Heinäluoma jatkaa kepun kuritustaan porvariyhteistyöstä presidentinvaalissa ja varottelee, että liian oikealle siirtyminen vaarantaa hallitusyhteistyön.
Tämä antaa kokoomukselle oivallisen tilaisuuden lähestyä keskustaa: puolueet voisivat nyt yhdessä katsoa, mikä on "oikeistolaisuutta" ja mikä järkevää yhteistyötä yhteisten tavoitteiden saavuttamiseksi.
Valtaosa keskustan äänestäjistähän ei missään nimessä kannata sosialidemokratiaa. Punamulta hallipuspohjanakin on pelkkä historiallinen jäänne niiltä ajoilta, kun Kekkonen piti kokoomusta vaihtopenkillä NL:on suhteittensa vuoksi.
Minusta olisi jo korkea aika kokoomuksen ja keskustan yhteistuumin viheltää poikki sellainen peli, jossa demarit peluuttavat 25% kannatusosuudellaan kokoomusta ja keskustaa toisiaan vastaan.
Nyt pitää Kataisen olla aloitteellinen. Presidenttiehdokas Matti Vanhanen on varmasti myötämielinen yhteistyölle, koska muuten hän häviää Niinistölle. Samalla Vanhanen voi keskustan puheenjohtajana linjata suuntaa koko Suomen etua rakentavaksi, vaikka Kääriäinen, Pekkarinen ja keskustan ideologian äänitorvet, Ilkka ja Keskisuomalainen, vastustelevatkin yhteistyötä kokoomuksen kanssa.
Tietysti keskustalla on sekin vaihtoehto, että se kyyristyy yhä enemmän kyykkyyn Heinäluoman edessä, mikä kuitenkin saadaan ilmi ainoastaan siten, että kokoomus aktiivisesti tarjoa yhteistyötä keskustalle ja äänestäjät sitten katsovat, miten Vanhanen ja keskusta tarjouksiin reagoivat.
Seuraava hallitus nimittäin on joko porvarihallitus tai sinipuna, ja valinta on keskustan käsissä.
Porvariyhteistyön uusi vaihe
36
1469
Vastaukset
- koska
äärioikeistolaiset Stubb ja Penttilä tuhosivat kokoomuksen suhteet ay-liikkeeseen.
- Jaba_43
Taidat tietää politiikasta paljon vähemmän kuin minä. ;-)
- sanon minä
Jaba_43 kirjoitti:
Taidat tietää politiikasta paljon vähemmän kuin minä. ;-)
kun näen typeryytesi lävitse. Sinä et tiedä politiikasta yhtään mitään.
- Jaba_43
sanon minä kirjoitti:
kun näen typeryytesi lävitse. Sinä et tiedä politiikasta yhtään mitään.
Mihin siis asetat itsesi, kun minä en sinun mukaasi tiedä "yhtään mitään" ja sinä tiedät minua vähemmän?
- sinunhko
Jaba_43 kirjoitti:
Mihin siis asetat itsesi, kun minä en sinun mukaasi tiedä "yhtään mitään" ja sinä tiedät minua vähemmän?
tulkintasi, tiedänkö minä vähemmän kuin sinä. Mitä sinä tiedät sellaista, jota minä en tietäisi? Tiedätkö sinä sen tiedon jonka minä jo tiedän?
- rautalehti
Ei ay-liike kahta päästään kajahtanutta kohjoa pelästy... eikä pelkää.
Kokoomuksen ja ay-liikkeen suhteet ovat hyvät ja rakentavat.
- rautalehti
"Heinäluoma jatkaa kepun kuritustaan porvariyhteistyöstä presidentinvaalissa ja varottelee, että liian oikealle siirtyminen vaarantaa hallitusyhteistyön.
Tämä antaa kokoomukselle oivallisen tilaisuuden lähestyä keskustaa"
Oletko tullut entistäkin hullummaksi... vai oletko - taas - keskellä päivää kännissä... tai hällä ja väliä.
Roskajoukkio Kepu hoitaa asiansa ja suhteensa Sdp:hen ihan niin kuin se itse hyväksi näkee. Siinäkään hommassa ei Kokoomusta tarvita.
Tämän vaalikauden ainoa tavoite on Kokoomuksen
kannatuksen nostaminen niin, että Kokoomus
on seuraavissa vaaleissa maan suurin puolue.
