Miehen ja naisen työ

Mies

Asenteet, tämä kirjoitus käsittelee asenteita.

Nainen on ollut palkkatyössä tosin vähän aikaa vielä, n. 200 vuotta.

Nainen ei ole vielä hahmottanut sitä, että työ on pelkkää rahan hankintaa, ei muuta ;)

Se on rahanhankintaa perheelle. Nimenomaan, perheelle.

Kun mies tulee töistä, se ottaa naisen ensimmäisenä syleilyyn. Iloitaan siitä, että ollaan taas yhdessä. Siitä matka jatkuu yhteisille retkille.

Mutta te naiset, te ette ole tätä oppineet vielä. Tai ehkä oppiminen on väärä sana. Tosi väärä.

On kyse asenteista.

Mutta pääasiassa kyse on miesten asenteista.

On se kyllä ikävää kun miehet eivät anna naisen valita.

Jos miehet antaisivat naisen valita siitä seuraa ainoastaan hyviä asioita.

Ei tarvitsisi naisten tulla tehtailta väsyneinä kotiin. Surullista katsottavaa. Väsyneitä, puhkiajettuja kasvoja joitka työnantaja ohjaa kuntoutukseen.

Moniko teistä naisista tekee sellaista työtä mitä ei tahtoisi *huudahdus keveä*

Kumpa joku teiltä sen säästäisi. Jäisi teille aikaa tehdä sitä mitä te todella tahtoisitte.

Älkää kiusatko itseänne ja sanoko että teette juuri sitä työtä mitä tahdotte jos joka nainen Suomessa tämän kirjoituksen lukisi.

Tähän maahan tarvitaan miehen kättä joka nostaa naisen suosta.

Sitä ennen miehen on nostettava itsensä suosta.

20

941

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sanelma

Mille ihmeen perheelle? Miksi ihmeessä en saisi tienata rahaa itselleni?

• Mies

"Mille ihmeen perheelle? Miksi ihmeessä en saisi tienata rahaa itselleni?"

Saathan sinä.

Mutta Mies kirjoituksillaan nostaa perheen aina taivaaseen.

• maaria

ja taas mennään... ajatkos tällä kirjoituksella nyt sitä, että naiset kotiin vaan kunhan miehet antavat? Olisipa muuten helppoa löllyä kaikki päivät kotona jos kersoja ei vaan olisi pyörimässä. Toisaalta joutuisin sitten tekemään väkisinkin kaikki kotityöt enkä saisi minkäänlaisia sosiaalisia kontakteja enkä yhtään omaa rahaa.. ukostani voisi tulla vaikka joku despootti, joka pakottaisi minut tienaamaan taskurahaa seksityöllä.. Juu taidankin valita sen paskan duunin ennemmin. Mikset muuten miehiltä kysy kuinka moni heistä tekee ikävää työtä?

• Mies

"ja taas mennään... ajatkos tällä kirjoituksella nyt sitä, että naiset kotiin vaan kunhan miehet antavat? Olisipa muuten helppoa löllyä kaikki päivät kotona jos kersoja ei vaan olisi pyörimässä. Toisaalta joutuisin sitten tekemään väkisinkin kaikki kotityöt enkä saisi minkäänlaisia sosiaalisia kontakteja enkä yhtään omaa rahaa.. ukostani voisi tulla vaikka joku despootti, joka pakottaisi minut tienaamaan taskurahaa seksityöllä.. Juu taidankin valita sen paskan duunin ennemmin."

Hui.

Mutta siis. En minä kuvittele, että naiset mitään tekemättömiksi jää. Mutta voivat tehtaan siasta tehdä jotain parempaa työtä, sitä mitä itse tahtovat. Ompa se sitten mitä työtä tahansa, voi olla kotityötä, voi olla myös muuta työtä, ihan mitä vaan.

Se työ ei ole mitään liukuhihna tavaraa vaan todellista työtä, joka antaa naisen oman käden jäljen maailmalle. Se tulee naisen sydämesta. Se on taidetta. On se sitten mitä vaan. Ompa se mitä tahansa, se on tehty omaasta vapaasta tahdosta. Kukaan ei ole sitä estämässä. Keneltäkään se ei ole pois.

