Voi ei.
Heräsin aamuyöllä ja muutama auto ajoi tiellä tosi kovaa.
Ei yhtään piitata kylänraitilla nopeusrajoituksista.
Talosta on noin 10 metriä tielle.
Join terassilla aamukahveja kun silmäni näkivät ruskean karvakasan.
Ei kai vaan koira.
Otin kameran ja menin katsomaan.
Tiellä makasi kettu, kuolleena.
Joutunut jonkun rallihirmun töytäisemäksi.
Tuli tosi paha olo.
Siirsin ketun tiensivuun.
Mies tuli ja heitti ketun ojanpohjalle.
Mistähän saisi taottua autoilijoille järkeä päähän tuohon hurjasteluun.
Kohta alkavat koulut ja pienet koululaiset menevät kouluun.
Sydän syrjällään katselee niiden menoa, kun mistään piittaamattomat kuskit ajavat lujaa.
Kiire on jonnekkin.
Kettu tiellä
10
125
Vastaukset
- Anonyymi
Mitä tapahtuisi jos ottaisi rekkarin ylös ja ilmoittaisi poliisille. Joutuuko siitä itse kuseen jos ei pysty todistamaan.
Meillä paljon vähäisempi liikenneriesa. Pojat ajaa pienillä mopoilla, joilla ei kovaa pääse, mutta ääni on järkyttävä. Tuttava soitteli lenkin päältä eilen. Muuten fiksu ihminen kiroili kun mopo ohitti hänet jalkakäytävällä, eikä puoleen minuuttiin pystytty toisiamme kuulemaan. - Anonyymi
Joku ihme vimma on ajella taajamissa vähintään 20 km ylinopeutta. Ei se kuitenkaan säästä loppumetreillä ajasta kuin ehkä 2-3 minuuttia.
Täällä asuinalueeni tien toisella puolella on koulu ja silloin olisi oikeastaan 30km/h nopeus. Mutta kun sitä nopeusrajoitus kylttiä ei näy missään niin ei varmaan kuin vain 1 % kuskeista ajaa rajoituksen mukaan.
Jepareita ei näy koskaan eivätkä edes tee pistotarkastuksia. Tuossa koulun sivu menee myös pyöra/jalkatie . Monikaan ei ole sitä vielä älynnyt, vaan pyöräilevät tällä puolella jalankulkijoiden katupätkällä tai sitten ajotiellä. Pölövästit.
Moottoritien varrella on harva se päivä joku kuollut mäyrä, kissa, hanhi, lokki jopa villisikojakin näkyy röhnöttävän kuolleina . Noista kissoista en oikein käsitä miten ne sinne moottoritielle ovat joutuneet.
Hytinäx1- Anonyymi
Juu. Autolla pitäisi ajaa maltillisesti.
- Anonyymi
Leski. Miksi heitit ketun tienvarteen, olisit ottanut raadon himaas ja nylkenyt
Saisit nahasta komeen puuhkan.Ano 19:55
Voi hyvä ihminen, mitä sinä kirjoitat.
Olen jo nuorena ollut kettutyttö.
Eli kuuluin maanystäviin.
Vastustin ja vastustan jyrkästi esim minkkitarhausta.
En ikimaailmassa laittaisi jotain minkkiturkkia tai kettupuuhkaa ylleni.
Ajatus on jo kammottava.
Jotkut Ihmiset ovat idiootteja.
Syöttävät kettua ja ketunpoikasta.
Tekevät niistä kesyjä.
Ketut lähtevät aamuyöllä ajotielle.
Autoilijat ajavat kovaa. Eivät edes vaivaudu pysähtymään kun kettu lentää tuulilasiin ja jää tielle makaamaan.
Näin täällä tapahtuu.
Mies heitti ketunraadon ojaan.
Ihan ruokkija itse.
Hävetköön.
Minäkin olen ihmetellyt vauhtihirmu-autoilijoita. Mihin heillä muka on kiire? Vaan eivät vauhtihirmut älyä tehdä sellaista ratkaisua, että lähtisivät liikkeelle 5-10 minuuttia aikaisemmin, jotta ehtisivät ajaa rauhallista nopeutta.