Erityisen tärkeää on muistaa miksi Kokoomus
on nyt oppositiossa: se on siellä Golgatan
Olgan ja Kepun määräyksestä... sitä Kokoomus
ei tietenkään unohda... ja siitä tosiasiasta
Kepu maksaa tulevaisuudessa kovan
hinnan - erittäin kovan hinnan.- Jaba_43
Minä vain availen mielipiteenvaihtoa kokoomuken politiikalle ajankohtaisesta aiheesta. ;-)
Pointti nimittäin on siinä, että nyt pitäisi Kataisen - minun mielestäni - tehdä sellainen siirto, jonka seurauksena Vanhasen on valittava joko Heinäluoman pelotteluun taipuminen tai itsenäinen linja vaikkapa kokoomuksenkin kumppanina.
Olen nimittäin sen verran optimisti, että työnnän jo täysin taka-alalle sen, mitä punamulta-luuseri-Aho ja joka asian sotkenyt populisti-Jäätteenmäki ovat tehneet.
Matti Vanhasessa saattaa hyvinkin olla ainesta porvariyhteistyöhön, jos mies vain osaa ryhdistäytyä niin, ettei välitä Heinäluoman pelotteluista.
Tämä tietysti jää nähtäväksi, mitä enempää siis en ollut sanomassa - selvin päin ja niin täysissä järjissä kuin yleensä olen. ;-) - rautalehti
Jaba_43 kirjoitti:
Minä vain availen mielipiteenvaihtoa kokoomuken politiikalle ajankohtaisesta aiheesta. ;-)
Pointti nimittäin on siinä, että nyt pitäisi Kataisen - minun mielestäni - tehdä sellainen siirto, jonka seurauksena Vanhasen on valittava joko Heinäluoman pelotteluun taipuminen tai itsenäinen linja vaikkapa kokoomuksenkin kumppanina.
Olen nimittäin sen verran optimisti, että työnnän jo täysin taka-alalle sen, mitä punamulta-luuseri-Aho ja joka asian sotkenyt populisti-Jäätteenmäki ovat tehneet.
Matti Vanhasessa saattaa hyvinkin olla ainesta porvariyhteistyöhön, jos mies vain osaa ryhdistäytyä niin, ettei välitä Heinäluoman pelotteluista.
Tämä tietysti jää nähtäväksi, mitä enempää siis en ollut sanomassa - selvin päin ja niin täysissä järjissä kuin yleensä olen. ;-)Se kuule pelkää - tämä Sössö - paljon enemmän sitä mitä Tanja sanoo ja tekee kuin jotain kaksmetristä demaria;-)))
- Jaba_43
rautalehti kirjoitti:
Se kuule pelkää - tämä Sössö - paljon enemmän sitä mitä Tanja sanoo ja tekee kuin jotain kaksmetristä demaria;-)))
...jos kokoomus ja Katainen tarjoaisivat Vanhaselle turvallista yhteistyötä, vai? ;-)))
- rautalehti
Jaba_43 kirjoitti:
...jos kokoomus ja Katainen tarjoaisivat Vanhaselle turvallista yhteistyötä, vai? ;-)))
hinnan - erittäin kovan hinnan. - Jaba_43
rautalehti kirjoitti:
hinnan - erittäin kovan hinnan.En ole juurikaan ennen kommentoinut usein toistamaasi viestiä, mutta teen sen nyt:
- - -
"Tämän vaalikauden ainoa tavoite on Kokoomuksen
on seuraavissa vaaleissa maan suurin puolue."
- - -
Juuri noin, olen aivan samaa mieltä!
- - -
"Erityisen tärkeää on muistaa miksi Kokoomus
hinnan - erittäin kovan hinnan."
- - -
Minusta tuossa ei ole mitään tärkeää, koska tärkeämpää on katsoa eteenpäin: niihin tavoitteisiin jotka odottavat toteuttamistaan.
Vanhojen asioitten märehtiminen kuuluu akoille ja arkeologeille, joille on yhteistä se, että ne kaivelevat menneitä. ;-))) - rautalehti
Jaba_43 kirjoitti:
En ole juurikaan ennen kommentoinut usein toistamaasi viestiä, mutta teen sen nyt:
- - -
"Tämän vaalikauden ainoa tavoite on Kokoomuksen
on seuraavissa vaaleissa maan suurin puolue."
- - -
Juuri noin, olen aivan samaa mieltä!
- - -
"Erityisen tärkeää on muistaa miksi Kokoomus
hinnan - erittäin kovan hinnan."
- - -
Minusta tuossa ei ole mitään tärkeää, koska tärkeämpää on katsoa eteenpäin: niihin tavoitteisiin jotka odottavat toteuttamistaan.
Vanhojen asioitten märehtiminen kuuluu akoille ja arkeologeille, joille on yhteistä se, että ne kaivelevat menneitä. ;-)))Noh... kai mä sit oon arkeologi;-)))))))))))
- Jaba_43
rautalehti kirjoitti:
Noh... kai mä sit oon arkeologi;-)))))))))))
Tiäkkö, mikä erottaa akan arkeologista?
