Elikä mikä on paras ajamasi auto kokoluokittain?
Siis pelkästään ajettavuutta tai ajamisen iloa kysytään. Lyhyet perustelut perään miksi.
1.pikkuautot
2.alempi keskiluokka
3.ylempi keskiluokka
4. isot autot
5.edustusautot
6.urheiluautot
7.Maasturit
Omani ovat:
1. Peugeot 206. Kokoisekseen ison auton tuntuinen.
2. Peugeot 306. Erinomainen ajettavuus ja hauskuus etuvetoiseksi. Myös ohjaustuntuma omaa luokkaansa luokassaan.
3. BMW 330i/Audi A4 en osaa päättää. Ajettavuus, teho mukavuus.
4. BMW 540i. Samat kuin edellä paitsi vielä lisää sitä jotain...
5. MB CL65 AMG. Ei varmaan tarvitse selitellä. 612hv, reilut 1000Nm vääntöä. LUXUS!!!
6. Corvette. En ole ajanut muilla urheiluautoilla.
7. Touareg. En ole ajanut lisäksi kuin X5:ttä ja se oli mielestäni huonompi.
Tuosta mersusta sen verran, että se siis oli koeajossa saksassa ettei tarvitse ihmetellä.
Suomessa niitä ei taida pahemmin olla???
Paras ajettavuus? Kokoluokittain.
36
6927
Vastaukset
- Katsotaanpas...
2. Citroen Xsara (montaa pikkuautoa en ole ajanut, mutta tuo sitikka oli YLLÄTTÄVÄN hyvä)
4. Oma autoni
5. Jaguar XJ
6. Porsche 944
7. Jeep GrandCherokee (nuo sun autot taitaa olla suv:eja, eikä maastureita)
Eipä muuta mainittavaa - honda mies
1 honda jazz
2 honda civic
3 honda accord
4 honda odyssey
5 honda legend
6 honda nsx
7 honda crv
jostain civicist lähtien noi pesee kaikki euro romut ehkä bemarit voi olla jazzii parempii - vertailu
95% tämän palstan lukijoista ei ole ajanut niin monella autolla, että voisi tehdä minkäänlaista vertailua.
Oma vertailusikin on tehty muutaman auton otoksella. Jossakin luokassa olet ajanut yhtä tai kahta autoa. Ei siinä mitään vertailua voi tehdä.- t.bone
Kysymys kuului:
"paras ajamasi auto"
Mikä on paras niistä mitä olet ajanut. Olkoon se että olet ajanut sitten 1 tai 2 tai sata autoa kyseisestä luokasta.
- realisti
Kaikki muut paitsi japsit ovat ajettavia.
Ajettavuus näet on vaikeammin kopioitavissa kuin tekniset yksityiskohdat...- Toni
Jos et tajua että auton alkuperämaalla ei ole tekemistä ajettavuuden kanssa.
- yksityiskohdat
Jos ajettavuus ei synny tekniikasta se on psykosomaattista.
- vittumainen
Toni kirjoitti:
Jos et tajua että auton alkuperämaalla ei ole tekemistä ajettavuuden kanssa.
Japsit ovat kopioineet kaiken tekniikan, mutta heiltä puuttuu tyystin tietämys alustan ominaisuuksista. Ajettavuus on rempallaan ja se johtuu juuri valmistusmaasta.
- Toni
vittumainen kirjoitti:
Japsit ovat kopioineet kaiken tekniikan, mutta heiltä puuttuu tyystin tietämys alustan ominaisuuksista. Ajettavuus on rempallaan ja se johtuu juuri valmistusmaasta.
Joopa joo. Miksi se johtuu valmistusmaasta?
80-luvulla japsit todella olivat selkeästi huonompia, mutta eivät enää.
Tiesitkö että eurooppalaiset ovat kopioineet tuhansia ratkaisuja japanilaisilta?
kohtaan 1 on:
Citroen Visa.- Ranskalaiset
Pienistä ja keskisuurista "normaalihintaisista" autoista paras on Ranskalainen... Kaikki 3 merkkiä samalla viivalla. Kalliit ja isot BMV.
- totuuden torvi
Kaikissa luokissa parhaita ajettavia on TOYOTAT!
