Georgia in Memorian

Kurre_Orava

"
MOT-ohjelma kertoi georgialaisnaisten ajatuksista seuraavasti:

Rusudan Elbakidze: Ensimmäisen tunnin aikana kerroin oppilaille, mitä Suomessa oli tapahtunut minulle. Lapset kyselivät millainen maa Suomi on, millaisia ihmisiä suomalaiset ovat. Sanoin että en halua koskaan kuulla Suomesta. Välillä oli vaikea pidätä kyyneleitä. Oppilaani itkivät kanssani kun kerroin, miten meitä naisia kohdeltiin.

Eka Gureshidze: Nämä päivät ovat olleet elämäni pahimmat päivät.

Rusudan Elbakidze: Kun ihmiskauppasyytteet esitettiin minulle luulin, että taivas putosi päälleni. Sydämeni oli murtua.

Mziuri Kobahidze: ? tarkistin ikkunat. Häpeä oli niin suuri, että ajattelin tehdä itsemurhan ja hypätä ikkunasta.

Marina Kurdgelia: Matkalle lähdettiin iloisin mielin. Lapsille ja lapsenlapsille luvattiin tuliaisia ja nyt palaamme Georgiaan häväistyinä ja loukattuina.

Naisen ääni: Kun rajavartijat eivät löytäneet mitään todisteita ihmiskaupasta, keksittiin, että meillä ei ole tarpeeksi rahaa mukana. Miten olisimme voineet lähteä matkalle ilman rahaa? Joka kerta kun vastasimme, että voimme tuoda ja näyttää heille rahaa, he lopettivat heti rahasta puhumisen.

Mziuri Kobahidze: Halusin toteuttaa unelmani ja nähdä Eurooppaa. Suunnitelmissani oli myös ostaa tavaraa kauppaani ? Palasin Suomesta sairaana. Oli keuhkokuume ja korkea verenpaine, Minulla on jatkuvasti pelkotiloja.

Eka: Vaadittiin, että allekirjoitan sellaisen tunnustuksen, jossa myönnän olevani matkanjohtajan uhri. Olin hämmästynyt vaatimuksesta. Tunsin tämän ihmisen nimenomaan hyvänä ihmisenä, kunnian miehenä. Mieheni löysi matkanjärjestäjän ja saattoi minut matkalle. Miten voin myöntää, että matkanjohtaja aikoo myydä minut, ja mikä vieläkin pahempaa, mieheni aikoo myydä minut!

Zaza: Tietysti tämä vaikutti minuun syvästi. Tunsin Suomen valtion demokraattisena eurooppalaisena maana, mutta kun sain tietää, mitä siellä oli tapahtunut vaimolleni ja muille ryhmän rouville, miten heitä oli kohdeltu, olin pettynyt Suomeen.

Eka: Oli painajaismaista, kun rajavartijat yhä uudelleen kysyivät, harrastinko bussissa seksiä ja vaativat myöntämään sen.. Hämmästyksestä ja häpeästä en tiennyt mitä vastata sellaiseen kysymykseen. Miten ylipäätään olisin voinut alentua vastaamaan tällaisiin kysymyksiin ? Voimattomuudesta kyyneleet alkoivat valua silmistäni.
"

Tämä oli suuri voitto pohjoismaiselle feminismille. Heil Gugrun, Heil Tavja.

11

890

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puolustuvoimain alainen rajavartiolaitos ja sisäministeriön poliisikunta ovat siis mielestäsi feministien ja ruotsalaisen Gugrunin määräysvallassa? Merkillinen käsitys yhteiskunnastamme, ei voi kun ihmetellä?? Hei tyhmyys, huoh..

• cisma

Mikä ihmeen voitto tämä oli feminismille?

Ovatko feministit valloittaneet rajavartiostonkin?

Heil Kurre!
      Heil rajavartijat!
      Heil provoilijat!
      Heil feministinen marginaali-ilmiö, joka on jokapaikassa!

• Kurre_Orava

Aivan oikein, niin teenkin. ;)

Provo päivässä kaksi parhaassa, pitää lakimiehet loitolla. *Wanha Wiidakon sananl

• Nari Säre

...että gruusialaisnaisten tapauksessa on ollut kyseessä ihan tavallinen suomalaisten pikkuvirkamiesten suorittama rasismi... Tietysti nuo feministien ihmiskauppahösäilyt on sitten hädissään vedetty syyksi.

Onhan se ihan selvä, että maailman tämän hetken jyrkimmällä elintasorajalla väkisinkin tulee kehkeytymään tämän tyyppistä toimintaa... Vladimir-setäkin on ollut toistaiseksi hiljaa, mutta katsotaans nyt, kun jokunen venakkokin vastaavasti käännytetään... Luulisin, että samaan tapaan suomalaiset, kuten monet muutkin maat, noista tietyistä maista tulevia turisteja (joista osa pyrkii laittomaan jobbarihommaan) käännyttelee... tai oikeastaan tiedänkin. Esim. Tanska on kiristänyt huomattavasti proseduurejaan asioiden suhteen.