Akka yleensä suuttuu tosta vitsistä, arkeologi ei. ;-))) - rautalehti
Jaba_43 kirjoitti:
Tiäkkö, mikä erottaa akan arkeologista?
Akka yleensä suuttuu tosta vitsistä, arkeologi ei. ;-)))Hyvä mä:-)))))))))))))))))))))))
- Otsikossa hymiö
...
- Sir Alfred
Olen aiemmin käyttänyt samansuuntaisen puheenvuoron tällä palstalla..
Kokoomuksen ei pidä torjua yhteistyötä kepun kanssa (tai antaa siihen aihetta) tulevissa vaaleissa, vaan olla
kokoajan yhteistyötä tarjoava osapuoli. Äänestäjille on tärkeää, että tästä vapaaehtoisesta yhteistyöstä puhutaan avoimesti ennen vaaleja. ja korostetaan äänestäjien vapaata arvovalintaa.
Demareiden ainoa keino on kokoajan yrittää hajottaa tätä kokoomuksen pyrkimystä, koska onnistuneella yhteistyöllä todennäköisesti ratkeaa myös moni vaalien 2007 jälkeinen asia.
Kokoomus voi/pitääkin sen sijaan osoittaa demareille kaapin paikkaa ja syyttää heitä uusvasemmistolaisuudesta, joille kelpaa kyllä entisen SKDL:n ja kommunistien sekä stalinistien yhteistyö vaaleissa. Näyttää siltä, että vaaleissa on porvaripuolueilla lähes jokaisella oma ehdokkaansa, kun vasemmisto sen sijaan tulee vaaleihin yhdellä yhteisellä ehdokkaalla. Heinäluoman puheet siitä, ettei puolueilla olisi vaaleissa merkitystä kuuluvat samaan sumutussarjaan, jolla hän yrittää hajottaa porvaripuolueiden yhteistyötä.
Nyt kannattaa pitää pää kylmänä. Galluppeja tulee ja menee. Muistakaamme miten joulukuusta 1999 tammikuuhun 2000 gallupit muuttuivat perusteellisesti. Muistaakseni Halosen kannatus jossain vaiheessa oli siinä marraskuussa ainoastaan 18 %n tasoa.
Mitä tulee sitten ulko- ja turvallisuuspolitiikkaan, ei siinäkään kokoomuksen tarvitse linjaansa muuttaa puoleen tai toiseen. Kokoomus on puhunut tulevaisuuden kehityksellä, että seuraavalla eduskunnan vaalikaudella 2007-2011 saattaa tulla Nato -jäsenyys ajankohtaiseksi. Asiassa on aloitteellinen senhetkinen istuva poliittinen hallitus yhteistyössä tasavallan presidentin kanssa.
Sauli Niinistö pitkäaikaisena valtiovarainministerinä ja kansanedustajana sekä Euroopan oikeistopuolueitten yhteistyöjärjestön presidenttinä omaa laajan yhteistyöverkoston. Niinistö voi katsoa myös tulevaisuuteen Suomen puolesta rohkeammin kuin Halonen että Vanhanen.
Haloselle ja Vanhaselle lyhyt kampanja on eduksi, koska he silloin välttävät keskustelun Niinistön kanssa. Tämän johdosta Niinistön on oltava keskustelussa myös aloitteellinen haastamaan muita ehdokkaita.- Jaba_43
Olen samaa mieltä aika monesta. Olen myös melko tyytyväinen siihen, että Vanhanen näyttää ottaneen selkeän ja myönteisen kannan EU:n turvallisuuspolitiikkaan ja nopean toiminnan joukkoihin, Suomen ja USA:n suhteisiin ja myös Nato-jäsenyyteen.
Vanhasen ja Niinistön linjauksilla ei liene kovinkaan suurta käytännön eroa.
Nyt onkin minun mielestäni syytä seurata hyvin tarkasti niitä pieniä eroja, joita Vanhasen ja Niinistön kannanotoissa on, koska se ratkaisee jatkossa kumpi nousee 2. kierrokselle Halosta vastaan. Halosen (tai Lipposen) vastaehdokkaan pitää nimittäin olla hyvin realistinen, vakuuttava ja uskottava, koska Halonen saa vasemmiston äänien lisäksi kaikki älyllisesti laiskojen, akateemisesti koulutettujen humanistien äänet, joille taloudelliset asiat ja puolustuspolitiikka edustavat ainoastaan jotain tunnepohjaisesti kylmää ja kovaa, ja jotka näkevät sosialidemokratiassa ikään kuin politiikan yhteisöllisyyden ja inhimillisen huolenpidon, minkä kuvan sosialiemokratia on itsestään propagoinut niille, jotka eivät asiasta mitään välitä tietää.