"Mikset muuten miehiltä kysy kuinka moni heistä tekee ikävää työtä?"

- Olen itse mies. Tiedän miehen maailman kysymättäkin.

• maaria
        Mies kirjoitti:

"ja taas mennään... ajatkos tällä kirjoituksella nyt sitä, että naiset kotiin vaan kunhan miehet antavat? Olisipa muuten helppoa löllyä kaikki päivät kotona jos kersoja ei vaan olisi pyörimässä. Toisaalta joutuisin sitten tekemään väkisinkin kaikki kotityöt enkä saisi minkäänlaisia sosiaalisia kontakteja enkä yhtään omaa rahaa.. ukostani voisi tulla vaikka joku despootti, joka pakottaisi minut tienaamaan taskurahaa seksityöllä.. Juu taidankin valita sen paskan duunin ennemmin."

Hui.

Mutta siis. En minä kuvittele, että naiset mitään tekemättömiksi jää. Mutta voivat tehtaan siasta tehdä jotain parempaa työtä, sitä mitä itse tahtovat. Ompa se sitten mitä työtä tahansa, voi olla kotityötä, voi olla myös muuta työtä, ihan mitä vaan.

Se työ ei ole mitään liukuhihna tavaraa vaan todellista työtä, joka antaa naisen oman käden jäljen maailmalle. Se tulee naisen sydämesta. Se on taidetta. On se sitten mitä vaan. Ompa se mitä tahansa, se on tehty omaasta vapaasta tahdosta. Kukaan ei ole sitä estämässä. Keneltäkään se ei ole pois.

"Mikset muuten miehiltä kysy kuinka moni heistä tekee ikävää työtä?"

- Olen itse mies. Tiedän miehen maailman kysymättäkin.

Oletko itse koskaan ajatellut jäädä kotiin koti-isäksi?

"Olen itse mies. Tiedän miehen maailman kysymättäkin." Aha. No sehän on kiva, että pystyt yksinäsi edustamaan kokonaista puolikasta populasta.

• Mies
        maaria kirjoitti:

Oletko itse koskaan ajatellut jäädä kotiin koti-isäksi?

"Olen itse mies. Tiedän miehen maailman kysymättäkin." Aha. No sehän on kiva, että pystyt yksinäsi edustamaan kokonaista puolikasta populasta.

"Oletko itse koskaan ajatellut jäädä kotiin koti-isäksi?"

Olen. Mutta en siihen pystyisi. Perheen on elettävä jollain. Vaimo ei ole pakotettu olemaan kotona. Ei myöskään työssä.

En ole urahakuinen vaan perhe-hakuinen.

"Olen itse mies. Tiedän miehen maailman kysymättäkin." Aha. No sehän on kiva, että pystyt yksinäsi edustamaan kokonaista puolikasta populasta."

Niin. Minä vähättelen itseäni. Jos minä siihen pystyn, pystyy kuka mies vaan.

• maaria
        Mies kirjoitti:

"Oletko itse koskaan ajatellut jäädä kotiin koti-isäksi?"

Olen. Mutta en siihen pystyisi. Perheen on elettävä jollain. Vaimo ei ole pakotettu olemaan kotona. Ei myöskään työssä.

En ole urahakuinen vaan perhe-hakuinen.

"Olen itse mies. Tiedän miehen maailman kysymättäkin." Aha. No sehän on kiva, että pystyt yksinäsi edustamaan kokonaista puolikasta populasta."

ja sinä olet pakotettu tekemään jotain? elättämään perheesi? hoh, on kyllä aika vanhakantaista ajattelua.. Mutta mikäs siinä jos se teidän perheessänne toimii, muuten ei varmaan kannata muille tuputtaa, koska jokainen tekee omat ratkaisunsa. Olisi mukava nähdä se, että useampi mies jäisi kotiin.

"Niin. Minä vähättelen itseäni. Jos minä siihen pystyn, pystyy kuka mies vaan." Sinä et kylläkään vähättele itseäsi vaan päinvastoin teet itsestäsi kyllä melko ison numeron.. En todellakaan usko, että miehenä tietäisit, mitä muut miehet ajattelevat työstään...