Ehkä edustusluokan paras on Nissan Primera. - jöördis
1. Peugeot 206 tukevan tuntuinen peli
2. Ford Focus todella napakka, huippuhyvä ohjaus
3. Saab 9-3 SportSedan ei pahemmin kokemusta muista
4. BMW 530d mahtavaa ja upeeta
5. Enhän mää sellasia oo nähnykkään
6. Lada 1200S todella tykki ja ratin kääntäminen on voimailulaji
7. Toyotan nykyinen LandCruiser citymaasturithan eivät tähän kuulu - Oldschool
Viimeksi tänään tuli ajettua yksi risteys vähän kovempaa että kerkesi valoista, ja perhana kun meni nätisti taas vanha 500-sarjan bemu. Kääntö kevyesti jarruttaen, tasaisesti hanaa ja kurvi läpi pienessä nelipyöräluistossa... fantastinen fiilis. Auton balanssi on noin isoksi rotiskoksi uskomattoman hyvä.
Pikkuautoista paras koettu on Pösön 106 GTi, alusta on kyllä oudon pehmeän tuntuinen aluksi mutta vähän rankemmassa käytössä istuu kuin hanska käteen. Muutenkin tuntuisi siltä että ranskalaisilla on tuo etuvetoisen dynamiikka hyvin hoidossa, mutten silti haluaisi mitään sitikkaa/pösöä/rellua omistaa.
Maasturi- ja urheiluautopuolella ääni menee kevyesti Porschelle. Cayenne on omalla segmentillään ylivoimainen ja 911 puolustaa oikeutetusti asemaansa urheiluautoklassikkona. Henkilökohtainen mieltymys kallistuu silti Boxsterin puolelle - jos ei ole tarvetta kuljetella koko perhettä tai suuria määriä tavaraa mukana, hauskempaa kulkinetta joutuu hakemaan n. kolme kertaa kalliimpien italialaisten joukosta. - keripukki
1. Fiat 127 - Aivan fantastinen ohjaustuntuma
2. Ford Focus - Uus oli ihan ok ajettava näistä kotteroluokassa
3. Nissan Primera - Uusi pesee passatin ja mondeon
4. BMW 523 - hiljainen kuin mikä
5. Micra (Herbalife edustusauto) - ROK ROK!
6. Nissan 200sx - Ei tule muita mieleen
7. Toyota HJ60 - Ei tule muita mieleen - CarlosBainz
1. Citroen C3/ VW Polo tasapeli. Ison tuntuisia, ajaa pitkääkin siivua mielikseen.
2. VW Golf, se upea tasapainoisuus tie kuin tie.
3. Audi A4, ehdottoman vakaa, mutkiin maukkaasti taittuva.
4. Audi A6, etenkin quattrona äärettömän vakaa vauhdissa kuin vauhdissa, keli kuin keli.
5. Audi A8, junamaista kyytiä kovassakin nopeudessa. Yksi kaista riittää.
6. Porsche carrera4, se takaatyöntö!
7. BMW X5, mahtava kompromissi maasturia ja henkilöautoa. - Paavo
ranskalaiset.
Citroën CX. Itselläni nyt paras kaikista 10'stä omistani: Xantia Exclusive V6 1997.
T. Matti- Toni
On karmein koeajokokemukseni. Mielipidekysymyksiä näemmä. Huima näkemysero kuitenkin. Oletko ajanut muita autoja?
- Jussi
Toni kirjoitti:
On karmein koeajokokemukseni. Mielipidekysymyksiä näemmä. Huima näkemysero kuitenkin. Oletko ajanut muita autoja?
ja on tullut ajettua monella muullakin autolla. En tule enää koskaan ostamaan teräsjousilla varustettua autoa. Talvikelillä pito tuntuu olevan parempi kuin muilla etuvetoisilla.
- xanttu
Jussi kirjoitti:
ja on tullut ajettua monella muullakin autolla. En tule enää koskaan ostamaan teräsjousilla varustettua autoa. Talvikelillä pito tuntuu olevan parempi kuin muilla etuvetoisilla.
Oli ennen -97 Xantia, mut jousitus vähän rikki niin puski ihan saatanasti, tiukoissa käännöksissä pelotti että osuuko helmat maahan (ne eihän ne ois voinutkaan mut auto kallistui niin paljon), se oli melkoinen apinakiikku, muuten hyvä auto ja aika nopeasti hävis siitä liikkeestä johon sen jätin vaihdossa.