Minä siis pelkään, että Vanhanen, maltillisena, sovittelevana ja hieman liikaa selittelevänä, ei riittävästi erotu sosialidemokratian vastakohdaksi, jolloin kahden vaiheilla aprikoivat äänestäjät kallistuvat äänestämään Halosta, koska tämä on jo ollut presidenttinä.
Vain Niinistö voi siis muodostaa selkeän vaihtoehdon sosialidemokratialle, mikä olisi hyvä tuoda alusta alkaen esiin myös siten, että kokoomus yhteistyöaktiivisuudellaan saa aikaan, että keskusta kirkastaa, mikä sen linja - ja Matti Vanhasen linja - todellisuudessa on.
Onko se itsenäisen puolueen linja, joka päättää itse valinnoistaanb, vai onko se sosialidemokratian apupuolueen linja, joka kyyristyy käskystä aina, kun Heinäluoma avaa suunsa.
.
Avausjuttu on pääsiltaan nappiin osuvaa analyysia.
Paha kyllä, kun Keskusta näyttää hallituksessa pelkäävän omaa varjoaankin, voisi Kataisen suunnalta selkeät linjat vetävä aloite tuoda Keskustan päättäjille puuttuvaa uskallusta ja päättäväisyyttä.
Olet avauksessa aivan oikeassa keskustalaisen kenttäväen mielialoista SDP-yhteistyön suuntaan: Tuskin heistä monikaan sietää SDP-SAK:n yhteistyöstä kuin pitkän seipään nenässä ja silloinkin vain pakkotilanteessa.
Keskustan käyttäytymistä hallituksessa arvioitaessa näyttää vahvasti siltä, että avointa riitaa ja hallituskriisiä pidetään vieläkin huonompana vaihtoehtona kuin Hakaniemen nuottien mukaista menoa, jossa tapahtuu Keskustan ja koko porvarillisen Suomen suhteen kyykytystä ja raakaa pilkkalaulantaa!
Vastaväittäjille tässä esimerkiksi:
Tuskin yksikään normaali kansalainen enää mitenkään sietää SDP-SAK:n röyhkeätä ryöväyspolitiikkaa, jossa missään piittaamatta saavat muutamat avainpaikkojen pienryhmät terrorisoida yhteiskuntaa mielin määrin.
Keskustalaisena koen täysin mahdottoman mitenkään sietää saatikka hyväksyä työministeriön (SDP-linnake) taannoista ukaasia sen ilmoittaessa haluttomuutensa olla mitenkään puuttumatta SAK:n laittomiin rikollisiin kiristystoimiin!
Painotan lisäksi: Termi ”työtaistelu” on SAK:n terroristein suussa ja heidän käskyläisenään toimivassa mediassa yhteiskuntaan ja laillista menoa vastaan suunnattua irvokasta pilkkaa!
Hallituksen hymistely on vastuutonta näpertelyä kun sen vaikenemisen valossa arvioidaan työväenliikkeen linnakkeen esiintymistä! SDP-SAK:n käytös on laillista menoa avoimesti pilkkaavaa, raakaa ja herjaavaa esiintymisestä, yhteiskuntarauhasta piittaamattomuutta öykkäämistä!
Muutos nyt!
Sivistysvaltion turvaamisen sekä yrittäjien ja keskiluokan elinehtojen laadun parantamisen kannalta on keskusta-oikeistolainen liittokunta saatava nyt toimimaan!
JOS YHTEISTYÖ EI TOTEUDU, niin Hakaniemen punakoneen sorto jatkuu ja EU-perustuslain myötä se betonoituu ja vie maan ja kansan lopulliselle banaanivaltion kehityskurssille.
Siispä on toivo pantava Kataisen ja Kokoomuksen suunnalle ja samalla siirryttävä avoimeen arvokeskusteluun Keskustan ja Kokoomuksen kesken.
Pidän varmana että painotettu listaus toimeen laitettavien pääasioitten suhteen on kummassakin leirissä lähes identtinen samoin kuin asioitten kronologinen järjestys.
Seppo Hietanen
"kerimäki st"
CITY-Keskusta- Jaba_43
Juttusi palautti mieleeni vuoden 2000 vaalien jälkeisiä tunnelmia. Silloinhan kokoomus ja keskusta puhuivat mahdollisuudesta kartoittaa puolueiden yhteiset tavoitteet ja sikäli kun yhteisiä tavoitteita löytyy, myös yhteistyömahdollisuudet.
