki "Yksinkertaista" esittää, siihen voin täysin yhtyä siitä huolimatta, että olen RUK:n käynyt!
      vom

• ----------------

---------------

• joo

Ensin miehet valittavat armeijapakosta. Sitten kun naiset tulevat armeijaan, heille nauretaan ja sanotaan, että naisen paikka ei ole armeijassa tai sodassa, vaan hellan ääressä. Parasta olisi lopettaa armeijapakko kokonaan. Sitten eivät miehet valittaisi pakosta, mutta ne jotka haluavat, voisivat mennä. Se tuskin silti poistaisi käsitystä naisten armeijaan menemisestä. Mitäkön sitten tapahtuisi, jos armeija olisi pakollinen myös naisille. Sitten alkaisivat miehet vaatimaan naisten pakkoarmeijan lakkauttamista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      42
      2016
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1640
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1424
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      342
      1391
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1295
    6. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      8
      1211
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1068
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      971
    9. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      959
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      80
      929
    Aihe