Taas erotaan

Otetaan toisenlainen tapaus
Aviopari muuttaa eri osoitteisiin sopuisasti, mutta eivät eroa virallisesti.
Jatkavat omanlaistansa elämää vuosikaudet.
Kaikki omaisuus jaetaan tasan puoliksi.
Yhteisiä lapsia ei ole.
Toinen puoliso kuolee ja häneltä jää lapsi.
Nyt tämä eloon jäänyt puoliso on sitä mieltä, että hänellä on oikeus mennä asuntoon saamallaan avaimella.
He pysyivät ystävinä.
Ja hän voisi halutessaan ottaa valkokuva-albumeita, yhteisiä, matkoilta hankittuja koriste-esineitä tai jotain muuta muistoja mukaansa.
Niin oli puoliso eläessään sanonut.
Mutta näin ei ollut asia.
Tuomari puuttui asiaan.
Mitään asiaa ei enää puolisolla ollut ko asuntoon. Avain otettiin pois.
Jako oli tehty siinävaiheessa, kun hopealusikat laitettiin puoliksi.
Jos jotain jäi, kaikki siirtyi perijälle.
Puoliso oli hyvin ihmeissään
Hän oli kuvitellut että hänellä olisi vaimona vielä oikeuksia.
Olihan hänellä
Hän sai leskeneläkkeen.
Yhteinen hautapaikka jäi haaveeksi.

49

114

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Harmittais tuo yhteinen hautapaikka. Seksi elämä jatkuu kyläilessä.

• Anonyymi

No nythän tämä juttu onkin paljon selkeämpi, varmaan sama kuin mitä on jo vatvottu. Mielenkiintoinen, enkä miellä kenenkään asioihin sekaantumiseksi. En avaa, mutta ei itselläkään ihan selvää pässinlihaa, eksän toisen vaimon sormukset ovat minun korulippaassani. Olen myös perinyt hänen puhelimensa. Enkä ole varastanut niitä. Elämä on mutkikasta mutta toisaalta niin selkeää.
      Tuomari tekee ihan oikein, aina välit eivät ole hyvät. Huonoissa väleissä oleva voisi tyhjentää avaimillaan koko luukun.
      Onko mahdollisuutta keskustella miehen lapsen kanssa että saisi tärkeät muistot itselleen. Perilliselle ne tuskin merkitsevät muuta kuin ylimääräistä kantamista roskalavalle.
      Yksi iso mutta. Olisi pitänyt laittaa vaikka ruutupaperille ilman virallista sopimista, ehkä silloin lapsi olisi hyväksynyt. Eniten arveluttaa tuo " jotain muuta".
      Sitä on mahdoton luetteloida kun omaisuudesta on kysymys.

• Ano 08:35
        Ei mitään mahdollisuutta keskusteluun.
        Välit täysin poikki.
        "Jotain muuta" olivat ulkomaan matkoilta yhteisesti tuotuja.
        Siis vain muistoesineitä.

• Ano 15.10 08:35
        Kiinnitti huomio tuohon puhelimeen.
        Siellähän on kaikki lokitedot.
        Miten sen sitten pystyy avaamaan, on toinen juttu.
        Joskus on parempi että puhelin on "hukassa"

• Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

Ano 15.10 08:35
        Kiinnitti huomio tuohon puhelimeen.
        Siellähän on kaikki lokitedot.
        Miten sen sitten pystyy avaamaan, on toinen juttu.
        Joskus on parempi että puhelin on "hukassa"

Puhelin ei ollut lukossa. Itse avaan sormenjäljellä joka kerta, mutta se oli auki. Puhelimen voi asentaa niin ettei se kysy salasanaa.
        Kenellekään ei kelvannut hänen käytöstään jäänyt aika uusi puhelin, olisi mennyt hävitykseen, joku olisi sen sitä ennen laittanut tehdasasetuksiin. Joten minä panin mummupuhelimen laatikkoon ja otin älykännykän käyttöön. Kaikki sulassa sovussa.
        Vai tarkoitatko lokitiedoilla numeroita kenelle on soittanut tai viestejä. En muista että niitä olisi ollut, ehkä jotain yleisiä numeroita oli, ei sellaiset minua kiinnosta.