- Anonyymi
Raaka verityö takakadulla. Loihe lausumaan matkakaverimme Sal saaren Santa Marian keskustan hotskun aamiaispöydässä.
Verityön seuraus oli vielä kadulla näkyvissä. Ilmeisesti auton yliajamaksi joutunut kissa oli henkitoreissaan keskellä hiljaista katua. Hännän pää heilahti joskus ja toisessa etutassussa oli havaittavissa pientä liikettä satunnaisesti. Kadun toisella puolella oli muutama, ilmeisen paikallinen päivettynyt nuorehko jätkä.
Katti oli samassa paikassa ja vieläkin hengissä lähempänä puolta päivää. Kadun vierellä oli edelleen muutama paikallinen nuorehko herrasmies mutta he eivät kiinnittäneet kattiin mitään huomiota. En tiedä oliko kyseessä aamuiset jätkät vai jotkut toiset.
Joskus iltapäivän mittaan katti katosi.
Kun sivistyneet saarelaiset käyttäytyvät tällä tavoin niin turha meillä on jeesustella yhdestä ketusta.
Olen kerran ollut tilanteessa jossa sivulta pimeästä syöksyi koira eteen. En ehtinyt tekemään mitään mutta ei tullut kontaktiakaan. Väistäminen olisi johtanut ajamiseen jalankulkijoiden päälle. Silloin päätin, etten nopeassa tilanteessa refleksinomaisesti väistä mitään vasikkaa pienempää. En ole joutunut testaamaan tuota ennakko-ohjelmointia. - Anonyymi
Joo, yli vaan. Ei pidä ruveta väistelee oravia , kuten hiljan oli naiseläjä väistänyt hädissään, seuraus oli auto katollaan metsähallituksen puolella.
Kerran pimeällä tuli jänöjussi oikeaan etukulmaan, vain kolaus kävi.
Ei siinä kerennyt tehdä mitään, pysäytin ja otin fikkarin ja löysin pupun, kyytiin ja seuraavana päivänä jänispaistin syöntiin.Eikö autoilijoiden pitäisi ajaa nopeusrajoitusten mukaan.
Täällä kylänraitilla ajetaan sata lasissa kun huomattavasti vähempi lukee kyltissä.
Tuosta ketusta vielä.
Kettuemo tuli keväällä talojen pihapiiriin kuuluvaan latoon synnyttämään poikaset.
Porukat ihastelivat kettupoikuetta ja veivät sinne ruokaa.
Sitä ei olisi missään tapauksessa saanut tehdä.
Poikaset lähtivät ja jäivät autojen alle.
Nyt eilen jäi emo.
Tässä nyt minun on helppo syyttää autoilijoita liian kovista tilannenopeuksista ja kettujen kesyynnyyttämisistä.
Itse kun en tee kumpaakaan.- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Eikö autoilijoiden pitäisi ajaa nopeusrajoitusten mukaan.
Täällä kylänraitilla ajetaan sata lasissa kun huomattavasti vähempi lukee kyltissä.
Tuosta ketusta vielä.
Kettuemo tuli keväällä talojen pihapiiriin kuuluvaan latoon synnyttämään poikaset.
Porukat ihastelivat kettupoikuetta ja veivät sinne ruokaa.
Sitä ei olisi missään tapauksessa saanut tehdä.
Poikaset lähtivät ja jäivät autojen alle.
Nyt eilen jäi emo.
Tässä nyt minun on helppo syyttää autoilijoita liian kovista tilannenopeuksista ja kettujen kesyynnyyttämisistä.
Itse kun en tee kumpaakaan.Tuo villieläinten syöttäminen ja kesyttäminen ei ole hyvä ollenkaan.
Karhualueella siitä saa riesan, kun se pääsee ruokajätteisiin, saati tarkoituksella jätettyihin sapuskoihin käsiksi.
Paha mennä ihmisen hätistelee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa652349En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos331745- 101584
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3741555Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly151518Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681387- 1061131
- 121118
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91084- 201009