Keskusta taisi kuitenkin torjua nuo keskustelut, sillä tiettävästi sellaisia ei koskaan käyty. Ainakin Esko Aho totesi Harwardin läksiäispuheessaan lakoonisesti, että "yhteistyön pallo on nyt kokoomuksen hallussa". Niin kova oli Ahon halu päästä demareiden suosioon, ettei keskusta tuolloin suostunut edes puheyhteyteen kokoomuksen kanssa.
Nyt siis olisi enemmän kuin toivottavaa, että presidentinvaalin myötä syntyisi sellainen keskusteluyhteys Kataisen ja Vanhasen välillä, joka vihdoinkin johtaisi ulos tästä umpikujasta, jossa SDP/SAK peluuttaa keskustaa ja kokoomusta toisiaan vastaan ja itse naureskelee sivusta.
Kun ehdotat yhteisten asioitten listaamista ja painottamista, niin siinä se voisi olla, ainakin aluksi. Minusta se olisi jo suuri yhteistyön saavutus, jos keskusta ja kokoomus saisivat yhdessa aikaan sellaisen paperin, jossa olisivat rinnakkain kummankin puolueen konkreettiset tavoitteet tärkeysjärjestyksessä ja aikataulutettuina.
Tuon listan tekemisen jälkeen on kokonaan toinen asia, miten puolueet yhdessä päättävät sitoutua kuhunkin tavoitteeseen ja sen toteuttamisen aikatauluun. Eduskunnassa on ei-sosialistinen enemmistö. Hallitus voidaan jo nyt rakentaa kokoomuksen ja keskustan varaan, jos halua on.
Sikäli kun Kataisella on haluja, hän voisi hieman aktiivisemmin ravistella keskustaa ja katsoa löytyykö sieltä mitään haluja vai ei.
Vasta tämän jälkeen voi kokoomus tehdä johtopäätöksiä seuraavista hallituskaavailuistaan, sillä sinipunahan se on, jos keskustan kanssa ei yhteistyö lähde luistamaan.
Yhteistyön kokeilun suuntaan olisi nyt kuitenkin liikahdettava - ja kokoomuksen aloitteesta - minun mielestäni. - Otsikossa hymiö
"Ei Vanhalla Isännällä valitettava ole realistia mahiksia ...
Lähettäjä: Lauri Matintupa 7.6.2002
> > > ..talossa..?
> > Kepu on aina osannut pitää omat värit kuosissaan vaikka punamultahallituksissa on istuttukin. Se tietää muuten
> > punamultaa jatkossakin. Olli Rehnin ja Paavo Lipposen johdolla.
> > Sano mun sanoneen. HYVÄ KESKUSTA !!!
> ..tänään - eilen Paten - kenenköhän huomenna..
jos sen kannatus pyörii nyt joissain 2 %n vaiheilla. Sääli sinänsä. Rehni hyvin todennäköisesti menee läpi kun annelinkin tähti alkaa pikkuhiljaa sammua. Annelilla on ihan selvästi ns. kuuskoski-vikatmaa ilmiö päällä. Eli yhtä selittämättömästi kuin sen kannatusprosentit nousi niin yhtä selittämättömästi ne nyt laskee. Kuin kepulaisen lehmän häntä. Rehni PJksi ja vaali- voittoon. Sen jälkeen punamultaa ja kokoomus oppositioon. Siinä lyhyesti tulevat tapahtumat.
En minä mielelläni demareiden kanssa yhteistyötä tee mutta mieluummin kuin kokkareiden. Voi sitä ilon päivää kun pääsee torppaamaan kokoomuksen pää edellä oppositioon niin että laidat rytkyy. Kokoomus tuupataan vauhdilla sellaiseen ranteenvahvuiseen "oppositioryteikköön" josta se ei tule ulosvuosiin ..."
- demarien vihollinen no1
..vastakkain asettelulla...
Keskusta ei tunnusta olevansa oikealla, kun se hakee demarien kanssa yhteistyötä, vanha vitsi.
Juuri keskusta pyrkii pakko tilanteisiin, jossa asialliset vaihtoehdot ovat minimissä. Hyvä esimerkki viime presidentin vaalit.
Kepulille sopii jopa neljännesvuosisadan oppositio kokoomukselle. Demarit parempi yhteistyökummppani, suomea ajatellen..... Onko mitään älliä ajatuksella, että demarien rientoja rajoittaa Vas. ja keskustan Kok.?
vom- Hohoi Tuomo
emeritus palstakirjailija T Kankkusen kannatuspuheenvuoro ?
- samalla pohjalla
...kuin nykyinen,koska käytännön kysymyksissä
kepu ja demarit tulevat hyvin toimeen ja
koska kokoomuksen ja Lipposen yhteinen kausi
oli sentään 8 vuotta. Siihen ei enää ole
paluuta. Samoin kokoomuksen Nato -himo ei
oikein sovi kepun linjaan.- Jaba_43
Seuraava hallitus voi yhtä hyvin olla sinipuna, koska kokoomuksen ja kepun kannatukset lähenevät toisiaan ja SDP taitaa säilyttää suurimman puolueen asemansa vielä 2007.
