felicia

lada 1200s

Työkaveri on kehunut vm.98 feliciaansa ja ajattelin sellaisen hankintaa perheen kakkos autoksi. Paikallisissa autoliikkeissä kävin vaihtoehtoja tutkimassa. vm.-97-98 varmareita, bensakoneella. Muuten ryhdikkään näköisiä autoja, mutta armottoman ruosteisia. Siis jokainen (5kpl). Onko nämä ollut uutena niin halpoja, että ruostesuojaukset ja pesut on laiminlyöty? Vai onko esim. takaluukun, suojankaarien ja ovien alareunojen ruostuminen ihan "normaalia" tuon ikäisessä feliciassa?

10

1750

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • edelleen

monet uskoo että wv , audi , skoda ja seat on ihan samaa puuta , kuten asimerkillisesti osoitit esim. korroosiokäsittelyt (sinkitukset/kotelojen kuumavahaukset) tehdään saksalaisiin saksalaisittain ja skodiin shekkiläisittäin !

Poikkeuksiakin löytyy , esim. vw polo classic on periaattees sama auto kuin seat cordoba ! Samalta linjalta epsanjassa manoliiton kasaamana pantu maalimalle !
      Hauska juttu sinällään et cordoba lanseerattiin vuotta ennen classic poloo ja sen myynti ei oikein ottanut tuulta siipien alle . No sitten sillä samaisella linjalla laitettiin surkeamman näköinen kori päälle ja vw merkki keulaan ... johan myytiin kuin halpaa voita köyhille !

Eipä tänne täältä merkkiliikkeestä monasti viitti kirjotella , mut näin se arvon asiakkaat menee et on niissä autoissa kummiskin eroja , ihan pikkuriikkisiä monasti mut ah niin mielenkiintoisia sellaisia !

• merkkiliikkeestä ;-)

Tähän osaan varmuudella vastata, että Skoda Octavian suojaus on korkealuokkainen.
        Eilen pesin ja vahasin koko auton. Alustan pesin tarkasti ja syynäsin mahdollisen ruosteen varalta. Taka-akselin maalipintojen pientä pintaruostetta lukuunottamatta mitään muuta ruosteeseen viittaavaa ei autossa ole. Ikää autolla kuusi vuotta, ei lisäsuojauksia tehtaan jäljiltä.
        Jokainen voi itse todeta alustan korkealuokkaisen suojauksen auton alla ja omin silmin, ettei tavitse lausua edelläolevan kirjoittajan tavoin täyttä hölynpölyä.

Palkkeja en ole toki tiirannut mutta VAG:n kuumavahakäsittely niissäkin on joten no problem. Ovien sisään olen katsonut ja ne on suojattu kunnolla.

Ja taas kerran kerron, että olen käynyt itse tehtaalla Mlada Boleslavissa katsomassa miten Octaviat suojataan. Puhut merkkiliikejuttuinesi täyttä paskaa ainakin Octavian osalta, tarinasi on keksitty. Felicia on vanhan sukupolven auto ja tämä ei sitä koske.

• liike?

Kerrotko mihin merkkiliikkeeseen pääsee tuolla oikeinkirjoitustaidolla? Ehkä on tosiaan parempi olla kirjoittelematta useammin, voi toimitusjohtajalla ola pian ärräpitoista sanomista ;-)

• på svenksa!

Pomosi voi avustaa sinua ruostetietouden lisäämisessä vaikka ruotsalaisen ruosterekisterin avulla:
        http://www.vibilagare.se/rostregistret.asp

Tuolla on OIKEAN ruostesuojausfirman OIKEAN asiantuntijan arvioita.

Octavian suojaus 4/5 pinnaa, samoin Golfissa. Vielä parempaa tasoa löytyy Skoda Superbista (5/5).

• halpisautoilta

Olihan ne halvimman pään autoja aikoinaan - jossakin n. -98 (?) TM:ssä Felicia oli 70 tmk auotjen vertailussakin.
      Felicia ei ole vielä VAG-suunnittelua, joten ilmeisesti ei sinkittyä koria. Ja jostakin syystä halpojen autojen omistajat laiminlyö pesut ja vahaukset, mikä oleellisesti herkistää korin ruostumiselle ja varsinkin ovien alaosasta.

Hyvinkin siistejä Felicioita olen nähnyt, mutta kieltämättä suuri osa kumminkin on ruosteessa nimenomaan takaluukun osalta.

• Felicia on nimen omaan ensimmäinen konsernimalli.
        Mun fellussa on ainakin laitettu sinkkiä peltiin eikä ole ruosteessa mistään ei.
        Autoja kannattais joskus pestäkin,ainakin suolat pois etteivät pääse ruastumaan.

• Lada 1200s
        vanha-erkki kirjoitti:

Felicia on nimen omaan ensimmäinen konsernimalli.
        Mun fellussa on ainakin laitettu sinkkiä peltiin eikä ole ruosteessa mistään ei.
        Autoja kannattais joskus pestäkin,ainakin suolat pois etteivät pääse ruastumaan.

Näin minäkin olen antanut itselleni kertoa. Fabia kai on niitä "vanhempia"? Pitänee siis jatkaa etsiskelyjä, sillä minäkin olen nähnyt tuon ikäisi suht. ruosteettomia felicioita.

• lada 1200s
        Lada 1200s kirjoitti:

Näin minäkin olen antanut itselleni kertoa. Fabia kai on niitä "vanhempia"? Pitänee siis jatkaa etsiskelyjä, sillä minäkin olen nähnyt tuon ikäisi suht. ruosteettomia felicioita.

Eiku forman on sitä "vanhaa". Vai miten ne menee, ikäjärjestyksessä: forman, felicia, fabia, vai?

• auto ku auto
        lada 1200s kirjoitti:

Eiku forman on sitä "vanhaa". Vai miten ne menee, ikäjärjestyksessä: forman, felicia, fabia, vai?

taida ainakaan ruosteita Ocua löytyä!(kolarimallit luku sinäänsä)! Muuten maaleillen kärsineitä kylläkin voi olla!
        Laita Ocu,2kkosautoksi! suht edullisii,tilavii,ja aika harmittomii!

• olen ajanut

Moro,

Järkivalinta,
      diesel 1.9, ei järin tehokas matka auto mutta pärjäilee isollakin tiellä aikuisella kiireellä. Huoltokohteet hyvin käsillä, hehkut joutuu vaihtamaan 90 välein.
      Ei tosiaan ruostu, jos autoa pesee talvella. Erinomaiset ajo-ominaisuudet, ainakin dieselissä. Luultavasti jäykemmät jouset moottorin ja vaihdelaatikon tukevuuden takia. Ohjaustehostin. Lämmin talvella ja lämpenee suht nopeasti. Airbag.
      Halvat huollot ja edullinen rengaskoko. Tilava baksi combissa.
      Hauska ajaa. Valot kannattaa heti tarkastaa, nimenomaan suuntaus ja vaihtaa tehopolttimot. Ne ovat muuten surkeat. Lämppärin moottori vinkuu, tyyppivika, uusi ei paljon maksa. Lämmityslaitteen kennon venttiili saattapi vuotaa.

T:P

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      61
      2280
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      32
      1724
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1534
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      375
      1529
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1494
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1367
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1118
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      106
      1101
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1064
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      989
    Aihe