• Mies
        maaria kirjoitti:

ja sinä olet pakotettu tekemään jotain? elättämään perheesi? hoh, on kyllä aika vanhakantaista ajattelua.. Mutta mikäs siinä jos se teidän perheessänne toimii, muuten ei varmaan kannata muille tuputtaa, koska jokainen tekee omat ratkaisunsa. Olisi mukava nähdä se, että useampi mies jäisi kotiin.

"Niin. Minä vähättelen itseäni. Jos minä siihen pystyn, pystyy kuka mies vaan." Sinä et kylläkään vähättele itseäsi vaan päinvastoin teet itsestäsi kyllä melko ison numeron.. En todellakaan usko, että miehenä tietäisit, mitä muut miehet ajattelevat työstään...

"ja sinä olet pakotettu tekemään jotain? elättämään perheesi? hoh, on kyllä aika vanhakantaista ajattelua.. Mutta mikäs siinä jos se teidän perheessänne toimii, muuten ei varmaan kannata muille tuputtaa, koska jokainen tekee omat ratkaisunsa. Olisi mukava nähdä se, että useampi mies jäisi kotiin."

Yhtä lailla minä tuputan tätä, kuten muut jotain muuta asiaa. Onko tämä asia jollain lailla muita asioita huonompi.

Vanhanaikaista jonkun muun mielestä kuin meidän.

Mutta voiko nykyajassa olla jotain vanhanaikaista.

Sitä paitsi minä en ole pakottamassa vaimoa jäämään kotiin.

"Sinä et kylläkään vähättele itseäsi vaan päinvastoin teet itsestäsi kyllä melko ison numeron.. En todellakaan usko, että miehenä tietäisit, mitä muut miehet ajattelevat työstään..."

Teen vielä itsestäni isommankin numeron. Varo vaan =)

Vai viekö kirjoitukseni sinulta jotain pois.

• väsynyt

En tahtoisi tehdä kotitöitä

• Ai että on surullista luettavaa! Yrittäkää ymmärtää, että varsinkin näinä "turbokapitalismin
      aikoina lajimme biologia ei hevillä anna periksi korviemme välissä!
      vom

• Naiset ovat tehneet työtä aina. Naiset ovat tehneet myös palkkatyötä. Hämmästyttävä luku tuo 200 vuotta, ihan uteliaisuuttani kysyisin. Mistä ihmeestä sen repäsit?

Suomalainen yhteiskuntarakenne perustuu ns. kahden huoltajan malliin. Suomessa ei olisi kehitys lainkaan tällä mallilla, jos naiset eivät omaa panostaan yhteiskunnan rakentamiseen olisi antaneet. Sotien jälkeiseen, jälleen rakennustyöhön, tarvittiin kaikkien panosta.

Kotirouva ajattelu ei ole juurtunut suomalaiseen kulttuuriin. Amerikkalaisen keskiluokan ihanteiden väkisin istuttaminen, kotoiseen maaperäämme vaikuttaa vähintääkin, sekä naivilta, että vanhakantaiselta ajattelulta.

Naiset kestävät työelämän paineet, siinä kuin miehetkin. Apua olisi hyvä saada, kotoisten askareiden teossa. Naisten syyllistäminen siitä, että he tekevät omaa osuuttaan yhteiskunnassa, olisi hyvä saada myös loppumaan. Ennenkaikkea, sellainen ajattelumalli, että naiset eivät osaa yksin huolehtia itsestään on vähintäänkin merkillistä. Ilmaistaanpa ko. kommentointi, kuinka kauniisti sokeroituna ilmoille, sillä ei ole merkitystä, vähättelyä, mitä vähättelyä.

• Mies

"Naiset ovat tehneet työtä aina. Naiset ovat tehneet myös palkkatyötä. Hämmästyttävä luku tuo 200 vuotta, ihan uteliaisuuttani kysyisin. Mistä ihmeestä sen repäsit?"

- Edelleenkin on perheitä, jossa vaimo on kotona.

"Suomalainen yhteiskuntarakenne perustuu ns. kahden huoltajan malliin."

