Suunta hakusessa

MEGIICO

...onkos kellään kokemuksia sellaisesta että pirssi ei kulje suoraan? Kulmissa ei vikaa - säädetty, renkaat vaihdettu, mutta silti jopa pikitiellä auto alkaa vaeltamaan...saati sitten soralla. Takapää irti koko aika. Kaltevalla tiellä saa rattia kääntää sivulle ihan kunnolla jos meinaa omalla kaistalla pysyä... nyt olisi hyvät neuvot tarpeen...kiitos niistä jo etukäteen

11

1642

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Simo T

Minkähän laiset renkaat mahtavat olla, vponevat olla kauniit ja kalliit, mutta se ei välttämättä tee autostasi hyvää ajettavaa. Alkuperäinen koko on yleensä paras näille Suomen urasille teille.

• MEGIICO

..alla vakiorenkaat 195 65 R15 joten ei siinä mitään...
        ..vasemmalle veto korostuu varsinkin kun ajaa johonkin röykkyyn..ja sen vuoksi tarkistettiin iskaritkin->ei apua, olivat siis kunnossa.

Kulmissa oli siis alunperin vikaa, mutta nyt siis pitäisi olla ok..

taidan lähtee taasen pajalle. Tuleepahan pojille mun naama tutuksi

• Mja

Mulla veti Scenic II vasemmalle kunnes tekivät 4-pyörämittauksen takuuna. Edessä oli auraus pielessä, kumpikin etupyörä osoitti vasemmalle. Aurauksen säädön jälkeen puoltaminen loppui.

Epäilen että pirssissäsi on se tavallisin vika eli huollon mielestä "kaikki on ookoo.." vaikkei ole. Viitsisitkö pistää tähän palstalle autostasi mitatut tärkeimmät kulmat ennen ja jälkeen säädön, niin katsotaan sitten. Myös takapyörien haritus/auraus olisi hyvä tietää.

• MEGIICO

..no nyt kulkee sitten suoraan..
        vikaa oli kulmissakin mutta sen vetelyn aiheutti löysä vasen alapallonivel. Se on nyt vaihdettu ja kulmatkin on kohdillaan.
        Totesin vain itselleni että on hyvä ettei vika ollu mun korvien välissä vaan autossa, tuli sen verran monta kertaa käytyä tuolla pajalla.

• ohjaustehostin?

Vai hydraulinen?

• qqq

Eräs asia joka saa auton menettämään suuntavakauden totaalisesti on vääränlaiset vanteet alla, eli tarkista vanteiden ET, eli jos väärä ET ja renkaat tulevat liian kauas ulos siitä mihin tehtaan suunnittelijat ovat rakentaneet, auto menettää suuntavakauden täydellisesti.

• MEGIICO

...sama vika niin peltivanteilla kuin aluillakin..
        Tehtaan vanteet. Ajattelin vain et voisko vika olla esim kallistuksen vakaimissa???

• MEGIICO kirjoitti:

Tehtaan vanteet. Ajattelin vain et voisko vika olla esim kallistuksen vakaimissa???

olla vika kallistuksenvakaimissa.
        Oireet viittaavat pahasti pielessä olevaan auraukseen tai akselistossa (etu- tai taka-)jossakin olevaan väljyyteen. Saattaa myös pielessä oleva Casterkulmakin mokomaa tehdä, joten senkin voisivat pajalla katsoa ellei muuta vikaa löydy. Mahdollisen ohjaustehostimen viat sitten vielä erikseen.
        Vika pitäisi kyllä olla helposti paikallistettavissa, joten suosittelen korjaamokeikkaa jos ei omin tai naapurin avuin selviä.

• Simo T
        MEGIICO kirjoitti:

Oletko kokeillut vaihtaa eturenkaat puolelta toiselle, jospa sitten kulkisi suorempaan tai puoltaisi toiseen suuntaan, kannattaa kokeilla eikä tuijottaa pyörimissuuntia. Kokeilemisen arvoinen juttu, selviää ainakin onko renkaissa vika. On nimittäin ollut merkkirenkaita jotka puoltavat ensin toiseen suuntaan ja pyörien vaihdon jälkeen toiseen suuntaan. Caster-kulman säätäminen voi olla vaikeampi homma, ei taida löytyä säätömahdollisuuksia. Kokeile pyörien vaihtoa.

• Mja
        MEGIICO kirjoitti:

Siis paljonko sulla oli auraukset etu- ja takapyörissä ennen ja jälkeen säädön? Sinähän kerroit että autosi oli merkkihuollossa mitattavana. Kerro lukemat, niin nähdään mihin suuntaan pyörät sojottavat. Vai etkö saanut merkkihuollosta mittaustuloksia? Silloin voit olla varma, että mitään mittausta ei ole suoritettu - paitsi ehkä silmänmitalla.

• MEGIICO
        Mja kirjoitti:

Siis paljonko sulla oli auraukset etu- ja takapyörissä ennen ja jälkeen säädön? Sinähän kerroit että autosi oli merkkihuollossa mitattavana. Kerro lukemat, niin nähdään mihin suuntaan pyörät sojottavat. Vai etkö saanut merkkihuollosta mittaustuloksia? Silloin voit olla varma, että mitään mittausta ei ole suoritettu - paitsi ehkä silmänmitalla.

paperit on huoltokansiossa, mutta laitan ne tänne kunhan vain kerkiän.

renkaita on kokeiltu toisiakin, mutta ei ollu apua.

Auto on menossa pajalle reilun viikon päästä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      72
      2467
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1799
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1654
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      372
      1587
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      18
      1552
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1407
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      109
      1166
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1128
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1094
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1009
    Aihe