Kalanmaksa öljyä? Onko kenelläkään yhtään neuvoa kun minulla kynnet lohkeilee ja hiukset harventuu... Olen kuitenkin onnellinen 6 kymppinen.
Onko pakko syödä kalkinkanssa.....
19
3385
Vastaukset
- n52
jonka tunnistaa jo unissaan.
Normaali ruokavalio tuo terveen olon.- Niin juuri
Käy ihan tavallinen yleistarkistus lääkärillä ja kerro ihmeessä jos kynnet huononee ja halkeilee ja katkeilee ja hiukset lähtee siihen voi olla monia syitä .Kannattaa tutkia
Hyvää iloista mieltä sinulle sinne ja ulkoilua piristykseksi sekin auttaa ihmisen vointia paljon - n52
Niin juuri kirjoitti:
Käy ihan tavallinen yleistarkistus lääkärillä ja kerro ihmeessä jos kynnet huononee ja halkeilee ja katkeilee ja hiukset lähtee siihen voi olla monia syitä .Kannattaa tutkia
Hyvää iloista mieltä sinulle sinne ja ulkoilua piristykseksi sekin auttaa ihmisen vointia paljonasiaa?
- Ben_Sjatkel
n52 kirjoitti:
asiaa?
oletko pahalla tuulella tänään?
- ottaa
n52 kirjoitti:
asiaa?
tuo kannanottosi pienenä ilkeytenä vai keskusteluun akiteerauksena, mietityttämään pani ainakin.?
- n52
Ben_Sjatkel kirjoitti:
oletko pahalla tuulella tänään?
kysyt mielialaani?
- n52
ottaa kirjoitti:
tuo kannanottosi pienenä ilkeytenä vai keskusteluun akiteerauksena, mietityttämään pani ainakin.?
kysymys.
Olen onnistunut joskus kun sanani pistää miettimään.
Minä kiltti.
Oletko sinä? - ottaa
n52 kirjoitti:
kysymys.
Olen onnistunut joskus kun sanani pistää miettimään.
Minä kiltti.
Oletko sinä?Suoraan kysymykseen suora vastaus: yritän olla, toiset huomioonottava.
Vastauksesi kirjoittajalle oli mielestäni asiaton, epäkohtelias töksäys toista ihmistä kohtaan. Eriävän mielipiteensä tai jos se sitten oli todella pelkkä irrallinen kysymys siirtyäksesi esim. toiseen aiheeseen, niin sen olisi voinut esittää mielestäni toisinkin.
Edelleen kaivelee, mikä oli töksäyksesi varsinainen sanoma? Mutta anti olla. On uusi päivä. :)
- isosisko
syö vain Kaarina kalkkia,kyllä siitä apu löytyy.
- auttoi
ruokalusikallinen oliviöljyä ja paritippaa sitruunaa.
- Kaarina
Ei tässä kalkinsyönnistä kyse ollu vaan kalanmakas öljystä. Kysymys kuului onko pakko ottaa kalanmakasa öljyä kalkin kanssa että eikö se imeyry ilman vai onko jotain muuta ainetta jolla kalkki imeytyy yhtä hyvin. Niin onko se vaarallista syödä kalkkia ilman jotain himskatin öljyä.
Kaarina kirjoitti:
Ei tässä kalkinsyönnistä kyse ollu vaan kalanmakas öljystä. Kysymys kuului onko pakko ottaa kalanmakasa öljyä kalkin kanssa että eikö se imeyry ilman vai onko jotain muuta ainetta jolla kalkki imeytyy yhtä hyvin. Niin onko se vaarallista syödä kalkkia ilman jotain himskatin öljyä.
Ei kai se vaarallista ole syödä kalkkia, mutta kuulemma imeytyy paljon paremmin kalanmaksaöljyn kanssa. Nykyöljy ei maistu juuri millekään, kyllä sitä saattaa ottaa. Lisäksi siitä ovat viime aikoina löytäneet jonkun tärkeän hormoonintapaisen aineenkin sen D-vitamiinin lisäksi, niin että öljyä vaan naamaan! En tiedä lyllä auttaako kynsien haurastumisen vai ei. Joku väitti piimaan auttavan, mutta en tiedä.
Kalanmaksaöljyä saat apteekista. Se on eri ainetta kuin kalaöljy, joka taitaa olla humpuukia...- isosisko
Kaarina kirjoitti:
älä nyt houri ei kalkki ole vaarallista,vaikka ei itseän öljyäisikään
- Kaarina
Jotka jaksoivat vastata asiallisesti kysymykseeni, siis kalanmaksa öljy on niistä paras apu ja muita ei löydy. Tiedän että siinä öljyssä on rasvahappoentsyymi joka jakaa rasvat oikein, halusinkin vain tietää onko muita öljyjä jotka imeyttävät kalkkia myös. Olen oikein tyytyväinen teidän vastauksiin.
Isosiskoni vaan tahtoo aina olla oikeassa hän aina haistaa kuka on asialla, minä taas en osaa käyttää muuta nimeä kuin tätä piolokista.
Hyvää kevään jatkoa teille kaikille. - Anu.1
Jos syöt kalanmaksa öljyä niin ainakin ruokahalusi kasvaa.Kyllä pelkkä kalkkitabletti auttaa, jos on kalkin puute, myös maito, aito voi leivänpäällä ja vihannekset.