- Se on siihen suuntaan menossa. Ikävä kyllä.

"Suomessa ei olisi kehitys lainkaan tällä mallilla, jos naiset eivät omaa panostaan yhteiskunnan rakentamiseen olisi antaneet. Sotien jälkeiseen, jälleen rakennustyöhön, tarvittiin kaikkien panosta."

- Totta.

"Kotirouva ajattelu ei ole juurtunut suomalaiseen kulttuuriin. Amerikkalaisen keskiluokan ihanteiden väkisin istuttaminen, kotoiseen maaperäämme vaikuttaa vähintääkin, sekä naivilta, että vanhakantaiselta ajattelulta."

- Minä en ole mitään väkisin istuttamassa. Tuon mahdollisuuden esille. Oma perhe esimerkkinä.

- Esimerkiksi sinun työhön, jos se on sitä mitä tahdot, tämä kirjoitus ei ole estämässä sinua pois siitä, mitä tahdot.

"Naiset kestävät työelämän paineet, siinä kuin miehetkin. Apua olisi hyvä saada, kotoisten askareiden teossa. Naisten syyllistäminen siitä, että he tekevät omaa osuuttaan yhteiskunnassa, olisi hyvä saada myös loppumaan."

- Työelämässä ei ole minkäänlaisia paineita. Ainoa "työpaine" voisi olla se, jos työtä ei olisi. Ja tämä on minun henkilökohtainen mielipide. Joku voi ottaa paineita työstä, mutta sitten vika on omassa asenteessaan, se on minun mielipide. Tai sitten tekee sellaista työtä, joka ei ole mielekästä.

Kotoisat askareet. Hmm. Jos on siisti jo valmiiksi niin niitä on äärimmäisen vähän. Porukalla hommat tekee niin siihen menee äärimmäisen vähän aikaa. Kotoisia askareita ei juuri ole oikeastaan nimeksikään. Jää aikaa muulle.

"Ennenkaikkea, sellainen ajattelumalli, että naiset eivät osaa yksin huolehtia itsestään on vähintäänkin merkillistä. Ilmaistaanpa ko. kommentointi, kuinka kauniisti sokeroituna ilmoille, sillä ei ole merkitystä, vähättelyä, mitä vähättelyä."

- Siis jotenkin minä kirjoituksillani vähättelisin naista.

- Miten niin minä muka vähättelisin vaimoa, jos tarjoan hänelle mahdollisuuden jäädä kotiin.

- En kai nyt minä vaimolle sen takia tarjoa sitä mahdollisuutta, että epäilisin jotenkin, että hän ei pärjäisi ilman minua =)

• Mies kirjoitti:

"Naiset ovat tehneet työtä aina. Naiset ovat tehneet myös palkkatyötä. Hämmästyttävä luku tuo 200 vuotta, ihan uteliaisuuttani kysyisin. Mistä ihmeestä sen repäsit?"

- Edelleenkin on perheitä, jossa vaimo on kotona.

"Suomalainen yhteiskuntarakenne perustuu ns. kahden huoltajan malliin."

- Se on siihen suuntaan menossa. Ikävä kyllä.

"Suomessa ei olisi kehitys lainkaan tällä mallilla, jos naiset eivät omaa panostaan yhteiskunnan rakentamiseen olisi antaneet. Sotien jälkeiseen, jälleen rakennustyöhön, tarvittiin kaikkien panosta."

- Totta.

"Kotirouva ajattelu ei ole juurtunut suomalaiseen kulttuuriin. Amerikkalaisen keskiluokan ihanteiden väkisin istuttaminen, kotoiseen maaperäämme vaikuttaa vähintääkin, sekä naivilta, että vanhakantaiselta ajattelulta."

- Minä en ole mitään väkisin istuttamassa. Tuon mahdollisuuden esille. Oma perhe esimerkkinä.

- Esimerkiksi sinun työhön, jos se on sitä mitä tahdot, tämä kirjoitus ei ole estämässä sinua pois siitä, mitä tahdot.