• Anonyymi

Todellakaan ei ole entisellä puolisolla mitään asiaa enää vainajan kotiin, vaikka ei avioeroa olisikaan, varsinkaan jos ositus on aikanaan tehty virallisesti.

Anella voi vainajan perillisiltä jos jotain haluaa, tosin ennen perunkirjoitusta ei mitään omaisuutta sieltä pidä jaella.

• Ano 15.10 10:14
        Pieni korjaus
        Puoliso ei ollut entinen.
        He olivat virallisesti avioliitossa.
        Se hieman hämärtyi tässä keississä.

• 2lesken kirjoitti:

Ano 15.10 10:14
        Pieni korjaus
        Puoliso ei ollut entinen.
        He olivat virallisesti avioliitossa.
        Se hieman hämärtyi tässä keississä.

Ano 15.10 10;14
        Lisäys
        Hän oli siis silloin leskirouva.
        Hän ei tiennyt oikeuksistaan ja velvollisuuksistaan silloin alussa.
        Autot ja avaimet olivat hänen pihassaan.
        Ei kaikki ole niin selvää, kun yhtäkkiä tulee kuolema.
        Ihminenhän on shokissa.
        Jälkiviisaus on aina parasta.
        Ja hän halusi toimia kaikkien sääntöjen mukaan.
        Ja sitten toimikin.

• Anonyymi

elämän ja kuoleman saa tehtyä niin monimutkaiseksi kun haluaa, tuomarit tykkää ja kerää rahat
      nj

• Käsitinkö oikein, pari eli erillään, mutta eivät olleet virallisesti eronneet.

Jos he olivat avioliitossa, eikös laki suojaa leskeä oikeuksia?

• Anonyymi

Mitä oikeuksia tarkoitat? Tässä on kyse tavaroista. Tavaroiden jako eli ositus on tehty vaikka eivät ole virallisesti eronneetkaan. Niin aloittaja kertoo. Ei silloin ole oikeus päästä toisen tavaroista hakemaan edes niitä yhteisiä muistoja.

• Anonyymi kirjoitti:

Mitä oikeuksia tarkoitat? Tässä on kyse tavaroista. Tavaroiden jako eli ositus on tehty vaikka eivät ole virallisesti eronneetkaan. Niin aloittaja kertoo. Ei silloin ole oikeus päästä toisen tavaroista hakemaan edes niitä yhteisiä muistoja.

Oliko virallinen ositus, lakimiejen tekemä,?

• Kor
        Laki suojaa leskeneläkkeellä.

• Anonyymi kirjoitti:

Ano 14:02
        Kaikki talot ja tavarat jaettiin kun he muuttivat erikseen asumaan.
        Aivan virallisesti.
        Mutta he eivät halunneet jostain syystä virallisesti erota.
        Pitivätkö kuitenkin takaporttia auki, että jos kuitenkin vielä menisivät yhteen.
        Eivät menneet.
        Toinen osti isomman asunnon jossa oli paljon tilaa.
        He sopivat, vain keskenään, että myöhemmin voivat hakea tavaroita puolin ja toisin.
        Jos tarvetta ilmenee.
        Mutta tuli kuolema väliin.
        Ja perijä.

• korppis kirjoitti:

Kor
        On täysin virallisesti kaikki tehty.

• Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

Kor
        On täysin virallisesti kaikki tehty.

noh asia on päivänselvä, en ymmättä mikä jäi epäselväksi, en tosin ole tuomari, mutta
        saahan siitä riidellä, kätee vaan jää - merkki
        nj

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

mites katiskat. onko ahvenfilettä olllut tarjolla, vai onko ruoste syönyt ne puhki
        nj

• Anonyymi kirjoitti:

mites katiskat. onko ahvenfilettä olllut tarjolla, vai onko ruoste syönyt ne puhki
        nj

Kesällä syötiin ahvenfileitä, on ne hyviä. Katiskalla ja onkimalla. Kuopus nosti veneen syyskuun alussa talviteloille. Harmitti jälkeenpäin kun olisi ollut hyviä kalastusilmoja. Odottelen pakkastalvea, jotta pääsen pilkille. Viime talvi jäi jäitten heikkouden vuoksi väliin. Hiihtelin kuitenkin rannan tuntumassa, pitemmälle järven selälle en tohtinut.