- Jussi
xanttu kirjoitti:
Oli ennen -97 Xantia, mut jousitus vähän rikki niin puski ihan saatanasti, tiukoissa käännöksissä pelotti että osuuko helmat maahan (ne eihän ne ois voinutkaan mut auto kallistui niin paljon), se oli melkoinen apinakiikku, muuten hyvä auto ja aika nopeasti hävis siitä liikkeestä johon sen jätin vaihdossa.
siis jousituksen pallot paljoa maksa 40 euroa kappale ja tunnissa vaihtaa kaikki. Kestoikä sama kuin normaaliauton iskunvaimentimissa.
- Flex
Toni kirjoitti:
On karmein koeajokokemukseni. Mielipidekysymyksiä näemmä. Huima näkemysero kuitenkin. Oletko ajanut muita autoja?
Näköjään jos merkki on väärä on auto aina huono ajettavuudeltaan. Laitatko oman listasi näkyviin ennen kuin haukut muut.
- Toni
Flex kirjoitti:
Näköjään jos merkki on väärä on auto aina huono ajettavuudeltaan. Laitatko oman listasi näkyviin ennen kuin haukut muut.
En arvostele autoja merkin pohjalta (tai alkuperämaan) kuten niin monet tuntuvat täällä tekevän. Enkä myöskään arvostele sellaisten autojen ajo-ominaisuuksia joita en ole ajanut.
Esim 406 on ihan eri luokkaa kuin xantia, minun mielestä. Hirveästi en ole muita sitikoita ajanut niin en pysty niistä sanomaan, mutta xsara on ihan ok kylläkin.
- voittanutta
Kyllä on makeaa kurvailla mustalla Alfa 147:llä.
Näkyy vaan käyvän monille kateeksi!
Tänäänkin kaahasin Mechelininkadulla oikein kunnolla, siinä jäi köröttelevät paskapäät kauas taakse, kaukovalot vaan näkyi kateellisilla läiskyvän.
Mukavaa ajella SPORTTISESTI ja näyttää muille! UH! - valita...
Saakohan laitettua oikeisiin luokkiin...
1. Peugeot 205 tai Datsun 100A
2. Seat Ibiza
3. Peugeot 405 tai Opel Vectra
4. Audi A6 Avant
5. Ford Granada
6. (vanha) Mini
7. Isuzu Trooper - Ovatten
Mondeo/vectra.Saab 9-3/audi a4.Saab 9-5,audi a6,bmw 5-sarja.Focus,astra,golf.
- Ovatten
Parhaita myös muilta ominaisuuksiltaan.
- J.L.
Samaa luokkaa kysymykset ja vastaukset täällä!
Naurettavaa kakaramaista juupas-eipäs kinastelua.
Mieltymyksethän ovat aina makuasioita!!! - Flex
1.Lancia Y10 LX, Auto käyttäytyi kuin iso ja kulki todella pirteästi 45hv turvin =). Sähkölasit ja alcantanahka sisus loi ylellisyyden tunnetta eikä bensan kulutus voinut kuin naurattaa
2.Alfa 33, todellinen mutkateiden unelma-auto. Boxerin pärinää ja kovaa menoa.
3.Lancia Dedra 2000 Turbo. Ylellisyyttä ja tehoa tarpeeksi. Todella hiljainen "ohjus".
4.Fiat Croma Turbo, mahtava ajettavuus ja se vääntö. Tilat ovat mahtavat.
5.En ole ajanut.
6.Corvette, 60km/h ja tallan pohjaan lyöminen aiheutti nopeuden alenemisen ja mustat viivat.
7.En ole ajanut.- Toni
Päätelleen siitä että Croma on paras iso auto listalla.
- Flex
Toni kirjoitti:
Päätelleen siitä että Croma on paras iso auto listalla.
Kerrotko itse mikä on parempi ajettavuudeltaan? Fiat croma ja lancia thema vei aikansa testitkin (voitti mm. mersun) ja ovat nykyautoja huomattavasti parempia ajaa. Iso auto on tietysti kysymys erikseen, mutta croma on mittapuun mukaan ISO.