"Naiset kestävät työelämän paineet, siinä kuin miehetkin. Apua olisi hyvä saada, kotoisten askareiden teossa. Naisten syyllistäminen siitä, että he tekevät omaa osuuttaan yhteiskunnassa, olisi hyvä saada myös loppumaan."

- Työelämässä ei ole minkäänlaisia paineita. Ainoa "työpaine" voisi olla se, jos työtä ei olisi. Ja tämä on minun henkilökohtainen mielipide. Joku voi ottaa paineita työstä, mutta sitten vika on omassa asenteessaan, se on minun mielipide. Tai sitten tekee sellaista työtä, joka ei ole mielekästä.

Kotoisat askareet. Hmm. Jos on siisti jo valmiiksi niin niitä on äärimmäisen vähän. Porukalla hommat tekee niin siihen menee äärimmäisen vähän aikaa. Kotoisia askareita ei juuri ole oikeastaan nimeksikään. Jää aikaa muulle.

"Ennenkaikkea, sellainen ajattelumalli, että naiset eivät osaa yksin huolehtia itsestään on vähintäänkin merkillistä. Ilmaistaanpa ko. kommentointi, kuinka kauniisti sokeroituna ilmoille, sillä ei ole merkitystä, vähättelyä, mitä vähättelyä."

- Siis jotenkin minä kirjoituksillani vähättelisin naista.

- Miten niin minä muka vähättelisin vaimoa, jos tarjoan hänelle mahdollisuuden jäädä kotiin.

- En kai nyt minä vaimolle sen takia tarjoa sitä mahdollisuutta, että epäilisin jotenkin, että hän ei pärjäisi ilman minua =)

On toki perheitä, jossa toinen on kotona edelleenkin. Jätit vastaamatta, mistä tuo luku 200 vuotta on peräisin?

Suomessa on ollut hyvin ohut yläluokka, joka jotuu vieraanvallan alaisena olemisesta. Suomalainen yhteiskunta oli varsin kauan maatalousvoittoista. Tilakoot olivat kohtalaisen pieniä, maanviljelyshommat vaativat molenpien työpanosta. Vain virkamieskunnalla oli varaa, mahdollistaa naisten kotona viihtyminen. Työväestössä oli yleistä molempien puolisoiden työssäkäynti. Naiset ovat pärjänneet hyvin työelämässä. Naiset pärjäävät toki hyvin myös kotona, niin halutessaan. Naiset eivät kuitenkaan ole kovinkaan valmiita siirtymään pois työelämästä. Yhteiskunnallisesti on turhaa kouluttaa naisia (enemmistö korkeakouluissa) jos tarkoituksena on kotilieden vaaliminen. En lainkaan arvostele sinun perheesi ratkaisuja. Näen kummallisena sen, että omat ratkasut katsotaan ilman muuta sopivan kaikille.

Hauska näkökylma, työelämässä ei ole mitään paineita. Kyllä niitä paineita on, viihtyipä työssään tai ei. Paineita tulee myös kotona olemisesta, etenkin aikuiskontaktien puutetta valittavat useat kotiäidit.

Kyllä sinä vähättelet naisia. Vähättelet sillä, ettreivät naiset jaksa/pärjää työelämässä. Vähättelet myös sillä, että miesten täytyisi huolehtia siitä, että naiset saisivat valita.

• Mies
        Tittelityy kirjoitti:

On toki perheitä, jossa toinen on kotona edelleenkin. Jätit vastaamatta, mistä tuo luku 200 vuotta on peräisin?

Suomessa on ollut hyvin ohut yläluokka, joka jotuu vieraanvallan alaisena olemisesta. Suomalainen yhteiskunta oli varsin kauan maatalousvoittoista. Tilakoot olivat kohtalaisen pieniä, maanviljelyshommat vaativat molenpien työpanosta. Vain virkamieskunnalla oli varaa, mahdollistaa naisten kotona viihtyminen. Työväestössä oli yleistä molempien puolisoiden työssäkäynti. Naiset ovat pärjänneet hyvin työelämässä. Naiset pärjäävät toki hyvin myös kotona, niin halutessaan. Naiset eivät kuitenkaan ole kovinkaan valmiita siirtymään pois työelämästä. Yhteiskunnallisesti on turhaa kouluttaa naisia (enemmistö korkeakouluissa) jos tarkoituksena on kotilieden vaaliminen. En lainkaan arvostele sinun perheesi ratkaisuja. Näen kummallisena sen, että omat ratkasut katsotaan ilman muuta sopivan kaikille.