• Anonyymi

Naimisiin ei kannata ikinä mennä, tavaroita minimaalisesti, siitä on hyvä aloittaa..

• Anonyymi

Jos onmus limi voi pitää neljää vaimoa viittä asuntoa ja kela maksaa vuokrat ja voi rahastaa neljä vaimoa yksinhuoltajana

lopulta järjestelmän voi muuttaa yhtiöksi ja viedä pörssiin
      ei tarvita kuin pikkuruisen luovuutta ja shariaa

• Ano 13:43
        Avioliitosta sanotaan että se liiketoimintaa parhaillaan tai pahimmillaan.
        Ilman asianajajaa ei kannata avioon sännätä
        On monet kiemurat.
        Varsinkin sairaudet ja kuolema mutkistaa tilanteita.
        Ja sinun ja minun ja yhteiset lapset.

• Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

Ano 13:43
        Avioliitosta sanotaan että se liiketoimintaa parhaillaan tai pahimmillaan.
        Ilman asianajajaa ei kannata avioon sännätä
        On monet kiemurat.
        Varsinkin sairaudet ja kuolema mutkistaa tilanteita.
        Ja sinun ja minun ja yhteiset lapset.

sen verran monimutkainen sgenaario että teidän täytyy kysysyä nevoa notaarilta
        nj

• Anonyymi

Ole kiltti ja lopeta toisten ihmisten elämään liittyvien asioiden pohtiminen ja spekulointi palstalla!

kylmätotuus

• Anonyymi

joo ennemmin heidän hiilijalanjäljistä, kuin vähäisen omaisuuden jaosta
        nj

• Anonyymi

Törkeää vatvomista. ja kuinka ollakaan toinekin palstojen sotkija on antaumuksella sekaantunut asiaan.

• No yksi tarina.
        Kaksi persaukista laittoi kämpän pystyyn.
        Ostettiin velaksi roinaa ja ryypättiin ankarasti.
        Rakastettiin ja riideltiin
        Erottiin ja karattiin.
        Kihlauduttiin ja myrskyttiin.
        Maistraattiin päädyttiin ja jälleen myrsky nousi.
        Eri asunnot hommattiin.
        Tässä rataa kulki tiemme ja elomme.
        Sairaus rauhoitti ja tuoni romahdutti.
        Perukirja oli helvetisti miinuksella.
        Ei tarvinnut jakaa tyhjästä mitään.
        Tämä oli oma tarinani.
        2lesken

• 2lesken kirjoitti:

No yksi tarina.
        Erottiin ja karattiin.
        Eri asunnot hommattiin.
        Tämä oli oma tarinani.
        2lesken

Synnyinkotini äitini vuokrasi 90-luvulla yksinäiselle miehelle. Siisti ja hiljainen oli. Ei käynyt vieraita. Kun mies kuoli vuosi kuoleman jälkeen ilmestyi nuori pari äidin ovelle tivaamaan miehen jäämistöä.

Äiti sanoi, että mitään ei jäänyt kun hänen vaatimaton omaisuutensa kaatopaikalle kuljetettiin.

Eikö mitään, no ei mitään. Nyt kuitenkin muistan, että yhdet verhot joihin ihastuin löysin miehen pahvilaatikosta. Taitavat olla vieläkin jossain mökillä.

Niin mit jää tuleville sukupolville. Myyntiin menee kiinteistöt ja kaatopailalle irtain.

• korppis kirjoitti:

Synnyinkotini äitini vuokrasi 90-luvulla yksinäiselle miehelle. Siisti ja hiljainen oli. Ei käynyt vieraita. Kun mies kuoli vuosi kuoleman jälkeen ilmestyi nuori pari äidin ovelle tivaamaan miehen jäämistöä.

Äiti sanoi, että mitään ei jäänyt kun hänen vaatimaton omaisuutensa kaatopaikalle kuljetettiin.