Heinäluoma nimittäin on Lipposen linjoilla eikä suinkaan punamultamiehiä.
Ainoa vaihtoehto sinipunan ja punamullan - eli demareiden ylivallan - rinnalle syntyy ainoastaan, jos keskustassa syntyy haluja porvarihallitukseen.
Kokoomuslaisista nimittäin 2/3 osaa on mieluummin porvarihallituksen kuin sinipunan kannalla, oli ainakin ennen viime eduskuntavaaleja.
Porvarihallitus on siis kepun käsissä, koska kokoomus ei vielä taida nousta suurimmaksi puolueeksi, eli käynnistämään hallitustunnusteluja 2007. - Jaba_43
Ennustan, että keskusta kääntyy Nato-jäsenyyden kannalle seuraavissa eduskuntavaaleissa ja Suomen Nato-jäsenyydestä järjestetään kansanäänestys - hallituksen esityksestä, eduskunnan päätöksellä ja silloisen presidentin myötävaikutuksella - joskus 2010 tienoilla.
Demareistahan Natoa kannattaa jo noin puolet ja kokoomuksesta melkein kaikki. Jopa Suvi-Anne Siimes pitää "Nato-ovea auki". Keskustalaisten hellimälle, konservatiiviselle USA-vihalle ja Venäjän kyyristelylle ei ole enää tulevaisuudessa realistista aihetta, koska Venäjä tekee jo nyt tiiviimpää Nato-yhteistyötä kuin Suomi.
- analyysi
olisi PARASTA pitää ohjat omissa käsissään:
s.o. paalupaikka vaalien jälkeen varmistuu kun äänestäjät uskovat Kokoomuslaiseen vaihtoehtoon riittävästi ENNEN vaaleja.
Annan vaihtoehtoja:
Kokoomus voisi esim. ilmoittaa ennen vaaleja kansalle jokin seuraavien kaltaisen asiasisällöt:
a) "...kaikki hallitusvaihtoehdot ovat mahdollisia
- vaalitulos ratkaisee
b) "..olemme länsimaisen demokratian arvopuolue,...
- antamalla äänen Kokoomukselle, se on pois sosialisteilta - holhouksen paappojilta. Porvarillinen Suomi tarvitsee oikean porvarihallituksen ja ME TEEMME SEN, muut vaihtoehdot ei tule kysymykseen."
c) "..kansa päättää vaaleissa, sitten katsotaan ohjelmakysymykset sitten yhteistyökysymykset ketkä muodostavat hallituksen."
Summa summarum: kannattaa lyödä OMAA SELVÄÄ JA EROTTUVAA brändiä 'tyhmälle kansalle' - niin so siinä!
jk. jos noista em. vaihtoehdoista 'oma toiveeni' toteutuisi, ääni tulisi lähes 100%:n varmuudella (taas) kokoomukselle!
tv. nim. 'talollinen Espoosta'- Jaba_43
Noin kokoomus on toiminut. Viime eduskuntavaalien alla kokoomus toimi esimerkillisen vastuullisesti ja toi omat ohjelmakysymyksensä esiin jo vaaliohjelmassaan, eli kysynnän elvyttämisen ja työllisyyden parantamisen veropolitiikalla.
Tämä suorapuheisuus ja avoimmuus ei kepun ja demareiden veropopulisteja miellyttänyt, vaan nämä aloittivat dueton siitä, että "kokoomuksen rikkaille ajamat verohelpotukset vaarantavat hyvinvointiyhteiskunnan palvelut".
Voitettuaan vaalit kepujohtoinen hallitus on kuitenkin noudattanut 1:1 kokoomuksen vaaliohjelman veropolitiikkaa unohtaen kepun omat vaaliteemat: elintarvikkeiden alv:n ja työantajamaksujen alentamisen.
Kokoomuksella on jo erottuva brändi.
Tarvitaan vaan ammattimaista otetta sen suhteen, että brändi muodostuu niin vakuuttavan uskottavaksi, ettei sitä pysty heikentämään muiden puolueiden populistisilla vastakampanjoilla ja suoranaisilla totuudenvastaisilla loanheitoilla. - analyysi
Jaba_43 kirjoitti:
Noin kokoomus on toiminut. Viime eduskuntavaalien alla kokoomus toimi esimerkillisen vastuullisesti ja toi omat ohjelmakysymyksensä esiin jo vaaliohjelmassaan, eli kysynnän elvyttämisen ja työllisyyden parantamisen veropolitiikalla.