Hauska näkökylma, työelämässä ei ole mitään paineita. Kyllä niitä paineita on, viihtyipä työssään tai ei. Paineita tulee myös kotona olemisesta, etenkin aikuiskontaktien puutetta valittavat useat kotiäidit.

Kyllä sinä vähättelet naisia. Vähättelet sillä, ettreivät naiset jaksa/pärjää työelämässä. Vähättelet myös sillä, että miesten täytyisi huolehtia siitä, että naiset saisivat valita.

"On toki perheitä, jossa toinen on kotona edelleenkin. Jätit vastaamatta, mistä tuo luku 200 vuotta on peräisin?"

- Mielikuva vaan. Feministien "nousu".

"Suomessa on ollut hyvin ohut yläluokka, joka jotuu vieraanvallan alaisena olemisesta. Suomalainen yhteiskunta oli varsin kauan maatalousvoittoista. Tilakoot olivat kohtalaisen pieniä, maanviljelyshommat vaativat molenpien työpanosta. Vain virkamieskunnalla oli varaa, mahdollistaa naisten kotona viihtyminen. Työväestössä oli yleistä molempien puolisoiden työssäkäynti. Naiset ovat pärjänneet hyvin työelämässä. Naiset pärjäävät toki hyvin myös kotona, niin halutessaan. Naiset eivät kuitenkaan ole kovinkaan valmiita siirtymään pois työelämästä. Yhteiskunnallisesti on turhaa kouluttaa naisia (enemmistö korkeakouluissa) jos tarkoituksena on kotilieden vaaliminen. En lainkaan arvostele sinun perheesi ratkaisuja. Näen kummallisena sen, että omat ratkasut katsotaan ilman muuta sopivan kaikille."

- Mies onkin suossa.

- Meidän perhe ei ole yläluokkaa, vaan keskiluokkaa.

"Hauska näkökylma, työelämässä ei ole mitään paineita. Kyllä niitä paineita on, viihtyipä työssään tai ei."

Hauska, mutta totta. Omalla kohdalla. Se olikin oma henkilökohtainen mielipide.

"Paineita tulee myös kotona olemisesta, etenkin aikuiskontaktien puutetta valittavat useat kotiäidit."

- Ketkä valittaa ketkä ei, en ole pakottamassa mihinkään.

"Kyllä sinä vähättelet naisia. Vähättelet sillä, ettreivät naiset jaksa/pärjää työelämässä. Vähättelet myös sillä, että miesten täytyisi huolehtia siitä, että naiset saisivat valita."

Ei se ole vähättelyä, mutta alkaa se kyllä veellä. Se on välittämistä.

Me miehet nyt ollaan tällaisia pahoja. Seurataan naisten silmäpusseja ynnä muuta.

Maailmassa on muutakin kuin työ.

Alkuperäinen kirjoitus koski sitä, miten mies työpäivän jälkeen kaappaa naisen syliinsä.

• j.pukkila

..juolahtipa mieleeni tuosta luvusta 200, ei nyt aivan pedon luku, mutta ajatus kumminkin: eikö palkkatyö ole suunnilleen tuon ikäinen, ehkä vähän päällekin..??
        ..palkkatyöhän syntyi teollisen vallankumouksen myötä, siitä lähtien kapitalisti on pompottanut väkeä omien tuotto-odotustensa mukaisesti..
        ..tuota en kyllä ymmärrä, että suomalainen yhteiskuntarakenne perustuisi kahden huoltajan malliin, länsimaisena yhteiskuntajärjestelmänä myös meillä markkinatalouden lainalaisuudet muovaavat yhteiskuntarakennetta..
        ..kiitos huonon tuottavuuden ja heikon johtamistaidon, myös suomessa koko perhe on joutunut ponnistelemaan toimeentulonsa puolesta..
        ..toki heillä, joilla on riittävästi varallisuutta, on ollut mahdollisuus maistaa suuren maailman elämäntyyliä, mitä se sitten lieneekin..