Eikö mitään, no ei mitään. Nyt kuitenkin muistan, että yhdet verhot joihin ihastuin löysin miehen pahvilaatikosta. Taitavat olla vieläkin jossain mökillä.

Niin mit jää tuleville sukupolville. Myyntiin menee kiinteistöt ja kaatopailalle irtain.

Ps. Synnyinkotini yläkerran vuokrasi piti kirjoittaman, sillä äiti asui alakerrassa.

• Anonyymi kirjoitti:

Törkeää vatvomista. ja kuinka ollakaan toinekin palstojen sotkija on antaumuksella sekaantunut asiaan.

Ano 21:28
        Mikä on törkeää vatvomista?
        Kun kirjoitetaan eroon ja kuolemaan liittyvistä jokapäiväisistä asioista.
        Monelle tulee sellainen asia kuin kuolema täytenä yllätyksenä.
        Eihän se nyt minua voi koskea.
        Ja ollaan ihan pihalla käytännön asioista.
        Tämän palstan porukat ovat 60:n ja kuoleman välissä.
        Kyllä pitäisi hiukkasen kestää tällaisia raadollisia asioita.
        Ei kai tämä palsta mikään pumpuliunelmia-pirttiin saga ole.
        Mitä tulee toiseen sotkijaan, niinkuin asian ilmaisit, hän on tietääkseni iältään 60 ja plus.
        Kysynyt asiallisia kysymyksiä.

• Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

No yksi tarina.
        Erottiin ja karattiin.
        Eri asunnot hommattiin.
        Tämä oli oma tarinani.
        2lesken

Jokaisella on oikeus kertoa täällä omasta elämästään kaikki yksityiskohdatkin, jos kokee sen tarpeelliseksi.
        Sitä en ole kyseenalaistanutkaan.

Toiveeni on, että toisten elämisiin ei puututtaisi. Syy toiveeseeni on, että emme voi tietää kenenkään toisen ihmisen elämää. Siksi on tarpeetonta sitä pohtia tai spekuloida.

kylmätotuus

• Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

Ano 21:28
        Mikä on törkeää vatvomista?
        Kun kirjoitetaan eroon ja kuolemaan liittyvistä jokapäiväisistä asioista.
        Monelle tulee sellainen asia kuin kuolema täytenä yllätyksenä.
        Eihän se nyt minua voi koskea.
        Ja ollaan ihan pihalla käytännön asioista.
        Tämän palstan porukat ovat 60:n ja kuoleman välissä.
        Kyllä pitäisi hiukkasen kestää tällaisia raadollisia asioita.
        Ei kai tämä palsta mikään pumpuliunelmia-pirttiin saga ole.
        Mitä tulee toiseen sotkijaan, niinkuin asian ilmaisit, hän on tietääkseni iältään 60 ja plus.
        Kysynyt asiallisia kysymyksiä.

Minulla ei ole henkilökohtaista kokemusta avioerosta, joten siihen en ota kantaa.

Läheisten kuolemasta kokemuksia on enemmän kuin tarpeeksi. Monet niistä ovat tulleet yllätyksinä.
        Olen aina asennoitunut elämään niin, että olen tiennyt sen päättyvän lopulta kuolemaan.
        Kuitenkaan en ole koskaan elänyt "kuoleman varjossa". Se tulee sitten, kun on sen aika.

Voi ollla, että tämä kommenttini on elämäni viimeinen tai sitten elän vielä esim. 20 vuotta.

Tosiasia on, että jokainen ihminen, joka syntyy myös kuolee joskus.
        Elinaikaansa ei kukaan tiedä ja hyvä niin.

kylmätotuus

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

Eikö äitisi vuokralaiselle tehty ollenkaan perunkirjoitusta?

Jos ei, niin miksi?

kylmätotuus

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jokaisella on oikeus kertoa täällä omasta elämästään kaikki yksityiskohdatkin, jos kokee sen tarpeelliseksi.
        Sitä en ole kyseenalaistanutkaan.