Tämä suorapuheisuus ja avoimmuus ei kepun ja demareiden veropopulisteja miellyttänyt, vaan nämä aloittivat dueton siitä, että "kokoomuksen rikkaille ajamat verohelpotukset vaarantavat hyvinvointiyhteiskunnan palvelut".
Voitettuaan vaalit kepujohtoinen hallitus on kuitenkin noudattanut 1:1 kokoomuksen vaaliohjelman veropolitiikkaa unohtaen kepun omat vaaliteemat: elintarvikkeiden alv:n ja työantajamaksujen alentamisen.
Kokoomuksella on jo erottuva brändi.
Tarvitaan vaan ammattimaista otetta sen suhteen, että brändi muodostuu niin vakuuttavan uskottavaksi, ettei sitä pysty heikentämään muiden puolueiden populistisilla vastakampanjoilla ja suoranaisilla totuudenvastaisilla loanheitoilla.kunnon Kokoomus -porvari brandiä, valitettavasti!
Jos tätä ei tee Kansallinen Kokoomus Suomessa, niin sillä ei ole MITÄÄM mahdollisuuksia - matkimalla kepua ja/tai sossuja - päästä paalupaikalle.
Vinkki: STEP1 --> Pesäeron julistaminen sosialistien KANSSA !!
ja tämä aina ja kaikkialla KIRKKAASTI esillä!
Tuo taitaapi olla mahdoton tehtävä, koska Kokoomusta rasittaa - ja ei niinkään vähän monelle oikeistolaiselle - länsimaisille demokratioille vieraat 'sinipuna' -> sotku, sekakommari -hallitusvallat.
Kuka on nyky Kokoomuksessa se mies, joka sanoutuu tuosta menneestä IRTI ? --> Ei kukaan, valitettavasti... vai onko?
- Tuomari Uusio
Porvarillisuuden rakentamisessa melko oleellinen komponentti on myös maakuntaporvarillisuus, mitä on Pohjanmaalle jääneillä kokoomuslaisilla, jotka eivät ole eläissään oikeaa cityä nähneetkään.
Ongelma on nyt siinä, että porvariyhteistyö edellyttäisi kokoomukselta identiteettimuutosta liberaali- ja sosialidemokraattipuolueesta kansallisen porvarillisuuden suuntaan aatekuvan osalta.
Matti Vanhanen kannattaa Natoa siinä, missä Sauli Niinistökin. Vanhanen kuitenkaan ei ole yhtä älykäs kuin Niinistö eikä määrätietoinen.
Mikäli nykyinen Tuomiojan liittoutumattomuuslinja ja toisaalta Heinäluoman ylivaltapyrkimykset halutaan torjua, olisi ihannevaalitulos sellainen, missä Sauli Niinistö tulee toiseksi ensimmäisellä ja toisella presidentinvaalikierroksella.
Kokoomuksella on nyt vihdoinkin Harri Holkerin tapaan uhrautuva ehdokas, mutta sillä ei ole poliittista ohjelmaa, ei muuta kuin se, minkä Risto EJ Penttilä, Jukka Tarkka ja Jyrki Katainen juuri ilmoittivat.- Jaba_43
Tämän päivän isänmaallisuus on sitä, että Suomen poliittinen johto pystyy taistelemaan Suomelle mahdollisimman suuren vaikutusvallan kaikissa kansainvälisissä yhteisöissä. Se ei ole ollenkaan helppo tehtävä, koska Suomen väkiluku on pienempi kuin parinkymmenen EU-maan suurkaupungin lähiöiden väkiluku.
Tuohon tehtävään Halonen on yksipuolinen maailmanparantaja, Vanhanen liian kokematon, mutta Niinistö paras tarjolle tuoduista vaihtoehdoista.
Niinistön valinta presidentiksi kasvattaisi automaattisesti myös kokoomuksen kannatusta, mistä seuraisi se mahdollisuus, että kokooomus saisi keskustan taivutelluksi porvarihallitukseen, joka vihdoinkin voisi saada aikaan sen, että konservatiivisen ay-liikkeen ylläpitämät työmarkkinoiden sementtirakenteet voidaan saada joustavammin reagoiviksi.
Onhan se nimittäin täysi helevetti, että pari avainliittoa pysäyttelee laittomasti paperitehtaita ja satamia siitä syystä, että työnantaja teettää töitä ULKOPUOLISILLA eikä ay-kartellin jäsenillä, joilla muka on yksinoikeus työntekoon.