• Ope
        j.pukkila kirjoitti:

..juolahtipa mieleeni tuosta luvusta 200, ei nyt aivan pedon luku, mutta ajatus kumminkin: eikö palkkatyö ole suunnilleen tuon ikäinen, ehkä vähän päällekin..??
        ..palkkatyöhän syntyi teollisen vallankumouksen myötä, siitä lähtien kapitalisti on pompottanut väkeä omien tuotto-odotustensa mukaisesti..
        ..tuota en kyllä ymmärrä, että suomalainen yhteiskuntarakenne perustuisi kahden huoltajan malliin, länsimaisena yhteiskuntajärjestelmänä myös meillä markkinatalouden lainalaisuudet muovaavat yhteiskuntarakennetta..
        ..kiitos huonon tuottavuuden ja heikon johtamistaidon, myös suomessa koko perhe on joutunut ponnistelemaan toimeentulonsa puolesta..
        ..toki heillä, joilla on riittävästi varallisuutta, on ollut mahdollisuus maistaa suuren maailman elämäntyyliä, mitä se sitten lieneekin..

Etkös Pukkila osaa käyttää isoja kirjaimia?

• Mies kirjoitti:

"On toki perheitä, jossa toinen on kotona edelleenkin. Jätit vastaamatta, mistä tuo luku 200 vuotta on peräisin?"

- Mielikuva vaan. Feministien "nousu".

"Suomessa on ollut hyvin ohut yläluokka, joka jotuu vieraanvallan alaisena olemisesta. Suomalainen yhteiskunta oli varsin kauan maatalousvoittoista. Tilakoot olivat kohtalaisen pieniä, maanviljelyshommat vaativat molenpien työpanosta. Vain virkamieskunnalla oli varaa, mahdollistaa naisten kotona viihtyminen. Työväestössä oli yleistä molempien puolisoiden työssäkäynti. Naiset ovat pärjänneet hyvin työelämässä. Naiset pärjäävät toki hyvin myös kotona, niin halutessaan. Naiset eivät kuitenkaan ole kovinkaan valmiita siirtymään pois työelämästä. Yhteiskunnallisesti on turhaa kouluttaa naisia (enemmistö korkeakouluissa) jos tarkoituksena on kotilieden vaaliminen. En lainkaan arvostele sinun perheesi ratkaisuja. Näen kummallisena sen, että omat ratkasut katsotaan ilman muuta sopivan kaikille."

- Mies onkin suossa.

- Meidän perhe ei ole yläluokkaa, vaan keskiluokkaa.

"Hauska näkökylma, työelämässä ei ole mitään paineita. Kyllä niitä paineita on, viihtyipä työssään tai ei."

Hauska, mutta totta. Omalla kohdalla. Se olikin oma henkilökohtainen mielipide.

"Paineita tulee myös kotona olemisesta, etenkin aikuiskontaktien puutetta valittavat useat kotiäidit."

- Ketkä valittaa ketkä ei, en ole pakottamassa mihinkään.

"Kyllä sinä vähättelet naisia. Vähättelet sillä, ettreivät naiset jaksa/pärjää työelämässä. Vähättelet myös sillä, että miesten täytyisi huolehtia siitä, että naiset saisivat valita."

Ei se ole vähättelyä, mutta alkaa se kyllä veellä. Se on välittämistä.

Me miehet nyt ollaan tällaisia pahoja. Seurataan naisten silmäpusseja ynnä muuta.

Maailmassa on muutakin kuin työ.

Alkuperäinen kirjoitus koski sitä, miten mies työpäivän jälkeen kaappaa naisen syliinsä.

Minulla on projektiluontoisen työni vuoksi, silmien alla pussit useikin. Väännän työtäni yömyöhään ja viikonloput tarvittaessa. Projektin loputtua käperryn mielelläni mieheni kainaloon hellimään ja hellittäväksi. Olen onnellinen, koska olen saanut työni tehtyä ja tiedän tehneeni se hyvin.