Suomalaiselle homma ei vain näy niin tylynä, kun Suomen passilla yleensä homma käy kivuttomasti... Iranilaisystävämme piti USA:han matkustaessaan käydä USAn konsulaatissa haastatteluissa, ja maksaa extraa tilapäisviisumistaan, kun kävi jenkeissä... hyvä kun pääsi edes maahan :-)

• Tuttu homma tuo USA:n konsulin haastattelu. Tein työurani valtiojohtoisessa yrityksessä, ja kun tuli tarve matkustaa USA:han, jouduin konsulin haastatteluun. Sen lisäksi tarvitsin työnantajalta kirjallisen vakuutksen, että en ole vaarallinen henkilö. Kuuluin olin kuulunut
        aikaisemmin "lähellä SKP:tä olevaan järjestöön!!
        vom

• Sovinisti

Millä valuutalla käydään georgialaista ihmiskauppaa?

Noo, mummonmarkoilla tietenkin.

• perse

Miehethän ne taas toilaili. Miksi naisia - ja etenkin feministejä - syytetään aina kaikesta pahasta, jonka miehet saavat aikaan?

• venttas holl

Antakaapa nyt te kaikkitietävät liikkeelle polkaistujen instanssien ensin selvittää todistettavasti, mitä on tehty, mitä ei ja mistä on ollut kyse. Tulee muuten nielaistua ennenkuin tipahtaa. Turha tässä vaiheessa on pelkän median perusteella räväytellä. Herra Oravalle sen verran, että eikös Suomi-poloinen käynnistynyt asiassa vasta ihailemasi USAn syytteiden johdosta, Kreikka säesti? Nyt sitten järjenkäytön lyhytkurssin suorittaneiden mielestä feministit ovat syypäitä koko revohkaan, myös rajamiesten suorituksiin?

MOTin haastatellut todistivat omassa asiassaan, näyttöä ei ollut tarjota ohjelmaan heillä sen enempää kuin meidän viranomaisilla. Onko Oravaperheellä, tai kellään, tapana luovuttaa matkakassansa matkanjohtajalle, joka sitten sieltä antaa tarvittaessa? Luottaisin enemmän itseeni. Tai uskotko henkilöä, jolla väitteensä mukaan oli mukana 1000 euroa, mutta loukkaantuneena kuulustelusta ei halunnut näyttää rahoja rajatarkastuksessa, tekeekö kukaan näin viranomaisille? Tai kuka pitää mukanaan lompsassa vain 35 e, mutta jättää bussiin toisen lompakon, jossa oli 700 e? Vähän vaikea uskoa kaikkia puheita. Suuri yllättyneisyys tarkastuksen johdosta kuulosti hieman liioitellulta, jos MOTin tieto etukäteissitoumuksesta pitää paikkansa: naiset joutuivat allekirjoittamaan paperit, joissa lupasivat palata kotimaahansa. Ja että matkanjärjestäjä oli yhden näin onnistuneen paluukeikan jo tehnytkin. Vähintään tästä voi olettaa seurueen tienneen, että matkoilla on kyseenalainen maine eikä tarkastus ole varsinainen yllätys?

Jos rajaviranomaiset ovat käyttäytyneet loukkaavasti tai vääristelleet totuutta, pitää siitä tietenkin rangaista ja ottaa opiksi, korvata menetykset sekä lähettää pahoittelut asianosaisille. Vielä ei tiedetä.

Ainahan on jäljellä se toinen vaihtoehto: läpikulkubussimatkat jatkukoon, mahdolliset ongelmat siirtyvät muille, päästään me suomalaiset helpommalla. Ja halvemmalla.

• Kurre_Orava

Itse asiassa ajattelin vain hiukan sohaista ampiaspesää.

Oma kantani asiaan on, että ottaen huomioon näiden naisten ikäjakauman jne. Veikkaan heidän olleen ihan normaalilla elintasoturismi retkellä. Rajasta yli ja seuraavalle poliisilaitokselle anomaan turvapaikkaa... Tai vaikka Ruåtsiin.

Yrjö Puskan politiikkaan en ota kantaa, kovin ovat ristiriitaiset fiilikseni, niiltä osin...

• Oikaisija

En itse kuitenkaan ole "Henni", joka kirjoitti tuon nasevan juttunsa. Kopsasin vain linkin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      68
      2421
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1789
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1624
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      374
      1575
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      16
      1535
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1397
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      106
      1141
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1118
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1094
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1009
    Aihe