Toiveeni on, että toisten elämisiin ei puututtaisi. Syy toiveeseeni on, että emme voi tietää kenenkään toisen ihmisen elämää. Siksi on tarpeetonta sitä pohtia tai spekuloida.

kylmätotuus

Oikein hyvä avaus Anonyymi 15.10.2021 23:20, siis sellaiselta joka ei itse keksi mielenkiintoisia aloituksia. Vai oletko keksinyt ja minkä?
        Minä toivoisin että politiikkaa ei käsiteltäisi. Se on niin tylsää, EVVK.
        Mitä muita toiveita ihmisillä on asioista joita ei haluta käsiteltävän?
        Mielipiteitä Kiitos

• Anonyymi kirjoitti:

Jos ei, niin miksi?

kylmätotuus

Huomautus
        Perunkirjoitustilaisuudessa tehdään perukirja.
        Sitä ei ole pakko tehdä.
        Perästä voi kuulua.
        On vainajan viimeinen veroilmoitus

• 2lesken
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla ei ole henkilökohtaista kokemusta avioerosta, joten siihen en ota kantaa.

Läheisten kuolemasta kokemuksia on enemmän kuin tarpeeksi. Monet niistä ovat tulleet yllätyksinä.
        Olen aina asennoitunut elämään niin, että olen tiennyt sen päättyvän lopulta kuolemaan.
        Kuitenkaan en ole koskaan elänyt "kuoleman varjossa". Se tulee sitten, kun on sen aika.

Voi ollla, että tämä kommenttini on elämäni viimeinen tai sitten elän vielä esim. 20 vuotta.

Tosiasia on, että jokainen ihminen, joka syntyy myös kuolee joskus.
        Elinaikaansa ei kukaan tiedä ja hyvä niin.

kylmätotuus

Ano/kt
        Täydellinen kommentti, että me kaikki kuollaan.
        Ihan uusi asia minulle.

• Anonyymi kirjoitti:

Jos ei, niin miksi?

kylmätotuus

Huomenta@

Asuin tuolloin Seinäjoella. En tiennyt käytännön järjestelyistä muuta kuin, että yläkerran parihuoneet oli vuokrattu miehelle kalustettuna.
        Enkä sitä mitä miehen kuoleman jälkeen
        tapahtui.

Esimerkilläni kerroin vain sen, että yksinäiset sairaat vanhukset jätetään oman onnensa nojaan, mutta jälkeen jäänyt omaisuus vähäinenkin, kiinnostaa jopa vuoden viiveellä.

• Anonyymi

Senssi palstoilla on pilvin pimeinen naikkosia jotka kertoo eronneensa, mutta eivät sitä tosiasiassa olekkaan.

• Anonyymi

Menin aikoinaan avioon ihan käytännön syistä, kun lapsi tulossa, niin ei tarvinnut selitellä. Mitään romanttista kotileikkiä en edes ajatellut leikkiväni.

Suhteita oli, olinhan nuori ja menin.

Ei kaikille avioliitto merkitse samaa. En kokenut olevani mikään ”pettäjä”. Olin vain sitoutunut käytäntöön teoriassa.

• Ano 06;08
        Miten kunniallisesti vihitystä rouvasta tulee naikkonen?
        Täysin mahdotonta.
        Olen roikkunut tällä palstalla 7-vuotta ja ei kunniallisempia naisihmisiä löydy mistään muualta kuin täältä.
        Aina vika kaameassa aviomiehessä.

• Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

Ano 06;08
        Miten kunniallisesti vihitystä rouvasta tulee naikkonen?
        Täysin mahdotonta.
        Olen roikkunut tällä palstalla 7-vuotta ja ei kunniallisempia naisihmisiä löydy mistään muualta kuin täältä.
        Aina vika kaameassa aviomiehessä.

Mikä ”vika kaameassa aviomiehessä”?

• Anonyymi kirjoitti:

Mikä ”vika kaameassa aviomiehessä”?