Mieheni tukee minua arvostamalla työni tuloksia ja tekemällä kotityöt sillon, kun tekemistä löytyy. Hänellä ei ole tarvetta riistää minulta, sitä onnistumisen riemua, jonka hyvin tehty, vaativa työ antaa. Hänellä ei ole myöskään tarvetta sammuttaa intoani lisäopiskeluihin. Mieheni haluaa onnellisen vaimon, ei lapasta jota haudotaan hellan kulmassa.

Jos tämä jotekin, johonkin liittyy, olemme myös keskiluokkainen perhe.

Maailmassa on toki muutakin kuin työ, mutta työstä saatava ilo on myöskin arvokasta ja mielihyvää tuottavaa.

• j.pukkia
        Ope kirjoitti:

Etkös Pukkila osaa käyttää isoja kirjaimia?

..ope koettaa pysytellä hiljaa, eikä johdatella asioita enempää sivuraiteelle, mikä näin ystävällisenä kehotuksena julki tuotakoon..

• Mies
        Tittelityy kirjoitti:

Minulla on projektiluontoisen työni vuoksi, silmien alla pussit useikin. Väännän työtäni yömyöhään ja viikonloput tarvittaessa. Projektin loputtua käperryn mielelläni mieheni kainaloon hellimään ja hellittäväksi. Olen onnellinen, koska olen saanut työni tehtyä ja tiedän tehneeni se hyvin.

Mieheni tukee minua arvostamalla työni tuloksia ja tekemällä kotityöt sillon, kun tekemistä löytyy. Hänellä ei ole tarvetta riistää minulta, sitä onnistumisen riemua, jonka hyvin tehty, vaativa työ antaa. Hänellä ei ole myöskään tarvetta sammuttaa intoani lisäopiskeluihin. Mieheni haluaa onnellisen vaimon, ei lapasta jota haudotaan hellan kulmassa.

Jos tämä jotekin, johonkin liittyy, olemme myös keskiluokkainen perhe.

Maailmassa on toki muutakin kuin työ, mutta työstä saatava ilo on myöskin arvokasta ja mielihyvää tuottavaa.

Lainaus omista tämän aiheen kirjoituksista.

"- Esimerkiksi sinun työhön, jos se on sitä mitä tahdot, tämä kirjoitus ei ole estämässä sinua pois siitä, mitä tahdot."

"Mutta siis. En minä kuvittele, että naiset mitään tekemättömiksi jää. Mutta voivat tehtaan siasta tehdä jotain parempaa työtä, sitä mitä itse tahtovat. Ompa se sitten mitä työtä tahansa, voi olla kotityötä, voi olla myös muuta työtä, ihan mitä vaan."

- En minä ole pakottamassa vaimoa mihinkään. En myöskään ketään naista ole pakottamassa mihinkään.

• Mies kirjoitti:

Lainaus omista tämän aiheen kirjoituksista.

"- Esimerkiksi sinun työhön, jos se on sitä mitä tahdot, tämä kirjoitus ei ole estämässä sinua pois siitä, mitä tahdot."

"Mutta siis. En minä kuvittele, että naiset mitään tekemättömiksi jää. Mutta voivat tehtaan siasta tehdä jotain parempaa työtä, sitä mitä itse tahtovat. Ompa se sitten mitä työtä tahansa, voi olla kotityötä, voi olla myös muuta työtä, ihan mitä vaan."

- En minä ole pakottamassa vaimoa mihinkään. En myöskään ketään naista ole pakottamassa mihinkään.

Työ, jonka tekemisen kokee tärkeäksi, vie joskus jaksamisen äärirajoille. Tuntuu hyvältä, kun on saanut projektin valmiiksi. Naisia ei tarvitse suojella epäonnistumisilta, eikä heiltä saa myöskään riistää onnistumisen tunteita. Miehet ovat parhaimmillaankin vain elämänkummppaineita, heidän tehtävänsä ei ole suojelemalla, estää toisia ihmisiä toteuttamasta itseään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      42
      2016
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1640
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1424
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      342
      1391
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1295
    6. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      8
      1211
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1068
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      971
    9. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      959
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      80
      929
    Aihe