Nämä miljarditappiot yritysten pitäisi siis kiltisti niellä vain siksi, ettei "vaivalla rakennettua sopimusyhteiskuntaa sovi romuttaa", konservatiivisten demareiden mielestä. - Sir Alfred
Jaba_43 kirjoitti:
Tämän päivän isänmaallisuus on sitä, että Suomen poliittinen johto pystyy taistelemaan Suomelle mahdollisimman suuren vaikutusvallan kaikissa kansainvälisissä yhteisöissä. Se ei ole ollenkaan helppo tehtävä, koska Suomen väkiluku on pienempi kuin parinkymmenen EU-maan suurkaupungin lähiöiden väkiluku.
Tuohon tehtävään Halonen on yksipuolinen maailmanparantaja, Vanhanen liian kokematon, mutta Niinistö paras tarjolle tuoduista vaihtoehdoista.
Niinistön valinta presidentiksi kasvattaisi automaattisesti myös kokoomuksen kannatusta, mistä seuraisi se mahdollisuus, että kokooomus saisi keskustan taivutelluksi porvarihallitukseen, joka vihdoinkin voisi saada aikaan sen, että konservatiivisen ay-liikkeen ylläpitämät työmarkkinoiden sementtirakenteet voidaan saada joustavammin reagoiviksi.
Onhan se nimittäin täysi helevetti, että pari avainliittoa pysäyttelee laittomasti paperitehtaita ja satamia siitä syystä, että työnantaja teettää töitä ULKOPUOLISILLA eikä ay-kartellin jäsenillä, joilla muka on yksinoikeus työntekoon.
Nämä miljarditappiot yritysten pitäisi siis kiltisti niellä vain siksi, ettei "vaivalla rakennettua sopimusyhteiskuntaa sovi romuttaa", konservatiivisten demareiden mielestä.Olemme tästä peruslinjasta kohti länsimaisia puolueoloja jokseenkin samaa mieltä.
- Jaba_43
Sir Alfred kirjoitti:
Olemme tästä peruslinjasta kohti länsimaisia puolueoloja jokseenkin samaa mieltä.
Kokoomuksen tulisi minun mielestäni terävöittää linjaansa puolueena joka ajaa koko kansankunnan yhteistä etua ilman, että sillä olisi rasitteenaan jonkin suppeamman kansanosan (työväestö tai maaseutu) edut ensisijaisesti ajettavinaan.
On nimittäin melko surkeaa lukea, kuinka populistisesti bkt:n kasvattamiseen, kilpailukyvyn lisäämiseen, tuottavuuden parantamiseen, ostovoiman kasvattamiseen, jne... liittyvät kokoomuksen aloitteet surutta leimataan "rikkaiden suosimiseksi ja köyhien kyykyttämiseksi".
Kokoomuksen olisi pystyttävä tuomaan äänestäjilleen esiin se, että hyvinvointi lisääntyy sitä enemmän, mitä suuremmasta kakusta sitä pääsee leikkaamaan.
Niinistö mahdollisesti pystyisi tähän, mikäli hän saa puheilleen riittävää julkisuutta, mitä toki on tulossa kunhan vaalikuume tarpeeksi nousee.
- Jorma_III
Ehkä asiaa voisi kuvata paremminkin siten,
ettei sosialistien uhkailuja saa ottaa
todesta, saati kuuleviin korviinsa.
Tässä yksi esimerkki sosialistisen valtion
toiminnasta ja syy siihen, miksi kenenkään
ei tulisi uskoa moiseen punaiseen aatteeseen:.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=1500000000000107&posting=22000000008072835
Siis reilusti vain oikeaan, ei vasempaan, ei
’diilejä’, ei erillissopimuksia tai kauppoja. Punaiset
pois ja uudet miehet tilalle. Koko virkakoneisto
puhtaaksi ja omat miehet tilalle.
Keskusta ja Matti Vanhanen ovat mennee talven
lumia; miehellä ei pysy edes oma perhe kasassa,
joten miten kuvittelet hänen hoitavan valtiota?
Toisaalta, jos katsoo miten R S Halonen on
valtionta hoitanut, niin tulos ei ainakaan
oikeusvaltion kannalta voi enää mennä
huonompaan päin.
Nyt tarvitaan Suomessa jotain uutta ja radikaalia.
Italiassa on valittu rasisti, eli tämä Persuskooli
johtoo, joten eikö meilläkin voitasin kokeilla
jotain muuta, mutta ei sellaista vanhaa pappaa,
joka kaivelee maan alle käytäviä asuntonsa
ympärille kuten Persus.
Vaihtoehdot ovat niin pateettisen vähissä,
että suosittelen maan ainoata henkilöä,
joka varmasti uskaltaa sanoa maan virkamiehille
niin kuin asiat ovat eli Åke Tyviä. - Otsikossa hymiö
...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa422026En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311640Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141434Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421396Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681295- 81211
- 121068
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7971- 20959
- 81942