- Toni
Flex kirjoitti:
Kerrotko itse mikä on parempi ajettavuudeltaan? Fiat croma ja lancia thema vei aikansa testitkin (voitti mm. mersun) ja ovat nykyautoja huomattavasti parempia ajaa. Iso auto on tietysti kysymys erikseen, mutta croma on mittapuun mukaan ISO.
ajamistani nopeasti tuli mieleen ainakin 2003 passat, 2001 bmw 525 ja jopa 1999 omega (mikä on muuten kyllä täysi susi).
Huom! mikään näistä ei ole oma auto tai edes oma merkki - Flex
Toni kirjoitti:
ajamistani nopeasti tuli mieleen ainakin 2003 passat, 2001 bmw 525 ja jopa 1999 omega (mikä on muuten kyllä täysi susi).
Huom! mikään näistä ei ole oma auto tai edes oma merkkiOletko itse koajanut turbo cromaa tai turbo theman (melkein sama asia).
Itse olen omegaa ajanut ja se ei ainakaan yltänyt lähellekään croman ajo-ominaisuuksia tosin sanoen aika mitäänsanomaton. Kaikkia mailman autoja en sentään ole ajanut, mutta jos kommentoit cromasta tyyliin oletko hyvällä ajanut tarkoitat siis että croma on huono ajettava?
Tosin makuasiahan on ajo-ominaisuudetkin. Cromassa ohjaus on erittäin tunnokas ja autolla voi ajaaa millimetrin tarkasti. Suuntavakaus on mainio sekä auto ei tunnu raksaalta käiteltävältä vaan kulkee erittäin tunnokkaasti (vastaa hyvin kaasuun ym). Pesee mielestäni hyvin kevyesti uudet vastaavat autot jo pelkästään kasvaneiden painojen ja ylitehostettujen ohjauksien takia. - Toni
Flex kirjoitti:
Oletko itse koajanut turbo cromaa tai turbo theman (melkein sama asia).
Itse olen omegaa ajanut ja se ei ainakaan yltänyt lähellekään croman ajo-ominaisuuksia tosin sanoen aika mitäänsanomaton. Kaikkia mailman autoja en sentään ole ajanut, mutta jos kommentoit cromasta tyyliin oletko hyvällä ajanut tarkoitat siis että croma on huono ajettava?
Tosin makuasiahan on ajo-ominaisuudetkin. Cromassa ohjaus on erittäin tunnokas ja autolla voi ajaaa millimetrin tarkasti. Suuntavakaus on mainio sekä auto ei tunnu raksaalta käiteltävältä vaan kulkee erittäin tunnokkaasti (vastaa hyvin kaasuun ym). Pesee mielestäni hyvin kevyesti uudet vastaavat autot jo pelkästään kasvaneiden painojen ja ylitehostettujen ohjauksien takia.En sano että on huono. Sanon vain että on parempiakin. Turboa en ole ajanut, niin siitä en osaa sanoa.
Ajamani omega oli mv6, että en tiedä sitten onko siinä minkä verran eroa perusmalliin.
- xxx
1. Citroën Visa
2. Peugeot 306
3. Citroën Xantia Activa
4. Citroën CX Turbo2
5. edellinen BMW 700 sarja
6. Ferrari 412
7. Range Rover
1. Visalla ihan uskomaton hyvä alusta. Sietää sellaisia kaarrenopeuksia ettei järkevä ihminen edes kokeile sellaisia. Sen lisäksi erittäin mukava. Ison auton tuntua vaikka onkin pieni auto.
2. Kiva auto kokoluokassaan maantien päällä.
3. Ei ihme että aktiivialusta kielettiin F1:ssä ;) Auton ajoominaisuudet ylivertaisuudessa täysin omaa luokkansa. Toisen sukupolven aktiivijousitus. Täytyy päästä ajamaan että ymmärtää mistä on kyse. Aniharvojen herkkua.
4. Todella harvojen varsinaista herkkua. Vahinko vain että nuorimmat yksilöt ovat 20 vuotta vanhoja. Tehty ajamaan pitkiä matkoja suurella nopeudella mutkaisella tiellä ja 5. vaihteellakin auto jatkaa kiihtymistään jatkuvasti kunnes kone ei enää ota yhtään kierroksia lisää ;)
5. Uusi 700-sarja on kyllä askel taaksepäin.
6. Nami-nami :D
7. Kunnon työkalu. Ei mitään kaupinkitaisteluvanu kuten SUVit ovat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa732480En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361799- 101654
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3721587Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly181552Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681407- 1111187
- 121128
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91105- 201019