Ano 10:26
        Pitkän avioliiton jälkeen aviopari kyllästyy riitelemään ja toinen toisiinsa.
        Tehdään sanaton sopimus vapaasta liitosta.
        Mitä lapsille ei tietenkään kerrota.
        Molemmat saavat "kursseilla" ja "pikkujouluissa"seurustella avoimin mielin.
        Sitten tuleekin erotilanne.
        Yleensä mies lähtee rakentamastaan talosta ripupussi olkapäällä.
        Jäähän exmadonnavaimo sinne asumaan ja hoitamaan joskus lastenlapsia.
        Mutta kun miehen elämään astuukin nainen, se ei sovikaan exälle.
        Nyt löytyykin asiaa.
        Lapsikortti on paras.
        Ja remonttia, autohuoltoa jne jne.
        Mies joka oli kaamea, muuttuikin yhtäkkiä mukavaksi, hyväksi isäksi, hyväksi pappaksi.
        Naisesta tehtiin lortto, miehen iskijä
        Tämä tarina voisi jatkua loputtomiin.
        Tuo lortto olin minä.
        Olin yhdessä tuon miehen kanssa 20 vuotta. Siitä avioliitossa 9 vuotta.
        Tuoni vei miehen.

• Anonyymi

Just Konst Reinikainen sanoi, että alkoholi ja avioliitto aiheuttaa suurimman osan riidoista. Näin on tosi

• Anonyymi

Niin on. Olen tämän tarinan ennenkin kirjoittanut. Menin nuorena naimisiin, koska poikaystävä sanoi että rakastaa niin että jos en mene, hän tekee itsemurhan. Menin ja kahden kuukauden päästä hän seurusteli paljon vanhemman kolmen lapsen äidin kanssa ja oli itse 22.
        Toinen vaati naimisiin, koska molemmat halusimme lapsia. Hän sanoi että kun saan lapsen, jätän hänet maksamaan elatusmaksuja jos en ole naimisissa. Menin, no ei se huono päätös ollut.
        Kolmas on järjestänyt ainakin kaksi kertaa kohtauksen, kun en ole suostunut naimisiin. Viimeinkin pidin pääni enkä suostunut eronkaan uhalla. Ei ole erottu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin on. Olen tämän tarinan ennenkin kirjoittanut. Menin nuorena naimisiin, koska poikaystävä sanoi että rakastaa niin että jos en mene, hän tekee itsemurhan. Menin ja kahden kuukauden päästä hän seurusteli paljon vanhemman kolmen lapsen äidin kanssa ja oli itse 22.
        Toinen vaati naimisiin, koska molemmat halusimme lapsia. Hän sanoi että kun saan lapsen, jätän hänet maksamaan elatusmaksuja jos en ole naimisissa. Menin, no ei se huono päätös ollut.
        Kolmas on järjestänyt ainakin kaksi kertaa kohtauksen, kun en ole suostunut naimisiin. Viimeinkin pidin pääni enkä suostunut eronkaan uhalla. Ei ole erottu.

Mitä ihmettä. Vastasin juuri viestiin ja sitten ihmeesti sujahti ja viesti poistui. Ei siinä mitään kummallista ollut. Viime viikolla täältä poistui koko ketju, just nyt en muista mitä se käsitteli mutta illan mittaan muistan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä ihmettä. Vastasin juuri viestiin ja sitten ihmeesti sujahti ja viesti poistui. Ei siinä mitään kummallista ollut. Viime viikolla täältä poistui koko ketju, just nyt en muista mitä se käsitteli mutta illan mittaan muistan.

Nyt muistan. Eikö joku päivä sitten käsitelty poliitikon äitiysvapaalle lähtöä. Ja kämistiin millä nimellä vapaa on. Se koko ketju hävisi kokonaan.

• Anonyymi

Se on vaan tyhmää mennä naimisiin.

• Anonyymi
    • Anonyymi
      • Anonyymi

Sehän on täyttä asiaa. On eläkeremontti, yms uudistuksia. Nyt pitäis tehdä avioliittoremontti. Määräaikaisuus ensimmäisenä ja miten tarkastellaan tilanne ja arvioidaan jatkon kannattavuus. Se vois karsia ylilyöntejä, koska tarkasteluhetki lähestyy aina.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      65
      2339
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      32
      1734
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1574
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      374
      1555
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      15
      1518
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1377
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      106
      1131
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1118
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1074
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      999
    Aihe