Paljon sieniä

Anonyymi

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008185562.html

Metsissä kasvaa nyt kuulemma valtavat määrät tatteja ja muita sieniä.
Jos kerran sieniä on paljon, niin miten tattien hinnat ovat kuitenkin jopa 35€/kg.
Eikö hinnan pitäisi laskea mitä enemmän on tarjontaa ja vastaavasti hinnan nousta, jos tarjontaa on niukasti.

12

66

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mitä helvettiä! Nehän on ilmasia,sen kun vaan hakee.

• Anonyymi

Taas ennustukseni toteutuu. Hyvä sienivuosi. Miksi ostaa sieniä, saati valittaa, kun ne maksavat. Menkää metsään ja poimikaa. Ja miksi ihmeessä te ostatte Hollantilaisia pensasmustikoita, kun metsät ja suot ovat täynnä kaikkia marjoja...
      Mutta tuo laiskuus, se laiskuus. No, moni ei voi omista syistään metsään mennä tai sinne päästä. Joten tämä vuodatukseni ei koske teitä. Silti "konstit on monet".
      Kalakaan ei kelpaa enää kuin perattuna, saati mustikat ja puolukat. Kuinka moni "emäntä" osaa enää kalaa perata, suomustaa, nylkeä, fileerata; saati nylkeä jänistä, riistalintua, ja laittaa siitä ruokaa. Saa..nan kynnettömät. Tietokone- ja kännykkäsukupolvi...
      Mutta koittaa vielä aika, että nykysukupolvikin tulee arvostamaan puhtaan Suomen luonnon antimia, ja tämä ei naurata!!!...

• Anonyymi

Menisit itse joskus metsään sen sijaan että yrittät täällä epätoivoisesti saada ihailua ihmisiltä ja näin paukutat vain päätäsi seinään. Mene luontoon!

• Anonyymi

Metsän anti on aina tasan tarkkaan se minkä Herra suo ja siihen eivät kenenkään ennustelut päde!

• Anonyymi

Pylly lienee jokaisella, enkä ymmärrä miten se tähän keskusteluun liittyy. No, ehkä sen verran, että metsänantimia poimiessa "pylly on yleensä pystyssä, ellei käytä "pitkävartisia poimureita"... Kostealle lakkasuomättäälle ei ole kiva istahtaa, vaikka joskus siinä on jopa "paneskeltu", vaan ei tietenkään "pyllyyn", hah...
        Asumme "metsän keskellä", ja parasta aikaa ahkeroin ihanassa piha- ja puutarhassamme, joten eikö sekin ole "Mene luontoon" -teeman mukaista toimintaa, johon eräs tuolla yllä käski minun menemään, ja nyt ei ole naurun paikka!!!...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pylly lienee jokaisella, enkä ymmärrä miten se tähän keskusteluun liittyy. No, ehkä sen verran, että metsänantimia poimiessa "pylly on yleensä pystyssä, ellei käytä "pitkävartisia poimureita"... Kostealle lakkasuomättäälle ei ole kiva istahtaa, vaikka joskus siinä on jopa "paneskeltu", vaan ei tietenkään "pyllyyn", hah...
        Asumme "metsän keskellä", ja parasta aikaa ahkeroin ihanassa piha- ja puutarhassamme, joten eikö sekin ole "Mene luontoon" -teeman mukaista toimintaa, johon eräs tuolla yllä käski minun menemään, ja nyt ei ole naurun paikka!!!...

Ressu on aivan mahtava tyyppi. Hyvä ressu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ressu on aivan mahtava tyyppi. Hyvä ressu.

Sanoisin jopa että loistava sienimetsäreva alan miesten mieleen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sanoisin jopa että loistava sienimetsäreva alan miesten mieleen.

Ressu tietää sienistä kaiken mitä tarvitseekaan tietää, ja onko mitään asiaa mitä ressu ei tietäisi tai osaisi. Noo, ehkä avaruusaluksen ohjaaminen voisi olla sellainen, jota ressu ei osaisi, mutta tunnin koulutuksella ressu selviytyisi siitäkin leikiten.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ressu tietää sienistä kaiken mitä tarvitseekaan tietää, ja onko mitään asiaa mitä ressu ei tietäisi tai osaisi. Noo, ehkä avaruusaluksen ohjaaminen voisi olla sellainen, jota ressu ei osaisi, mutta tunnin koulutuksella ressu selviytyisi siitäkin leikiten.

Huomenna lähden sienestämään, marjastamaan. Kerään mitä löytyy. Tarvitseeko joku ilmaisen kyydin ja liittyä hyvän oppaan kumppaniksi. Autooni mahtuu lisäkseni 4, ja nyt ei naureta!!!...

• Anonyymi kirjoitti:

Huomenna lähden sienestämään, marjastamaan. Kerään mitä löytyy. Tarvitseeko joku ilmaisen kyydin ja liittyä hyvän oppaan kumppaniksi. Autooni mahtuu lisäkseni 4, ja nyt ei naureta!!!...

Mahtaako Vitsarin Shellillä noita luonnon antimia olla pilvin pimein.

• Anonyymi

Meitä olisi sopivasti kaksi miespariskuntaa ja lähtisimme mielellämme kanssasi sienestämään. Muutakin mukavaa voisimme keksiä jos olet hyvin varustettu ja kokemusta juna hommista sinulta taitaa löytyä varusmies ajoilta. Tule huomenna hakemaan Heinolankaaren ABC parkkipaikalta punainen lada ja neljä miestä kello 10.00 aamulla.

• Anonyymi

Ihan sama, en tykkää sieniruoista.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1659
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1578
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      13
      1373
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      341
      1329
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1265
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1028
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      991
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      939
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      921
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      836
    Aihe