- Anu 2
asiasi on viisas neuvo.. kiitos kun vielä jaksoit ottaa osaa... Olen kyllä sitä itsekkin uumoillut. Ajattelee sitä että tämä luunpehmennys tauti on viimevuosien saatossa lisääntynyt huimasti.. ei ihmiset ole ollenkaan ymmärtäneet että kaikkein tärkein olisi kalkki varsinkin jollei syö maitotuotteita..kuten minä esimerkiksi. Olen ajatellut että kyllä kalkin täytyy imeytyä ilman kalanmaksaöljyäkin, eihän sitä ole tiedetty aina että se imeyttäisi kalkin. Niin ja tiedän yhden vanhan ihmisen joka kerran sanoi ettei ole syönyt kuin kalkkia vaan eikä mitään öljyjä ja hän oli koko ikänsä tosi hoikka ihminen ja vielä vanhanakin on. Joten minä otan kalkkia täst`edes ilman k.öl.jyä...
- Pirtsakka
Anu 2 kirjoitti:
asiasi on viisas neuvo.. kiitos kun vielä jaksoit ottaa osaa... Olen kyllä sitä itsekkin uumoillut. Ajattelee sitä että tämä luunpehmennys tauti on viimevuosien saatossa lisääntynyt huimasti.. ei ihmiset ole ollenkaan ymmärtäneet että kaikkein tärkein olisi kalkki varsinkin jollei syö maitotuotteita..kuten minä esimerkiksi. Olen ajatellut että kyllä kalkin täytyy imeytyä ilman kalanmaksaöljyäkin, eihän sitä ole tiedetty aina että se imeyttäisi kalkin. Niin ja tiedän yhden vanhan ihmisen joka kerran sanoi ettei ole syönyt kuin kalkkia vaan eikä mitään öljyjä ja hän oli koko ikänsä tosi hoikka ihminen ja vielä vanhanakin on. Joten minä otan kalkkia täst`edes ilman k.öl.jyä...
Kalkki ei imeydy ilman D-vitamiinia. Lisäksi pitää vielä olla magnesiumia mukana. On ihan sama missä muodossa nämä aineet ovat: pillereinä tai ruokana tai öljynä. Mutta ehdottomasti kaikki kolme tarvitaan.
Apteekissa on valmiita kalkkitabletteja, joissa on nämä kolme ainetta samassa. Ne vain tulevat pitkän päälle kalliiksi.
Luonnonkeinoista paras on keitetyt (tärkeää!) ja murskatut kananmunankuoret. Niissä on valmiina magnesium mukana, eikä annoksen tarvitse olla kuin yksi maustemitallinen päivässä eli noin 1/8-1/4 teelusikallista. Sen voi ripotella vaikka minkä ruuan päälle. D-vitamiinia saa suoraan auringosta: puoli tuntia päivässä riittää kasvot ja kädet paljaina.
Maidosta kalkki imeytyy huonosti (oliko yllätys?) ja siksi sitä täytyy juoda reilusti. Ehkä se johtuu magnesiumista, D-vitamiiniahan maitoon on lisätty. - Kaarina...
Pirtsakka kirjoitti:
Kalkki ei imeydy ilman D-vitamiinia. Lisäksi pitää vielä olla magnesiumia mukana. On ihan sama missä muodossa nämä aineet ovat: pillereinä tai ruokana tai öljynä. Mutta ehdottomasti kaikki kolme tarvitaan.
Apteekissa on valmiita kalkkitabletteja, joissa on nämä kolme ainetta samassa. Ne vain tulevat pitkän päälle kalliiksi.
Luonnonkeinoista paras on keitetyt (tärkeää!) ja murskatut kananmunankuoret. Niissä on valmiina magnesium mukana, eikä annoksen tarvitse olla kuin yksi maustemitallinen päivässä eli noin 1/8-1/4 teelusikallista. Sen voi ripotella vaikka minkä ruuan päälle. D-vitamiinia saa suoraan auringosta: puoli tuntia päivässä riittää kasvot ja kädet paljaina.
Maidosta kalkki imeytyy huonosti (oliko yllätys?) ja siksi sitä täytyy juoda reilusti. Ehkä se johtuu magnesiumista, D-vitamiiniahan maitoon on lisätty.Toi täytyy laittaa muistiin.. menenkin tästä huomena apteekkiin hakemaan niitä pillereitä että kerrankin olisin varma saannistani kalkinsuhteen.. Kiitos sinulle kun jaksoit kirjoittaa..
- Pirtsakka
Kaarina... kirjoitti:
Toi täytyy laittaa muistiin.. menenkin tästä huomena apteekkiin hakemaan niitä pillereitä että kerrankin olisin varma saannistani kalkinsuhteen.. Kiitos sinulle kun jaksoit kirjoittaa..
Itse kokeilen parhaillaan tuota kananmunakuorijuttua ja D-vitamiinin saamiseksi kurkottelen kasvojani kohti aurinkoa aina silloin, kun se suvaitsee näyttäytyä.
Tosiasiassa tutkimukset ovat osoittaneet, että kaikkein suurin hyöty saadaan varsinaisista osteoporoosilääkkeistä. Kuitenkin ne ovat reseptitavaraa ja silloin täytyy olla virallisesti todettu osteoporoosi.
Aurinkoista (toivottavasti!) keväänjatkoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1002873En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361839- 101814
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3831681Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211611Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681457- 1191267
- 131176
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91156- 201039